حقوق پایین برای افراد تازه کار

vs6956

عضو جدید
مسئله حقوق پایین برای افراد تازه کار و دانشجویان را چطور باید حل کرد؟ می‌توان به موضوع اینطور نگاه کرد که ما مشکلات ریشه‌ای در کشور داریم که هرچقدر هم راجع به این مشکلات و مقایسه خودمان با کشورهای خارجی صحبت کنیم، چون بصورت انفرادی و از نقطه نظر شخصی حرف می‌زنیم اتفاقی نمی‌افتد. اما در حال حاضر این شرایطی است که در جامعه وجود دارد و باید آن را پذیرفت. (عقیده شخصی من این است که با غر زدن و تقصیر را گردن این و آن انداختن فقط انرژی خودمان را می‌گیریم.) من افراد مختلفی را دیدم که در رشته‌های مختلف در اولین تجربه کاری خود حقوق بالاتری از حداقل دستمزد دریافت کرده‌اند و بدون استثنا این افراد از زمان دانشجویی شروع به کار کرده‌اند. به نظر من اتفاقی که برای خیلی از دانشجویان می‌افتد این است که وقتی وارد دانشگاه می‌شوند مشابه روال مدرسه شروع به درس خواندن می‌کنند، در صورتی‌که درس خواندن به تنهایی به آنها کمکی نمی‌کند. این درست است که چنین شرایطی را سیستم آموزشی کشور به دانشجویان تحمیل می‌کند اما می‌توان برای خلاص شدن از این شرایط تلاش‌هایی کرد. به همین دلیل به نظرم، در نظر گرفتن نکات زیر می‌تواند برای یک دانشجو مفید باشد تا پس از اتمام دانشگاه بتواند با شرایط مناسبی کار خود را شروع کند:
۱- کار همزمان با تحصیل: شرایط کار همزمان با تحصیل برای رشته‌های مختلف متفاوت است. مثلا این شرایط برای رشته‌های پزشکی به خودی خود اتفاق می‌افتد اما در رشته‌های مهندسی یک دانشجو باید خود را وارد محیط کار کند. این کار سختی است اما با این شرایط بهتر است سختی را در دوره دانشجویی که توان و انگیزه بالاست تحمل کرد. کار مجانی و کسب تجربه در زمان دانشجویی و ایجاد سابقه کار تاثیر مهمی در دریافت حقوق بیشتر خواهد داشت. دانشجویان زیادی از این قانون پیروی کرده‌اند و در زمان شروع کار جدی حقوقی بیشتر از حداقل دستمزد دریافت کرده‌اند و به طبع سرعت رشد بیشتری هم داشته اند.
۲- ارتباط با افراد با تجربه: این یکی از تکنیک‌هایی است که در مباحث پرسنال برندینگ هم مطرح می‌شود. شما باید به‌عنوان دانشجو جامعه متخصص‌های رشته خود را شناسایی کرده و وارد این جامعه بشوید و با افراد با تجربه‌تر در ارتباط باشید. انجمن‌ها، ارسال مطلب به مجلات تخصصی، شرکت در کارهای تحقیقاتی، حضور در سمینارها و نشست و موارد این چنینی باعث می‌شود که شما بتوانید از همین حالا ارتباطات خود را گسترش بدهید، با افراد با سابقه آشنا بشوید و توانایی‌های خود را به آنها نشان بدهید و در نتیجه از شانس بدست آوردن کار مناسب برخوردار بشوید.
۳- گسترش توانایی‌های تکمیلی: همیشه این نکته را ذکر کرده‌ام که تخصص کاری یک بحث است و آگاهی از چگونه کار کردن یک بحث دیگر. شما ممکن است تخصص خوبی در کار داشته باشید اما بلد نباشید چگونه باید کار کنید. به همین دلیل نمی‌توانید تخصص خود را بخوبی نشان دهید. تخصص در کنار توانایی‌های دیگر است که به‌خوبی نمود پیدا می‌کند. مثلا درک ارزش‌های کار تیمی، درک مشارکت در کار، درک ارزش فکر کردن و توان حل مسئله، حتی توانایی‌های مثل درست کار کردن با کامپیوتر، نوشتن، سخنرانی کردن و موارد این چنینی می‌تواند ارزش دوچندانی به شما ببخشد. به همین دلیل باید به فراخور نوع رشته و نوع کار این توانایی‌های جانبی را شناسایی کرد و آنها را تقویت نمود.
۴- جدی گرفتن پایان نامه: یکی از مشکلاتی که در دانشگاه وجود دارد جدی گرفته نشدن پایان نامه است. یک پایان نامه قوی می‌تواند به دریافت حقوق بالاتر منجر شود. پایان نامه‌ای که نشان دهد توسط شخص دیگری تکمیل نشده یا فقط برای گرفتن مدرک ارائه نشده. پایان نامه‌های خوب سرعت رشد شما را افزایش می‌دهد. در این مورد توضیح بیشتری ندارم.
منبع:thecoach.ir
 

vs6956

عضو جدید
البته این هم حقوق همان تازه کار در وادی شیطان بزرگ (مهندس مکانیک در مناسب مختلف و بدون سابقه کار)
( در ایران صادق نیست خیلی تو نخش نرید!!!)
salary.JPG
 

Similar threads

بالا