sarnavesht
عضو جدید
عضي اشخاص عليرغم داشتن سابقه كاري طولاني ممكن است تجربيات جالبي داشته باشند. نمونه چنين اشخاصي اسكات اسميگلر 22 ساله اهل ايالت ماساچوست آمريكا است كه طي فعاليت چند سال اخير در زمينه كارآفريني درسهاي مهمي آموخته است. او كارش را در حالي كه هنوز يك دانشآموز دبيرستان بود با يك شركت كوچك طراحي حرفهيي صفحات وب و مشاوره بازاريابي آن لاين آغاز كرد. در ابتدا خودش تمام كارها را انجام ميداد تا آهسته آهسته ميان مشتريان به رسميت شناخته شد و مراجعات بيشتري دريافت نمود. سپس وارد كالج شد و تا ماه مي 2002 دفتر كارش همان اتاق دانشجويياش بود. در سال 2003 فروش او به 300000 دلار رسيد.
او اينك در كالج بنتلي در والتهام ماساچوست مشغول به تحصيل است و همزمان انجمن كارآفريني را كه در دوران مدرسه بنيانگذاري نموده هنوز سرپرستي ميكند و هر گاه از كار 90 ساعت هفتگياش فراغتي مييابد به كارآفرينان از هر گروه سني توصيههايي را ارايه ميدهد. 10 پيشنهاد مهم كه در زير آمده حاصل بخشي از فعاليتهاي پيگيرانه اوست:
1- همه چيز به پشتكار بستگي دارد
تحقق روياهاي شما به آن سادگيها كه ميپنداريد نيست، شايد سالها كوشش و صبوري نياز داشته باشد. حتما مطمئن شويد كه اهدافتان به خوبي سازماندهي شده، ثبات راي داريد و باور كنيد رسيدن به قلههاي موفقيت ميسر نيست مگر با پذيرفتن ريسك و حفظ قواي ذهني كه هنگام بروز مشكلات به ياري شما ميآيد. اسميگلر ميگويد: مي دانم كه هماكنون بسيار جوانان همسن و سال من در جست و جوي راهي براي شروع يك كسب و كار و توسعه آن ميباشند.
چه جريان مرعوبكنندهيي آن هنگام كه پوسته اوليه را ميشكافيد و ناگزير نگران بيمه، دستمزد و حسابها ميشويد، بسياري افراد اجازه ميدهند كه اين هراس بر آنها غلبه يابد و درست اينجاست كه از روياهايشان دست ميكشند. مهم همين است كه بنشينيد و عميقا فكر كنيد، بطور دقيق خواستهتان از زندگي را مشخص كنيد و آنگاه به دنبالش برويد.
2- ارزش كار گروهي و مشاوره را درك كنيد
طبيعتا يك شركت كوچك به تنهايي همه منابع ضروري را دارا نميباشد. پس برخورداري از يك شبكه غني مشاورين و اشخاصي كه در صورت بروز مشكلاتي در حوزه بازاريابي و مالي ياريرسان باشند براي شما حياتي است.
3- به جايگاه خود پايبند باشيد.
اسميگلر ميگويد: «من ياد گرفتهام فقط زماني ميتوانم درآمد خوبي داشته باشم كه بر آنچه در توان شركتم است، متمركز باشم البته اين به معني دنبال نكردن راههاي ديگر جهت بسط كسب و كارم نيست. نهايتا، نيازهاي مشتريان نوع خدمات قابل عرضه را تعيين ميكند.»
هر قدمي كه بر ميدارم قويا معطوف بر خدمات مورد نياز مشتريان است. تقريبا همهچيز مربوط به مشتريان خود را ميدانم چرا كه زمان زيادي هم صرف شناخت احتياجاتشان ميكنم.
4- از اهم اخبار تاثيرگذار بر مشتريان اطلاع پيدا كنيد.
هر روز رويدادهاي مهمي اتفاق ميافتند كه احتمالا بر مشتريان شما اثر خواهند گذاشت. جهت اطمينان از اينكه بهترين نحوه عملكرد را داريد، بايد در آخرين داد و ستدهاي بازار به روز باشيد و طوري از آنها استفاده كنيد كه هم شما همواره عرضهكننده بهترين خدمات باشيد و هم مشتري مطلوبترين خدمات را دريافت كند.
