۱۲۴،۰۰۰ پیغمبر دقیقا از کدوم منابع گفته شده؟

BaBak.Turk

اخراجی موقت
اصلا نمیدونم جریان این 124 هزر تا چیه و بر روی کدوم حساب کتابی گفته شده؟از صاحبنظران کسی هست یه توضیحی بده؟

1. راه حل اول:
اگر عمر بشر را بر پایه تورات از زمان خلق آدم و حوا : ۵۸۰۰ سال در نظر بگیریم:
یعنی‌ هر سال ما باید ۲۱ پیغمبر داشته باشیم!!

۲۱.۳۷ =۵۸۰۰÷۱۲۴۰۰



این در حالیست که بین موسی تا عیسی ۱۵۰۰ سال و بین عیسی تا محمد ۶۰۰ سال طول کشیده است!!


و می‌دانیم که هر یک از این پیامبران ، ۵۰_۶۰_۱۱۰ سال و حتی نوح را که می گویند ۱۰۰۰ سال عمر کرده است !!!!



----------------

2. راه حل دوم:
اگر عمر بشر را بر پایه علم زمین شناسی ۱۰۰،۰۰۰ سال در نظر بگیریم هم ، حتی با این حساب ، ما باید سالی‌ یک و نصفه پیغمبر داشته باشیم.....!!!

۱.۲۴= ۱۰۰.۰۰۰÷۱۲۴،۰۰۰


؟؟

 

kadoo

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اصلا نمیدونم جریان این 124 هزر تا چیه و بر روی کدوم حساب کتابی گفته شده؟از صاحبنظران کسی هست یه توضیحی بده؟

1. راه حل اول:
اگر عمر بشر را بر پایه تورات از زمان خلق آدم و حوا : ۵۸۰۰ سال در نظر بگیریم:
یعنی‌ هر سال ما باید ۲۱ پیغمبر داشته باشیم!!

۲۱.۳۷ =۵۸۰۰÷۱۲۴۰۰



این در حالیست که بین موسی تا عیسی ۱۵۰۰ سال و بین عیسی تا محمد ۶۰۰ سال طول کشیده است!!


و می‌دانیم که هر یک از این پیامبران ، ۵۰_۶۰_۱۱۰ سال و حتی نوح را که می گویند ۱۰۰۰ سال عمر کرده است !!!!



----------------

2. راه حل دوم:
اگر عمر بشر را بر پایه علم زمین شناسی ۱۰۰،۰۰۰ سال در نظر بگیریم هم ، حتی با این حساب ، ما باید سالی‌ یک و نصفه پیغمبر داشته باشیم.....!!!

۱.۲۴= ۱۰۰.۰۰۰÷۱۲۴،۰۰۰


؟؟


من اطلاعات دقیقی ندارم
ولی با این وجود این سال هایی که بین موسی و عیسی و حضرت محمد گفتید مربوط به پیامبران اولوالعزم هست
نه اینکه ما دیگه پیامبری نداشتیم
علاوه بر اینکه داشتیم حتی امکان داشته چندین پیامبر هم همزمان در مناطق مختلف داشته باشیم
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
پرسش :
تعداد پیامبران و نام مبارک آنها؟ پیامبران الهی چه تعدادی بودند؟ نام چند نفر آنها در قرآن آمده است؟

