► •*♥*•◄ اخبار باشگاه استقلال تهران ► •*♥*•◄

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازگشت مجیدی به استقلال قوت گرفت
حالا که بحث آمدن امیر قلعه‌نویی فروکش کرده و صحبت از ماندن حاجی مطرح می‌شود، فرهاد دوست دارد سال‌های آخر فوتبالش را در استقلال و ایران به پایان ببرد.
پس از اوج گرفتن شایعه حضور امیر قلعه‌نویی در استقلال و جدی شدن بحث برکناری فتح‌ا...‌زاده از سمت مدیرعاملی، فرهاد مجیدی تصمیم گرفت تا به یکی از دو پیشنهاد عربی خود که از لیگ‌های قطر و امارات دارد جواب مثبت دهد و در خارج از ایران بماند. اما حالا که بحث آمدن امیر قلعه‌نویی فروکش کرده و صحبت از ماندن حاجی مطرح می‌شود، فرهاد دوست دارد سال‌های آخر فوتبالش را در استقلال و ایران به پایان ببرد.
جواب رد به عضو هیات مدیره!
نکته جالب اینکه یک نفر از اعضای هیات مدیره که رابطه چندان خوبی با فتح‌ا...‌زاده ندارد چندی پیش در تماس با مجیدی به او پیشنهاد کرد تا در استقلال فصل آینده که به محوریت او و دوستانش شکل می‌گیرد حضور پیدا کند اما فرهاد در جواب به این پیشنهاد اعلام کرد که قصد دارد در فوتبال قطر بماند و فعلا قصد بازگشت ندارد! این موضوع به زمانی برمی‌گردد که بحث رفتن و استعفای فتح‌ا...‌زاده مطرح بود. تصمیم او هم جدی بود و در آن مقطع قصد نداشت به استقلالی که قرار است بدون فتح‌ا...‌زاده و با حضور مخالفان شکل ‌گیرد، برگردد. اما حالا تصمیم فرهاد در حال عوض شدن است. اصرار و توصیه اطرافیان او برای بازگشت به استقلال مجیدی را بدجوری دودل کرده تا پس از یک نیم فصل دوری دوباره به جمع آبی‌پوشان برگردد. شنیدیم فرهاد در پاسخ به این توصیه دوستان برای بازگشت گفته حالا تا پایان فصل صبر می‌کند تا ببیند چه می‌شود و چه اتفاقاتی در باشگاه رخ می‌دهد.
فرهاد می‌آید اگر...
شنیدیم اگر برای فصل آینده فتح‌ا...‌زاده مدیرعامل بماند و امیر قلعه‌نویی هم به استقلال برنگردد آن وقت احتمال دارد مجیدی برای فصل آینده دوباره پیراهن آبی را برتن کند و بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندد. البته بدون تردید اگر استقلال در آسیا هم موفق به صعود به مرحله بعدی شود تاثیر زیادی خواهد داشت و انگیزه فرهاد را برای برگشتن دوچندان می‌کند. مجیدی که پیش از این با العین امارات قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده، خیلی دوست دارد این عنوان را برای دومین بار با استقلال به چنگ بیاورد و به عنوان کاپیتان تیم فاتح آسیا بیش از پیش در تاریخ استقلال جاودانه شود.
فرهاد که دو پیشنهاد چندصدهزار دلاری از دو تیم عربی دارد می‌خواهد در صورت مساعد بودن شرایط قید آنها را بزند و برگردد؛ به خصوص با اتفاقاتی که در نیم فصل دوم افتاد فرهاد در پی آن است تا با کسب قهرمانی با استقلال در فصل آینده لیگ برتر و احتمالا در آسیا منتقدانش را هم خاموش کند. مجیدی به استقلال لیگ دوازدهم برمی‌گردد و برای این کار پیشنهاد فتح‌ا...‌زاده و حتی قرارداد داخلی آن را در جیب دارد. اما باید صبر کرد و دید اتفاق‌ها و رفت و آمدها در پایان فصل به شکلی پیش می‌رود که مجیدی را قانع کند و به پیشنهاد عرب‌ها جواب منفی دهد و طبق علاقه و میل باطنی‌اش به استقلال برگردد. هنوز خود فرهاد هم نمی‌داند آیا برای فصل آینده برمی‌گردد یا مجبور است دور از استقلال بماند! /ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال روز : آیا خسرو حیدری سال بعد هم در استقلال می ماند؟