اسميلگر عقيده دارد: «حتي در شلوغترين روزهاي كاري، خودم و تمام پرسنل اخبار را كنترل ميكنيم. بي شك اطلاعات شما را از رقيبان جلو مياندازد.»
5- برقراري ارتباط كليد محسوب ميشود
ممكن است در عين اينكه تصور ميكنيد مشتريان شما را درك ميكنند، اين طور نباشد. پيوسته صريح و روشن منظور خود را بگوييد وآنگاه با ايميل هاي مختصر ارتباط را دنبال كنيد. بخشي از فرآيند ارتباط، مستلزم اثبات درك متقابل شما و مشتري است تا در صورت هر گونه سوء تعبير يا درك نادرست، به توافقي كه كردهايد متوسل شويد.
پس فقط مشتري نيست كه بايد توقعاتش برآورده شود بلكه او هم بايد از انتظارات شما آگاه باشد.
موفقيت يك خيابان دوطرفه است.
اسميگلر مي گويد: «بسياري ازمردم از گسترش وب و موتورهاي جستو جوگر در هراسند، بارها و بارها مشتريان به من گفتهاند كه چه اندازه برايشان مهم است كه من جهت توضيح شفاف مطالب وقت ميگذارم و صبور هستم».
6- تامين مالي سرنوشت ساز است
فرض كنيد همه مخارج از پيشبينيهاي شما گرانتر خواهد شد. در فرايند بودجهبندي، قطعا بايد براي مواردي كه خارج از انتظار شماست برنامهريزي كنيد. به علاوه هرگز از هزينهكردن هراس نداشته باشيد البته و البته اگر باور داريد كه بازدهي كارتان، ريسك شما را تضمين ميكند.
7- ارتباطي بر اساس صداقت و راستي برقرار كنيد
صداقت برهر چيز ديگر مقدم است. ريا نشانه ضعف و حاكي از نقصان استراتژي به شمار ميرود. اگر مشتريان بر صداقت شما ايمان داشته باشند و بدانند همهچيز را همانگونه كه هست برايشان عنوان ميكنيد، دليلي براي ترديد نسبت به شما نخواهند يافت. كسب شهرت براي يك خدماترسان معتبر سالها كار ميطلبد، اما دقيقهيي كافي است تا اين حسن شهرت به تباهي كشيده شود.
اسميگلر عقيده دارد: «يكي از عمدهترين نكاتي كه شما را از ساير همتايان متمايز ميسازد اعتماد حقيقي مشتريان به شما است.»
8- موقعيت خود را در بالاي منحني حفظ كنيد
شرايط كسب و كار به سرعت تغيير مي كند و آموزش فاكتور حياتي در راه موفقيت است
اسميگلر ميگويد: «زماني وسوسه شدم كالج را ترك كنم و تمام وقت خود را به اداره شركت اختصاص دهم ولي خيلي زود متوجه شدم، اين سياست هوشمندانهيي نيست. فقط در صورتي امكان به توفيق رساندن كارتان را داريد كه از لحاظ تئوري نيز غني باشيد.»
9- در موفقيت مشتريانتان شريك باشيد
چنانچه عهدهدار فراهم نمودن محصولات يا خدماتي ميشويد با تمام قوا بكوشيد. پيوسته نيازهاي مشتريان را در گوشه ذهنتان داشته باشيد. به خاطر بسپاريد اگردر جهت كاميابي آنها حركت كنيد، آنها نيز به شما در راه موفقيت كمك خواهند كرد. چون از هر دست بدهيد از همان دست ميگيريد.
10- يك لحظه هم بازاريابي را متوقف نسازيد
ابدا فراموش نكنيد كه هر شخصي ميتواند مشتري احتمالي شما باشد. بيوقفه در عين جستو جوي مشتريان تازه، با اتكاء بر روابط موجود به فعاليت خود ادامه دهيد.
درست زماني ميتوانيد آنها را جلب كنيدكه به دنبال برآورده ساختن احتياجاتشان ميباشند. با يك سياست ظريف اگر مرتبا در دسترس باشيد به نامي آشنا بدل ميشويد و آنگاه اگر مشتريان نيازي پيدا كنند بدون گشتن يك راست به سراغ شما خواهند آمد.
