دانلود کتابهای تاریخ

MOJTABA 77

عضو جدید
کاربر ممتاز

دوستان عزیز در این تاپیک لینک دانلود کتابهای مربوط به تاریخ رو قرار میدهیم....

از همکاری شما عزیزان تشکر میکنم...
 

MOJTABA 77

عضو جدید
کاربر ممتاز


دانلود کتاب ARCHAEOLOGY The Key Concepts
نوشته ی: Colin Renfrew and Paul Bahn
زبان: انگلیسی
انتشارات: Routledge
سال انتشار: ۲۰۰۵





 

MOJTABA 77

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانلود ماهنامه پژوهشی جنگ جهانی دوم







نام کتاب : ماهنامه پژوهشی جنگ جهانی دوم
نویسنده : سعید . م
ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی
تعداد صفحه : 33
قالب کتاب : PDF
حجم فایل : 2,400 Kb
توضیحات : جنگ جهانی دوم به سلسله حملات و اقدامات نظامی کشورهای مختلف در بین سالهای (1939-1945) در جهان گفته می شود. این جنگ ابتدا در اروپا و شرق آسیا آغاز شد و سپس به شمال آفریقا، آسیا و حتی آمریکا هم کشیده شد. این جنگ نیز به عنوان بزرگ‌ترین و پرتلفات‌ترین جنگ در تاریخ جهان شناخته می شود. تاریخ متداول آغاز جنگ جهانی دوم در غرب، در تاریخ ۱ سپتامبر، ۱۹۳۹ است. در این تاریخ آلمان با حمله به لهستان آتش جنگ را بر افروخت. همچنین منابع دیگر حمله ژاپن به چین را در ۷ ژوئیه، ۱۹۳۷، آغاز جنگ می‌دانند، و نیز حمله ژاپن به منچوری که در ۱۹۳۱ رخ داده بود، به نوعی یکی از مقدمات جنگ جهانی دوم بود.



dl.parsbook.org/server3/uploads/jange-jahani-dovom.zip
 

MOJTABA 77

عضو جدید
کاربر ممتاز


نام کتاب : قزلباشان در ایران
نویسنده : امیرحسین خنجی
ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی
تعداد صفحه : 354
قالب کتاب : PDF
حجم فایل : 1,960 Kb
توضیحات : قزلباش کنفدراسیونی از ایل‌های شمال باختری فلات ایران در خاور ترکیه امروزی که پیروان طریقت صفوی بودند و شاه اسماعیل یکم به یاری آنها سلسله صفوی را پس از براندازی سلسله آق قویونلو‌ها بنیانگذاری کرد. به طور کلی به ارتش ایران در زمان صفویان، قزلباش می‌گفتند جدا از نژاد و تبارشان. لغت قزلباش از دو حرف ترکی قزل به معنی «طلائی و سرخ» و باش به معنی «سر» تشکیل یافته است. ایلات قزلباش از ایلات آذربایجان، ترک، کرد، تالش، تات و پارسی تشکیل شده بود.


http://www.parsbook.org/1390/08/ghezelbash-dar-iran.html

 

MOJTABA 77

عضو جدید
کاربر ممتاز


نام کتاب : صد جنگ بزرگ تاریخ
نویسنده : علی غفوری
ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی
تعداد صفحه : 199
قالب کتاب : PDF
حجم فایل : 2,010 Kb
توضیحات : جنگ، پیکار، نبرد یا زورآزمایی میان دو یا چند گروه است که ممکن است با خشونت شدید همراه باشد. جنگ میان کشورها از شدیدترین و پر تلفات‌ترین جنگها می‌تواند باشد. در طی بیش از سه هزار و پانصد سال تاریخ مضبوط بشریت، تنها ۲۷۰ سال بدون جنگ وجود داشته است. بنابراین جنگ قدمتی فراتر از تاریخ داشته و به اساطیر می‌رسد.


http://www.parsbook.org/1390/07/100-jange-bozorg.html

 

MOJTABA 77

عضو جدید
کاربر ممتاز
Posted:


نام کتاب : زندگی نامه و داستانهایی از کوروش کبیر
نویسنده : توحید محمدی
ناشر : پارس بوک
زبان کتاب : پارسی
تعداد صفحه : 43
قالب کتاب : PDF