احتمال جدایی خسرو حیدری از استقلال هافبک استقلال از نظر برخی کارشناسان در فصل جاری شرایط بسیار ایده آلی نداشت و مصدومیتی که برای وی ایجاد شد، وضعیت را برای این بازیکن تغییر داد، اما این بازیکن در لیست احتمالی جدا شده ها از تیم استقلال قرار دارد.
مسئولان تیم استقلال در لحظات پایانی، فصل نقل و انتقالات، حیدری را جذب کردند و شرایطی ایجاد شد که وی بتواند در تیم استقلال مشغول شود و کدورت را با پرویز مظلومی به اتمام برساند، اما پس از حضور وی در ترکیب تیم ملی و اصرار کارلوس کی روش به حضور وی در ترکیب تیم ملی، و همچنین حضور وی در ترکیب استقلال در بازی های آسیایی صحبت از حضور وی در لیگ های عربی است.
گفتنی است، اعلام شده که نام وی جزو نفراتی است که به احتمال فراوان لیگ ایران را ترک کرده و برای حضور در لیگ های عربی آماده می شود و از آنجا که کشورهای عربی شرایط مالی ایده آلی را برای بازیکنان ایرانی ایجاد می کند برخی بازیکنان با حضور در کشورهای عربی مشکل ندارند.
از طرفی خسرو حیدری اعلام کرده است که بدلیل پستی که در آن بازی می کند، شرایط برای حضور وی در لیگ های عربی مهیاست و این بازیکن را دچار مشکل نمی کند.
شایان ذکر است، در حال حاضر این بازیکن از ترانسفر به لیگ های عربی حرفی نمی زند، اما به احتمال فراوان این اتفاق رخ می دهد.

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
عمران‌زاده:توقع داشتم به تیم ملی دعوت شوم

حنیف عمران‌زاده در خصوص اینکه مجددا به تیم ملی دعوت نشده گفت: مربیگری سلیقه‌ای است و من نمی‌دانم نظر سرمربی تیم ملی چیست اما برای خودم سؤال پیش می‌آید که آیا هیچ تلاشی انجام نداده‌ام؟
وی گفت: توقع داشتم این بار دعوت شوم چون بازیکنی هستم که سابقه حضور در اردوهای تیم ملی را دارم و انصافا در بازی‌های استقلال سرم را مقابل توپ گذاشتم. با این حال به کی‌روش خرده نمی‌گیرم که چرا دعوتم نکرد فقط برایم سؤال به وجود آمده که نظر ایشان چیست.
مدافع استقلال اضافه کرد: ایشان بهتر می‌دانند که دلایل انتخاب بازیکنان چیست. مثلا از تیم سپاهان تنها یک بازیکن دعوت شده است. من بازیکنی هستم که دست از تلاش برنمی‌دارم و باز هم تلاش می‌کنم. در این مدت همیشه برای تیم ملی دعا کردم و این بار هم این کار را انجام می‌دهم.
عمران‌زاده در خصوص هفته آخر مسابقات لیگ برتر گفت: با پیروزی مقابل نفت آبادان و تساوی‌ دو تیم صدرنشین حالا شانس داریم اما کارمان سخت است. مهم این است که در بازی آخر سه امتیاز را بگیریم. امیدوارم سرنوشت به گونه‌ای باشد که هواداران استقلال در هفته آخر مسابقات جشن قهرمانی بگیرند.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
مأموریت هیئت مدیره استقلال به فتح الله زاده: مجیدی باید برگردد !
عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: «به آقای فتح الله زاده مأموریت دادیم تا فرهاد مجیدی را باز گرداند.»
مقداد نجف نژاد گفت: «در آخرین جلسه هیئت مدیره باشگاه که در دفتر آقای رسولی نژاد برگزار شد درباره جذب بازیکنان فصل آینده بحث هایی صورت گرفت و بر این اساس مقرر شد تا آقای فتح الله زاده درباره بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال تلاش کند.»
وی خاطرنشان کرد: «به نظر می رسد مجیدی با حصول شرایطی به استقلال بازگردد.»

