مسابقه کی میتونه جواب بده

hrezaee2012

عضو جدید
زیبا خانم ما دو نوع فسفریلاسیون داریم یکی اکسیداتیو هست اون یکی فوتو فسفریلاسیون هستش من منظورت رو نمی فهمم شاید از بی سوادی باشه
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
زیبا خانم ما دو نوع فسفریلاسیون داریم یکی اکسیداتیو هست اون یکی فوتو فسفریلاسیون هستش من منظورت رو نمی فهمم شاید از بی سوادی باشه
اختیار دارین حسین آقا شکسته نفسی نفرمایین صرف نظر از اکسیداتیو و نوری به مسیر گلیکولیز و زنجیر انتقال نگاه کنید به جاهایی که ATP تشکیل میشه توجه کنید نحوه تشکیل این مولکول در دو مسیر فرق میکنه تفاوتش رو پیدا کنید و بفرمایید
 

hrezaee2012

عضو جدید
اختیار دارین حسین آقا شکسته نفسی نفرمایین صرف نظر از اکسیداتیو و نوری به مسیر گلیکولیز و زنجیر انتقال نگاه کنید به جاهایی که ATP تشکیل میشه توجه کنید نحوه تشکیل این مولکول در دو مسیر فرق میکنه تفاوتش رو پیدا کنید و بفرمایید

فرقش اینه که تویه زنجیره انتقال الکترون آنزیم ATPسنتاز با استفاده از شیب پروتونی ایجاد شده توسط انتقال الکترون از طریق کمپلکسها ایجاد میشه و بعد این انزیم ADP+P میکنه و ATP تولید مکنه ولی تویه گلیکولیز آنزیم های دیگه ای تولید ATP میکنن بدون استفاده از شیب الکترو شیمیایی
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرقش اینه که تویه زنجیره انتقال الکترون آنزیم ATPسنتاز با استفاده از شیب پروتونی ایجاد شده توسط انتقال الکترون از طریق کمپلکسها ایجاد میشه و بعد این انزیم ADP+P میکنه و ATP تولید مکنه ولی تویه گلیکولیز آنزیم های دیگه ای تولید ATP میکنن بدون استفاده از شیب الکترو شیمیایی

آفرین ! :w17:

به همین سادگی ! به همین خوشمزگی برنده شدین ! :)

این دو حالت اسم داره :

سنتز از طریق شیمیواسمزی ( نظریه شیمیو اسمزی میچل )

سنتز از طریق فسفوریلاسیون در سطح سوبسترا ( Substrate-level posphorylation )


نظريه شيميواسمزي( تئوری میشل)
نظريه شيميواسمزي كه در سال 1960 توسط ميشل عنوان شد چگونگي به كارگيري اختلاف پتانسيل الكتروشيميايي را براي ساخت ATP بيان مي كند. بر طبق اين نظريه :
1- غلظت پروتون در ماتریکس بسیار کمتر از غلظت آن در فضای بین دو غشای میتوکندری است.
2- غشای داخلي ميتوكندري نسبت به H و OH نفوذ ناپذير است و تنها از طريق كمپلكسي به نام ATP سنتتاز , پروتون ها مي توانند از خارج به درون ماتريكس راه يابند.
3- زنجيره انتقال الكترون باعث انتقال پروتون از ماتريكس به فضاي بين دو غشای ميتوكندري مي شود. (در خلاف جهت شيب انتشار) هر چه ميزان انتقال الكترون بيشتر باشد, پروتون بيشتري به بيرون از ماتريكس پمپ مي شود. يعني اختلاف غلظت پروتون و يا پتانسيل الكتروشيميايي بيشتر مي شود. به اين مرحله اكسيداسيون نيز گفته مي شود.
4- با ورود پروتون ها از طريق كمپلكس ATP سنتاز , PiوADP تركيب شده ATP ساخته مي شود. به اين عمل فسفريلاسيون گفته مي شود.

به عبارت ديگر براي ساخت ATP (فسفريلاسيون) ، انجام اكسيداسيون (زنجيره انتقال الكترون) ضروري است اين مجموعه واكنش ها كه به صورت جفت (COUPLED) انجام مي شوند را فسفريلاسيون اكسيداتيو مي گويند.