حجم فایل : 300 Kb
توضیحات : این کتاب شامل مختصری از زندگی کوروش کبیر و داستانها به همراه سخنان وی و همچنین سخنان بزرگان جهان در مورد کوروش کبیر می باشد. در این کتاب مطالب زیر را خواهد خواند :
زندگی نامه کورش
داستان ها
گزیده اي از مشهورترین بخشِ منشور کوروش

آخرین اندرز کورش به هنگام درگذشت
گزیده اي از سخنان کوروش کبیر
سخنان بزرگان جهان در مورد کوروش کبیر

شعري در وصف کوروش


http://www.parsbook.org/1390/06/koorosh-kabir.html

 

MOJTABA 77

عضو جدید
کاربر ممتاز
فارسی باستان به الفبایی نوشته شده است که میخی نامیده می شود .ظاهرا داریوش بزرگ دستور داده است که الفبایی برای فارسی باستان ساخته و این زبان بدان نوشته شود . الفبای فارسی باستان از الفبای اکدی و الفبای اکدی از الفبای سومری گرفته شده است . این الفبا 36 حرف ،2 واژه جدا کن ، 8 اندیشه نگار و نشانه هایی هم برای نشان دادن اعداد داشته است که تنها برخی از آنها به جای مانده است . هریک از حرفهای الفبای میخی به جز سه حرفی که برای نشان دادن مصوتها به کار می رود مصوتی هم همراه دارد به همین علت الفبایی هجایی است .الفبای فارسی باستان از چپ به راست نوشته و پس از هر حرف یک واژه جدا کن گذاشته می شود.


 

shiva71

عضو جدید
آیین زرتشت

آیین زرتشت

درود بر ایرانیان عزیز
برای آشنایی با مذهب زرتشت که امروزه همه ی ما ایرانی ها اونو فراموش کردیم این pdf رو گذاشتم تا یاد آوری از این مذهب در کشور عزیزمون باشهhttp://uplod.ir/sof8a21agmxe/ayeen-zardosht.pdf.htm
 

MK264

کاربر بیش فعال
فتوح‌البلدان - بلاذري
"فتوح‌البلدان" كتابي است نوشته "احمد ابن يحيا بلاذري" مورخ عرب در سده سوم هجري.
بخش اول كتاب شامل شرح غزوات و جنگها و برخي رويدادهاي روزگار رسول‌الله(ص) مي‌باشد.

در بخش دوم شرح لشگركشي‌هاي سپاه عمر به ايران با جزئيات بسيار دقيق و سرنگوني ساسانيان و شرح قساوت‌ها و بيرحمي‌هاي لشگر عرب در مقابل مردم بي‌پناه ايران است. همچنين شرح باج و خراج هر منطقه و كشتار ايرانيان در هر شهر با دقت آورده شده است.
منابع بلاذري در جمع‌آوري اين كتاب حسین بن اسودکوفی، قاسم بن سلام، محمد بن سعد کاتب واقدی، علی بن محمد مدائنی، عمرو بن محمد ناقد و عباس بن هشام کلبی و برخي كتب معتبر پيش از او بوده‌اند.
كتاب فوق،ترجمه محمد توكل در سال 1337 خورشيدي ميباشد كه استاد اميرحسين خنجي آن را براي نشر الكترونيك آماده كرده است.
دانلود
 

استیاگ

عضو جدید
من خاک پای تمام دوستداران تاریخ بخصوص اون دسته از عزیزانی که تاریخ پر افتخار کشور عزیزمان رو در پی میگیرن هستم
 

