Recent content by alireza17203

  1. alireza17203

    تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

    ممنون از جوابتون ولي تو تاسيسات كه اينهمه فرمولو جدول داره فكر نكنم حسي يه دمارو انتخاب كنن
  2. alireza17203

    تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

    با سلام در يك ساختمان مسكوني چند طبقه كه پاركينگ و راهرو(راه پله) باهم در ارتباط هستند: 1- آيا دماي هردو را يكسان در نظر ميگيرند؟ 2- براي محاسبه ي دماي پاركينگ و راهرو در تابستان و زمستان آيا انها را برابر با دماي خارج ميگيرند يا به روش محاسبه ي دماي فضاي گرم و سرد نشده ي مجاور عمل ميكنند؟
  3. alireza17203

    تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

    تبديل واحد تبديل واحد با سلام تبديل واحد مقاومت حرارتي SI به انگليسي چيست؟ ( m^2*k/W) به (ft^2*hr*F/Btu)
  4. alireza17203

    تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

    تا كسي مثل شما هست كه دلسوزانه جواب ميده آدم بايد قدر بدونه ديگه :) خيلي ممنون بابت جواب.پس از مبحث 16 استفاده ميكنم
  5. alireza17203

    تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

    با سلام در كتاب طباطبايي در جدول 3-5 با عنوان "ميزان مصرف آب وسايل بهداشتي مختلف بر حسب واحد مصرف F.U" ميزان مصرف آب وسايل بهداشتي مختلف وجود دارد. مثلا: وان خصوصي 2F.U. دوش حمام عمومي 4F.U. ايا ميزانهاي توصيه شده براي هر وسيله ي بهداشتي براي مجموع آب سرد و گرم مصرفي است يا در...
  6. alireza17203

    تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

    با سلام در محاسبه ي بار حرارتي ساختمان در زمستان دماي طرح خارج براي كف طبقه ي اول [كه در آن كف طبقه ي اول سقف پاركينگ محسوب ميشود] چگونه بدست مي آيد؟ آيا دماي پاركينگ زير طبقه اول همان دماي طرح خارج است يا بگونه اي خاص محاسبه ميشود؟
  7. alireza17203

    تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

    با تشكر از دوستان بابت جواب ها 2تا سوال ديگه... 1- در محاسبه ي بار سرمايي با توجه به مفهومي به نام تاخير حرارت (heat lag)، گفته ميشود كه محاسبات بايد براي چند ساعت كه احتمال ميرود بيشترين بار را داريم انجام شود.ايا در عمل مهندسان محاسبات را براي چند ساعت مختلف انجام ميدهند يا فقط براي...
  8. alireza17203

    تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

    با سلام مجدد ممنون ميشم به 2 سوال زير در مورد طراحي كانال پاسخ بديد. 1- در كتاب طباطبايي براي محاسبات كانال آيا نرخ افت اصطكاكي(hf) همان فشار استاتيك (hs) مي باشد؟ و آيا مفهوم افت فشار اصطكاكي (طول كانال * نرخ افت اصطكاكي) شامل هر دو فشار استاتيك و سرعتي (hs و hv)مي باشد؟ 2- در طراحي كانال...
  9. alireza17203

    تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

    سلام.ممنون از توجهتون اين قسمت كه ميگيد "دمای خروجی از هواساز برابر دمای رفاه است" جاي ابهام نداره؟ چون اگه دماي خروج از هواساز رو با دماي ورود هوا از كانال به اتاق يكي فرض كنيم، بايد هواي ورودي دماي بيشتري داشته باشد تا پس از تبادل گرما و اتلافات دماي هوا به دماي طرح داخل برسد(دوستان گفته بودند...
  10. alireza17203

    تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

    با سلام.2تا سوال ديگه داشتم كه اگه كمك كنيد ممنون ميشم. 1- دماي نقطه شبنم (Tadp) چيست؟ آيا همان دماي هواي خروجي از هواساز در محاسبات بار سرمايي است؟ 2- آيا هر دو نوع چيلرهاي جذبي و تراكمي داراي برج خنك كن هستند؟ در تاسيسات ساختمان ها بيشتر از كداميك استفاده ميشود؟
  11. alireza17203

    تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

    سوالي در مورد محاسبات تهويه مطبوع در كتاب طباطبايي براي محاسبات بار گرمايي يا سرمايي يك اتاق فقط بار هواي تازه ورودي به هواساز (20% هواي كل) در نظر گرفته شده و بار گرمايي يا سرمايي براي 80% هواي برگشتي به هواساز محاسبه نشده است. با توجه به اين توضيحات: آيا هواي برگشتي از اتاق (80% هواي كل) در...
  12. alireza17203

    تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی

    با تشكر از اقا مدير در مورد جواب سوالم
  13. alireza17203

    تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی

    سلامليكم با توجه به مطالعاتم به نظرم ميرسه بليد كمپروسور و ايرفويل بال هواپيما مثل هم كار ميكنن ولي برعكس يكي از هوا انرژي ميگيره يكي ميده ميخواستم بدونم اين فكر درسته؟ و اگه درسته نبايد هوا در برخورد با بليد كمپرسور زاويه ي حمله داشته باشه؟در حاليكه يه جا خوندم مناسب اينه كه زاويه ي ورود هوا و...
  14. alireza17203

    تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی

    با سلام به اقا مدير در مورد جوابي كه دادين ممنون اما منظور من نسبت روتور به كل نبود بلكه در همون روتور نسبت ميزان افزايش فشار به علت شكل ايرفويل به ميزان فشار به علت باز شدگي ه راهروي عبوري هوا بين دو پره هستش! ممنون
  15. alireza17203

    تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی

    سلام يه ادم خير به سوالم جواب بده در هنگام عبور جريان از تيغه روتور چند در صد افزايش فشار استاتيك به خاطر افزايش سطح مقطع بين دو تيغه جداي از اصر شكل تيغه هست؟(اخه تو تيفه سطح مقطع فضاي عبور هوا زياد ميشه) و اين فشاري كه به خاطر افزايش سطح مقطع داريم نبايد اثري تو مثلث سرعت ها داشته باشه؟ ممنون
بالا