معمار برجستهٔ ژاپنی است
تولد در سال 1931
تکمیل تحصیلات در دانشگاه توکیو
همکاری با تانگه از سال 1954 (به مدت نه سال)
پیروی از سنت های لوکوربوزیه در کارهای اولیه
افتتاح دفتر شخصی در سال 1963
از پیروان مکتب متابولیسم ژاپن
شاخه موج نو در معماری ژاپن با همکاری کاسو اسینو
تاثیر پذیری از کنزو تانگه و لویی کان
اولین دوره فعالیت حرفه ای در دهه 1960
توجه به مفاهیم شکل دهنده ی اثر مفهومی
(the conceptual approach)
تاثیر پذیری از الگوهای آمریکایی و اروپایی در دهه 1970
(ترکیب احجام افلاطونی خالص)
استاد مدعو دانشگاه هاروارد .توکیو.کلمبیا
پایه گذار معماری معاصر ژاپن
شهرت بین المللی ایسوزاکی از سال ١٩٦٨ در چهاردهمین همایش سه سالانه میلان و در نمایشگاه هزار توی رعد آغاز می گردد . در اینجا ایسوزاکی در نمایشگاهی ، تصاویر و نقد مطالب فاجعه هیروشیما را به معرض نمایش درآورده و از لحاظ پرداخت ، بیان و نظریه پردازی ، خود را دوشادوش مدرنیست های اروپا قرار می دهد . او با عنایت به کلیه وقایع و سنت های ژاپنی کلیه تمثیل های محیطی تاریخی خویش را در زبانی نو همراه با پیشرفت های نظری علمی جهان در بستزی ویژه مطرح نموده و تاثیرگذاری اولیه کنزو تانگه و لویی کان و نفوذ فکری هنری نوعی تاریخ گرایی کلاسیک افرادی مانند جولیو رمانو ، آندره آ پالادیو ، اتین لویی بولی و بلاخص کلود نیکولا لدو در سال های ١٩٧٠ در نظریات او آشکار می گردد
در دهه ١٩٦٠ اولین دوره فعالیت حرفه ای ایسوزاکی با کار هنرمندانه فرم از طریق بیانی قوی و خالص که قبلا در کارهای تانگه مطرح شده بود ، مشاهده می شود که در واقع توجه ویژه ای است به مفهوم کاربرد خالص مصالح در قالب شکلی ساخص که این در ضمن ، حدفاصل کار وی با تانگه ، به دلیل عنایت خاص او به مفاهیم شکل دهنده اثر مفهومی است.
دوره دوم فعالیت حرفه ای ایسوزاکی در دهه ١٩٧٠ تحت تاثیر الکوهای اروپایی و آمریکایی در تدوین شناخت هنر معماری خالص انتزاعی هندسی نوین است که همجواری و ترکیب احجام افلاطونی خالص را در بر دارد و شاید شاخه ای از دوران هندسی مدرنیستی منظری پسامدرن بوده که در تاریخ گرایی ، کلاسیسیم ، محتوی ، قالب هندسی ، تمثیل های بومی و جهانی ، عامل تشکیل دهنده آثار جدید وی در این دوران می گردد.
دیدگاههای ایسوزاکی در طراحی
تفکیک عناصر و اجزا
نابرابری اشکال
استقلال ساخت وساز های ترکیبی
ترکیب بندی عناصر متکثر متجانس
استفاده از استعاره تمثیل های مخفیآشکار اشکال تداعی کننده ی ژاپن و جهان
گفت و گو و پیوند با محیط و فرهنگ از طریق آرمان های جهانی
استفاده از مفاهیم انتزاعی علاوه بر بیان مدرنیستی تکنولوژی
محو تدریجی شبکه هندسی با بکارگیری عناصری چون عبور خطوط مورب در دیوارها و سقف ها برای خنثی کردن وحدت فضایی عناصر راست گوشه
نظرات و عقاید ایسوزاکی
سبک
وی معتقد است هر گونه طراحی باید سرچشمه وجودی خود را از محیط در یافت کند و چون متغیر های محیط متفاوت هستند ، نگاه طراحی و روند رسیدن به الگو نمی تواند از پیش تعیین شده باشد . پس سبک معنی ندارد.
سنت و مدرنیته
معماری مدرن ژاپن توشه ای از سنت را با خود همراه دارد.
وی در معماری خود از عوامل شناور در فرهنگ گذشته و امروز استفاده می کند
نهضت معماری نو ژاپن
در این نهضت معماران به دنبال کلیه ویژگیهای ترکیبی معماری بودند نه فقط مدرنیسم ومتابولیسم.
