salamichobaran
عضو جدید
[FONT="]چند وقت پیش که با برادرم درگیر انتخاب رشته کنکور بودیم در قسمت پیوست های دفترچه مطلبی به چشمم خورد که از خنده ترکیدم
و تا چند وقت داداشمو مسخره میکردم، تو قسمت توضبحات دانشگاه صنعت نفت نوشته بود :[/FONT]
[FONT="]با توجه به ویژگی بارز رشته حسابداری ( تفهیمی [/FONT][FONT="]و نحلیلی بودن آن[/FONT][FONT="]
[/FONT][FONT="]) ، شرایط خاص دانشگاه صنعت نفت و عدم کسب موفقیت لازم توسط دانشجویان دارای دیپلم ادبیات و علوم انسانی در سالیان گذشته ، به داوطلبین گروه آزمایشی علوم انسانی اکیدا توصیه میگردد از انتخاب رشته حسابداری در دانشگاه صنعت نفت خودداری نمایند .[/FONT]
[FONT="]آخه یکی نیست بگه آدمای حسابی اگه از این رشته دانشجو نمیخواین خوب دانشجو نگیرین ! [/FONT]
[FONT="]چند سوال البته با نگارشی متفاوت
:[/FONT]
[FONT="]چرا به جای واداشتن دانش آموزان و حتی دانشجویان کشورمان به تفکر و تامل در مسایل علمی و ادبی آنها را وادار به حفظ کردن و تقلید های بدون فکر میکنیم ؟ چه ایرادی دارد اگر نظر دانش آموزی درباره معنای بیتی از حافظ با معنایی که معلم و یا حتی کتاب از آن برداشت میکند متفاوت باشد و به جای تقلید ،تفکر و نوآوری ارزشمند باشد ! تا کی دانش آموزان ما حسرت رفتن به آزمایشگاه و داشتن دروس عملی را داشته باشند ؟ اصلا چه لزومی دارد درسها آنفدر پیچیده باشد که چون دانش آموزان آنرا نمیفهند با اکراه فراوان حفظش کنند و به محض فراغت از تحصیل دورشان بریزند و شالوده 13سال تحصیل و هزینه های هنگفت ، دانش آموزی است که نمیفهمد و نمیتواند تحلیل کند حفظیاتش را فراموش کرده و دیگر کارایی ندارد. [/FONT]
[FONT="]به نظر شما اقتصاد را نباید فهمید ؟ روانشناسی تفهیمی نیست ؟ حقوق چطور ؟[/FONT]

[FONT="]با توجه به ویژگی بارز رشته حسابداری ( تفهیمی [/FONT][FONT="]و نحلیلی بودن آن[/FONT][FONT="]

[FONT="]آخه یکی نیست بگه آدمای حسابی اگه از این رشته دانشجو نمیخواین خوب دانشجو نگیرین ! [/FONT]
[FONT="]چند سوال البته با نگارشی متفاوت

[FONT="]چرا به جای واداشتن دانش آموزان و حتی دانشجویان کشورمان به تفکر و تامل در مسایل علمی و ادبی آنها را وادار به حفظ کردن و تقلید های بدون فکر میکنیم ؟ چه ایرادی دارد اگر نظر دانش آموزی درباره معنای بیتی از حافظ با معنایی که معلم و یا حتی کتاب از آن برداشت میکند متفاوت باشد و به جای تقلید ،تفکر و نوآوری ارزشمند باشد ! تا کی دانش آموزان ما حسرت رفتن به آزمایشگاه و داشتن دروس عملی را داشته باشند ؟ اصلا چه لزومی دارد درسها آنفدر پیچیده باشد که چون دانش آموزان آنرا نمیفهند با اکراه فراوان حفظش کنند و به محض فراغت از تحصیل دورشان بریزند و شالوده 13سال تحصیل و هزینه های هنگفت ، دانش آموزی است که نمیفهمد و نمیتواند تحلیل کند حفظیاتش را فراموش کرده و دیگر کارایی ندارد. [/FONT]
[FONT="]به نظر شما اقتصاد را نباید فهمید ؟ روانشناسی تفهیمی نیست ؟ حقوق چطور ؟[/FONT]