ولی در گلیکولیز ، تولید ATP به طور مستقیم در تبدیل سوبسترا در مسیر مربوطه است . این شکل تولید ATP به عنوان فسفوریلاسیون در سطح سوبسترا نامیده می شود .
 

hrezaee2012

عضو جدید
منظور جلبک ها و.....؟آب رو اکسیده کرده و هیدروژن رو با co2 ترکیب میکنن؟o2 رو هم به محیط پس میدن؟!!!!!!!!!!!و اینجوری میشه که ترکیبات آلی می سازند؟

بزار سوالم رو کامل کنم کدوم بخش یا بافت گیاهان(نه جلبک یا سیانو باکترها) توی این کار (تنفس) دخیله؟
 

mastane20

عضو جدید
کاربر ممتاز
این جانور دریازی دارای پیچیده ترین دستگاه دید هست که تاکنون در علم شناخته شده است
 

mastane20

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه درست نیست

حالا یه راهنمایی چشمان شگفت انگیز این جانور سخت پوست دریایی میتواند الهام بخش نسل بعدی دستگاه های dvdوcd باشد
 
آخرین ویرایش:

orkidehm

مدیر تالار زیست شناسی
مدیر تالار
امتیازهای کسب شده تااینجابه این صورت هست:

برنده4بارhrezaee2012

برنده2بارازدوره ی قبل+1بارازاین دورهPhyto

برنده1ازدوره ی قبل+1ازاین دوره =2بارziba jun

برنده1بارازدوره ی قبل+1بارازاین دوره=2بار mastane20

برنده1بارازدوره ی قبل+1بارازاین دوره=2بارya3r0261

برنده2بار&zohre&

برنده 2بارصبا68

برنده2بارmehdipesse

برنده1بارData_art

برنده1بارorkideh4

برنده1بارhajibehzad


برندگان اینبار(hrezaee2012 و Phyto)هستن که مدیران ارشدزحمت جوایزشون رومیکشن.مبارکشون باشه:gol:
 

hrezaee2012

عضو جدید
ميگوهاي مانتيس روش ساخت DVD بهتر را نشان مي‌دهند


ميگوهاي مانتيس روش ساخت DVD بهتر را نشان مي‌دهند



بررسي جديد پژوهشگران دانشگاه بريستول نشان مي‌دهد كه چشمان شگفت‌انگيز يك جانور سخت پوست دريايي مي‌تواند الهام‌بخش نسل بعدي دستگاه‌هاي DVD و CD باشد.

ميگوهاي مانتيس موردنظر كه مي‌توان آن‌ها را در آب سنگ عظيم در استراليا يافت داراي پيچيده‌ترين دستگاه ديد شناخته شده در علوم هستند. آن‌ها مي‌توانند دوازده رنگ را ببينند ( انسان‌ها فقط سه رنگ را مي‌بينند) و نورهاي قطبيده‌ي مختلف را از هم تميز دهند.

سلول‌هاي مخصوص حساس به نور در چشمان ميگوي مانتيس به عنوان صفحه‌هاي ربع موجي عمل مي‌كند كه مي‌توانند صفحه‌ي نوسان‌ها (قطبش ) موج نور را در هنگام عبور از آن‌ها بچرخانند. اين موضوع به ميگوي مانتيس امكان مي‌دهدكه نور با قطبش خطي را به نور با قطبش دايره‌اي يا برعكس تبديل كند. صفحه‌هاي ربع موجي ساخت انسان اين كار را در دستگاه‌هاي CD و DVD و صافي‌هاي دايره‌اي قطبنده در دوربين‌ها انجام مي‌دهند.

با اين همه، اين ابزارهاي مصنوعي فقط براي يك رنگ نور به خوبي كار مي‌كنند در حالي كه ساز و كار طبيعي در چشمان ميگوي مانتيس تقريباً در تمام گستره‌ي طيف مرئي- از فرابنفش نزديك تا فرو سرخ – به خوبي كار مي‌كند.

دكتر نيكلاس رابرتز كه نويسنده‌ي مقاله‌اي در ينچرفوتونيكز است مي‌گويد « كار ما براي اولين‌بار طراحي منحصر به فرد و ساز وكار صفحه‌ي ربع موجي را در چشم‌ميگوي مانتيس نمايان مي‌سازد. اين واقعاً استثنايي و فراتر از هر چيزي است كه انسان‌ها تا كنون توانسته‌اند به وجود آورند.»

معلوم نيست چرا ميگوي مانتيس به چنين حساسيت چشمگير به نور با قطبش دايره‌اي نياز دارد. با اين همه، حيوانات از قدرت ديد قطبيده براي علامت دادن‌هاي جنسي و يا ارتباطات مخفي بدون جلب توجه ساير حيوانات ، به ويژه شكارگران ، استفاده مي‌كنند. اين موضوع مي‌تواند با بهبود وضوح تصاوير زيرآبي به گرفتن طعمه نيز كمك كند . اگر اين سازوكار امتيازي انقلابي براي ميگوي مانتيس باشد، مي‌توان آن را انتخاب كرد، زيرا فقط به تغييرات مختصري در ويژگي‌هاي موجود در سلول‌هاي چشم نياز دارد.

دكتر رابرتز مي‌گويد: «چيزي كه آن را بسيار هيجان‌انگيز مي‌سازد، سادگي آن است. اين ساز و كار طبيعي متشكل از لوله شدن غشأ سلول است كه عملكرد آن بسيار فراتر از طراحي‌هاي مصنوعي است. اين موضوع به ما كمك مي‌كند در آينده ابزارهاي اپتيكي بهتري را با استفاده از بلورهاي مايعي بسازيم كه به صورت شيميايي خواص سلول‌هاي چشم ميگوي مانتيس را تقليد مي‌كنند.»

اين اولين بار نيست كه افراد بشر براي ايده‌هاي جديد به جهان طبيعي روي آورده‌اند، زيرا براي مثال چشم مركب خرچنگ دريايي اخيراً الهام‌بخش طراحي يك آشكارساز پرتو x براي تلسكوپ نجومي بوده است.

مرجع: http://www.physorg.com/news175702057.html

 

mastane20

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله درسته

با اجازه کاربر hrezaee2012 برنده اقای یاسر هستن چون زودتر جواب دادن بابت توضیحات تکمیلی شمام ممنون:w27:
 
آخرین ویرایش:

ya3r0261

عضو جدید
با اجازه.
سنگین ترین پرنده قادر به پرواز جهان رو نام ببرید؟
یه نکته ای توش هست که اگه جوابشو بدونید براتون جالب میشه
 

mastane20

عضو جدید
کاربر ممتاز
سنگین ترین پرنده ای که قادر به پرواز می باشد مرغی است به نام کوری( Kori) بومی شرق و جنوب آفریقا. وزن این پرنده ها تا 18 کیلوگرم می رسد.


 
آخرین ویرایش:

ya3r0261

عضو جدید
اینم درسته. ولی طبق منابع معتبر یه پرنده بومی ایرانم هست که این عنوانو داره!!!
دیگه راهنمایی بهتر از این نمیشه. اسمشو بگید.
 