وی معتقد است معماری باید به انسان احترام بگذارد
منبع : اتووود - ویکی پدیا
تولد در سال 1931
تکمیل تحصیلات در دانشگاه توکیو
همکاری با تانگه از سال 1954 (به مدت نه سال)
پیروی از سنت های لوکوربوزیه در کارهای اولیه
افتتاح دفتر شخصی در سال 1963
از پیروان مکتب متابولیسم ژاپن
شاخه موج نو در معماری ژاپن با همکاری کاسو اسینو
تاثیر پذیری از کنزو تانگه و لویی کان
اولین دوره فعالیت حرفه ای در دهه 1960
توجه به مفاهیم شکل دهنده ی اثر مفهومی
(the conceptual approach)
تاثیر پذیری از الگوهای آمریکایی و اروپایی در دهه 1970
(ترکیب احجام افلاطونی خالص)
استاد مدعو دانشگاه هاروارد .توکیو.کلمبیا
پایه گذار معماری معاصر ژاپن
شهرت بین المللی ایسوزاکی از سال ١٩٦٨ در چهاردهمین همایش سه سالانه میلان و در نمایشگاه هزار توی رعد آغاز می گردد . در اینجا ایسوزاکی در نمایشگاهی ، تصاویر و نقد مطالب فاجعه هیروشیما را به معرض نمایش درآورده و از لحاظ پرداخت ، بیان و نظریه پردازی ، خود را دوشادوش مدرنیست های اروپا قرار می دهد . او با عنایت به کلیه وقایع و سنت های ژاپنی کلیه تمثیل های محیطی تاریخی خویش را در زبانی نو همراه با پیشرفت های نظری علمی جهان در بستزی ویژه مطرح نموده و تاثیرگذاری اولیه کنزو تانگه و لویی کان و نفوذ فکری هنری نوعی تاریخ گرایی کلاسیک افرادی مانند جولیو رمانو ، آندره آ پالادیو ، اتین لویی بولی و بلاخص کلود نیکولا لدو در سال های ١٩٧٠ در نظریات او آشکار می گردد
در دهه ١٩٦٠ اولین دوره فعالیت حرفه ای ایسوزاکی با کار هنرمندانه فرم از طریق بیانی قوی و خالص که قبلا در کارهای تانگه مطرح شده بود ، مشاهده می شود که در واقع توجه ویژه ای است به مفهوم کاربرد خالص مصالح در قالب شکلی ساخص که این در ضمن ، حدفاصل کار وی با تانگه ، به دلیل عنایت خاص او به مفاهیم شکل دهنده اثر مفهومی است.
دوره دوم فعالیت حرفه ای ایسوزاکی در دهه ١٩٧٠ تحت تاثیر الکوهای اروپایی و آمریکایی در تدوین شناخت هنر معماری خالص انتزاعی هندسی نوین است که همجواری و ترکیب احجام افلاطونی خالص را در بر دارد و شاید شاخه ای از دوران هندسی مدرنیستی منظری پسامدرن بوده که در تاریخ گرایی ، کلاسیسیم ، محتوی ، قالب هندسی ، تمثیل های بومی و جهانی ، عامل تشکیل دهنده آثار جدید وی در این دوران می گردد.
دیدگاههای ایسوزاکی در طراحی
تفکیک عناصر و اجزا
نابرابری اشکال
استقلال ساخت وساز های ترکیبی
ترکیب بندی عناصر متکثر متجانس
استفاده از استعاره تمثیل های مخفیآشکار اشکال تداعی کننده ی ژاپن و جهان
گفت و گو و پیوند با محیط و فرهنگ از طریق آرمان های جهانی
استفاده از مفاهیم انتزاعی علاوه بر بیان مدرنیستی تکنولوژی
محو تدریجی شبکه هندسی با بکارگیری عناصری چون عبور خطوط مورب در دیوارها و سقف ها برای خنثی کردن وحدت فضایی عناصر راست گوشه
نظرات و عقاید ایسوزاکی
سبک
وی معتقد است هر گونه طراحی باید سرچشمه وجودی خود را از محیط در یافت کند و چون متغیر های محیط متفاوت هستند ، نگاه طراحی و روند رسیدن به الگو نمی تواند از پیش تعیین شده باشد . پس سبک معنی ندارد.
سنت و مدرنیته
معماری مدرن ژاپن توشه ای از سنت را با خود همراه دارد.
وی در معماری خود از عوامل شناور در فرهنگ گذشته و امروز استفاده می کند
نهضت معماری نو ژاپن
در این نهضت معماران به دنبال کلیه ویژگیهای ترکیبی معماری بودند نه فقط مدرنیسم ومتابولیسم.
وی معتقد است معماری باید به انسان احترام بگذارد
برخی از آثار آراتا ایسوزاکی
موزه ی هنرهای معاصر لوس آنجلس
تالار یادبود نارا
شهری در آسمان
team Disney
تالار شهر نیویورک
ایستگاه راه آهن یوانو در توکیو
ntv plaza
دانشگاه هنر توکیو
موزه ی هنرهای معاصر لوس آنجلس
تالار یادبود نارا
شهری در آسمان
team Disney
تالار شهر نیویورک
ایستگاه راه آهن یوانو در توکیو
ntv plaza
دانشگاه هنر توکیو
منبع : اتووود - ویکی پدیا
آخرین ویرایش: