در 100 ثانیه بیاموزید: حرکات ممنوعه در هنگام مذاکره با مشتری

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
1) نگاه کردن به هر جهت غیر از جهتی که مشتری حضور دارد.

2) مشت کردن انگشتان

3) دست به سینه نشستن

4) انداختن پا روی پا

5) خواراندن گردن و یقه و لمس کردن بیش از اندازه گوش وبینی و جاهای دیگر بدن

6) گرفتن انگشتان جلوی دهان

7) شل دست دادن

8) دست دادن طولانی

9) نگه داشتن دست مشتری به زور پس از دست دادن

10) لمس بدن مشتری در هنگام صحبت کردن

11) تکان دادن انگشت سبابه هنگام صحبت کردن

12) بازی با خودکار ،کامپوتر ،لپ تاپ یا یا هر وسیله دیگر

13) عدم تماس چشمی (با توجه به فرهنگ اسلامی در ایران در بکار بردن این نکته در برخورد با خانمها دقت کنید)

14) ورود به حریم شخصی مشتری(حداقل فاصله را با شخص مخاطب حفظ نکردن)

15) تکیه دادن به صندلی همانند پادشاهان

16) تکان دادن پشت سرهم پا

17) پوشیدن لباس نامناسب و نامرتب

18) همرا داشتن کیف پر از وسایل به اندازه غیر عادی

19) عدم بخاطر آوردن اسم طرف مقابل

20) عدم همراه داشتن کارت ویزیت

21) نشستن قبل ازاین که به شما صندلی شما را نشان بدهند و به شما برای نشستن تعارف کنند.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
10 کار ساده که به شما در مذاکره کمک خواهد کرد

10 کار ساده که به شما در مذاکره کمک خواهد کرد

1- صحنه را برای جواب بله آماده کنید .خوردنی ها و آشامیدنی های لذیذ حاضر کنید .درباره مباحث شخصی که مورد علاقه دو طرف باشد مثل ورزش ،فیلم یا امور خانوادگی صحبت کنید.فضا را آرام بخش کنید.
نان را باهم قسمت کنید.

2- از هرچه که گفته میشود وتوافقی که صورت میگیر د،یادداشت برداری .یادداشت های شما ،چنانچه طرف دیگر مصالحات قبلی را زیر پا بگذارد ، ارزش استناد پیدا میکند.
حیرت انگیز است که بسیاری ،آنچه را دیروز گفته اند فراموش می کنند.

3- برای رسیدن به موفقیت یادبگیرید تا حدودی بالاتر از آنچه جیبتان اجازه میدهد،لباس بپوشید از طرف دیگر اگر میخواهید نشان دهید ،که پول ندارید،به تناسب آن لباس بپوشید.

4- به تنهایی وارد مذاکره نشوید .دوستی بیاورید که به شما کمک کند ،گوش کند ،به پرسش ها پاسخ دهد و واکنش های طرف مقابل را ببیند .امور بسیاری هستند که با سرعت زیاد رخ میدهند ونمی توانید آنها را دریابید.

5- قوانین ومقررات مکتوب را به همراه آورید. فهرست قیمت ها ، مقالات ، سیاست ها ، معیارها ، بیانیه ها و گزارش ها ،اسناد مرجع و داده ها نیز به شما کمک می کنند از دید گاه خود پشتیبانی کنید .هر چه از این مدارک بیشتر داشته باشید بهتر است.

6- اگر مجبورید به تنهایی به مذاکره بروید ،شب قبل وقت صرف کنید و صحبت ها و مواضع روز بعد را تمرین کنید.
اغلب افراد این کار را نمی کنند.

7- قبل از شروع صحبت تا میتوانید به جستجوی گزینه های دوم بگردید . هر قدر گزینه های بیشتری داشته باشید ،در نظر طرف مقابل قدرتمند تر می آیید.