ya3r0261

عضو جدید
آفرین درسته. لطفا یکی یه مطلب در مورد این پرنده بذاره. چالبه.
با اجازه مستانه خانم با این که جوابش درست بود من phyto رو برنده اعلام میکنم
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
میش‌مرغ (چیرگ) با نام علمی Great bustard (Otis Tarda) از ردة پرندگان، راستة درناسانان، خانوادة هوبره و از جنس Otis می‌باشد. چیرگ جزء بزرگ‌ترین پرندگان گیاه‌خوار بوده و با جثة بزرگ و بال‌های کشیده و پرتوان، سنگین‌ترین پرنده قادر به پرواز جهان لقب گرفته است. طول بدن در نرها 1 متر و وزن آن 15-18 کیلوگرم و طول بدن ماده‌ها 70-80 سانتی‌متر با وزن 5- 8 کیلوگرم می‌باشد.
این پرنده دارای گردنی افراشته و پاهای بلند و قوی بوده که به سه انگشت ختم می‌شود. رنگ پرهای پشت حنایی روشن با خطوط قهوه‌ای تیره و سینه آن معمولاً سفید رنگ می‌باشد. چیرگ پرنده‌ای بسیار محتاط با چشم‌های تیزبین بوده که از فاصله دور خطر را احساس می‌کند و با پرواز و یا استتار، خود را از خطر دور نگه می‌دارد. این پرنده مناطق خلوت و آرام را ترجیح می‌دهد و از مکان‌های پر تراکم گریزان است. راه رفتن آن آرام و با وقار بوده و در حین راه رفتن و پاییدن اطراف، گردن خود را بالا نگه می‌دارد. این پرنده بیشتر زمین‌های پست و دشت‌های دیمی را برای اسکان خود بر می‌گزیند. شیوة زندگی آن کاملاً اجتماعی بوده و معمولاً در دسته‌های چندتایی و یا چند ده‌تایی مشاهده می‌شود. چیرگ در ساختار زندگی گروهی خود تدابیر امنیتی مخصوص را به اجرا می‌گذارد و برای حفاظت گروه از خطرات احتمالی به گماردن نگهبان می‌پردازد که این ویژگی می‌تواند تا حدودی چیرگ را در برابر خطرات شکار محفوظ نگه دارد.
پراکندگی جمعیت
پراکندگی جهانی چیرگ از شبه‌جزیرة ایبری در اسپانیا شروع و تا شرق چین در آسیا ادامه می‌یابد. جمعیت میش‌مرغ در جهان مابین 32200 تا 42600 قطعه تخمین زده می‌شود که بیشترین آمار مربوط به کشورهای اسپانیا، روسیه، اکراین، ترکیه و مجارستان می‌باشد این در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت چیرگ‌های دنیا در اسپانیا زندگی می کنند. شرایط نامناسب زیستگاهی و امنیتی باعث شده که امروزه جمعیت چیرگ در معرض انقراض جهانی قرار گیرد و از جمعیت آن با گذشت زمان کاسته شود.
تولید مثل
حرکات جفت‌یابی چیرگ در اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار با گرم شدن دمای هوا و طولانی شدن طول روز شروع می‌شود. پرندة نر با انجام نمایشات پرگشایی دم خود را به صورت چتر باز کرده به‌طوریکه پرهای ثانویه موجود در دو طرف بدن به شکل گل سفید و بزرگی در می‌آید و غبغب پرنده متورم و برجسته می‌شود. این حرکات و حالات در پی به‌دست آوردن همسر صورت گرفته و پرنده نر سعی دارد با ابراز احساسات و قدرت نمایی ماده‌های بیشتری را به طرف خود جلب کند. چیرگ از نظر جفت‌یابی دارای خاصیت چند همسری بوده بدین معنا که هر کدام از نرها به وسعت قدرت و جاذبه خود به تعیین قلمرو و جفت اقدام می‌کنند. سن بلوغ در ماده‌ها بین 2-3 سال و در نرها 4-5 سال می‌باشد. طریقة لانه‌سازی ساده بوده و گاهی بدون استفاده از پوشال و تنها برروی زمین ساخته می‌شود. زمان تخم‌گذاری عمدتاً در اواسط بهار بوده و معمولاً 2 تا 3 تخم گذاشته که رنگ آن خاکستری زیتونی با لکه‌های درشت و تیره می‌باشد. وزن تخم‌ها حدود 150 گرم بوده و در فاصله 2 تا 3 روز گذاشته می‌شوند. بعد از گذاشتن آخرین تخم دورة هچینگ تخم‌ها شروع شده و تقریباً 4 هفته به طول می‌انجامد. بعد از جفت‌گیری پرندة نر عملاً هیچ نقشی در پرورش و نگه‌داری از جوجه‌ها نخواهد داشت. پرندة ماده در پی اکتشاف لانه توسط انسان و جانوران لانه را ترک کرده و تغییر جایگاه می‌دهد. جوجه‌ها بعد از بیرون آمدن از تخم و تا مدت‌ها به مادر وابسته خواهند بود.