پاسخ :
پاسخ:
عدد پیامبران خدا که در برخی روایات آمده و معروف هم این چنین است صد و بیست و چهار هزار است و نام گروهی از اینان در قرآن مجید آمده است و آنان از این قرارند: محمد، عیسی، موسی، ابراهیم، اسحق، یعقوب، یوسف، نوح، آدم، سلیمان، داود، ایوب، هرون، هود، صالح، شعیب، لوط، زکریا، یحیی، ادریس، الیاس، الیسع، یونس و اسماعیل‏علیهما السلام‏ نام این گروه در قرآن مجید برده شده و بسیاری از پیامبران هستند که قرآن نام آنان را نبرده است. برای دست یافتن به تاریخ زندگی پیامبران به قصص قرآن مراجعه فرمایید.بسیاری از مفسران به تناسب آیات 164 سوره‌ی نساء و 78 سوره‌ی غافر درباره‌ی تعداد پیامبران بحثی را مطرح کرده‌اند و روایات مختلفی در این مورد نقل شده است.روایت مشهور در این زمینه تعداد پیامبران را 124 معرفی می‌کند. (مجمع‌البیان) ذیل آیه‌ی 78 سوره‌ی غافر، البته در روایتی تعداد انبیاء را 8 هزار نفر معرفی می‌کند که با روایت 124 هزار منافاتی ندارد. چون ممکن است روایت 8 هزار اشاره به انبیای بزرگ باشد. چنان چه علامه مجلسی بیان کرده است؛ نمونه، ج 20، ص 184)در روایت دیگری تعداد پیامبران را 124 هزار معرفی می‌کند و در ادامه رسولان آنها را 313 نفر نام می‌برد.(بحارالانوار، ج 11، ص 31) در حدیث دیگری بعد از این که آنها را 124 هزار نفر می‌شمارد 5 نفر آنها را اولوالعزم معرفی می‌کند. (بحارالانوار، ج 11، ص 41) صاحب تفسیر نمونه می‌نویسد: از مطالب فوق برمی‌آید که این روایت خبر واحد نیست ـ چنان که تفسیر (روح البیان) نقل کرده است ـ بلکه اخبار متعدد و متسفیض این مطلب را تأیید می‌کند که پیامبران الهی 124 هزار نفر بودند. (نمونه، ج 20، ص 184)عدد پیامیران در قــرآن:پیامبرانی که نام آنها به طور صریح در قرآن آمده 26 نفر است که عبارتند از:آدم، نوح، ادریس، صالح، هود، ابراهیم، اسماعیل، اسحاق، یوسف، لوط، یعقوب، موسی، هارون، شعیب، زکریا، یحیی، عیسی، داود، سلیمان، الیاس، الیسع، ذوالکفل، ایوب، یونس، عزیر و محمد(ص).ولی پیامبران دیگری نیز هستند که در قرآن اشاراتی به آنها شده ولی نام آنها به طور صریح نیامده، مانند (اشموئیل) که در آیه‌ی 248 سوره ی بقره با تعبیر (و قال لهم نبیهم) به او اشاره شده است.و (یوشع) که در آیه‌ی 60 سوره‌ی کهف با تعبیر (و اذ قال موسی لفتاه) به او اشاره شده است. (بنابر آن که یوشع پیامبر باشد.)و (ارمیا) که در سوره‌ی بقره آیه‌ی 259 با تعبیر (أو کالذی مر علی قریه)و (خضر) که در سوره‌ی کهف آیه‌ی 65 با تعبیر (فوجدا عبدا من عبادنا)و همچنین (اسباط بنی‌اسرائیل) که بزرگان قبائل بودند و در سوره‌ی نساء آیه‌ی 163 تصریح شده که بر آنها وحی الهی نازل می‌شده است و اگر در میان برادران یوسف نیز پیامبرانی وجود داشته و در سوره‌ی یوسف به آنها اشاره شده است. (نمونه، ج 20، ص 185)


[url]http://www.rasekhoon.net[/URL]




 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار


پیامبران الهی چه تعدادی بودند؟ و نام چند نفر آنها در قرآن آمده است؟
بسیاری از مفسران به تناسب آیات 164 سوره‏ی نساء و 78 سوره‏ی غافر درباره‏ی تعداد پیامبران بحثی را مطرح كرده‏اند و روایات مختلفی در این مورد نقل شده است.
روایت مشهور در این زمینه تعداد پیامبران را 124 معرفی می‏كند.1
و در روایت دیگری تعداد پیامبران را 124 هزار معرفی می‏كند و در ادامه رسولان آنها را 313 نفر نام می‏برد.2 و در حدیث دیگری بعد از اینكه آنها را 124 هزار نفر می‏شمارد 5 نفر آنها را اولوالعزم معرفی می‏كند.

عدد پیامبران در قرآن:
پیامبرانی كه نام آنها به طور صریح در قرآن آمده 26 نفر است كه عبارتند از:
آدم، نوح، ادریس، صالح، هود، ابراهیم، اسماعیل، اسحاق، یوسف، لوط، یعقوب، موسی، هارون، شعیب، زكریا، یحیی، عیسی، داود، سلیمان، الیاس، الیسع، ذوالكفل، ایوب، یونس، عزیر و محمد(ع).
ولی پیامبران دیگری نیز هستند كه در قرآن اشاراتی به آنها شده ولی نام آنها به طور صریح نیامده، مانند: «اشموئیل» كه در آیه‏ی 248 سوره‏ی بقره با تعبیر «وَقَالَ لَهُمْ نَبِیُّهُمْ» به او اشاره شده است.
و «یوشع» كه در آیه‏ی 60 سوره‏ی كهف با تعبیر «وَإِذْ قَالَ مُوسَی‏ لِفَتَاهُ» به او اشاره شده است. (بنابر آنكه یوشع پیامبر باشد)
و «ارمیا» كه در بقره / 259 با تعبیر «أَوْ كَالَّذِی مَرَّ عَلَی‏ قَرْیَةٍ»
و «خضر» كه در كهف / 65 با تعبیر «فَوَجَدَا عَبْداً مِنْ عِبَادِنَا»
و همچنین «اسباط بنی‏اسرائیل» كه بزرگان قبائل بودند و در نساء / 163 تصریح شده كه بر آنها وحی الهی نازل می‏شده است و اگر در میان برادران یوسف نیز پیامبرانی وجود داشته در سوره یوسف به آنها اشاره شده است.
ابوذر غفاري نيز از حضرت رسول اکرم(ص) پرسید ند انبیاء الهی چند نفر بوده اند؟پیامبر اکرم در جواب فرمودند:۱۲۴۰۰۰ نفر،سپس پرسید چند نفر از آنها پیامبران مرسل بودند.آن حضرت فرمود:۳۱۳نفر از آنهاد مبعوث به رسالت شده اندآنگاه پیامبر اکرم ص بیان داشتند،که اولین پیامبر بنی اسرائیل موسی ع وآخرین آنها عیسی ع بود و۶۰۰ نفر نبی در فاصله زمانی بین این دو نفر،ابلاغ رسالت می نموده اند.ابا ذر عرض کرد یا رسول ا... خداوند چند کتاب بر خلایق نازل فرمود،ایشان در جواب فرمودند ۱۰۴ کتاب۵۰ کتاب از آنها بر شیث ،۳۰صحیفه بر ادریس،۲۰صحیفه بر ابراهیم، تورات بر موسی،انجیل را بر عیسی،زبور را بر داود و فرقان را بر من نازل نموده ای است.ضمنا" مرقد يكي از انبيا تبليغي بنام خالد نبي در ايران در ناحيه ي مراوه تپه در استان گلستان قرار دارد و زيارت گاه مي باشد ابوذر پرسید،صحف ابراهیم چه بود؟ حضرت در جواب بیان داشت که همه امثال بوده است.

http://www.hanifneman.blogfa.com

 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
۳۳ پیامبر خدا در ایران مدفون هستند
124هزار پيامبر از طرف خداوند براي هدايت بشر مبعوث شدند كه در قرآن اسم 25 تن از آن‌ها ذكر شده است. ايران اسلامي كه از قديم و هزاران سال پيش زادگاه تمدن و فرهنگ بوده پذيراي جمعي از اولياء الهي شده و انبياء و پيامبران خدا را در خود جاي داده است.

به گزارش ایسنا حميد عسگري مديركل هيات‌هاي امناء بقاع متبركه و موسسات خيريه سازمان اوقاف و امور خيريه با تاييد اين خبر افزود: كشور ايران به عنوان يك كشور اسلامي كه از جايگاه خوبي برخوردار است در هزاران سال پيش الگوي تمدن و پيشرفت براي ساير ملل بود و از طرفي با توجه به خصلت ايراني‌ها كه انسان‌هاي نوع دوست بودند مورد اقبال و علاقه ديگران قرار مي‌گرفتند لذا عده‌اي از پيامبران الهي به سرزمين ايران اسلامي آمدند تا به اذن خدا، انسان‌ها را هدايت كرده و از خطر شرك نجات دهند.

وي ادامه داد: امامزادگان و انبياء الهي بخشي از مواريث فرهنگي ايران هستند كه متاسفانه از ياد رفته‌اند و سرمايه‌هاي عظيم داريم كه پشت خاكستر زمان نهان شده‌اند.

مديركل هيات‌هاي امناء بقاع متبركه و موسسات خيريه سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: در كشور ايران در 15 استان كشور 33 پيامبر و انبياي الهي مدفون هستند كه به تفكيك هر استان در استان آذربايجان شرقي سه پيامبر، اصفهان و سمنان هر كدام پنج پيامبر، تهران، خراسان رضوي، خراسان شمالي، زنجان، لرستان و مركزي يك پيامبر و استان فارس دو، قزوين چهار، گلستان دو، همدان دو، خوزستان دو و مازندران دو پيامبر الهي مدفون هستند.

عسگري خاطرنشان كرد: رسالت الهي انبياء در دو چيز است؛ ايمان و مبدا و معاد و باور قلبي و عملي به اين‌كه هستي را حاكمي است و آفريدگار، جهان و انسان را بيهوده نيافريده و براي دست‌گيري او رسولان خود را فرستاده و سرانجام اين كاروان هستي در بارگاه ربوبي توقف مي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه «امامزادگان و پيامبران الهي كه در كشور ما حضور دارند شجره‌نامه و نسب‌نامه مشخصي دارند» افزود: به عنوان مثال حضرت قيدار نبي (ع) به عنوان جد سي‌ام حضرت محمد (ص) در تاريخ ذكر شده و در كتاب تاريخ يعقوبي اين‌گونه آمده است كه حضرت اسماعيل 12 پسر داشت كه بزرگ‌ترين آن‌ها حضرت قيدار بوده كه پس از وفات حضرت اسماعيل و دفن او در حجر، قيدار جانشين پدر شد و مردم را به توحيد دعوت كرد.