Miss World

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خاطرات اشرف پهلوی

خاطرات اشرف پهلوی

[h=2]دانلود رايگان » دانلود كتاب تاريخي » دانلود کتاب چهره هایی در یک آینه - خاطرات اشرف پهلوی[/h]
این کتاب، اوّلین و هم شاید آخرین اثر اشرف پهلوی است؛ کسی که به زعم بسیاری از صاحب‌نظرانِ تحولات سیاسی ایران در دوران محمدرضا پهلوی، برادر هم‌زادِ او، عقل منفصل وی بوده و به اقرار خودش، در ایران به عنوان «شیطانِ مجسم» و در غرب به «پلنگ سیاه» مشهور بوده است. حتّی با همین چند اطلاع، که از حداقل اطلاعات درباره‌ی او هم بسیار کم‌تر است، می‌توان حدس زد که نیت او از نوشتن این تنها کتاب زندگی‌اش، آن هم در آخرین ماه‌های زندگی شاه، چه بوده و او می‌خواسته با این کتاب چه چیز را ثابت یا رد کند. می‌توان گفت که او متضررترین فردِ رژیم پهلوی از وقوع انقلاب اسلامی ایران بوده است. زیرا در حالی که عملاً بیش‌تر از برادر هم‌زادش، شاه، «حکومت می‌کرده»، حتّی به اندازه‌ی او نیز «مسؤول» نبوده است. پس می‌توان این حق را برای او قایل شد که تا بُن استخوان و جوهر جانش با همه‌ی آن حوادث و رویدادها و عوامل و افرادی که او را از این بهشت زمینی رانده است، دشمن باشد. به‌ویژه که به عنوان یک مادر، که البته بنا به اشارات خودش چیزی فراتر از صورت مکانیکی و بیولوژیکی آن را احساس نمی‌کرده است، فرزند خود را نیز در کشاکش با این مجموعه‌ی تحولات و افراد، یعنی «انقلاب اسلامی ایران»، از دست داده است.
اگر اشرف پهلوی، خواهر هم‌زاد شاه یک مملکت، با همه‌ی نفوذهایی که بر برادرش اعمال می‌کرده است، نبود، در آن صورت زندگی هوس‌بازانه و پرماجرای مشحون از خوش‌باشی‌ها و شب‌زنده‌داری‌ها و عاشق شدن‌های تو در تویش، این اندازه مورد نفرت عامه‌ی مردم ایران قرار نمی‌گرفت. چرا که در آن صورت، فقط عِرض خود می‌برد و زحمت خود می‌داشت و ضررش به دیگران نمی‌رسید. ولی با آن مشاهره‌ی کلان، به خرج ملت، آن‌چنان بی‌محابا فساد کردن (به نحوی که بدون آن که به‌ظاهر محلی از اِعراب داشته باشد، مصدق را احضار می‌کند و از او می‌خواهد که استعفا دهد و مصدق، به عنوان یکی از اوّلین اقدامات زمان نخست‌وزیری‌اش، از شاه می‌خواهد اشرف را از ایران تبعید کند) و تازه خود را نماینده‌ی کل زنان ملتی جا زدن که کم‌ترین حس مشابهت با اشرف پهلوی را توهینی به خود تلقی می‌کنند، امر دیگری است. باید از اشرف پهلوی سپاس‌گزار بود که گرچه اهل کتاب و قلم نبوده، امّا همتی کرده و دست‌کم یک بار برای همیشه گوشه‌هایی از آن‌چه را که گمان می‌شده شایعه بوده‌اند، برای ثبت به تاریخ، به قلم آورده است. شاهد آن‌چه گفته شد، همه‌ی حرف‌هایی است که در این کتاب آمده است و بهتر از هر استدلال دیگری، اینک این کتاب.

نویسنده / مترجم : هرمز عبدالهی
زبان کتاب : فارسی
تعداد صفحات : 203 صفحه
 

دهیوپت

عضو جدید









نام جستار: آموزش دیپ پهلوی

نویسنده: علی رضاپور
صفحات: 25
فرمت نسک: pdf
فرمت فایل :zip
توضیحات: جستاری ساده و روان برای یادگیری و آموختن بدون دغدغه ی خط باستانی پهلوی


آموزش دیپ پهلوی
دریافت


 

دهیوپت

عضو جدید
نام نسک : تاریخ گیلان و دیلمستان
نام نویسنده:سید ظهیرالدین پور سید نصیرالدین مرعشی
سده : نهم
صفحات:613
پیکرواره نسک:pdf
پیکرواره پرونده: zip
زَند(توضیح): کتابی در باب تاریخ گیلان و دیلمستان ، تواریخ و آداب و رسوم کهن و ....

دریافت

 

حامد محمدپور

عضو جدید
دانلود کتاب اولین سند تاریخ درباره معراج در ایران باستان
(این مقاله ترجمه ای کوتاه از کتیبه کرتیر موبد موبدان است که مدعیست به معراج رفته و بهشت و دوزخ را دیده است.)