تغذیه
چیرگ پرنده‌ای تقریباً همه چیز خوار است که بیشتر از گیاهان (ساقة گیاهان، دانة غلات، جوانه‌های مرتعی، یونجه و ...)، حشرات، مارمولک‌ها، ملخ‌ها و سنجاقک‌ها تغذیه می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین ساعات تغذیه در اوایل و اواخر روز (صبح و غروب) می‌باشد و بقیه روز را به استراحت و پاییدن منطقه می‌پردازد.
زیستگاه
این پرنده بیشتر در دشت‌های باز، استپ‌های مرتعی، کشت زارها، مزارع دیمی و بدون درخت به‌سر برده و در روی زمین آشیانه می‌سازد. یکی از خصوصیات بارز این پرنده نشستن برروی زمین است که این ویژگی یکی از مشخصه‌های زندگی در زمین‌های وسیع و بدون درخت می‌باشد که به پرنده این امکان را می‌دهد که از دور خطر را تشخیص داده و عکس‌العمل مناسب نشان دهد. علاوه بر دشت‌های باز و زمین‌های مسطح، چیرگ را گاهی می‌توان برروی تپه‌های ماهوری اطراف زیست‌گاه مشاهده کرد.
حفاظت
چیرگ جزء پرندگان نادر و آسیب‌پذیر (Vulnerable) بوده که از نظر جهانی جمعیت آن رو به کاهش است و در حال حاضر در لیست سرخ اتحادیه بین‌الملی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN) قرار گرفته است. در ایران نیز از سال 1346 این پرنده تحت حمایت اعلام شد و شکار آن ممنوع گردید. با توجه به اینکه در حال حاضر در ایران چیرگ در معرض انقراض قرار دارد لازم است نسبت به آسیب‌شناسی و احیای این گونه با ارزش اقدامات اساسی صورت پذیرد.
وضعیت گونة چیرگ در ایران
چیرگ بیشتر در قسمت‌های غرب و شمال‌غرب کشور خصوصاً در منطقة مکریان واقع در جنوب استان آذربایجان‌غربی پراکنده است. شکار بی‌رویه، تخریب زیستگاه، تبدیل زمین‌های دیمی به آبی (مکانیزه شدن کشاورزی) باعث کاهش بی‌رویه این گونه در دهه‌های اخیر شده است. جمعیت چیرگ در حال حاضر از 100- 150 قطعه تجاوز نمی‌کند و همین مسئله، نگرانی‌های عمده‌ای را از جانب دوستداران محیط زیست به همراه داشته است.
از عمده‌ترین زیستگاه‌های چیرگ در ایران می‌توان به دشت‌های اطراف بوکان (دشت سوتاو حمامیان، دشت اینگیجه و آلبلاغ، دشت قازلیان و دشت سه‌کانیان) اشاره کرد که بیشترین جمعیت تولیدمثل‌کننده و زمستان گذران میش‌مرغ در ایران را در خود جای داده‌اند. در حال حاضر شهرستان بوکان آخرین پناهگاه این گونه با ارزش در کشور می‌باشد و میش مرغ هم‌چون نگینی زیبا بر تارک دشت‌های استیپی بوکان می‌درخشد. امروزه میش مرغ یکی از مهمترین آثار طبیعی ملی در شهرستان بوکان بشمار می رود که می‌بایست تمهیدات ویژه‌ای را در راستای کاهش تهدیدات وارده و بالا بردن راندمان جمعیتی آن به‌کار گرفت. از طرف دیگر میش‌مرغ می‌تواند به عنوان یک جاذبه توریستی در منطقه مطرح شده و سیاحان زیادی را وارد منطقه نماید. از اقدامات اساسی که می‌بایست در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار بگیرد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 1- راه‌اندازی مرکز تحقیقات میش مرغ (البته مرکز تحقیقات در زمستان 87 توسط ریاست وقت سازمان کلنگ زنی شد ولی تاکنون به صورت عملی هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته است) 2- تجهیز و سازماندهی گارد اجرایی حفاظت محیط زیست بوکان 3- تلاش برای همکاری بیشتر کشاورزان، روستاییان و نهادهای مدنی و مردمی در حفاظت و مراقبت از گونه مربوطه 4- معرفی شهرستان بوکان به عنوان منطقه شکار ممنوع و جلوگیری از اقدامات شکار در سطح حوزه استحفاظی.

رحیم عبدالکریمی(اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان)








میش مرغ ها : بیشتر در کشتزارهای مسطح مانند مزرعه های گندم ، نخود ، یونجه و ... زندگی می کنند.
در فصل بهار، که زمان جوجه آوری است آشیانه خود را در قسمت های انبوه این مزارع می سازند. اما در پاییز و زمستان نیز می توان آنها را مزارع دروشده مشاهده کرد. میش مرغ ها به محض احساس خطر ، به طرف نقاط مرتفع پرواز می کنند و در آنجاها به دیدبانی می پردازند.

میش مرغ از پرندگان نادر در استان محسوب می شود
گزارشات و مشاهدات موجود در مورد میش مرغ در استان همدان حاکی از آن است که این پرنده در مناطقی خاص از استان همدان به ویژه دشت اسدآباد زیستگاه داشته و در چمنزارهای دور از دید انسان
لانه سازی می کند و تا همین اواخر نیز مشاهده شده است.

دشت اسدآباد ، دشت پهناوری است که در غرب شهرستان همدان و دامنه جنوب شهرستان اسدآباد قرار دارد.
پرندگان دشت اسدآباد شامل میش مرغ ، عقاب طلایی ، خروس کولی و ... که مهمترین آنها میش مرغ
می باشد که در حال حاضر به عنوان پرنده نادر قلمداد شده و ممنوع بودن شکار در این منطقه نیز به خاطر حفظ نسل آن می باشد.



میش مرغ پرنده ای بسیار باهوش بوده و به راحتی توسط انسان قابل شکار نمی باشد. ولی از طرفی پرنده فوق بسیار حساس بوده و در صورت اعمال تغییر در زیستگاه، محل زندگی خود را ترک کرده و مهاجرت می کند.
متاسفانه جمعیت میش مرغ به شدت در حال کم شدن است. در زمان های گذشته، دشت اسدآباد مأمن تعداد کثیری میش مرغ بوده و حتی برخی از افراد محلی و دوستدار طبیعت از وجود هوبره در این دشت خبر
می دهد که متاسفانه در حال حضر به دلیل تبدیل زیستگاه به زمین های کشاورزی و سایر عوامل که به آنها اشاره گردیده است موجب شده که تنها معدودی از پرنده مذکور به تعداد 2 یا 3 قطعه در این دشت مشاهده گردد باتوجه به بررسی های بعمل آمده طی 10 سال گذشته (از سال 1372 تاکنون) جمعیت میش مرغ در دشت اسدآباد با روند نزولی روبرو بوده و با ادامه این روند نبایستی انتظار داشت که پرنده مذکور بتواند به زندگی و بقای خود ادامه دهد و در چنین شرایطی متاسفانه شاهد از بین رفتن گونه ای مهم (میش مرغ) از چرخه تنوع زیستی استان خواهیم بود.


عوامل تهدید کننده زیستگاه میش مرغ
1- مجموعه فعالیت های کشاوزی شامل کاشت ، داشت ،برداشت، حفر چاههای عمیق و نیمه عمیق و سروصدای ناشی از عملکرد موتور پمپ ها
2- توسعه زمینهای کشاورزی
3- زه کشی اراضی از طریق حفر چاه های متعدد
4- تغییر شرایط اقلیمی مانند خشکسالی
5- تجاوز به حریم مراتع
6- فعالیت دامداران (میش مرغ ها از جانوران اهلی چندان هراسی ندارند)
7- استقرار صنایع و پراکندگی مرغداری و دامداری ها ، استقرار و فعالیت عشایر در منطقه ، تردد افراد و وسایط نقلیه و ...
مجموعه عوامل فوق عرصه را بر پرنده میش مرغ که دشت اسدآباد را به عنوان زیستگاه خود انتخاب نموده تنگ و موجب گردیده که نیازهای بیولوژیکی این پرنده که عمدتاً آب ، غذا ، پناهگاه و نیز وجود محیط امن برای زمستان گذرانی، تولید مثل و جوجه آوری می باشد به سختی تامین گردد.



اقداماتی که می توان در شرایط کنونی در جهت احیا و جلوگیری از انقراض نسل میش مرغ معمول نمود:
1- برقراری امنیت نسبی در زیستگاه ها
2- از شکار غیر قانونی تحت هر شرایطی جلوگیری به عمل آید.
3- دشت اسدآباد به صورت حفاظت شده اعلام گردد.
4- خریداری و تملک قسمت هایی از منطقه توسط سازمان های ذیربط که بتواند از فعالیت کشاورزی و دامداری و همچنین از تراکم و تردد انسان ها جلوگیری به عمل آورد.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
من متاسفانه دو روز نیستم، لطفاً زحمت سوال بعدی رو بندازید گردن مستانه خانم :)
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
خیال شیشه ای مسابقه * تشخیص عکس های میکروسکوپی* زیست شناسی 474

Similar threads

بالا