ب‌ام‌و X6 با پکیج M Design

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
ب‌ام‌و M GmbH تولید نوع جدیدی از X6 را با نام M Design Edition و به تعداد محدود 100 نسخه راه اندازی کرده است.

محصولی که با نفوذ به ساختار DNA و اعمال تغییرات و به روز کردنش تبدیل به خودرویی منحصر به فرد که یک سر و گردن از مدل استاندارد خود بالاتر بوده، شده است.
فضای داخلی خودرو با چرم گوسفند مرینوس کاملا پوشانده شده و داشبورد آن هم با ترکیب دو رنگ سیاه و قرمز ، فضایی جذاب و اسپرت را برای این خودروی شاسی بلند خلق کرده است. در کنار تجهیزات استاندارد گسترده داخلی خودرو، تجهیزاتی همچون گرمکن صندلی‌های جلو، پشتیبان کمر، یک بسته ذخیره سازی، شیشه‌های دودی، صفحه نمایشگر سقفی به همراه هدفن‌های حرفه‌ای و یک سیستم صوتی هم در سبد سفارشات این خودرو موجود است.




برای تحمل وزن سه تنی خودرو از رینگ‌های 21 اینچی پنج پره‌ای دوبل آلیاژی/کربنی M استفاده شده و در طراحی و ظاهر خارجی خودرو هم برای اسپرت جلوه دادن آن، چراغ‌های مه‌شکن طرفین سپر و مستقر در ورودی‌های هوای رادیاتور حذف شده و در زیر سپر هم برای پایداری بهتر و مهم‌تر از همه اسپرت شدن ظاهر خودرو، از یک فاب فیبرکربی استفاده شده است. از دیگر تغییرات جلوی خودرو هم می‌توان به گسترده‌تر شدن سپر جلویی خودر اشاره کرد. در عقب خودرو هم با پیروی از قانون اصلاحات، تغییراتی را متحمل شده و آن هم اضافه شدن یک اسپویلر کوچک فیبرکربنی در عقب خودرو و چهار خروجی لوله اگزوز و یک دیفیوزر عقب یا صفحه شکافنده هوای زیر خودرو است که هر دو گزینه آخر در زیر سپر عقب و در کنار یکدیگر جاخوش کرده‌اند. دیگر نشانه خاص بودن خودرو مورد بررسی ما هم، نقش بستن سه نوار قرمز، سیاه و آبی کم رنگ در کنار یکدیگر و بر روی قسمت‌هایی همچون گلگیرهای جلویی، درهای خودرو و آخرین نقطه سپر جلویی خودرو است.

همانطور که در نسخه استاندارد ب‌ام‌و X6 از یک پیشرانه 4395 سی‌سی هشت سیلندر توربو M Twinpower بنزینی استفاده شده است، در خودروی X6 M هم از همین پیشرانه استفاده می‌شود که در حداکثر وضعیت توان خود توان تولید قدرتی برابر با 555 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 680 نیوتن متر را داراست. با تولید قدرت در موتور و ارسال آن به گیربکس شش سرعته اتوماتیک اسپرت M، پروسه انتقال بدون وقفه ادامه داشته و در پی آن قدرت کشش افزایش پیدا کرده و شتاب هیجان انگیزی را پدید می‌آورد، جعبه دنده یا بهتر است بگوییم سازنده خودرو به حقوق مصرف کننده خود احترام گذاشته و با تعبیه پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان، قدرت انتخاب در تعویض دنده را به مصرف کننده خود هدیه کرده است. با ورود قدرت به جعبه دنده و اعمال تغییرات بر روی آن، نوبت به ارسال آن به سیستم تمام چرخ محرک XDrive می‌شود تا با در نظر گرفته شدن وضعیت شاسی و نیاز راننده، نیروی مورد نیاز بین محورها تقسیم شود. تنها کافی است راننده یک دکمه را فشار داده تا ارتفاع شاسی خودرو با کمک سیستم تعلیق تطبیقی، 10 میلی‌متر کاهش یافته و خودرو را در کنار شتاب و قدرت و... به یک خودروی شاسی بلند اسپرت تمام عیار تبدیل کند.

همه چیز خودرو شتاب و سرعت مثبت نیست، بلکه مهم‌تر از شتاب و سرعت مثبت، شتاب و سرعت منفی خوب هم هست که آن هم توسط سیستم ترمز کالیپراسیون شده چهار پیستونه با دیسک‌های 395 میلی‌متری در جلو و تک پیستونه با دیسک‌های 385 میلی‌متری در عقب، به خوبی پاسخ داده شده است.

منبع _ پرشین خودرو
 
بالا