بهترین سریال های کره ای

mohadese esmaeeli

عضو جدید
best-korean-series.jpg

از همان زمان که سریال جواهری در قصر و برادران پزشک به عنوان اولین کی دراما در صدا و سیما پخش شدند، بینندگان زیادی از ایران به این سریال های کره ای علاقه مند شدند. درام کره ای یا اصطلاحا کی دراما به مجموعه سریال های کره ای گفته می شود که عمدتا در ژانر اصلی درام و بیشتر با فرمت مینی سریال (16 قسمتی) عرضه می شوند. برخی از سریال های کره ای به شدت متاثر از فرهنگ غرب هستند! چیزی که واقعا عجیب است. اگر کره خودش تاریخ یا تمدن نداشت، الهام گرفتن از فرهنگ غربی در سریال های آن اشکال نداشت! اما در برخی از سریال های کره ای شاهد تقلید کورکورانه از فرهنگ غربی هستیم. مادر این مقاله سریالهای سطح پایین کره ای را نادیده گرفته و بهترین سریال های کره ای جدید را معرفی کرده ایم. سریالهایی که در سایت های نقد و بررسی سریال، نمره بالایی دارند. برخی از مخاطبین به سریال های کره ای کمدی و برخی به سریال کره ای عاشقانه علاقه دارند عده ای سریال کره ای امپراطوری را دنبال می کنند و عده ای دیگر به دنبال سریال های تاریخی کره ای هستند. یکی از نکات جالبی که در فیلم ها و سریال های کره ای وجود دارد، تقلید خواسته یا شاید هم ناخواسته از فرهنگ و ادبیات ژاپن است. این دو کشور به واسطه اینکه تاریخ مشترک زیادی دارند، فرهنگشان نیز از هم متاثر است. البته به خاطر جغرافیای مشترکی که دارند می د این مسئله را حدس زد.

سریال های کره ای جدید

سریال کره ای سبک و سیاقی خاص دارد. شاید جواهری در قصر اولین سریالی بود که بینندگان ایرانی را با حال و هوای درام های این کشور آشنا کرد. از همان موقع شاهد استقبال گسترده تماشاچیان ایرانی از این قبیل سریال های کره ای برتر بودیم. سریال مشکلی نیست که خوب نباشی، تو زیبایی، پسران فراتر از گل، وارثان، آقای ملکه و… جزو زیباترین سریال های کره ای رمانتیک محسوب می شوند. در این لیست می توانید بهترین سریال ها در هر ژانر را مشاهده کنید. البته قطعا سریال های دیگری نیز وجود دارد که می توان در لیست بهترین ها قرار داده شود.

نام من My Name

یکی از سریال های کره ای جذاب در ژانر اکشن و جنایی، سریال نام من است. کیم جین مین کارگردان مطرح کره ای با توجه به علاقه ای که در مخاطبان برای ابرقهرمانان زن وجود دارد، در این سریال نیز شخصیت اصلی داستان را هان سو هی انتخاب کرده است. یو جی وو برای گروهی خلافکار به نام دانگچئون کار می کند. اما همواره در فکر انتقام از کسی است که پدرش را کشته است. چوی مو جین به عنوان رئیس باند دانگچئون از او می خواهد که به صورت نفوذی وارد پلیس شود. چرا که اعتقاد دارد در آن صورت می تواند دلیل مرگ پدرش را دریابد. یو جی وو هم وارد تشکیلات پلیس می شود. در همین اثنا او با کارآگاه جئون پیل دو وارد رابطه عاطفی می شود. اما...


سریال کره ای نام من مورد استقبال منتقدین قرار گرفته است. این سریال توانسته از نظر کاربران IMDB امتیاز 7.9 را بگیرد. مانند اغلب سریال های کره ای موفق، به محض پخش نیز شاهد خرید حق پخش آن از نتفلیکس بودیم. به همین دلیل فروش خوبی نیز در کشورهای غربی برای این سریال اتفاق افتاد. استفاده از یک رپر جنجالی و یک ورزشکار کهنه کار سابق در این سریال، جزو حواشی جالب آن است. خواننده تیتراژ پایانی این سریال یک خواننده جنجالی در کره جنوبی است که عمدتا به خاطر رفتارها، عقاید و اظهار نظرهای بعضا عجیب و غیر معمولیش شناخته می شود. اما در قشر نوجوان علاقه مندان زیادی دارد. همین موضوع سبب شد برخی از منتقدان این موضوع را یک نقطه ضعف بزرگ سریال بدانند. با این حال برخی اعتقاد داشتند سبک غربی فیلم در خرید آن از نتفلیکس موثر بوده است! راننده گروه دانگچئون نیز در واقع یکی از ورزشکاران هنرهای رزمی است که در اغلب فیلم ها و سریال های کره ای به عنوان بدلکار بازی می کند. این سریال نیز با همکاری کیم با دا، نویسنده سرشناس کره ای ساخته شده و جزو سریال های کره ای جدید محسوب می شود.

