فرارو- یک تحلیلگر مسائل اقتصادی میگوید: «با نگاه به واقعیت جاری، میتوان فهمید که فاصله بین طبقات تا چه میزان افزایش یافته است. مثلاً عامه مردم میتوانند خودرویی را سوار شوند که بین 10 تا 20 میلیون است، در حالی که خودروهای 150 میلیونی به راحتی در سطح شهر قابل رویت است. همین یک قلم کالا نشاندهنده فاصله بین طبقات جامعه است.»
دکتر حسین قاسمی در خصوص ادعای کاهش ضریب جینی در سال 87 و رسیدن فاصله طبقاتی به کمترین میزان خود طی سی سال گذشته، به خبرنگار فرارو گفت: «ضریب جینی از شاخصهای آماری است که علاوه بر قابلیت محاسبه عددی؛ قابل مشاهده ظاهری در جامعه نیز است.»
وی ادامه داد: «آنچه که مشاهده میشود، افزایش چشمگیر خودروهای بسیار گرانقیمت در مقایسه با سالیان گذشته است، این خود بیانگر افزایش فاصله طبقاتی است که طبقاتی از مردم توانایی خرید این خودروها را دارند. زیرا با نگاه به واقعیت جاری، میتوان فهمید که فاصله بین طبقات تا چه میزان افزایش یافته است. مثلاً عامه مردم میتوانند خودرویی را سوار شوند که بین 10 تا 20 میلیون است، در حالی که خودروهای 150 میلیونی به راحتی در سطح شهر قابل رویت است. همین یک قلم کالا نشاندهنده فاصله بین طبقات جامعه است.»
دکتر حسین قاسمی در خصوص ادعای کاهش ضریب جینی در سال 87 و رسیدن فاصله طبقاتی به کمترین میزان خود طی سی سال گذشته، به خبرنگار فرارو گفت: «ضریب جینی از شاخصهای آماری است که علاوه بر قابلیت محاسبه عددی؛ قابل مشاهده ظاهری در جامعه نیز است.»
وی ادامه داد: «آنچه که مشاهده میشود، افزایش چشمگیر خودروهای بسیار گرانقیمت در مقایسه با سالیان گذشته است، این خود بیانگر افزایش فاصله طبقاتی است که طبقاتی از مردم توانایی خرید این خودروها را دارند. زیرا با نگاه به واقعیت جاری، میتوان فهمید که فاصله بین طبقات تا چه میزان افزایش یافته است. مثلاً عامه مردم میتوانند خودرویی را سوار شوند که بین 10 تا 20 میلیون است، در حالی که خودروهای 150 میلیونی به راحتی در سطح شهر قابل رویت است. همین یک قلم کالا نشاندهنده فاصله بین طبقات جامعه است.»
