آنزیم “پروستاگلاندین D2‌ ” فعالیت فولیکول‌های مو را مختل می کند

mastane20

عضو جدید
کاربر ممتاز
پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه پنسیلوانیا امریکا می گویند موفق به شناسایی پروتئینی شداه اند که فعالیت فولیکول‌ها در ریشه مو را متوقف کرده و باعث بروز طاسی می‌شود .به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، فولیکول مو یک ارگان دینامیک است که تنها در پستانداران مشاهده می شود. تیم تحقیقاتی دانشگاه پنسیلوانیا به سرپرستی دکتر جورج کاتسارلیس مدعی هستند که موفق به کشف آنزیم مختل کننده فعالیت فولیکول‌های مو موسوم به “پروستاگلاندین D2‌ ” شده‌اند.محققان در مطالعات خود دریافتند که سطح آنزیم PGD2 در مناطقی که موها نازک شده‌اند، سه برابر بیش تر از حد طبیعی است.
در تحقیقات قبلی توسط محققان این مرکز مشخص شده بود که مردان طاس دارای سلول‌های قادر به ساختن مو هستند، اما این سلول‌ها به مرحله بلوغ نمی‌رسند؛ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آنزیم PGD2 مانع احتمالی بلوغ سلول‌های موساز در سر است.
داروهای مسدود کننده و مهار کننده فعالیت این آنزیم در حال حاضر برای درمان آسم و آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما می‌توان از این محصول بصورت لوسیون برای پیشگیری و توقف ریزش مو نیز استفاده کرد.
دکتر کاتسارلیس، سرپرست این تحقیق تأکید می‌کند: قطعا این محصول می‌تواند روند ریزش مو را متوقف کند، اما عملکرد آن در رویش مجدد موها هنوز مشخص نشده است.
تیم تحقیقاتی در حال مذاکره با شرکت‌های داروسازی برای توسعه نسل جدید داروهای ضد ریزش مو هستند و با این کشف جدید می‌توان به یافتن روش موثر درمان تا دو سال آینده امیدوار بود.
 
Similar threads

Similar threads

بالا