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
استقلال چگونه قهرمان می شود؟ محال نیست پس باید امیدوار بود !

هفته پایانی لیگ برتر سپاهان در تدارک برگزاری جشن قهرمانی‌ است و استقلال و تراکتورسازی امیدوار به حماسه آفرینی مس سرچشمه هستند تا شاید به طور معجزه آسایی قهرمان شوند.

روز جمعه پرونده یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر با معرفی قهرمان به بایگاهی فوتبال ایران ارسال خواهد شد تا یک سال دیگر به عمر مسابقات حرفه‌ای فوتبال ایران اضافه شود، مسابقاتی که هنوز با استانداردهای جهانی و بین‌المللی فاصله بسیار دارد و به زعم بسیاری از کارشناسان این رقابت ها همچنان به صورت آماتور برگزار می‌شود.

بیشترین شانس قهرمانی این دوره از رقابت‌ها برای تیم فوتبال سپاهان اصفهان وجود دارد تیمی که یا یک امتیاز سومین قهرمانی متوالی خود در رقابت‌های لیگ برتر را در زاینده رود جشن خواهد گرفت. اما اگر این تیم بنا به دلایلی برابر مس سرچشمه موفق به پیروزی نشود آنگاه تراکتورسازی و استقلال تهران این شانس را دارند که جام را به خانه ببرند.

کارشناسان و مفسران فوتبالی بر این باورند به احتمال فراوان استقلال در یکی از رتبه‌های دوم یا سوم قرار خواهد گرفت چون سپاهان مسیر ساده تری برای رسیدن به جام قهرمانی دارد. با توجه به اینکه آبی‌ها شانس زیادی برای قهرمانی در رقابت های لیگ برتر ندارند اما می تواند به واسطه قهرمان شاگردان مظلومی در رقابت های جام حذفی نمره قبولی را به شاگردان وی اعطا کرد.
استقلال فصل یازدهم را با قهرمانی جام حذفی و احتمالا تصاحب یکی از رتبه‌های دوم یا سوم تمام می‌کند که این یک کارنامه قابل دفاع برای مظلومی و همکارانش خواهد بود. در عین حال هنوز شانس‌های کاغذی باقی است؛‌ روی کاغذ با یکسری اتفاق‌های عجیب و غریب استقلال می‌تواند جام یازدهم را به خود اختصاص دهد. قدری محال به نظر می‌رسد اما به قول پرویز مظلومی خدا می‌داند برنده این جام چه کسی است و باید همچنان امیدوار ماند!
این پرسش برای هواداران وجود دارد که حرف‌های مظلومی را باید به حساب خوشبینی ذاتی او بگذاریم یا واقعیت؟! به هر شکل اگر معادله زیر روز جمعه در اصفهان و تبریز رقم بخورد استقلال می‌تواند در خانه جام را بالای سر ببرد تا رکورد پرویز مظلومی رویایی تر از قبل شود.
1- سپاهان در اصفهان به مس سرچشمه ببازد.
2- تراکتورسازی مقابل ملوان در تبریز امتیاز از دست بدهد یا اگر حریفش را می‌برد با اختلاف یک گل باشد.
3- استقلال در بازی با نفت تهران موفق شود با اختلاف 6-5 گل نفت تهران را ببرد.
استقلال با این معادلات صاحب جام یازدهم خواهد شد، مانند اتفاقی که در نخستین دوره لیگ برتر رخ داد یا لیگ هشتم که استقلال خودش را قهرمان جام دید. چه کسی فکرش را می‌کرد استقلال در نخستین دوره لیگ برتر نتواند یک امتیاز مقابل ملوان بگیرد و چه کسی فکرش را می‌کرد پرسپولیس قهرمان آن لیگ شود؟!
تعداد تماشاگرانی که آن روز برای تماشای بازی پرسپولیس به ورزشگاه آزادی آمده بودند خود گویای حس امیدواری تماشاگران آن روز هست. هیچ کس فکرش را نمی‌کرد اما همه چیز به سود سرخ‌ها رقم خورد تا این تیم پرتماشاگر صاحب جام اول دوره لیگ برتر شود. لیگ هشتم هم چنین بود؛ ‌استقلال در حالی به مشهد رفت و مقابل پیام قرار گرفت که ذوب‌آهن هم در اهواز تنها به یک امتیاز نیاز داشت.
یک امتیاز اما آن روز ذوبی‌ها شکست تلخ و ناباورانه‌ای را پذیرفتند. چه کسی فکر می‌کرد ذوب‌آهن در اهواز 4 بار مقابل فولاد تسلیم شود و از آن سو استقلال هم در مشهد پیام را با یک گل مغلوب کند و با تفاضل گل بهتر قهرمان لیگ شود؟! امروز نیز استقلال چنین شرایطی دارد.
استقلال باز هم در انتظار یک معجزه است. تجربه نشان داده طی ادوار گذشته تیمی که برای قهرمانی تنها یک مساوی می‌خواهد نمی‌تواند در روز آخر از حریفش امتیاز بگیرد. آیا چنین اتفاقی برای سپاهان رخ خواهد داد؟ چگونه می‌توان از مس سرچشمه؛‌ تیمی که به لیگ یک سقوط کرده انتظار داشت سپاهان را در اصفهان مغلوب کند؟! قدری محال به نظر می‌رسد. از سوی دیگر تراکتورسازی هم نباید ملوان را در خانه ببرد و اگر می‌برد با بیش از یک گل نباشد چون کار استقلال دشوار می‌شود؛ ‌استقلالی که در صورت این اتفاقات باید 5 گل یا بیشتر به نفت تهران بزند و قهرمانی‌اش را در تهران جشن بگیرد. امتیاز سپاهان 66 و تفاضل گل این تیم 27+ است. تراکتور نیز با 63 امتیاز و تفاضل 22+ بالاتر از استقلالی قرار دارد که با 63 امتیاز و تفاضل گل 21+ در رتبه سوم است.
حالا تصور کنید استقلال روز آخر 5 گل به نفت تهران بزند، سپاهان با یک گل از مس سرچشمه ببازد و تراکتورسازی هم مقابل ملوان امتیاز از دست بدهد یا اگر می‌برد با بیش از یکی دو گل نباشد. در این شرایط استقلال با 66 امتیاز و تفاضل 26+ و البته گل‌های زده بیشتر نسبت به سپاهان و تراکتورسازی قهرمان می‌شود. قدری محال است اما هر اتفاقی در فوتبال ممکن است به همین دلیل این رشته به عنوان یکی از مهیج ترین رشته های ورزشی جهان شناخته می‌شود.

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
آتیلا حجازی: لیگ برتر رابا پیروزی مقابل نفت تهران به پایان می رسانیم



مربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: اعضای تیم فوتبال استقلال مصمم هستند رقابت های فصل جاری لیگ برتر باشگاه های ایران را با پیروزی مقابل تیم فوتبال نفت تهران به پایان برسانند.

