ساختار درب ضد سرقت

sara214

عضو جدید
درب های ضد سرقت دارای عایق صوتی می باشند و مهم ترین نکته در آکوستیک درب ها استفاده از عایق صوتی مناسب و درز گیری درب در محل تقابل درب با چهارچوب (فریم آهنی) است. در داخل درب های ضد سرقت از یک ورق فلزی محکم استفاده می شود که مانع از هر نوع ورود و نفوذ سارقان میگردد . ضخامت ورقه رویه این نوع از درب، 9-8 میلی متر است.

این درب ها در ترکیه نیز ساخته می شوند و از آن کشور وارد می شوند. در حال حاضر بیشتر درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران از کشورهای ترکیه و چین وارد شده است که در سال های اخیر با وارد کردن قطعات درب ضد سرقت در ایران ، شرکتهای ایرانی نیز موفق به ساخت این گونه درب ها با کیفیت قابل مشاهده ای شده اند . به دلیل استفاده از مواد اولیه بی کیفیت و به کارگیری ماشین آلات استوک و از رده خارج در کنار تکنسین های نا آشنا با این صنعت، در چند سال اخیر به نام درب های ضد سرقت ایرانی با کیفیت خدشه وارد شده است.

در ترکیه ابتدا کارگاه های کنتور و دامپر سازی اقدام به تولید درب ضد سرقت نمودند و درب های ضد سرقت تک قفل تولید می کردند و پس از آن شرکت کاله ترکیه اقدام به تولید قفل های درب ضد سرقت ترک نمود با پیشرفت این صنعت در کشور ترکیه کم کم شرکت های تولید رویه درب ضد سرقت ترک نیز بوجود آمدند که این سری از شرکت ها فقط به تولید رویه درب اقدام کردند و در این زمینه مشهور شدند ودر درب های امنیتی خود از قفل های ضد سرقت کاله استفاده نمودند.

از دیگر دربهای نصب شده در ساختمان ها میتوان به انواع درب ضد سرقت لابی اشاره داشت. شرکت های سازنده دربهای مرغوب معمولا MDF را به صورت خام خریداری کرده و بعد از ساخت روکش، آن را رنگ میکنند و بدین ترتیب رنگی یکنواخت تر، ماندگار تر و با کیفیت تر خواهند داشت. یکی از ایرادات محصولات قدیمی جای قفل بود که بر روی چهارچوب وجود داشت و زبانه ها درون آن فرو می رفتند که به هیچ عنوان ایمن نبودند، اما در این محصولات با استفاده از ورقه های استیل این نقطه ضعف را پوشش داده و به یکی از عوامل مهم در افزایش ایمنی بدل کرده است که می تواند در برابر خوردگی و سایش مقاومت کند.

بر خلاف درب های معمولی درب های ضد سرقت از یک نقطه به چهارچوب متصل نشده و با بهره گیری از قفل ها و ساختار گاو صندوق ها ، درب های ضد سرقت از چندین نقطه به چهارچوب متصل می شوند که این خود از ویژگی های منحصر به فرد درب های ضد سرقت می باشد .

از اولین و مهم ترین ویژگیهای این محصول ورقه با قاب ثابت می باشد که ضخامت تخته آن بنا بر نوع آن میتواند بین 8 تا 10 میلیمتر ضخامت داشته باشد. همچنین نوع بسته شدن درب فولادی، کیفیت واقعی آن را نشان میدهد. درهای ضد سرقت ترک خورده نیز مقاومت بالایی در برابر گرما و آتش نشان می دهند.

وزن تقریبی یک درب ضد سرقت از 95 تا 120 کیلوگرم پایین تر نباشد. از آنجایی که وجه تمایز درب های ضد سرقت با سایر درب ها ساختار فولادی آن است، ضرورت دارد تا این ورق دارای ضخامت استاندارد ( حداقل 1.25 میلیمتر ) باشد. با توجه به نکاتی که در این بخش ذکر کردیم باید دقت کنید که تعویض قفل درب ضد سرقت و تعویض مغزی قفل ضد سرقت نیاز به دقت و تخصص بالایی دارد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا