ایراد کار در کجاست؟؟؟

smooth criminal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ایراد کار کجاست؟
معلم تازه کاری به نام مری، در اردوگاه سرخ پوستان در ناواخو مشغول به
کار شد. او هر روز از پنج نفر از دانش آموزان می خواست مقابل تخته سیاه
بایستند و مسئله ی ریاضی ساده ای را حل کنند.
آنان ساکت آنجا می ایستادند و تمایلی به حل مسئله نداشتند. مری علت را
نمی دانست. هیچ یک از آموخته هایش کمکی به او نمی کرد.
مری با خود فکر می کرد: ایراد کارم چیست؟ شاید من پنج دانش آموزی را
انتخاب کرده ام که نمی توانند مسئله ریاضی حل کنند؟ نه فکر نمی کنم موضوع
این باشد. سرانجام از دانش آموزان پرسید که موضوع چیست و از پاسخ آنان،
درس مهمی درباره ی تصویر ذهنی از خود و عزت نفس گرفت.
به نظر می رسید که دانش آموزان به شخصیت هم احترام می گذاشتند و می
دانستند که همه نمی توانند مسائل ریاضی را حل کنند.
آنان حتی در سنین نوجوانی نیز از بی فایده بودن روش برنده _ بازنده اطلاع داشتند.
آنان معتقد بودند که اگر دانش آموزی مقابل دانش آموزان دیگر تحقیر شود،
هیچ کس برنده نیست؛ بنابراین از رقابت با یکدیگر در کلاس اجتناب می
کردند.
وقتی مری به این موضوع پی برد، روشش را تغییر داد. او تصمیم گرفت مسائل
ریاضی هر دانش آموز را جداگانه صحیح کند. همه ی آنان می خواستند مطالب
جدیدی را یاد بگیرند، اما نه به قیمت بی آبرو شدن همکلاسی های شان.
کتاب مرجع حکایات
برگرفته از کتاب سوپ جوجه برای تقویت روح دختران و پسران _ انتشارات: عقیل
 

Green Head

عضو جدید
کاش تمام معلم ها به این موضوع پی ببرند چون این رقابت ها بیشتر در سنین پایین مخرب است .به یک عده یاد می دهند که به شکست عادت کنند و یک عده را مغرور و آسیب پذیر در برابر مشکلات بار می آورند.
این سیستم برنده بازنده به این علت بد نیست که یک عده بازنده و یک عده ای برنده خواهند بود بلکه به این علت مخرب است که دیگر هیچ وقت به بازنده ها فرصت جبران داده نمی شود و تا آخر وضعیت به همان شکل باقی می ماند. متاسفانه من خودم شاهد بودم معلمی را که از این که یکی از شاگردان مثلا ضعیفش در امتحانی نمره ای قابل قبولی گرفته بود ناراحت بود!!!! و این معلم به جای تشویق تهمت تقلب و.....به او می زد چون باور کرده بود که این دانش آموز ضعیف است و آن دانش آموز قوی.....
 

smooth criminal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کاش تمام معلم ها به این موضوع پی ببرند چون این رقابت ها بیشتر در سنین پایین مخرب است .به یک عده یاد می دهند که به شکست عادت کنند و یک عده را مغرور و آسیب پذیر در برابر مشکلات بار می آورند.
این سیستم برنده بازنده به این علت بد نیست که یک عده بازنده و یک عده ای برنده خواهند بود بلکه به این علت مخرب است که دیگر هیچ وقت به بازنده ها فرصت جبران داده نمی شود و تا آخر وضعیت به همان شکل باقی می ماند. متاسفانه من خودم شاهد بودم معلمی را که از این که یکی از شاگردان مثلا ضعیفش در امتحانی نمره ای قابل قبولی گرفته بود ناراحت بود!!!! و این معلم به جای تشویق تهمت تقلب و.....به او می زد چون باور کرده بود که این دانش آموز ضعیف است و آن دانش آموز قوی.....
دقیقا دوست عزیز;)
 

Similar threads

بالا