8- هنگامی که مذاکره خاتمه یاقت ،خلاصه توافق نامه را خودتان بنویسید ،این کار موضع شما را قدرتمند تر می کند.

9- پر حرفی نکنید . به طرف مقابل هم چیزی نگویید که انتظارات وی را بالاببرد یا نشان دهد که به شدت آن ها نیاز دارید . اگر شخصی با شما در مذاکره شرکت دارد و غیر از این رفتار میکند ،چند دقیقه با وی همفکری کنید تا همانند شما رفتار کند.

10- آماده باشید تا هر چند بار که لازم باشد ،از مذاکره خارج و دوباره وارد آن شوید .مذاکره کنندگانی که آماده این کار هستند بیشترین بخت را برای کشف خواست واقعی طرف دیگر دارند.


منبع: مذاکره-چسترل.کاراس – نسل نواندیش
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با تمام مشتریان یکسان رفتار نکنید

با تمام مشتریان یکسان رفتار نکنید

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]با توجه به روشهای شناخت تیپ های شخصیتی مشتریان هیچگاه با آنها یکسان برخورد نکنید و کالاها و خدماتتان را به یک حالت به آنها عرضه نکنید با یادگیری مطالب زیر گوشه ای از روشهای بهینه شناخت و رفتار با سه تیپ شخصیتی احساسی ،ذهنی و حرکتی را ذکر میکنم :
[/FONT]

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT][FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]احساسی ها:[/FONT][FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
بسیار اجتماعی اند[/FONT]

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]بسیار عاطفی اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]به توجه نیاز دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حس اصلی آنها لامسه و چشایی است[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]قدرت روابط عمومی بالا

[/FONT]

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]روشهای رفتاربا این گروه:[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حتما کالا را در ختیارشان قرار دهید تا لمس کنند یا حتی بچشند.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]گاهی اوقات در فرصت مناسب تایید شان کنید و از آنها بدلایل مختلف قدردانی کنید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]با آنها کمی دردل کنید .[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]سعی کنید به اندازه کافی به صحبت های آنها گوش دهید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]برای آنها آرزوهای خوب کنید.
[/FONT]

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
ذهنی ها :
[/FONT]

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]بسیار تحلیل گرند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]کنند عمل می کنند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]منظم اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]خلاقیت ذهنی دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]خشک و سرد هستند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]درونگرا اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حس اصلی آنها بینایی است

[/FONT]

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]روشهای رفتاربا این گروه:[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حتما کالا را در اختیارشان قرار بدهید تا از نزدیک ببینند.در غیر اینصورت از امکانات بصری مثل عکسهای با کیفیت و کاتالوگ های خوب استفاده کنید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حتما برای آنها فاکتور صادر کنید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]آنها برای تصمیم گیری در خرید کمی به کمک نیاز دارند.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حتما برای فروش کالا اطلاعات کامل از قبیل بروشور و کاتالوگ ارائه دهید .[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]سعی کنید با ارائه اسناد و مدارک نگرانی های آنها را برطرف کنید.
[/FONT]

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]حرکتی ها:
عصبی اند[/FONT]

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]تند خو اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]رک گو اند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]اعتماد به نفس بالایی دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]استرس زا[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]عجله دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]سطح انرژی بالایی دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]احتیاج به استقلال دارند[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]اعضای حسی این فراد شنوایی و بویایی اند

[/FONT]

[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]روشهای رفتاربا این گروه:[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]از مزیت های کالا به اندازه کافی برایشان شرح بدهید .[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]سریع به نیازهای آنها رسیدگی کنید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]با آنها با ادب رفتار کنید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]با آنها محکم و باوقار باشید.[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]با ارائه کاملترین جزییات و ریز ترین خصویات در موردکالا برایشان صحبت کنید[/FONT]
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]آنها درصورتی از طرف سومی در باره خصویات خوب کالا بشنوند زودتر قانع میشوند.[/FONT]
 
بالا