وي ادامه داد: همچنين در اين زمينه آيت‌الله مرعشي نجفي در پاسخ به سوالي در خصوص قيدار نبي پاسخ دادند، نظر به فرمايش عده‌اي از محققين در اين امور، مسلم مي‌باشد كه مدفون در آن مزار شريف جناب قيدار جد رسول اكرم (ص) است.

سرويس دين و انديشه خبرگزاري ايسنا، اسامي اين انبياء و پيامبران بزرگوار الهي كه كشور ما ميزبانشان است را بر اساس مستندات دريافتي از مديركل هيات‌هاي امناء بقاع متبركه و موسسات خيريه سازمان اوقاف و امور خيريه به ترتيب هراستان و فراواني حضور آن‌ها در شهرها و استان‌هاي مختلف كشور منتشر مي‌كند:

* استان آذربايجان شرقي: نام مكان متبركه

1- حضرت جرجيس(ع)، شهرستان جلفا، روستاي دره شام ـ گلفرخ، كليد داغي

2- حضرت يونس (ع) شهرستان: مرند

3- ارمياي نبي(ع) شهرستان هريس، بدوستان غربي، روستاي جيغه

* استان اصفهان: نام مكان متبركه

1- حضرت شعيا (ع): شهرستان اصفهان؛ هاتف

2- حضرت يوشع (ع): گلستان شهدا

3- دانيال پيغمبر (ع) شهرستان گلپايگان، گلشهر

4- حضرت صالح (ع) شهرستان گلپايگان، گلشهر

5- حضرت يحيي (ع) شهرستان گلپايگان روستاي قالقان

* استان تهران: نام مكان متبركه

1- حضرت لوط (ع) شهرستان رباط كريم، روستاي پيغمبر

* استان خراسان رضوي: نام مكان متبركه

1- شعيب پيغمبر(ع) شهرستان قوچان، روستاي مزرج

*استان خراسان شمالي: نام مكان متبركه

1- حضرت ايوب (ع) شهرستان بجنورد، روستاي ايوب

*استان زنجان: نام مكان متبركه

1- حضرت قيدار نبي (ع): شهرستان قيدار

* استان سمنان: نام مكان متبركه

1- پيغمبران (سام و لام) (ع) شهرستان سمنان، شمال شرقي سمنان

2- ارميا (ع) شهرستان شاهرود، شهر ميامي، روستاي ارميا

3- حضرت جرجيس (ع) شهرستان شاهرود، بيارجمند، خوارتوران

4- حضرت دانيال (ع) شهرستان شاهرود، شهر ميامي، روستاي سوداغلن

5- دانيال پيغمبر (ع) شهرستان شاهرود، روستاي كالپوش

* استان فارس: نام مكان متبركه

1- شيث پيغمبر (ع)، شهرستان فيروزآباد، روستاي مهكويه سفلي

2- نوح نبي‌الله(ع) شهرستان ممسني، روستاي جاويد حجت‌آباد

* استان قزوين: نام مكان متبركه

1- چهار انبياء(ع)، شهرستان قزوين بخش مركزي، خيابان پيغمبريه

2- ايوب و يوشع (ع)، شهرستان قزوين، بخش رويارالموت، روستاي بالاروچ

3- خضر(ع) شهرستان قزوين، بخش رودبار الموت، روستاي گازرخان

4- سام و جالوت (ع)، شهرستان قزوين، رودبار، روستاي يكاكلايه عليا

* استان گلستان: نام مكان متبركه

1- صالح پيغمبر(ع)، شهرستان گرگان، آق قلا، روستاي آق قنبر

2- حضرت يعقوب (ع) شهرستان گرگان، آق قلا ـ روستاي صحنه عليا

* استان لرستان: نام مكان متبركه

1- داوود پيغمبر(ع)، شهرستان اليگودرز، ازنا، روستاي داوود پيغمبر

* استان مركزي: نام مكان متبركه

1- اشموئيل نبي‌الله (ع)شهرستان ساوه، بخش مركزي روستاي پيغمبر

* استان همدان: نام مكان متبركه

1- حيقوق نبي (ع)، شهرستان تويسركان، حبقوق نبي بلوار حبقوق

2- حجي پيامبر (ع)، شهرستان همدان، بازار فلسطين

* استان خوزستان: نام مكان متبركه

1- بابا حزقيل (ع) شهرستان دزفول، خيابان شريعتي

2- دانيال نبي (ع) شهرستان شوش، خيابان امام خميني

* استان مازندران: نام مكان متبركه

1- ايوب پيغمبر (ع)، شهرستان تنكابن، شهر عباس آباد روستاي پرچور

2- دانيال نبي (ع)، شهرستان تنكابن، سلمانشهر ـ دانيال


http://www.tabnak.ir


 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
آیا تعداد پیامبران 124000 نفر بوده ؟چگونه در مدت 7000 سال این همه پیامبر آمده اند؟


راههای علم و آگاهی پیدا كردن نسبت به حقائق، مختلف است، بعضی مطالب با براهین و استدلال‌های عقلی و برخی نیز با تجربه و مشاهده معلوم و ثابت می‌شوند؛ امّا نباید فراموش كرد كه تنها راه علم و آگاهی پیدا كردن به یك حقیقت، تعقّل و اندیشیدن و یا تجربه نیست. چه بسا مطالبی كه قابل تجربه نبوده و با براهین و ادله عقلی نیز ثابت نمی‌شوند همانند تاریخ و سرگذشت پیشینیان.

به خوبی روشن است كه كسی از راه تجربه و یا تفكّر و اندیشیدن نمی‌تواند نسبت به تاریخ گذشته آگاهی پیدا كند در این‌گونه موارد تنها راه كسب اطّلاعات و آگاهی، گوش سپردن به گفته تاریخ نگاران و یا كسانی است كه از گذشته به هر طریقی آگاهی دارند و راستگویی آنها مُبَرهن است.
مسأله تعداد انبیاء و همچنین تعداد امامان و اینكه چه كسانی پیامبر یا امام بوده‌اند. از جمله مواردی اند كه با حس، تجربه و عقل ثابت نمی‌شود.

البته اصل ضرورت بعثت انبیاء و امامت و مسائلی همچون لزوم عصمت انبیاء و امامان و همچنین نیازمندی جامعه بشری به انبیا و امامان متعدد، با ادلة عقلی ثابت می‌شوند، چنانکه علمای علم كلام این ادله را ذكر نموده‌اند
[1]و در روایات هم بر این ادله عقلی تأكید شده است و معصومین ـ علیهم السّلام ـ نیز در موارد متعدد به این ادله عقلی استدلال نموده‌اند.[2]

امّا اینكه پیامبران و امامان چند نفر و چه كسانی بوده‌اند مسلّماً خارج از حوزة عقل و تجربه است. تنها راه آگاهی از این مسأله گوش سپردن به گفته های مورّخین و كتب تاریخی و یا گوش سپردن به كسانی است كه خداوند آگاهی و دانش این مطالب را به آنها ارزانی داشته است.
در مورد تعداد پیامبران،قرآن كریم،علاوه بر ذكر نام تعدادی از پیامبران بزرگ الهی،به این واقعیت هم اشاره می كند كه تعداد پیامبران،بیشتر از آن است كه نام آنها در قرآن آمده است، خداوند به این موضوع در آیه 78 سوره غافر اشاره كرده و می فرماید:
«وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلًا مِنْ قَبْلِكَ مِنْهُمْ مَنْ قَصَصْنَا عَلَیكَ وَمِنْهُمْ مَنْ لَمْ نَقْصُصْ عَلَیكَ؛ما پیش از تو رسولانی فرستادیم؛ سرگذشت گروهی از آنان را برای تو بازگفته، و گروهی را برای تو بازگو نکرده‌ایم» و همچنین در آیه 36 سوره نحل هم می فرماید:«وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولا:ما در هر امتی رسولی برانگیختیم
».
پس آنچه از قرآن بدست می آید این است كه پیامبران متعددی برای راهنمایی بشر از سوی خدا به پیامبری مبعوث شده اند.

بنابراین در قرآن كریم به تعداد دقیق پیامبران الهی اشاره ای نشده است، لذا باید برای یافتن پاسخ به این سوال كه تعداد پیامبران الهی،چند نفر بوده است،به روایات نقل شده از معصومین(علیهم السلام) مراجعه كنیم:

در بحار الانوار روایاتی نقل شده است که تعداد پیامبران را 124 هزار نفر ذکر کرده است . شماری از این روایات عبارت است از:
1 . حضرت رسول می فرماید: «خداوند 124 هزار پیامبر آفریده و من گرامی ترین آنان نزد خداوند هستم . . . و 124 هزار وصی آفریده که علی (ع) گرامی ترین آن ها نزد خداوند و بهترین ایشان است .»
[3]