  • تیم های فوتبال استقلال و نفت تهران ساعت 19 و 20 دقیقه جمعه 22 اردیبهشت ماه در هفته سی و چهارم لیگ برتر باشگاه های ایران به مصاف یکدیگر می روند.
    'آتیلا حجازی' افزود:تیم های صبای قم ونفت تهران رقابت نزدیکی برای قرار گرفتن در رده چهارم لیگ برتر و صعود به لیگ قهرمانان آسیا دارند و اعضای تیم استقلال تمام توان خود را در این دیدار برای نمایش بازی جوانمردانه به کار خواهند گرفت.
    وی ادامه داد: با توجه به دیدارطاقت فرسایی که در گرمای آبادان مقابل صنعت نفت برگزار کردیم، تمرین امروز (سه شنبه) استقلال با نظر کادر فنی تعطیل شد تا بازیکنان پس از استراحت، تمرینات خود را با روحیه مطلوب تری از فردا پیگیری کنند.
    مربی تیم فوتبال استقلال بااشاره به دیدارحساس روزچهارشنبه 27 اردیبهشت ماه مقابل نسف قارشی ازبکستان نیز اظهار داشت: اطمینان دارم که تیم الریان قطر مقابل تیم الجزیره امارات عربی متحده پیروز می شود و تیم استقلال برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا نیاز شدیدی به کسب امتیاز مقابل حریف ازبکستانی دارد.
    حجازی تصریح کرد: با توجه به محرومیت 'آندرانیک تیموریان'، 'حنیف عمران زاده' و 'علی حمودی'، بازی سختی مقابل نسف قارشی در ازبکستان داریم اما استقلال تیم بزرگی است و توانایی کسب امتیاز در این بازی را دارد./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
آرش برهانی : همیشه خوشبینم استقلال قهرمان می شود


در خصوص عدم دعوتش به تیم ملی و دیدار هفته آخر آبی پوشان در لیگ برتر صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانیم:
* باز هم به تیم ملی دعوت نشدی...
امسال خوب گل نزدم و همیشه از یک مهاجم گل زن توقع می‌رود که آمار گل‌زنی‌اش بالا باشد ولی به گواه اکثر کارشناسان امسال برای استقلال مثمرثمر بودم و این امید را دارم برای فصل بعد طوری بازی کنم که معیار کی‌روش را برای دعوت به تیم ملی تغییر دهم.
* منظورت چیست؟
منظور خاصی ندارم. من بازیکن هستم و باید تلاش کنم.
* اما در بازی‌های آخر خوب برای استقلال بازی کردی و گل زدی؟
حرف شما درست است و اکثر دوستان می‌گویند در این چند بازی اخیر خوب بازی کردم. شاید معیار کی‌روش عملکرد یک بازیکن در کل فصل است و من اطلاع دقیقی از سلیقه و معیارهای ایشان ندارم اما تلاشم را انجام می‌دهم و نا‌امید نیستم.
* بازی روز جمعه با نفت تهران پایان حرکت استقلال در لیگ است. فکر می‌کنی چه تیمی قهرمان می‌شود؟
اگر من از من می‌پرسید طبیعی است که استقلال قهرمان می‌شود.
* واقعا؟‌
توقع نداشته باشید که بگویم تیم دیگری قهرمان می‌شود.
* توقع نداریم اما منطق چه می‌گوید؟
دوست ندارم بگویم چه تیمی به جز استقلال قهرمان می‌شود و اصلا به این موضوع هم فکر نمی‌کنم. حتی اگر تفاضل گل ما با صدر جدول 20 گل هم بود می‌گفتم استقلال قهرمان می‌شود. البته تفاوت فوتبال استقلال و نفت 5 گل نیست و می‌دانم که برای کسب سه امتیاز در بازی جمعه باید خیلی تلاش کنیم اما من نظر خود را دارم.
* با این خوشبینی که داری به نظر می‌رسد زیاد کتاب می‌خوانی؟
بله. رازهای موفقیت را می‌خوانم، مگر اشکالی دارد؟ از زمانی که فوتبال را شروع کردم به من یاد دادند که خوشبین‌ترین بازیکن حاضر در زمین باشم و تا لحظه آخر برای به ثمر رسیدن تلاشم امید داشته باشم.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
تیموریان : مسوولان باید یک جام همه به ورزشگاه آزادی بیاورند !



آندرانیک تیموریان هافبک استقلال معتقد است این تیم شانس زیادی برای قهرمانی ندارد ولی به دلیل وقوع اتفاقات عجیب در فوتبال، بازی آخر را هم جدی خواهد گرفت و شاید اتفاقات دست به دست هم دهد تا استقلال قهرمان شود.
آندو در گفت‌وگو یی در خصوص بازی روز جمعه می‌گوید:« کار بسیار سختی داریم و می‌دانیم که نفت تهران حریف دست و پا بسته‌ای نیست. آنها سهمیه آسیا می‌خواهند و ما هم دنبال قهرمانی یا نایب قهرمانی هستیم و این موضوع بازی را حساس خواهد کرد. با این حال حتی یک لحظه هم عقب‌نشینی نمی‌کنیم و به دنبال گرفتن 3 امتیاز و سپس تفاضل گل خواهیم بود.»
تیموریان در مورد احتمال پیروزی مس سرچشمه مقابل سپاهان خاطرنشان می‌کند:« در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. اگر مس با اختلاف یک گل سپاهان را شکست بدهد ما باید چهار، پنج گل به نفت تهران بزنیم و این کار آسانی نیست. با این حال باز هم می‌ گویم که در فوتبال چیزی از قبل پیش بینی نمی‌شود .ما شاید قهرمان شدیم پس مسوولان فدراسیون باید یک جام همه به ورزشگاه آزادی بیاورند.»
می‌گویند تیموریان قرار است سال آینده به لیگ امارات یا قطر برود. او اما این موضوع را تکذیب کرده و می‌گوید:« این خبر را یکی از روزنامه‌ها منتشر کرد و من نمی‌دانم چرا خبرهایی که صحت ندارد در روزنامه‌ها چاپ می‌شود. رفتن من به امارات یا قطر دروغ است و اگر پیشنهاد خارجی داشته باشم خیلی راحت خودم می‌گویم.»
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجتبی یاغی شد: جباری در حضور مظلومی فرمان تعطیلی تمرین استقلال را صادر کرد!!!

تمرین تیم فوتبال استقلال قرار بود از ساعت 14 در کمپ اختصاصی این باشگاه برگزار شود. اعضای کادر فنی از بازیکنان خواستند خود را برای تمرین آماده کنند و چند دور دور زمین چمن بدوند و بعد راهی استخر و سونا شوند.
با این حال در ابتدای تمرین مجتبی جباری با حالتی اعتراض آمیز خطاب به مظلومی گفت: چه چیز را باید شروع کنیم؟ فصل تمام شد اما خبری از مدیرعامل نیست. نمی‌خواهیم شروع کنیم.
جباری سپس رو به بازیکنان کرد و گفت: همه با هم می‌رویم.
بعد از این حرف کاپیتان، بازیکنان استقلال زمین چمن را ترک کردند و بعد از مدتی هم از ورزشگاه خارج شدند.
پرویز مظلومی در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: این تمرین ریکاوری قبل از بازی با نسف قارشی خیلی مهم بود و باید انجام می‌شد.
وی در مورد اینکه حق با چه کسی است، گفت: من نمی‌دانم حق با چه کسی است اما امیدوارم این مسئله هرچه سریع‌تر حل و با بازیکنان جلسه‌ای برگزار شود.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
فتح الله زاده : جباری را چند سال محروم می کنیم !
اصلاً انتظار نداشتم که او امروز چنین کاری کند ولی فردا تمرین استقلال از ساعت 17:30 در کمپ اختصاصی باشگاه برگزار می‌شود و خودم هم بعد از تمرین جلسه‌ای با بازیکنان خواهم داشت

