خربد انواع پمپ وکیوم

sadegh.nojomi

عضو جدید
معرفی دستگاه پمپ وکیوم

پمپ وکیوم نوعی پمپ است که در صنایع بزرگ و کوچک کاربرد فراوانی دارد. برای اولین بار یک دانشمند آلمانی شروع به استفاده از پمپ خلاء کرد. بعدها در سال های بعد از این پمپ در صنایع مختلف استفاده زیادی شد.

تولید کنندگان پمپ وکیوم

پمپ های وکیوم با نام های تجاری مختلفی به فروش می رسند. پمپ های وکیوم ساخت روبسکی ایتالیا، رایشله آلمان، بیکر آلمان، ادوارد انگلستان، اسپرمکس تایوان، پوموک، والو، سیهی، هامر و بسیاری از برندهای دیگر می باشد.

مقدمه ای بر عملکرد پمپ خلاء

1. انبساط در داخل پمپ (اندوکسیوم)

2. ایزوله (ورودی را می بندد)

3. فاصله فشرده سازی بالا

4. خروجی گاز از پمپ خلاء


پمپ وکیوم اتوکلاو

اتوکلاو وسیله ای است که از هوادهی و مکش ایجاد شده توسط پمپ خلاء یا پمپ وکیوم اتوکلاو در صنایع مختلف استفاده می کند.

یکی از مهمترین کاربردهای پمپ وکیوم برای اتوکلاوها، استریل کردن تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها می باشد.



پمپ وکیوم8.jpg


در صنعت از پمپ های خلاء برای ساخت مواد حباب دار مانند چسب ها، قالب های اپوکسی، قالب های رزین، قالب های سیلیکونی، لوله های کربنی و سیلیکونی و ... استفاده می شود.

یک پمپ خلاء سیلیکونی خلاء مورد نیاز را در مخزن کف ایجاد می کند.


صنایعی که از پمپ وکیوم استفاده می کنند:

از پمپ های خلاء گرفته تا بسته بندی، نفت و گاز در بخش های مختلف مانند صنعت فولاد، صنعت سیمان، ریخته گری، صنعت شیشه، صنعت قند، صنعت چوب، صنعت طلا، صنعت سیم و کابل، صنعت کنسرو، صنعت آب و فاضلاب، صنعت چرم، ماشین آلات ساختمانی، صنعت چاپ و غیره در تولید لاستیک و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شود.
پمپ وکیوم کوچک در دندانپزشکان، بیمارستان ها، مزارع پرورش ماهی، آزمایشگاه ها و غیره استفاده می شود. به طور گسترده استفاده می شود.

نحوه کار کردن پمپ وکیوم چگونه است؟

یک پروانه در داخل سیلندر پمپ خلاء، محتوای آب را حول محور پمپ به حرکت در می آورد و یک حلقه آب تشکیل می دهد. در حین چرخش؛ پره های پروانه به طور متوالی وارد آب و خارج می شوند و در نتیجه این فرآیند حجم فضای بسته بین دو سر سیلندر، دو تیغه پروانه و دیواره داخلی در یک طرف اب. پمپ خلاء افزایش می یابد، مکش اتفاق می افتد، حجم قطعات ذکر شده در طرف مقابل کاهش می یابد و فشرده سازی رخ می دهد.

آب نقش مهمی در پمپ وکیوم دارد و یکی از اجزای خنک کننده آن است. برای اینکه تراکم به صورت همسان اتفاق بیفتد، می توان از تراکم ذرات هوای خروجی استفاده کرد و آنها را به پمپ بازگرداند که البته نتیجه خنک شدن آن و تثبیت دما است.

برای اینکه پمپ وکیوم به درستی کار کند چه شرایطی باید رعایت شود؟

در هنگام خرید پمپ وکیوم به مشخصات فنی در کاتالوگ ارائه شده به همراه فیلتر پمپ از کارخانه اصلی ذکر شده است،توجه نمایید. البته اینها مشخصات روش متداول است مانند ورودی گاز یا هوا 20 درجه سانتی گراد، فشار محیط 760 میلی متر جیوه و دمای آب ورودی پمپ 15 درجه سانتی گراد یا کمتر. عملکرد پمپ ممکن است تحت شرایط خاصی متفاوت باشد و عملکرد آن ممکن است کاهش یابد.

به عنوان مثال، اگر دما، حلقه ورودی و سیال مکش تغییر کنند، می توانند بر عملکرد پمپ تأثیر منفی بگذارند. اگر این شرایط در پمپ رخ دهد، ممکن است نیاز به تعویض آب ورودی باشد و پمپی با ظرفیت بالاتر برای پمپاژ مایع مورد نیاز باشد.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Z درک اهمیت و عملکرد پمپ ماشین لباسشویی بازارچه 0

Similar threads

بالا