حالا یکم علمی تر و کامل تر واست توضیح میدم...:دی
در نظریه پیاژه... کودک موجودی فعال و خلاقِ.. که بهش مکتب درونسازی میگن..! خب کودک در ساخت داده های ذهنی فعاله... وقتی به دنیا میاد داری ساخت یا توانایی های خاصی نیست و تنها با بازتاب هایی بدنیا میاد..(درونسازی) به تدریج در طی رشد از طریق تعامل با محیط و کسب صلاحیت های زیستی واجد یکسری توانایی های ذهنی.. روانی و شناختی میشه... و جمع آوری این اطلاعات جدید از طریق حس و لمس و حرکت رو برونسازی میگن...
به عنوان مثال طرح ذهنی کودک شیرخواره که همه چیزو توی دهانش میذاره و فکر میکنه همه چیز مکیدنی ست.(درونسازی..) در طی فرایند رشد وقتی ساخت شناختی(اولیه) کودک کودک با واقعیت خارجی و بیرونی هماهنگ بشه رو برونسازی میگن.... این ها مثاله.. دیگه خودت انطباف بده این موارد رو با اطلاعات قبلی خودت..
حتی همین الانم برای یو فرایند درونسازی برونسازی به وجود اومد.. اطلاعات اولیه ای شما داشتی.. (درونسازی)من کامل تر توضیح دادم و بدین طریق فرایند برونسازی هم به وجود اومد واست...