2 . امام زین العابدین (ع) فرمود: «هر کس دوست دارد 124 هزار پیامبر با او مصافحه کنند، امام حسین (ع) را در نیمه شعبان زیارت کند; چرا که ارواح پیامبران از خداوند برای زیارت حضرتش اذن می گیرند و به آنان اجازه داده می شود و پنج نفر از ایشان اولوالعزم هستند».
[4]

3 . ابوذر (ره) از پیامبر خدا (ص) سؤال کرد: پیامبران چند نفرند؟ حضرت (ص) فرمود: «124 هزار پیامبر . . . .»
[5]

4 . شیخ صدوق (ره) در کتاب اعتقادات می فرماید: «عقیده ما (شیعه امامیه) در تعداد انبیا این است که آنان 124 هزار نفرند و هر کدامشان وصی ای دارند .»
[6]

مرحوم علامه طباطبائی در تفسیر «المیزان » ، بعد از ذکر روایت ابوذر (ره) در تعداد انبیا، می فرماید: «قسمت اول این حدیث که مشتمل بر تعداد پیامبران است، از مشهورات است که شیعه و سنی در کتبشان نقل کرده اند . صدوق در «خصال » و «امالی » از حضرت رضا (ع) از پیامبر خدا (ص) و از زید بن علی از اجدادش از امیرالمؤمنین (ع) و ابن قولویه در «کامل الزیارة » و سید در «اقبال » از امام سجاد (ع) و در «بصایر الدرجات » از امام باقر (ع) روایت کرده اند.
[7]
بنابراین،منشا شهرت چنین تعدادی روایات یاد شده است.

اما در منابع موجود نام تعداد بسیار اندکی از پیامبران به چشم می خورد. شماری از علل این مساله عبارت است از:
1 . اکثر انبیا شریعت مستقل نداشتند و به شریعت پیامبر دیگر دعوت می کردند; مثل حضرت لوط در زمان حضرت ابراهیم. این پیامبران خودشان به طور مستقیم از خداوند وحی دریافت می کردند; ولی از سوی وی مامور به شریعت پیامبر دیگری بودند.
2 . بسیاری از انبیا معروف نبودند و براساس روایات، بر یک شهر یا روستا و یا حتی یک خانواده مبعوث شدند.

در مورد اینكه چگونه در این مدت 124000پیامبر آمده اند باید عرض كنم:
آنچه مسلم است این است که همه این انبیاء پشت سر هم نیامده اند بلکه بسیاری از آنها در یک زمان و در مناطق مختلف مشغول تبلیغ دین بوده اند.شاهد این ادعا آن است که طبق آیات قرآن کریم حضرت لوط و حضرت ابراهیم (علیهما السلام) در یک زمان بوده اند.

همچنین روایات مختلفی داریم که نشان می دهد چندین پیامبر در یک زمان مشغول به تبلیغ بوده اند. از جمله در روایات متعددى آمده است كه بیان می کند بنى اسرائیل در یك روز دو، یا سه ،یا چهار پیامبر و یا حتى هفتاد پیامبر را (در یك روز) به شهادت رسانیدند، بدون آن كه در آن روز بازار و كسب و تجارت خود را تعطیل كرده باشند..... فَكَانَتْ بَنُو إِسْرَائِیلَ تَقْتُلُ فِی الْیَوْمِ نَبِیَّیْنِ وَ ثَلَاثَةً وَ أَرْبَعَةً حَتَّى إِنَّهُ كَانَ یُقْتَلُ فِی الْیَوْمِ الْوَاحِدِ سَبْعُونَ نَبِیّاً وَ ... .
[8]


[1]. ر.ک: مصباح یزدی، محمد تقی، آموزش عقائد، ج2-1.
[2]. فیض كاشانی، ملامحسن، الوافی، اصفهان، چاپ مؤسسة امیر المؤمنین، ص 21، باب اضطرار الی الحجة، ح 1.
[3]. بحارالانوار، مجلسی، ج 11، ص 30.
[4]. همان، ص 58.
[5]. همان، ص 32.
[6]. همان، ص 28.
[7]. المیزان، ج 2، ص 144.
[8]. بحارالانوار، ج11، ص47.


http://www.soalcity.ir/node/1689


 

BaBak.Turk

اخراجی موقت
این حرف های شما هیچکدوم با حساب کتابهای پست اولی من جور در نمیاد...:D
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
این حرف های شما هیچکدوم با حساب کتابهای پست اولی من جور در نمیاد...:D

منم متوجه حساب وکتابهای شماا شدم که تمام مطالب رو با منبع ذکر کردم

مطمئنم حتی یکی از این ارسالها رو هم با دقت مطالعه نکردید

منکه جزو صاحبنظران نبودم ولی امیدوارم از دوستان افرادی باشند که حوصله کنند حساب کتابهای شما رو تصحیح کنند