My-Name-series.jpg

زیبای حقیقی True Beauty

یکی دیگر از سریال های جدید کره ای که محصول مشترک استودیو های دارگون و TVN است، سریالی به نام زیبایی حقیقی می باشد. داستان این سریال جدید کره ای در مورد دختری سرزنده، شاد، مثبت نگر و خوشبین به نام لیم جو گیونگ است. او همه این ویژگی ها در مورد همه چیز دارد به جز چهره خودش! او با آموزش های آرایش کردن که در فضای مجازی یاد گرفته است، چهره اش را به کلی تغییر داده اما ...

اگر بخواهیم سریال را از نظر ساخت، کیفیت، بازی و تم داستان رمانتیک بررسی کنیم، جزو بهترین سریال های حال حاضر کره است. اما محتوا و مفهوم آن بسیار مصرف گرایانه و البته ظاهر بینانه است. کره ای ها به سبک فیلم های تینیجری آمریکایی، سریال های زیادی را در حال و هوای نوجوانی و مدرسه می سازند. به طوری که در اغلب سایت های کره ای از ژانری به نام مدرسه ای (School story) استفاده می کنند. ین سریال جدید کره ای به خاطر مفهومی جنجالی خودش، یعنی بکش و خوشگلم کن! هم مورد استقبال عموم و هم مورد انتقاد برخی از آنها قرار گرفت. این سریال در سال میلادی گذشته جزو 10 سریال پر مخاطب کره شد.

True-Beauty-series.jpg

خاطرات الحمرا Memories of the Alhambra

سریال کره ای خاطرات الحمرا یکی از سریال های جدیدی است که به عنوان پربیننده ترین مجموعه کره ای شناخته شده است. این سریال به قدری خلاقانه و جالب بود که به محض پخش از شبکه TVN کره، نتفلیکس حق پخش جهانی آن را خرید. یو جین وو یک مهندس ماهر و حرفه ای است که شرکتی در حوزه بازی های ویدئویی را نیز مدیریت می کند. او متوجه می شود که یک مخترع کره ای به نام جونگ سه جو در اسپانیا، با استفاده از دستگاه واقعیت مجازی (VR) جنگ های قرون وسطی را شبیه سازی می کند. به همین دلیل به اسپانیا و شهر گرانادا سفر می کند تا...

کاخ الحمرا که بخش قابل توجهی از این سریال کره ای در آن تصویربرداری می شود، شاخص ترین نمونه هنرهای اسلامی جهان محسوب می شود. در زمانی که اسپانیا در اختیار مسمانان بود، این کاخ ساخته شد. این سریال علاوه بر این که در شهرهای بارسلونا و گرانادا در اسپانیا تصویربرداری شده است، در کشورهای دیگر از جمله مجارستان نیز به عنوان لوکیشن استفاده کرده است. ماهیت بسیار جدید و فناورانه سریال یعنی دستگاه های واقعیت مجازی، سبب شد تا قشر جوان و حتی نوجوان کره ای نیز علاقه مند به این سریال شوند. قسمت 14 این مجموعه به صورت آنلاین دو میلیون و 800 هزار بببیننده داشت!

Memories-of-the-Alhambra-series.jpg

فراتر از شیطان Beyond Evil


داستان این سریال کره ای در مورد شرایط کاری دو کارآگاه با نام های لی دونگ شیک و ها جو وون است. لی دونگ اگر چه قبلا به عنوان یک کارآگاه حرفه ای فعالیت می کرده، اما به خاطر اتفاقات زیادی حالا مجبور است که در شهری کوچک کار و زندگی کند. این دو کارآگاه قصد دارند روی پرونده ای کار کنند که 20 سال است ناتمام مانده. پرونده قتل های سریالی مرموزی که هنوز پاسخی برای آنها پیدا نکرده اند. آن ها برای پیدا کردن قاتل دست به کارهایی می زنند که فوق العاده خطرناک است. ..

سریال کره ای جدید 2021 فراتر از شیطان جزو سریال هایی است که مبانی روانشناسانه را به خوبی بیان می کند. بدون شک آمریکایی ها در این قبیل ژانرها از کره ای ها بهتر هستند. سریالهای دکستر و لوسیفر سریال هایی هستند که محتوای روانشناسی با تلفیقی از حضور شیطان و موجودات خبیث دارند این سریال توانست در سال 2021 جایگاه مناسبی را بین سریال های پخش شده بگیرد. فیلم برداری و صحنه آرایی سریال بسیار قابل قبول است.

Beyond-Evil-series.jpg

وقتی تو خواب بودی While You Were Sleeping

درام حقوقی و البته فانتزی وقتی تو خواب بودی از جمله سریال های کره ای حقوقی است که تمی رمانتیک هم دارد. درام حقوقی و البته فانتزی وقتی تو خواب بودی از جمله سریال های کره ای حقوقی است که تمی رمانتیک هم دارد. داستان این سریال کره ای در مورد یک خبرنگار به اسم نام جونگ جو است که توانایی آن را دارد که در خوابهایش حوادث و اتفاقات آینده را ببیند. او در ابتدا در مورد این موضوع تردید دارد، اما وقتی به یقین می رسد، خوابهایش را به هونگ جو، دادستان شهر می گوید...

اولین چیزی که در این سریال به چشم می آید شحصیت پردازی بسیار خوب این سریال است. شخصیت اصلی داستان دختری است زیبا و به ظاهر شاد که به خاطر اینکه برای دیگران کاری نمی تواند بکند، اتفاقا خیلی غمگین است. بازی زیبای بیا سوزی این حس را چند برابر می کند. دیالوگ های ماندگار و جالب این سریال هم به اندازه کافی برای مخاطب زیبا هستند. اما غم های بی پایان ووتاک به نظر در متن فیلم نامه پایانی نداشت! به جرئت می توان گفت یکی از دلایل اصلی موفقت این سریال استفاده کردن از بازیگران توانا و البته محبوب بود. دو بازیگر اصلی این سریال کره ای یعنی بیا سوزی و لی جونگ سوک به اندازه کافی به موفقیت آن کمک کردند. این سریال کره ای به خاطر تدوین و فیلمبرداری بسیار خوب خود در بین سریال های آن زمان درخشید.

While-You-Were-Sleeping-series.jpg

وارثان The Heirs

یکی از سریال های احساسی و درام در سال 2013 که مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گفت، سریال کره ای وارثان است. کیم تان عضوی از وارثان یک خانواده ثروتمند است. البته چون او از همسر دوم پدرش است رابطه خیلی خوبی با برادران و خواهران ناتنی اش ندارد. برادر ناتنی و بزرگترش نیز قصد دارد به هر طریقی شده حق وراثت او را نادیده بگیرد. در همین حین کیم تان عاشق دختری به نام چا ایون سانگ شده است. ..

درصد قابل توجهی از سریال در مدرسه فیلمبرداری می شود . به همین دلیل قشر نوجوان هم جزو گروه های بزرگ دنبال کننده این سریال کره ای بودند. فقط به عنوان یک نکته منفی می توان گفت سن بازیگران به نقش آنها نمی خورد. بازیگران این فیلم در حدود 27 سالشان است، اما نقش نوجوان 15 تا 18 ساله را بازی می کنند. سریال کره ای وارثان در جوایز SBS Drama Awards و Asia Rainbow TV Awards خوش درخشید و جوایز مربوط به بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین ستاره جدید، بهترین درام مدرن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامه را به دست آورد.

The-Heirs-series.jpg


سبک فرهنگی کره که عمدتا در نقاشی ها، صنایع دستی، شیوه زندگی، آشپزی، لباس و … متبلور است، در اغلب این سریال ها نمایان است. نکته جالبی که در سریال های کره ای مشهود است، توجه بیش از اندازه به داستان سریال، هیجان، عمدتا تخیل و تاریخ است. دون شک سریال های کره ای زیباترین طراحی های صحنه و لباس را دارند و دنیای رنگی آنها حتی در سریال های جنایی و ترسناک هم وجود دارد!!! کی دراما برعکس سریال های غربی، از جذابیت های جنسی و جسمی! برای ترغیب ببیننده استفاده نمی کند و آنچه بیشتر برای سازندگان مهم است، محتوا، مفاهیم و البته سبک زندگی خودشان است.

برای مطالعه مقاله بهترین سریال های جدید کره ای از طریق لینک زیر از سایت ما دیدن کنید:

منبع: mizbanfa.net/mag/best-korean-series
 

Similar threads

بالا