و در انتها، اسميگلر توصيه كوچك ديگر نيز دارد: برقراري توازن صحيح ميان كار و تفريح را در نظر بگيريد. هر چند شروع و اداره كار شركت تمركز، از خودگذشتگي و صرف وقت ميطلبد، بايد درحفظ تعادل زندگي كوشيد. تمايل به توفيقات شغلي اهميت دارد اما نه به قيمت ويراني زندگي شخصي.
منبع:روزنامه تفاهم
او اينك در كالج بنتلي در والتهام ماساچوست مشغول به تحصيل است و همزمان انجمن كارآفريني را كه در دوران مدرسه بنيانگذاري نموده هنوز سرپرستي ميكند و هر گاه از كار 90 ساعت هفتگياش فراغتي مييابد به كارآفرينان از هر گروه سني توصيههايي را ارايه ميدهد. 10 پيشنهاد مهم كه در زير آمده حاصل بخشي از فعاليتهاي پيگيرانه اوست:
1- همه چيز به پشتكار بستگي دارد
تحقق روياهاي شما به آن سادگيها كه ميپنداريد نيست، شايد سالها كوشش و صبوري نياز داشته باشد. حتما مطمئن شويد كه اهدافتان به خوبي سازماندهي شده، ثبات راي داريد و باور كنيد رسيدن به قلههاي موفقيت ميسر نيست مگر با پذيرفتن ريسك و حفظ قواي ذهني كه هنگام بروز مشكلات به ياري شما ميآيد. اسميگلر ميگويد: مي دانم كه هماكنون بسيار جوانان همسن و سال من در جست و جوي راهي براي شروع يك كسب و كار و توسعه آن ميباشند.
چه جريان مرعوبكنندهيي آن هنگام كه پوسته اوليه را ميشكافيد و ناگزير نگران بيمه، دستمزد و حسابها ميشويد، بسياري افراد اجازه ميدهند كه اين هراس بر آنها غلبه يابد و درست اينجاست كه از روياهايشان دست ميكشند. مهم همين است كه بنشينيد و عميقا فكر كنيد، بطور دقيق خواستهتان از زندگي را مشخص كنيد و آنگاه به دنبالش برويد.
2- ارزش كار گروهي و مشاوره را درك كنيد
طبيعتا يك شركت كوچك به تنهايي همه منابع ضروري را دارا نميباشد. پس برخورداري از يك شبكه غني مشاورين و اشخاصي كه در صورت بروز مشكلاتي در حوزه بازاريابي و مالي ياريرسان باشند براي شما حياتي است.
3- به جايگاه خود پايبند باشيد.
اسميگلر ميگويد: «من ياد گرفتهام فقط زماني ميتوانم درآمد خوبي داشته باشم كه بر آنچه در توان شركتم است، متمركز باشم البته اين به معني دنبال نكردن راههاي ديگر جهت بسط كسب و كارم نيست. نهايتا، نيازهاي مشتريان نوع خدمات قابل عرضه را تعيين ميكند.»
هر قدمي كه بر ميدارم قويا معطوف بر خدمات مورد نياز مشتريان است. تقريبا همهچيز مربوط به مشتريان خود را ميدانم چرا كه زمان زيادي هم صرف شناخت احتياجاتشان ميكنم.
4- از اهم اخبار تاثيرگذار بر مشتريان اطلاع پيدا كنيد.
هر روز رويدادهاي مهمي اتفاق ميافتند كه احتمالا بر مشتريان شما اثر خواهند گذاشت. جهت اطمينان از اينكه بهترين نحوه عملكرد را داريد، بايد در آخرين داد و ستدهاي بازار به روز باشيد و طوري از آنها استفاده كنيد كه هم شما همواره عرضهكننده بهترين خدمات باشيد و هم مشتري مطلوبترين خدمات را دريافت كند.
اسميلگر عقيده دارد: «حتي در شلوغترين روزهاي كاري، خودم و تمام پرسنل اخبار را كنترل ميكنيم. بي شك اطلاعات شما را از رقيبان جلو مياندازد.»
5- برقراري ارتباط كليد محسوب ميشود
ممكن است در عين اينكه تصور ميكنيد مشتريان شما را درك ميكنند، اين طور نباشد. پيوسته صريح و روشن منظور خود را بگوييد وآنگاه با ايميل هاي مختصر ارتباط را دنبال كنيد. بخشي از فرآيند ارتباط، مستلزم اثبات درك متقابل شما و مشتري است تا در صورت هر گونه سوء تعبير يا درك نادرست، به توافقي كه كردهايد متوسل شويد.
پس فقط مشتري نيست كه بايد توقعاتش برآورده شود بلكه او هم بايد از انتظارات شما آگاه باشد.
موفقيت يك خيابان دوطرفه است.
اسميگلر مي گويد: «بسياري ازمردم از گسترش وب و موتورهاي جستو جوگر در هراسند، بارها و بارها مشتريان به من گفتهاند كه چه اندازه برايشان مهم است كه من جهت توضيح شفاف مطالب وقت ميگذارم و صبور هستم».
6- تامين مالي سرنوشت ساز است
فرض كنيد همه مخارج از پيشبينيهاي شما گرانتر خواهد شد. در فرايند بودجهبندي، قطعا بايد براي مواردي كه خارج از انتظار شماست برنامهريزي كنيد. به علاوه هرگز از هزينهكردن هراس نداشته باشيد البته و البته اگر باور داريد كه بازدهي كارتان، ريسك شما را تضمين ميكند.
7- ارتباطي بر اساس صداقت و راستي برقرار كنيد
صداقت برهر چيز ديگر مقدم است. ريا نشانه ضعف و حاكي از نقصان استراتژي به شمار ميرود. اگر مشتريان بر صداقت شما ايمان داشته باشند و بدانند همهچيز را همانگونه كه هست برايشان عنوان ميكنيد، دليلي براي ترديد نسبت به شما نخواهند يافت. كسب شهرت براي يك خدماترسان معتبر سالها كار ميطلبد، اما دقيقهيي كافي است تا اين حسن شهرت به تباهي كشيده شود.
اسميگلر عقيده دارد: «يكي از عمدهترين نكاتي كه شما را از ساير همتايان متمايز ميسازد اعتماد حقيقي مشتريان به شما است.»
8- موقعيت خود را در بالاي منحني حفظ كنيد
شرايط كسب و كار به سرعت تغيير مي كند و آموزش فاكتور حياتي در راه موفقيت است
اسميگلر ميگويد: «زماني وسوسه شدم كالج را ترك كنم و تمام وقت خود را به اداره شركت اختصاص دهم ولي خيلي زود متوجه شدم، اين سياست هوشمندانهيي نيست. فقط در صورتي امكان به توفيق رساندن كارتان را داريد كه از لحاظ تئوري نيز غني باشيد.»
9- در موفقيت مشتريانتان شريك باشيد
چنانچه عهدهدار فراهم نمودن محصولات يا خدماتي ميشويد با تمام قوا بكوشيد. پيوسته نيازهاي مشتريان را در گوشه ذهنتان داشته باشيد. به خاطر بسپاريد اگردر جهت كاميابي آنها حركت كنيد، آنها نيز به شما در راه موفقيت كمك خواهند كرد. چون از هر دست بدهيد از همان دست ميگيريد.
10- يك لحظه هم بازاريابي را متوقف نسازيد
ابدا فراموش نكنيد كه هر شخصي ميتواند مشتري احتمالي شما باشد. بيوقفه در عين جستو جوي مشتريان تازه، با اتكاء بر روابط موجود به فعاليت خود ادامه دهيد.
درست زماني ميتوانيد آنها را جلب كنيدكه به دنبال برآورده ساختن احتياجاتشان ميباشند. با يك سياست ظريف اگر مرتبا در دسترس باشيد به نامي آشنا بدل ميشويد و آنگاه اگر مشتريان نيازي پيدا كنند بدون گشتن يك راست به سراغ شما خواهند آمد.
و در انتها، اسميگلر توصيه كوچك ديگر نيز دارد: برقراري توازن صحيح ميان كار و تفريح را در نظر بگيريد. هر چند شروع و اداره كار شركت تمركز، از خودگذشتگي و صرف وقت ميطلبد، بايد درحفظ تعادل زندگي كوشيد. تمايل به توفيقات شغلي اهميت دارد اما نه به قيمت ويراني زندگي شخصي.
منبع:روزنامه تفاهم