موفق باشید
:gol:
 

BaBak.Turk

اخراجی موقت
منم متوجه حساب وکتابهای شماا شدم که تمام مطالب رو با منبع ذکر کردم

مطمئنم حتی یکی از این ارسالها رو هم با دقت مطالعه نکردید

منکه جزو صاحبنظران نبودم ولی امیدوارم از دوستان افرادی باشند که حوصله کنند حساب کتابهای شما رو تصحیح کنند

موفق باشید
:gol:
من هم مطمئنم شما خودتون هم نخوندید و کپی پیست کردید. وگرنه همه این دیکته ها رو میدونیم ولی هیچکدوم منطقی و قانع کننده نیست و هیچکدوم اشاره ای به وجود دونه دونه 124 هزار تا نکرده؟ اصلا اون 124 هزار رو اسمشون کجاست؟
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

منبع رو ذکر کردم دوست گرامی
اولا كه نتونستم اين متنو از آدرسي كه دادين پيدا كنم
ثانيا من در مورد حضرت خضر پرسيدم، چون طبق روايات هنوز زنده است

من هم مطمئنم شما خودتون هم نخوندید و کپی پیست کردید. وگرنه همه این دیکته ها رو میدونیم ولی هیچکدوم منطقی و قانع کننده نیست و هیچکدوم اشاره ای به وجود دونه دونه 124 هزار تا نکرده؟ اصلا اون 124 هزار رو اسمشون کجاست؟

چرا به نظرتون غير منطقيه؟؟؟؟!!!! اكثر اين پيامبرا تبليغي بودن و براي هدايت يه قوم و قبيله ي كوچيكي به بعثت ميرسيدن ،پس ميشده همزمان چند تا پيامبر بوده باشن .
بعدشم مگه ميشه كه اسم همه ي اين پيامبرارو بگن،خودمونيم ديگه اگه ميگفتن هم اونوقت يه عده ميگفتن : كي ديده؟ يه سري اسم رديف كردن از كجا معلوم كه واقعا بودن ؟ :razz:
غير از اينه ، اونايي رو كه تاريخ به بودنشون اعتراف كرده رو هم منكر ميشيم وگرنه الآن به گفته هاشون شك نمي كرديم.
 

BaBak.Turk

اخراجی موقت
چرا به نظرتون غير منطقيه؟؟؟؟!!!! اكثر اين پيامبرا تبليغي بودن و براي هدايت يه قوم و قبيله ي كوچيكي به بعثت ميرسيدن ،پس ميشده همزمان چند تا پيامبر بوده باشن .
بعدشم مگه ميشه كه اسم همه ي اين پيامبرارو بگن،خودمونيم ديگه اگه ميگفتن هم اونوقت يه عده ميگفتن : كي ديده؟ يه سري اسم رديف كردن از كجا معلوم كه واقعا بودن ؟ :razz:
غير از اينه ، اونايي رو كه تاريخ به بودنشون اعتراف كرده رو هم منكر ميشيم وگرنه الآن به گفته هاشون شك نمي كرديم.
اصلا قبول کنیم برای هر قبیله کوچیکی یه پیامبر!!!!
جالبه همشون هم در منطقه خاورمیانه و یه قسمتیش اتفاق افتاده ..اصلا ما این رو هم رد می کنیم . یه بحث دیگه اینه که مناطق معدودی به وجود 124 هزار تا اشاره می کنند یعنی چندین قرن پیش 124 هزار تا قبیله کوچیک تو بیابون برهوت وجود داشت؟
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اصلا قبول کنیم برای هر قبیله کوچیکی یه پیامبر!!!!
جالبه همشون هم در منطقه خاورمیانه و یه قسمتیش اتفاق افتاده ..اصلا ما این رو هم رد می کنیم . یه بحث دیگه اینه که مناطق معدودی به وجود 124 هزار تا اشاره می کنند یعنی چندین قرن پیش 124 هزار تا قبیله کوچیک تو بیابون برهوت وجود داشت؟

اولا از كجا معلوم كه توي مناطق ديگه پيامبري نبوده (اين كه ما اطلاعاتي نداريم دليل نميشه كه با قطعيت ردش كنيم)
ثانيا من نگفتم كه 124هزارتاشون همزمان اومدن كه مي فرمايين 124هزار تا قبيله وجود داشته!!!!!!
 