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو ییدرباره اعتصاب بازیکنان استقلال در تمرین امروز و تعطیلی تمرینات گفت: کاسه صبر من لبریز شده است. مجتبی جباری که عامل تعطیلی تمرین امروز استقلال بود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال معرفی کردیم و با توجه به اغتشاشی که او انجام داده احتمال دارد چند سال محروم شود.
وی افزود: واقعاً تعجب می‌کنم؛ جباری در حالی امروز تمرین را به هم ریخته که امسال همه پولش را دریافت کرده و طلب سال گذشته‌اش را هم گرفته و فقط 170میلیون تومان از زمان واعظ‌ آشتیانی باقی مانده است. از بس که لی‌لی به لالای جباری گذاشته‌ایم هر تصمیمی که دلش می‌خواهد می‌گیرد. باشگاه هم او را جریمه سنگینی خواهد کرد.
فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه شاید بهتر بود باشگاه استقلال پیش از این برخوردهای محکم‌تری با این بازیکن انجام می‌داد خاطرنشان کرد: ما می‌گفتیم او جوان است و خواستیم از او حمایت کنیم. جباری برای باشگاه تعیین تکلیف می‌کند و می‌گوید مربیتان خوب نیست یا توپ‌ها به درد نمی‌خورد. انگار او نمی‌داند که این توپ‌ها را AFC به ما داده است.
وی تصریح کرد: اصلاً انتظار نداشتم که او امروز چنین کاری کند ولی فردا تمرین استقلال از ساعت 17:30 در کمپ اختصاصی باشگاه برگزار می‌شود و خودم هم بعد از تمرین جلسه‌ای با بازیکنان خواهم داشت. اگر بدانم از بازیکنان کسی با جباری همکاری کرده و در این تعطیلی نقش داشته او را به کمیته انضباطی باشگاه می‌فرستم. مگر همه تیم‌ها به بازیکنان خود پول داده‌اند؟ مظلومی هم از این اتفاق ناراحت است ولی ما فردا تمرینات خود را ادامه می‌دهیم.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
در خواست جالب فونیکه سی از آندرانیک تیموریان !

مهاجم نفت آبادان، جزو بازیکنان خارجی آماده حاضر در لیگ ایران بود که عنوان کرده است قصد دارد در پایان فصل ایران را ترک کند، اما این بازیکن علاقه فراوانی به دو بازیکن ایرانی دارد و از آن‌ها درخواستهایی کرده است که می تواند معنا دار باشد!
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ، فونیکه سی که جزو بر‌ترین مهاجمان حاضر در لیگ ایران است و در پایان لیگ یازدهم در رده دوم جدول گلزنان نیز حضور دارد، از آندرانیک تیموریان، هافبک تیم استقلال درخواست کرد تا پیراهن خود را برای وی به آبادان پست کند.

این در حالی است که وی اعلام کرده علاقه ویژه‌ای به بازی تیموریان دارد و قصد دارد پیراهن وی را به صورت یادگاری نزد خود حفظ کند، زیرا شاید دیگر هیچ‌گاه در مقابل وی و در لیگ ایران حضور نداشته باشد.

شایان ذکر است: فونیکه سی پیش از این خواستار دریافت پیراهن علی کریمی شده و آن را دریافت کرده بود.

از طرفی تیموریان نیز اعلام کرده که مشکلی برای هدیه دادن پیراهن خود به فونیکه ندارد و بسیار خوشحال است که این بازیکن خوب، پیراهنش را تقاضا کرده است.

در حالیکه گفته می‌شد، قرار است فونیکه سی فصل بعد را در پرسپولیس بازی کند و مذاکراتی نیز با مسئولان این تیم انجام داده است، اما عنوان شده است که وی با پیشنهادهای بسیار عالی عرب‌ها روبروست و گفته می‌شود قرارداد نیز امضاء کرده است اما همچنان باید منتظر نشست و دید آیا فونیکه سی راهی لیگهای دیگر کشورها می شود و یا اینکه این کشف برزیلی های فوتبال ایران ( صنعت نفت) سر از یکی از تیمهای ایرانی در می آورد؟!

