moji5
کاربر فعال كامپيوتر و اينترنت
بینگ و گوگل؛ جنگ آینده
میتوان به راحتی جنگ واقعی در بین موتورهای جستجوی وب را مشخصا بین گوگل و بینگ دانست چرا که این نبرد مانند یک مسابقه تنیس است که پایانی ندارد و این نبرد زمانی پایان مییابد که یکی از طرفین از ادامه خسته شوند.
شبکه ایران: چندی است که مایکروسافت موتور جستجوی جدید خود "بینگ" را با قدرت تمام وارد بازار کرده و این موضوعیست که "گوگل" را به عنوان غول موتورهای جستجو تهدید میکند.
چهارشنبه گذشته نیز بینگ در آخرین اقدام خود برای جلب کاربران در صفحه اصلی خود ابزار جدیدی را به کار برد که عبارت بود از ابزار محدود استفاده از سایت اجتماعی "فیسبوک" و ابزار گزارش وضعیت آب و هوا.
گوگل نیز در روز پنجشنبه ابزار جستجوی بهتر فیلمهای سینمایی و کنترل ***** خانوادگی جستجوی امن را به امکانات خود اضافه کرد.
این اقدامات و پاسخ متقابل این دو شرکت به هم بیسابقه نبود و چندی قبل نیز بینگ رابط نقشه را به صفحه اصلی خود اضافه کرده بود و گوگل نیز در پاسخ تلویحی به این اقدام اعلام کرد که نمای خیابان که کاربر در زمان استفاده خود در آن حضور دارد را به کاربر نمایش میدهد البته این اقدام گوگل فعلا تنها شامل حال کاربران ساکن ایالات متحده شده و برای انها در دسترس است.
در طول زمان برگزاری اجلاس "وب 2.0" نیز هر دو شرکت مایکروسافت و گوگل در مورد استفاده از وبسایت اجتماعی "توئیتر" در صفحه اصلی خود و امکان جستجوی متون پیامهای ارسال شده در توئیتر در موتور جستجوی وب خود سخنرانی کرده بودند.
این اقدامات نشان می دهد که هر چند گوگل ممکن است فعلا بهترین موتور جستجوگر وب باشد اما بینگ نیز در حال کار فشرده برای بالاتر بردن میزان محبوبیت خود در میان کاربران است.
نبرد برای جستجو
نبرد دیگر بین شرکتهای بزرگ فناوری را نمیتوان بین دو شرکت "پالم" و "اپل" بر سر حقوق استفاده از اپراتور مخابراتی "اسپرینت" از سوی "شرکت "PalmPre دانست چرا که آنجا هم گوگل با سرویس "گوگل ویو" خود در 24 ماه می سال آینده میلادی از راه خواهد رسید.
اما میتوان به راحتی جنگ واقعی در بین موتورهای جستجوی وب را مشخصا بین گوگل و بینگ دانست چرا که این نبرد مانند یک مسابقه تنیس است که پایانی ندارد و این نبرد زمانی پایان مییابد که یکی از طرفین از ادامه خسته شوند.
روز چهارشنبه بینگ امکانات جدیدی را معرفی کرد که بسیار قابل توجه بود و عبارت بود از اضافه کردن ابزار سایت اجتماعی محبوب "فیسبوک" و ابزار پیشبینی آب و هوا که واقعا بینظیر است.
اما جواب گوگل چه بود؟
این شرکت نیز ابزاری را برای جستجوی بهتر فیلمها تدارک دیده است و گذاشتن رمز عبور برای حفاظت از تنظیمات شما برای جستجوی امن در فضای وب.
آینده
بر اساس آخرین آمار از میزان استفاده کاربران از موتورهای جستجو و به نوعی میزان محبوبیت آنها نشان میدهد که موتور جستجوی اینترنتی شرکت گوگل همچنان در صدر جدول موتورهای جستجوگر وب قرار دارد.
شرکت "Comscores" که وظیفه بررسی بازار موتورهای جستجوگر وب را بر عهده دارد در گزارش خود آورده بود که در حالی که شرکت یاهو همچنان شاهد از دستدادن کاربران خود است، گوگل و بینگ در حال افزایش فاصله خود با رقبا هستند.
در این گزارش که نتیجه بررسی ماه اکتبر سال جاری این شرکت است، آمده است:"طبق معمول گوگل بالاترین سهم استفاده کاربران را در بازار در اختیار داشته و با افزایش نیمدرصدی سهم خود آن را به 65.5 درصد رسانده است که بالاترین میزان در سال جاری میلادی به حساب میآید.
از سویی دیگر یاهو که به تازگی با مایکروسافت در بازار موتورهای جستجو شریک شده با از دستدادن 8 دهم درصدی سهم خود در میان کاربران، سهم خود را به 18 درصد تنزل داده است.
شرکت مایکروسافت نیز با موتور جستجوی جدیدش یعنی "بینگ" توانسته با افزایشی نیم درصدی، سهم مشارکت خود را به 10 درصد نزدیک کند.
این آمار نشان می دهد که یک رقابت سنگین در بازار جستجو وجود دارد زیرا گوگل و مایکروسافت به خوبی متوجه شدهاند که منبع درآمد آینده آنها میتواند در محل تبلیغات آنلاین باشد و به همین دلیل است که آنها زمان زیادی را صرف بررسی گزینههای جدید و افزایش فناوریهای در حال گسترش میکنند.
این آینده هیجانانگیزی برای موتورهای جستجو است و گوگل و بینگ سخت در تلاش هستند تا آخرین و جالبترین ویژگیها را به کاربران وفادار خود هدیه دهند.
البته در پایان امیدواریم که آنها کار بر روی مسائل مهمی مانند ***** کردن هرزنامهها و جلوگیری از حملات فیشینگ را نیز انجام دهند.
منبع:PCWORLD" "
میتوان به راحتی جنگ واقعی در بین موتورهای جستجوی وب را مشخصا بین گوگل و بینگ دانست چرا که این نبرد مانند یک مسابقه تنیس است که پایانی ندارد و این نبرد زمانی پایان مییابد که یکی از طرفین از ادامه خسته شوند.
شبکه ایران: چندی است که مایکروسافت موتور جستجوی جدید خود "بینگ" را با قدرت تمام وارد بازار کرده و این موضوعیست که "گوگل" را به عنوان غول موتورهای جستجو تهدید میکند.
چهارشنبه گذشته نیز بینگ در آخرین اقدام خود برای جلب کاربران در صفحه اصلی خود ابزار جدیدی را به کار برد که عبارت بود از ابزار محدود استفاده از سایت اجتماعی "فیسبوک" و ابزار گزارش وضعیت آب و هوا.
گوگل نیز در روز پنجشنبه ابزار جستجوی بهتر فیلمهای سینمایی و کنترل ***** خانوادگی جستجوی امن را به امکانات خود اضافه کرد.
این اقدامات و پاسخ متقابل این دو شرکت به هم بیسابقه نبود و چندی قبل نیز بینگ رابط نقشه را به صفحه اصلی خود اضافه کرده بود و گوگل نیز در پاسخ تلویحی به این اقدام اعلام کرد که نمای خیابان که کاربر در زمان استفاده خود در آن حضور دارد را به کاربر نمایش میدهد البته این اقدام گوگل فعلا تنها شامل حال کاربران ساکن ایالات متحده شده و برای انها در دسترس است.
در طول زمان برگزاری اجلاس "وب 2.0" نیز هر دو شرکت مایکروسافت و گوگل در مورد استفاده از وبسایت اجتماعی "توئیتر" در صفحه اصلی خود و امکان جستجوی متون پیامهای ارسال شده در توئیتر در موتور جستجوی وب خود سخنرانی کرده بودند.
این اقدامات نشان می دهد که هر چند گوگل ممکن است فعلا بهترین موتور جستجوگر وب باشد اما بینگ نیز در حال کار فشرده برای بالاتر بردن میزان محبوبیت خود در میان کاربران است.
نبرد برای جستجو
نبرد دیگر بین شرکتهای بزرگ فناوری را نمیتوان بین دو شرکت "پالم" و "اپل" بر سر حقوق استفاده از اپراتور مخابراتی "اسپرینت" از سوی "شرکت "PalmPre دانست چرا که آنجا هم گوگل با سرویس "گوگل ویو" خود در 24 ماه می سال آینده میلادی از راه خواهد رسید.
اما میتوان به راحتی جنگ واقعی در بین موتورهای جستجوی وب را مشخصا بین گوگل و بینگ دانست چرا که این نبرد مانند یک مسابقه تنیس است که پایانی ندارد و این نبرد زمانی پایان مییابد که یکی از طرفین از ادامه خسته شوند.
روز چهارشنبه بینگ امکانات جدیدی را معرفی کرد که بسیار قابل توجه بود و عبارت بود از اضافه کردن ابزار سایت اجتماعی محبوب "فیسبوک" و ابزار پیشبینی آب و هوا که واقعا بینظیر است.
اما جواب گوگل چه بود؟
این شرکت نیز ابزاری را برای جستجوی بهتر فیلمها تدارک دیده است و گذاشتن رمز عبور برای حفاظت از تنظیمات شما برای جستجوی امن در فضای وب.
آینده
بر اساس آخرین آمار از میزان استفاده کاربران از موتورهای جستجو و به نوعی میزان محبوبیت آنها نشان میدهد که موتور جستجوی اینترنتی شرکت گوگل همچنان در صدر جدول موتورهای جستجوگر وب قرار دارد.
شرکت "Comscores" که وظیفه بررسی بازار موتورهای جستجوگر وب را بر عهده دارد در گزارش خود آورده بود که در حالی که شرکت یاهو همچنان شاهد از دستدادن کاربران خود است، گوگل و بینگ در حال افزایش فاصله خود با رقبا هستند.
در این گزارش که نتیجه بررسی ماه اکتبر سال جاری این شرکت است، آمده است:"طبق معمول گوگل بالاترین سهم استفاده کاربران را در بازار در اختیار داشته و با افزایش نیمدرصدی سهم خود آن را به 65.5 درصد رسانده است که بالاترین میزان در سال جاری میلادی به حساب میآید.
از سویی دیگر یاهو که به تازگی با مایکروسافت در بازار موتورهای جستجو شریک شده با از دستدادن 8 دهم درصدی سهم خود در میان کاربران، سهم خود را به 18 درصد تنزل داده است.
شرکت مایکروسافت نیز با موتور جستجوی جدیدش یعنی "بینگ" توانسته با افزایشی نیم درصدی، سهم مشارکت خود را به 10 درصد نزدیک کند.
این آمار نشان می دهد که یک رقابت سنگین در بازار جستجو وجود دارد زیرا گوگل و مایکروسافت به خوبی متوجه شدهاند که منبع درآمد آینده آنها میتواند در محل تبلیغات آنلاین باشد و به همین دلیل است که آنها زمان زیادی را صرف بررسی گزینههای جدید و افزایش فناوریهای در حال گسترش میکنند.
این آینده هیجانانگیزی برای موتورهای جستجو است و گوگل و بینگ سخت در تلاش هستند تا آخرین و جالبترین ویژگیها را به کاربران وفادار خود هدیه دهند.
البته در پایان امیدواریم که آنها کار بر روی مسائل مهمی مانند ***** کردن هرزنامهها و جلوگیری از حملات فیشینگ را نیز انجام دهند.
منبع:PCWORLD" "