روزی چند قاشق شکر مجازه؟

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شکر یکی از موادی هست که این روز ها به سختی میشه از غذاها حذفش کرد. یه جورایی میشه گفت بیشتر ما به شکر اعتیاد پیدا کردیم. از چایی شیرین اول صبح گرفته تا شکری که در نان مصرفی روزانمون استفاده میشه و قند و شکلات هایی که در طول روز میخوریم. غافل از اینکه این ماده سفید رنگ چقدر میتونه مصر باشه و سلامتی ما و خانوادمون رو به خطر بندازه. در این مطلب در مورد برخی از مضرات شکر صحبت میکنیم.

دانشمندان سالهاست به یقین رسیده اند که عامل اصلی دیابت و پیش دیابت استفاده از قند اضافی در خوردنی هاست که معمولا هم از نوع فروکتوز هستند. همچنین مربیان و متخصصین سلامت و رژیم های درمانی بحث های جدی درباره دستورالعمل های جاری رژیم های غذایی دارند و میزان بالای شکر مجاز آنها را به طور جدی مورد حمله قرار داده اند.
طبق پژوهش های انجام و منتشر شده در مجله مایو کلینیک، نظر دانشمندان بر کاهش جدی در میزان مصرف شکر روزانه افراد است. در حال حاضر به طور معمول در رژیم ها توصیه میکنند تا 25 درصد از کالری کل روزانه میتواند از طریق قند موجود در خوردنی ها باشد.(DiNicolantonio et al., 2015).




مصرف شکر ممنوع


[h=2]مصرف قند و شکر، عامل اصلی دیابت نوع 2[/h]دکتر جیمز (Dr James J. DiNicolantonio) اشاره میکند:
“مصرف در سطح فعلی قند و به طور خاص فروکتوز اضافی موجود در رژیم های غذایی مردم به صورت گسترده بر بروز دیابت نوع 2 دامن زده است. در حال حاضر نزدیک به 40 درصد افراد در ایالات متحده در مجموعه مشکوک به مشکل مقاومت در انسولین قرار دارند و نگرانی جدی برای سلامت جامعه شمرده میشود.”
فروکتوز در حالت کلی برای بدن مضر است چرا که از یک طرف بر مقاومت انسولین اثر دارد و از طرف دیگر بر سوخت و ساز بدن اثر منفی دارد. در ایالات متحده میزان قند افزوده به مواد خوراکی 25 درصد است درحالی که سازمان بهداشت جهانی تنها مجوز 10 درصد را تایید کرده است.
[h=2]شیرینی و شکلات، یکی از مهمترین عوامل چاقی[/h]قند و شکر یکی از عوامل اصلی چاقی هستند. خیلی از افراد وقتی که قند و شکر و شیرینی جات غیر طبیعی رو از رژیم غذاییشون حذف میکنن، تازه متوجه تاثیر اون در اضافه وزنشون هم میشن. همیشه افرادی که به شیرینی جات علاقه بیشتری دارن و به طور روزانه مقدار قابل توجهی شیرینی و شکلات مصرف میکنند، عموما چاق هستند و مشکل اضافه وزن گریبان گیرشون هست که به طور مجزا عامل بسیاری از بیماری هاست.
[h=2]با حذف شکر از جوش و آکنه خلاص بشید[/h]جدای از این مضراتی که برای قند و شکر گفتیم، خیلی از مشکلات جوش و آکنه پوست نیز از مصرف شیرینی جات هست. خیلی از افرادی که مشکل جوش و آکنه دارند، با یک رژیم مناسب بدون شکر، پوستی شفاف و بدون هیچ نوع آکنه ای رو تجربه میکنند.
[h=2]مقدار مجاز مصرف شکر روزانه[/h]محققان سازمان بهداشت جهانی میزان مصرف سالم شکر و قند در خوراکی های روزانه برای بانوان را 6 قاشق چایخوری معادل 24 گرم و برای آقایان 9 قاشق چایخوری معادل 36 گرم اعلام کرده است.




مضرات مصرف انواع شکر


فروکتوز به طور طبیعی در بسیاری خوردنی های سالم و طبیعی مثل میوه و سبزیحات یافت میشه و برای بدن هم لازمه پس بهتره قند اضافه از همین طریق برای بدن مهیا بشه!
همه دانشمندان تاکید کرده اند که هیچ نیاز بیولوژیکی به قند اضافه در رژیم های افراد معمولی وجود ندارد و قند اضافه را از رژیمتون حذف کنید تا یک استراتژی مهم سلامت را همین امروز اتخاذ کنید! شاید نتونید به یکباره همه مواد غذایی تون رو عاری از شکر کنید، شاید نتونید صبحانه ای بدون چایی شیرین میل کنید ولی حتما میتونید روزی یک حبه قند از برنامه غذایی روزانتون حذف کنید. روزی یک شیرینی کمتر بخورید و به جاش از خرما و عسل و کشمش و … استفاده کنید. حتما میشه مقدارش رو خیلی کم کرد و کم کم حذفش کرد و با این کار به سلامت خودمون و خونوادمون کمک کنیم
 

AUTUMN LEAVE

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
واقعاً ممنونم عزیزم ، بابت موضوع ها و اطلاعات جالب و فوق العاده ای که در اختیار همگان قرار میدی .. :smile::gol::gol::gol:;)
 

AvA-6586

کاربر فعال تالار حسابداری ,
کاربر ممتاز
بازم سلوم محبوبه جون:redface:
ممنون بابت تاپیک مفیدت:gol:
من چند ساله که شکر مصرف نمیکنم باید بهم جایزه بدی:D
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون
من حتما صبح هرروز باید ی لیوان چایی شیرین بخورم
 

Similar threads

بالا