با تمام مشتریان یکسان رفتار نکنید
با تمام مشتریان یکسان رفتار نکنید
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]با توجه به روشهای شناخت تیپ های شخصیتی مشتریان هیچگاه با آنها یکسان برخورد نکنید و کالاها و خدماتتان را به یک حالت به آنها عرضه نکنید با یادگیری مطالب زیر گوشه ای از روشهای بهینه شناخت و رفتار با سه تیپ شخصیتی احساسی ،ذهنی و حرکتی را ذکر میکنم :
[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]احساسی ها:[/FONT][FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
بسیار اجتماعی اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]بسیار عاطفی اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]به توجه نیاز دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حس اصلی آنها لامسه و چشایی است[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]قدرت روابط عمومی بالا
[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]روشهای رفتاربا این گروه:[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حتما کالا را در ختیارشان قرار دهید تا لمس کنند یا حتی بچشند.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]گاهی اوقات در فرصت مناسب تایید شان کنید و از آنها بدلایل مختلف قدردانی کنید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]با آنها کمی دردل کنید .[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]سعی کنید به اندازه کافی به صحبت های آنها گوش دهید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]برای آنها آرزوهای خوب کنید.
[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
ذهنی ها :[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]بسیار تحلیل گرند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]کنند عمل می کنند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]منظم اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]خلاقیت ذهنی دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]خشک و سرد هستند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]درونگرا اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حس اصلی آنها بینایی است
[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]روشهای رفتاربا این گروه:[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حتما کالا را در اختیارشان قرار بدهید تا از نزدیک ببینند.در غیر اینصورت از امکانات بصری مثل عکسهای با کیفیت و کاتالوگ های خوب استفاده کنید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حتما برای آنها فاکتور صادر کنید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]آنها برای تصمیم گیری در خرید کمی به کمک نیاز دارند.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حتما برای فروش کالا اطلاعات کامل از قبیل بروشور و کاتالوگ ارائه دهید .[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]سعی کنید با ارائه اسناد و مدارک نگرانی های آنها را برطرف کنید.
[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حرکتی ها:
عصبی اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]تند خو اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]رک گو اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]اعتماد به نفس بالایی دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]استرس زا[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]عجله دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]سطح انرژی بالایی دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]احتیاج به استقلال دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]اعضای حسی این فراد شنوایی و بویایی اند
[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]روشهای رفتاربا این گروه:[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]از مزیت های کالا به اندازه کافی برایشان شرح بدهید .[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]سریع به نیازهای آنها رسیدگی کنید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]با آنها با ادب رفتار کنید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]با آنها محکم و باوقار باشید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]با ارائه کاملترین جزییات و ریز ترین خصویات در موردکالا برایشان صحبت کنید[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]آنها درصورتی از طرف سومی در باره خصویات خوب کالا بشنوند زودتر قانع میشوند.[/FONT]