آشنایی با فاکتورهای موفقیت برند

fekr bartar

عضو جدید
_فاکتورهای موفقیت برند​
  • هویت و شخصیت برند
هویت برند:
هویت عبارت است از خصوصیات،اهداف و ارزش هایی که نشانگر حس شخصیت هستند که متمایز کننده یک نام تجاری از نام های دیگر می باشند.
هویت برند،بیان کننده ی ویژگی های ایده آل است که برند قصد دارد به مشتریان ارائه دهد.به عبارت دیگر،هویت برند عبارت است از آنچه که برند به بازار تعهد داده و ارائه می دهد .این مفهوم،پایه و اساس تمایزات برند از رقبا و نمادین کردن آن ها،توسط مشتریان را مهیا می سازد.(جانونیس،دووالین و ویرویلایت ،2007)
نکته حائز اهمیت این است که تصور بسیاری از مدیران از هویت برند،ویژگی های دیداری (مثل رنگ،طرح های گرافیکی و...) است.در حالی که هویت برند این نیست،بلکه هویت برند در قالب مباحثی چون تمایزات برند،دوام و بقای آن ارزش ها و دید شخصی آن ها در مورد سازمان و...می باشد.
شخصیت برند:
تحقیقات بر روی شخصیت برند،به خصوص از نیمه دوم سال 19900 شدت یافته است.در این تحقیقات محققان اظهار داشتند که مصرف کنندگان به طور طبیعی مشخصه های شخصیت را به برند های محصولات نسبت می دهند.به عبارت دیگر شخصیت برند را به عنوان مجموعه ای از خصوصیات انسانی مرتبط و همراه با یک برند تعریف و در این راستا،چهار مشخصه اصلی شخصیت برند مشتمل بر شایستگی،صداقت،قدرت مندی و نیرومندی،هیجان انگیزی را شناسایی می کنند.هر برند می تواند بر مبنای این چهار مشخصه اصلی قرار گیرد و ارزیابی شود.
بعد صداقت شامل مشخصه هایی نظیر امین و درستکاری،صداقت و بی ریایی،واقعی،سالم و بی خطر بودن،اصیل و در نهایت ویژگی شخصیتی دوستانه است.دومین بعد یعنی هیجان شامل مشخصه هایی نظیر آراستگی،مطابق با آخرین مد روز،جسارت وآراستگی است.بعد شایستگی معیارهای قابل اطمینان و موثق،سخت کوشی،هوشمندی را تحت پوشش قرار می دهد.در حالی که بعد پیچیدگی تبلوری از مشخصه های آراسته،فریبنده،جذاب و دل نشین و در نهایت ملایم است.(صانعی،1390)

  • ویژگی های فردی مصرف کننده
ذهنیات و برداشت های مصرف کنندگان از نام تجاری مبنای تصمیم به خرید و اعتماد به نام تجاری را تشکیل می دهند .تصمیم گیری مصرف کننده در ارتباط با نحوه قضاوت مصرف کنندگان در هنگام انتخاب از میان گزینه های مختلف می باشد.در دنیای امروز،خریداران برای تصمیم گیری در فرایند خرید،با سوالات و اما و اگر های بسیاری رو به رو هستند.تنوع کالاها و محصولات مختلف باعث شده اند مشتریان با حق انتخاب های فراوانی مواجه باشند.(تودور،2004)از سوی دیگر شرکت ها دریافتند که هزینه جذب مشتریان جدید پنج برابر هزینه حفظ مشتریان کنونی است و از دست دادن یک مشتری،تنها از دست دادن یک قلم فروش نیست بلکه فراتر از آن به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می توانسته است در طول زندگی انجام دهد.
از جمله شاخص های ویژگی های فردی مصرف کننده،سبک زندگی است.سبک زندگی را می توان به عنوان الگویی از زندگی در نظر گرفت که مصرف کننده بر طبق آن محصولات،فعالیت ها و منابع گوناگون را به کار می گیرد.
ادامه مطلب را ثبت شرکت فکر برتر دنبال کنید.
منبع: http://companyregister.ir
 

Similar threads

بالا