بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ
پس (فرا) گرفت (حضرت) آدم (پس از لغزش ش) از پروردگارش کلماتی را (که با آن کلمات به سوی پروردگارش توبه کند)
فَتَابَ عَلَيْهِ
{پس (خداوند هم) بازگشت بر او (و پذیرفت توبه اش را)
إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ
که همانا او توبه پذیر و مهربان است
بقره/۳۷
در تبیین و تفسیر "کلمات" آمده است که مراد از "کلمات" انوار رسول اکرم و عترت طاهره است، بدین معنا که انوار رسول اکرم و عترت طاهره همان مقامات علمی است که حضرت آدم سلام الله علیه آن را تلقی کرد و زمینه نجات او فراهم گردید و در این میان همان طور که حضرت امیر علیه السلام در مجموعه عترت قرار دارد، حضرت زهراصلوات الله علیها هم در آن جا می گیرد
پس مراد از لفظ کلمات در آیه شریفه «فتلقی ادم من ربه کلمات» اسماء الهی است وبارزترین مصداق اسماء الهی، عترت طاهره اند که در بین آنان، فاطمه زهراصلوات الله علیها میدرخشد .
برای کسب اطلاعات بیشتر به کتاب: زن در آینه جلال و جمال، ص143 زنان الگو در قرآن نویسنده: آیة الله جوادی آملی و تفاسیر نمونه و ترجمه المیزان مراجعه فرمائید.
بسم الله الرحمن الرحیم
فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ
پس (فرا) گرفت (حضرت) آدم (پس از لغزش ش) از پروردگارش کلماتی را (که با آن کلمات به سوی پروردگارش توبه کند)
فَتَابَ عَلَيْهِ
{پس (خداوند هم) بازگشت بر او (و پذیرفت توبه اش را)
إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ
که همانا او توبه پذیر و مهربان است
بقره/۳۷
در تبیین و تفسیر "کلمات" آمده است که مراد از "کلمات" انوار رسول اکرم و عترت طاهره است، بدین معنا که انوار رسول اکرم و عترت طاهره همان مقامات علمی است که حضرت آدم سلام الله علیه آن را تلقی کرد و زمینه نجات او فراهم گردید و در این میان همان طور که حضرت امیر علیه السلام در مجموعه عترت قرار دارد، حضرت زهراصلوات الله علیها هم در آن جا می گیرد
پس مراد از لفظ کلمات در آیه شریفه «فتلقی ادم من ربه کلمات» اسماء الهی است وبارزترین مصداق اسماء الهی، عترت طاهره اند که در بین آنان، فاطمه زهراصلوات الله علیها میدرخشد .
