محور های عمده و فرعی(پشتیبان) خدمات پس از فروش
محور های عمده و فرعی(پشتیبان) خدمات پس از فروش
خدمات پس از فروش بخش اعظم کیفیت محصول را شامل می گردد
محور های اصلی خدمات پس از فروش عبارتند از :
حمل، انبارش و نصب محصول
نگهداری و تعمیرات
پایان عمر و عمر دهی مجدد برای محصولات قابل بازیابی
محورهای فرعی (پشتیبان) عبارتند از :
آموزش
گردآوری مستندات و Documentatin
سیستم پاسخگویی به مشتریان و رسیدگی به شکایات (Voice Of Custumers)
که وجود یک انبار داده (Data Base) برای تمام محورها و به منظور ثبت، تلخیص، تحلیل و بازخورگیری از داده ها برای استفاده در تولید، طراحی و توسعه محصول (R&D) و مالی (به منظور تامین منابع مالی در دوره گارانتی) و ... لازم و ضروری است.
گرد آوری نیازمندیهای مشتریان ( کیفیت ناب یا انتظارات مشتری از محصول) ، اطلاعات مربوط به محل نگهداری و استفاده از محصول، نحوه و شرایط محیطی استفاده کننده و ... برای طرح ریزی و استقرار نظام خدمات پس از فروش الزامیست.
دوستان گرامی خواهشمند است نظرات و تجربیات خود را در این زمینه بیان فرمایید.
با تشکر