BaBak.Turk

اخراجی موقت
اولا از كجا معلوم كه توي مناطق ديگه پيامبري نبوده (اين كه ما اطلاعاتي نداريم دليل نميشه كه با قطعيت ردش كنيم)
ثانيا من نگفتم كه 124هزارتاشون همزمان اومدن كه مي فرمايين 124هزار تا قبيله وجود داشته!!!!!!
توی مناطق دیگه ای نیومده چون تاریخشون اینو میگه. و خودشون هم الان چیزی در این مورد نه میدونند نه میگن.
ولی واقعا خدا بیکار بوده برای هر 10 20 نفر یه پیامبر؟
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
من هم مطمئنم شما خودتون هم نخوندید و کپی پیست کردید. وگرنه همه این دیکته ها رو میدونیم ولی هیچکدوم منطقی و قانع کننده نیست و هیچکدوم اشاره ای به وجود دونه دونه 124 هزار تا نکرده؟ اصلا اون 124 هزار رو اسمشون کجاست؟


سلام

من خوندم بعد براتون ارسال کردم

اگر شما بتونید یک جوری اسامی رو پیدا کنید خدمت بزرگی به
من وافرادی مثل من(سوء تفاهم نشه استارتر محترم) میکنید با ذکر نام شریف این پیامبران در این تاپیک

چراکه ما رو شرمنده ی پروردگار میکنید که با وجود 124000 پیامبر هنوز آدم نشدیم.......
 
آخرین ویرایش:

BaBak.Turk

اخراجی موقت
سلام

من خوندم بعد براتون ارسال کردم

اگر شما بتونید یک جوری اسامی رو پیدا کنید خدمت بزرگی به من وافرادی مثل میکنید با ذکر نام شریف این پیامبران در این تاپیک

چراکه ما رو شرمنده ی پروردگار میکنید که با وجود 124000 پیامبر هنوز آدم نشدیم.......
من معذرت میخام هااا من آدم بودم اگه شما نشدید دیگه خود دانید ...
در ضمن منابع رو دیدم خیلی خیلی تکراری بودن. در ضمن شما فرمودین من هم پرسیدم ببینم اون اسامی از کجا اومده مثل اینکه من اون اسامی رو پرسیدم.
 

Sahara.

عضو جدید
اولا از كجا معلوم كه توي مناطق ديگه پيامبري نبوده (اين كه ما اطلاعاتي نداريم دليل نميشه كه با قطعيت ردش كنيم)
ثانيا من نگفتم كه 124هزارتاشون همزمان اومدن كه مي فرمايين 124هزار تا قبيله وجود داشته!!!!!!

نازی عزیز، چرا فکر میکنین تو کل دنیا فقط خاورمیانه دارای تاریخ هست؟
مردم شرق آسیا مثل چین و ژاپن و کره، در گذشته هم تاریخشون هم فرهنگشون و هم ثبتش خیلی دقیق تر از خاورمیانه ای ها بوده.
هیچ پیامبری در تاریخ این کشورها وجود نداره، یعنی چی که ما اطلاع نداریم یعنی نیست !!!

چرا از خاورمیانه اطلاعاتی هست اما از 80 درصد خاک های دنیا اطلاعاتی نیست!!!
در مورد آمریکای جنوبی و شیلی و پرو چقدر اطلاعات دارین؟ میدونین نزدیک 5000 سال تمدن اونجا وجود داره بدون یک پیامبر و جزئیات تمدن هاشون هم هست؟ تاریخشون هم هست؟

متاسفانه در یک جهل اطلاعاتی مارو نگه داشتند، از مدرسه هم برامون قصه پیامبر تعریف کردن، فکر کردیم کل دنیا اینطوری بوده !!!
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
نازی عزیز، چرا فکر میکنین تو کل دنیا فقط خاورمیانه دارای تاریخ هست؟
مردم شرق آسیا مثل چین و ژاپن و کره، در گذشته هم تاریخشون هم فرهنگشون و هم ثبتش خیلی دقیق تر از خاورمیانه ای ها بوده.
هیچ پیامبری در تاریخ این کشورها وجود نداره، یعنی چی که ما اطلاع نداریم یعنی نیست !!!

چرا از خاورمیانه اطلاعاتی هست اما از 80 درصد خاک های دنیا اطلاعاتی نیست!!!
در مورد آمریکای جنوبی و شیلی و پرو چقدر اطلاعات دارین؟ میدونین نزدیک 5000 سال تمدن اونجا وجود داره بدون یک پیامبر و جزئیات تمدن هاشون هم هست؟ تاریخشون هم هست؟

متاسفانه در یک جهل اطلاعاتی مارو نگه داشتند، از مدرسه هم برامون قصه پیامبر تعریف کردن، فکر کردیم کل دنیا اینطوری بوده !!!

شما از کجا میدونید واسه اونا پیامبر نیومده؟
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
afshin-18 بعضی از زن های پیغمبر تالار اسلام و قرآن 1

Similar threads

بالا