نام کتاب: اولین سند تاریخ درباره معراج در ایران باستان

شمار برگ ها: 13

گنجایش: 288.46 M.B


پسوند مقاله: پی دی اف PDF


ناشر: انتشارات کارگروه پژوهشی تاریخ فا


آبشخور الکترونیکی: تاریخ فـا

نگارنده: حامد محمدپور


کتاب شناسی:
در آغازاین بخش از کتیبه به روایت اول شخص آمده است که چون کرتیر از آغاز کار نسبت به ایزدان و خداوندگاران مطیع و نیکخواه بوده است، خداوندگاران و ایزدان او را محترم و شریف داشته اندو او در زندگانی به مقام برجسته در کشور رسیده است. آنگاه از ایزدان خواسته است که همانگونه که در زندگانی چنین مقامی را بدو ارزانی داشته اند، در صورت امکان جهان دیگر را نیز بدو بنمایاند که بداند کارهای نیک این جهان و نیکوکاری و بدکاری در جهان دیگر چگونه است تا در امور مربوط به جهان دیگر با اعتمادتر و بهتر از دیگران شود.

منبع: تاریخ فا
 

حامد محمدپور

عضو جدید
دانلود کتاب دفاعیه سلمان فارسی در برابر انتقاد عمر ابن خطاب

دانلود کتاب دفاعیه سلمان فارسی در برابر انتقاد عمر ابن خطاب

دانلود کتاب دفاعیه سلمان فارسی در برابر انتقاد عمر ابن خطاب
محصولی از تیم پژوهشی تاریخ فا





نام کتاب: دفاعیه سلمان فارسی در برابر انتقاد عمر ابن خطاب


شمار برگ ها: 6


گنجایش: 288.46 M.B


پسوند مقاله: پی دی اف PDF


ناشر: انتشارات کارگروه پژوهشی تاریخ فا


آبشخور الکترونیکی: تاریخ فـا


نگارنده: حامد محمدپور - مرتضی حماسی


کتاب شناسی:


اما بعد به من از تو ای عمر نامه ای رسیده است که مرا انتقاد کرده و سرزنش نموده ای و در آن یادآور شده ای که مرا به عنوان یک امیر بر اهل مدائن مبعوث کرده ای و به من امر کرده ای که پیرو و دنباله رو برنامه های خلیفه باشم و پی گیری کنم از روش استانداری او و از برنامه های او و پس از مطالعه نقاط قوت و ضعف او آن را به تو اعلام کنم.
خداوند مرا نهی کرده از این عمل ای عمر، در آیات محکم کتابش آنجا فرموده است: «ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری از گمان ها بپرهیزید چرا که بعضی از گمان ها گناه است و هرگز در کار دیگران تجسس نکنید و هیچ یک از شما دیگری را غیبت نکند آیا کسی از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد؟ » یقین «همه شما از این امر کراهت دارید تقوای الهی پیشه کنید که خداوند توبه پذیر و مهربان است.»

لینک دانلود


منبع: تاریخ فا

 

حامد محمدپور

عضو جدید
[h=2][/h]
تاریخ نویسی در یونان باستان

تاریخ معمولا به ضبط وقایع مربوط به قبیله قوم یا نژاد تلقی میشود و چون انسان بدوی هر امر مجهولی را با اساطیر و قصه های مربوط به خدایان متصل می یافت. گذشته خویش را نیز همواره با اساطیر و عقاید دینی می آمیخت.
در باب فتوحاتی که یونانیان به خود نسبت و شکست هایی که به نیروهای مخالف خود به ویژه ایرانیان وارد کرده اند، توسط خود یونانیان نگارش شده است. این کتاب صوتی سعی بر آن دارد تا روش تاریخ نگاری مورخان و تاریخ نویسان یونانی را بررسی می کند.






حجم فایل: 1.67 M.B
رمز فایل: www.tarikhfa.com
پسوند فایل: mp3
مدتا زمان کتاب صوتی: 12.57
نگارنده: حامد محمدپور

لینک دانلود:

منبع: تاریخ فا
www.TarikhFa.com


 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دانلود کتاب بلژیک و کنگو, 1885-1980

نويسنده: Guy Vanthemsche

چاپ 2012
زیان : انگلیسی
تعداد صفحه: 300
انتشارات دانشگاه کمبریج
فرمت: PDF

Belgium and the Congo.jpg
 

پیوست ها

  • Belgium and the Congo, 1885-1980.pdf
    1.3 مگایابت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا