تكريم ارباب رجوع:
پيامبر اكرم (ص) : بهترين شما براي مردم سودمندترين آنها است به مردم
امام علي (ع) : كوشش براي اصلاح امور مردم از كمال سعادت است.
امام صادق (ع) : اگر كسي از برادر ديني اش در انجام كاري كمك خواست و جهت برآوردن حاجت او با تمام تلاش اقدام نكرد هر آينه به خدا و رسول خدا و مومنين خيانت كرده است.
ما كاركنان چه به عنوان يك فرد مسلمان و چه به عنوان يك كارمند وظيفه داريم در انجام وظايف و تكاليف خود از هيچ اقدامي جهت حل مشكل مردم دريغ نورزيم.
توصيه هاي ذيل جهت تكريم ارباب رجوع به كليه كاركنان زحمتكش اعلام مي گردد. اميد آن داريم كه در اجراي طرح فوق كه يك وظيفه ديني ، اخلاقي و كاري است موفق باشند :
ü رضايت ارباب رجوع ( مشتري ) هدف اصلي سازمان ما است.
ü در انجام وظايف رضايت خداوندي در نظر گرفته شود و هيچ تبعيضي بين ارباب رجوع قائل نشويد.
ü امور را بر اساس ضوابط نه بر اساس روابط انجام دهيد.
ü تا حد امكان فرايند انجام كارها راحتر ، كوتاهتر و شفاف تر كنيد.
لطفاً خود را به جاي ارباب رجوع بگذاريد.
ü جهت ارائه خدمات موثر به ارباب رجوع اطلاع رساني مناسب انجام دهيد.
ü اسناد و مدارك مورد نياز و شرايط ارائه خدمات را در كنار درب اطاق هايتان نصب كنيد.
ü در اوقات اداري در محل كارتان حضور داشته باشيد.
ü در هنگام مرخصي و ماموريت اداري حتماً زمان برگشت خود را به همكاران اطلاع دهيد تا ارباب رجوع بلا تكليف و سرگردان نماند.
تبسم يك زبان همگاني است كه مردم سرتاسر دنيا آن را درك مي كنند.
ü خود را به جاي ارباب رجوع بگذاريد.
ü كار ارباب رجوع را به تاخير نياندازيد.
ü اگر كاري نمي توانيد برايش انجام دهيد يا در حيطه وظايف شما نيست با متانت و خوشرويي راهنماي اش كنيد تا تكليف خود را بداند.
هر سازمان موفقي به ارباب رجوع مي انديشد.
ü مشكل خود را به دوش ديگران نياندازيد.
ü به جاي اينكه انرژي خود را صرف شناسايي عاملين مشكل كنيد ، مشكل را حل كنيد.
ü كار ارباب رجوع را به امروز و فردا نياندازيد.
ü ارباب رجوع را مثل توپ به همديگر پاس ندهيد.
ü هميشه بايد باور داشته باشيم كه ما فقط و فقط به خاطر ارباب رجوع حقوق مي گيريم.
ü بايد هميشه به ياد داشته باشيم ارباب رجوع ، رئيس ما است.
ü زمان مشخصي را براي رسيدگي به مشكلات ارباب رجوع در نظر بگيريد.
باور ، شايد ارباب رجوع درست مي گويد ، به راستي اعجاز مي كند.
ü ارتباط ارباب رجوع را با سازمان آسانتر كنيد.
ü محلي جهت انتظار ارباب رجوع در نظر بگيريد.
ü به خاطر داشته باشيد اكثر انتظارات بي جاي ارباب رجوع از عدم اطلاع رساني صحيح است . سعي كنيم با صبر قانع كنيم.
ü هنر ما در آن است كه اگر كار ارباب رجوع طبق ضوابط امكان پذير نشدراضي كنيم نه اينكه كارش انجام شود ولي ناراضي باشد.
ü مشكلات خانوادگي و اقتصادي خود را بر سر ارباب رجوع تلافي نكنيد.
ü وقتي پشت ميز مي نشينيم خود را طلبكار و ارباب رجوع را بدهكار در نظر نگيريم.
ü هميشه به ياد داشته باشيم رضايت خدا در رضايت مردم است.
شكايات ارباب رجوع را به حساب پيشنهادات آنها بگذاريد.
ü به خاط انجام دادن وظيفه خود به ارباب رجوع منت نگذاريد.
ü انتظار و توقع بي جا از ارباب رجوع نداشته باشيم.
ü در محل انتظار امكانات اوليه مثل چاي ، آب خنك و تلفن شهري ، روزنامه ...فراهم كنيم.
ü راهنماي ساختمانها ، اطاقها و اسامي كاركنان جهت مشاهده ارباب رجوع درج گردد.
ü جهت ارائه خدمات بهترميزان رضايت ارباب رجوع در قالب فرمهايي ارزشيابي گردد.
ü هميشه در دسترس ارباب رجوع باشيد.
ü خوشرو و متبسم باشيد.
در برخورد با ارباب رجوع ناراحت ، سياست ، (( سعي ام را مي كنم )) اعجاز مي كند.
ü از انتقاد ارباب رجوع دلخور نباشيم و بايد تشكر كنيم كه عيب ما را گوش زد كرده است.
ü در ارائه خدمات بهتر از نظرات و پيشنهادات ارباب رجوع استفاده كنيم.
ü نظرات ارباب رجوع را در تصميم سازي موثر بدانيم.
ü ارباب رجوع مزاحم نيست بلكه ارباب ما است.
ü در برخورد به فرهنگ و ارزشهاي ارباب رجوع توجه كنيم.
ü خدمت بهتر به نظم و نظافت ما بستگي دارد.
ارباب رجوع رئيس رئيس است.
ü در هنگام خشم تصميم نگيريم.
ü خدا را ناظر و شاهد در اعمال خود بدانيم.
ü به ياد داشته باشيم كه خود مانيز براي ساير ادارات ارباب رجوع هستيم آنچه را به خود نمي پسنديم به ديگران نيز نپسنديم.
پيامبر اكرم (ص) : بهترين شما براي مردم سودمندترين آنها است به مردم
امام علي (ع) : كوشش براي اصلاح امور مردم از كمال سعادت است.
امام صادق (ع) : اگر كسي از برادر ديني اش در انجام كاري كمك خواست و جهت برآوردن حاجت او با تمام تلاش اقدام نكرد هر آينه به خدا و رسول خدا و مومنين خيانت كرده است.
ما كاركنان چه به عنوان يك فرد مسلمان و چه به عنوان يك كارمند وظيفه داريم در انجام وظايف و تكاليف خود از هيچ اقدامي جهت حل مشكل مردم دريغ نورزيم.
توصيه هاي ذيل جهت تكريم ارباب رجوع به كليه كاركنان زحمتكش اعلام مي گردد. اميد آن داريم كه در اجراي طرح فوق كه يك وظيفه ديني ، اخلاقي و كاري است موفق باشند :
ü رضايت ارباب رجوع ( مشتري ) هدف اصلي سازمان ما است.
ü در انجام وظايف رضايت خداوندي در نظر گرفته شود و هيچ تبعيضي بين ارباب رجوع قائل نشويد.
ü امور را بر اساس ضوابط نه بر اساس روابط انجام دهيد.
ü تا حد امكان فرايند انجام كارها راحتر ، كوتاهتر و شفاف تر كنيد.
لطفاً خود را به جاي ارباب رجوع بگذاريد.
ü جهت ارائه خدمات موثر به ارباب رجوع اطلاع رساني مناسب انجام دهيد.
ü اسناد و مدارك مورد نياز و شرايط ارائه خدمات را در كنار درب اطاق هايتان نصب كنيد.
ü در اوقات اداري در محل كارتان حضور داشته باشيد.
ü در هنگام مرخصي و ماموريت اداري حتماً زمان برگشت خود را به همكاران اطلاع دهيد تا ارباب رجوع بلا تكليف و سرگردان نماند.
تبسم يك زبان همگاني است كه مردم سرتاسر دنيا آن را درك مي كنند.
ü خود را به جاي ارباب رجوع بگذاريد.
ü كار ارباب رجوع را به تاخير نياندازيد.
ü اگر كاري نمي توانيد برايش انجام دهيد يا در حيطه وظايف شما نيست با متانت و خوشرويي راهنماي اش كنيد تا تكليف خود را بداند.
هر سازمان موفقي به ارباب رجوع مي انديشد.
ü مشكل خود را به دوش ديگران نياندازيد.
ü به جاي اينكه انرژي خود را صرف شناسايي عاملين مشكل كنيد ، مشكل را حل كنيد.
ü كار ارباب رجوع را به امروز و فردا نياندازيد.
ü ارباب رجوع را مثل توپ به همديگر پاس ندهيد.
ü هميشه بايد باور داشته باشيم كه ما فقط و فقط به خاطر ارباب رجوع حقوق مي گيريم.
ü بايد هميشه به ياد داشته باشيم ارباب رجوع ، رئيس ما است.
ü زمان مشخصي را براي رسيدگي به مشكلات ارباب رجوع در نظر بگيريد.
باور ، شايد ارباب رجوع درست مي گويد ، به راستي اعجاز مي كند.
ü ارتباط ارباب رجوع را با سازمان آسانتر كنيد.
ü محلي جهت انتظار ارباب رجوع در نظر بگيريد.
ü به خاطر داشته باشيد اكثر انتظارات بي جاي ارباب رجوع از عدم اطلاع رساني صحيح است . سعي كنيم با صبر قانع كنيم.
ü هنر ما در آن است كه اگر كار ارباب رجوع طبق ضوابط امكان پذير نشدراضي كنيم نه اينكه كارش انجام شود ولي ناراضي باشد.
ü مشكلات خانوادگي و اقتصادي خود را بر سر ارباب رجوع تلافي نكنيد.
ü وقتي پشت ميز مي نشينيم خود را طلبكار و ارباب رجوع را بدهكار در نظر نگيريم.
ü هميشه به ياد داشته باشيم رضايت خدا در رضايت مردم است.
شكايات ارباب رجوع را به حساب پيشنهادات آنها بگذاريد.
ü به خاط انجام دادن وظيفه خود به ارباب رجوع منت نگذاريد.
ü انتظار و توقع بي جا از ارباب رجوع نداشته باشيم.
ü در محل انتظار امكانات اوليه مثل چاي ، آب خنك و تلفن شهري ، روزنامه ...فراهم كنيم.
ü راهنماي ساختمانها ، اطاقها و اسامي كاركنان جهت مشاهده ارباب رجوع درج گردد.
ü جهت ارائه خدمات بهترميزان رضايت ارباب رجوع در قالب فرمهايي ارزشيابي گردد.
ü هميشه در دسترس ارباب رجوع باشيد.
ü خوشرو و متبسم باشيد.
در برخورد با ارباب رجوع ناراحت ، سياست ، (( سعي ام را مي كنم )) اعجاز مي كند.
ü از انتقاد ارباب رجوع دلخور نباشيم و بايد تشكر كنيم كه عيب ما را گوش زد كرده است.
ü در ارائه خدمات بهتر از نظرات و پيشنهادات ارباب رجوع استفاده كنيم.
ü نظرات ارباب رجوع را در تصميم سازي موثر بدانيم.
ü ارباب رجوع مزاحم نيست بلكه ارباب ما است.
ü در برخورد به فرهنگ و ارزشهاي ارباب رجوع توجه كنيم.
ü خدمت بهتر به نظم و نظافت ما بستگي دارد.
ارباب رجوع رئيس رئيس است.
ü در هنگام خشم تصميم نگيريم.
ü خدا را ناظر و شاهد در اعمال خود بدانيم.
ü به ياد داشته باشيم كه خود مانيز براي ساير ادارات ارباب رجوع هستيم آنچه را به خود نمي پسنديم به ديگران نيز نپسنديم.