تصاویر: هواپیماهای سال 2025

Sarp

مدیر بازنشسته
آژانس فضایی آمریکایی گزیده‌ای از ایده‌های شگفت انگیزی که برای هواپیماهای سال 2025 طراحی شده‌اند را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناسا تصاویری را منتشر کرد که با نگاه اول به نظر می‌رسند صحنه‌هایی از فیلمهای علمی تخیلی باشند اما در حقیقت این تصاویر مربوط به طرحها و ایده‌هایی هستند که آژانس فضایی آمریکا برای هواپیماهای سال 2025 در نظر گرفته است.

سه شرکت Lockheed Martin ،Northrop Grumman و بوئینگ تا پایان سال 2010 این هواپیماهای مفهومی را طراحی کردند و هر سه موفق شدند یک قرارداد همکاری را با ناسا به امضا برسانند.

برپایه این قرارداد همکاری، تحقیق، توسعه و آزمایش این هواپیماهای مفهومی در سال 2011 آغاز می‌شود و بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که این هواپیماها تا 14 سال آینده به پرواز درآیند.

هدف ناسا از این همکاری، توسعه یک خط از هواپیماهای سریعتر و بی‌صداتری است که نسبت به هواپیماهای امروزی سوخت را به روشی موثرتر و پاک تر می‌سوزاند.

هر یک از این هواپیماهای مفهومی باید بتوانند با سرعت حداکثر 85 درصد سرعت صوت پرواز کنند، فضایی به وسعت حدود 7 هزار مایل را پوشش دهند و بین 50 هزار تا 100 هزار بار مفید (مسافر یا بار) را حمل کنند.

براساس گزارش دیلی میل، هر سه این شرکت‌های هواپیماسازی امسال تحقیق، آزمایش و شبیه سازی طرحهای خود را با امید اینکه ناسا طرح آنها را برای ساخت انتخاب کند ارائه می‌دهند.




هواپیماهای آینده؟ این ایده مفهومی بوئینگ برای ساخت یک هواپیمای سریعتر، بزرگتر و پاکتر طراحی شده است





تیغه برش زنی
هواپیمای مفهومی شرکت Northrop Grumman به نظر می‌رسد از اتصال دو هواپیمای امروزی ایجاد شده است




پاک کننده
تمام طرحهای ارائه شده توسط این شرکت‌ها از جمله این طرح شرکت Lockheed Martin دارای اعتبارنامه سبز هستند





مگس کش خورشیدی ناسا
یک طرح مفهومی غیرمعمول برای هواپیمایی است که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند




این طرح را لوئیجی کولانی برای شرکت «ژاپن ایرلاینز» طراحی کرده است




این هواپیمای شخصی مفهومی شبیه مرغ‌های دریایی را ناسا طراحی کرده است که بیشتر شبیه به شخصیت «باز» در کارتون داستان اسباب بازی است
سرعت این هواپیمای مفهومی می‌تواند به بیش از 150 مایل بر ساعت برسد و فضایی حدود 50 مایل را پوشش دهد




این بشقاب پرنده آینده در پروژه CleanEra (عصر پاک) در دانشگاه فناوری دلفت در هلند طراحی شده و کاملا دوستدار محیط زیست است




قایق پرنده
Aeroscraft ML866 یک هواپیمای تفریحی است




Icon A5 می‌تواند بر روی خشکی و آب بلند شود و فرود آید و زمانی که بالهای 32 فوتی (75/9 متری) آن جمع شود
می توان به راحتی آن را در یک گاراژ بزرگ پارک کرد


http://www.tabnak.ir/fa/news/142752
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
تا 2025 ؟ نه خیلی بعیده !

وقتی آمریکا بمب افکن بی - 52 و روسیه بمب افکن تی یو - 95 رو که هر دو برای دهه 50 میلادی اند رو تا سال 2040 میخوان در خدمت نگه دارند و در مقابلش بمب افکن بی - 2 که در دهه 90 وارد شد قبل از 2020 بازنشست میشه نشون میده که صنایع هوایی تمایل چندانی به این طرح های فانتزی ندارند .

البته تو ایرلاین ها اوضاع کمی متفاوته ولی نه انقدر که از این طرح های استقبال چندانی بشه .

 

محسن جعفر

عضو جدید
تا 2025 ؟ نه خیلی بعیده !

وقتی آمریکا بمب افکن بی - 52 و روسیه بمب افکن تی یو - 95 رو که هر دو برای دهه 50 میلادی اند رو تا سال 2040 میخوان در خدمت نگه دارند و در مقابلش بمب افکن بی - 2 که در دهه 90 وارد شد قبل از 2020 بازنشست میشه نشون میده که صنایع هوایی تمایل چندانی به این طرح های فانتزی ندارند .

البته تو ایرلاین ها اوضاع کمی متفاوته ولی نه انقدر که از این طرح های استقبال چندانی بشه .

طراحی های جدید و پیشرفت تکنولوژی هیچ ربطی به تحت خدمت گرفتن نداره وزارت دفاع امریکا همیشه قسمتی از بودجش رو خرج پروژه های پر خرج تخیلی میکنه .
 

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
اولین چیز در عملی شدن طرح این که اقتصادی باشه ....

این ها هیچ کدون پایدار نیستن !! در نتیجه اقتصادی نیستن ، ضمنا مگه چه چیز جدیدی داره که طرف راضی کنه تمام زندگیش به هم بریزه یکی از اینها را بسازه و ...

بیشتر فانتری و تخیلی و غیر عملی و رویا پردازانه هست تا عملی و ... تا 200 سال اینده هم عملیاتی نمیشوند ......

این قبیل کار ها بیشتر برای افرادی که با این مقوله هوا فضا اشنایی ندارند و در رویا سیر سفر میکنند .

موفق باشید
 
بالا