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
در خواست جالب فونیکه سی از آندرانیک تیموریان !


مهاجم نفت آبادان، جزو بازیکنان خارجی آماده حاضر در لیگ ایران بود که عنوان کرده است قصد دارد در پایان فصل ایران را ترک کند، اما این بازیکن علاقه فراوانی به دو بازیکن ایرانی دارد و از آن‌ها درخواستهایی کرده است که می تواند معنا دار باشد!
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ، فونیکه سی که جزو بر‌ترین مهاجمان حاضر در لیگ ایران است و در پایان لیگ یازدهم در رده دوم جدول گلزنان نیز حضور دارد، از آندرانیک تیموریان، هافبک تیم استقلال درخواست کرد تا پیراهن خود را برای وی به آبادان پست کند.

این در حالی است که وی اعلام کرده علاقه ویژه‌ای به بازی تیموریان دارد و قصد دارد پیراهن وی را به صورت یادگاری نزد خود حفظ کند، زیرا شاید دیگر هیچ‌گاه در مقابل وی و در لیگ ایران حضور نداشته باشد.

شایان ذکر است: فونیکه سی پیش از این خواستار دریافت پیراهن علی کریمی شده و آن را دریافت کرده بود.

از طرفی تیموریان نیز اعلام کرده که مشکلی برای هدیه دادن پیراهن خود به فونیکه ندارد و بسیار خوشحال است که این بازیکن خوب، پیراهنش را تقاضا کرده است.

در حالیکه گفته می‌شد، قرار است فونیکه سی فصل بعد را در پرسپولیس بازی کند و مذاکراتی نیز با مسئولان این تیم انجام داده است، اما عنوان شده است که وی با پیشنهادهای بسیار عالی عرب‌ها روبروست و گفته می‌شود قرارداد نیز امضاء کرده است اما همچنان باید منتظر نشست و دید آیا فونیکه سی راهی لیگهای دیگر کشورها می شود و یا اینکه این کشف برزیلی های فوتبال ایران ( صنعت نفت) سر از یکی از تیمهای ایرانی در می آورد؟!
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازیکنان استقلال خواهان جلسه با فتح الله شدند !

پس از اینکه بازیکنان تیم استقلال با درخواست جباری تصمیم گرفتند تمرین امروز این تیم را تحریم و تا مشخص شدن وضعیتشان صبر کنند، پرویز مظلومی نیز به رختکن کمپ استقلال رفت.

علی نظری جویباری، قائم مقام باشگاه استقلال بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع با مظلومی تماس گرفت که سرمربی استقلال اعلام کرد بازیکنان در حال ترک ورزشگاه هستند و دیگر کار از کار گذشته است.

مظلومی که از اتفاق رخ داده در تمرین امروز بسیار ناراحت بود به کادرفنی تیم اعلام کرد در حالی که تیمش باید آماده بازی روز چهارشنبه هفته جاری با نسف قارشی ازبکستان شود، چنین مشکلی پیش آمده و قطعا در تیم تاثیرگذار خواهد بود.

کادرفنی استقلال تا آخرین دقایق امید داشت بازیکنان از تصمیم خود منصرف شوند اما این اتفاق نیفتاد و تمام بازیکنان استقلال کمپ اختصاصی این باشگاه را ترک کردند.

مهدی رحمتی در تمرین امروز استقلال حضور نداشت و حنیف عمران زاده در ابتدا با لباس شخصی به تمرین آمد و وقتی همه بازیکنان در اعتراض به شرایطشان ورزشگاه را ترک می کردند او نیز بازیکنان را همراهی کرد. بازیکنان می گفتند تا زمانی که با مدیرعامل جلسه نداشته باشند تمرین نمی کنند.

کادرفنی نیز در جلسه ای به بررسی این موضوع پرداخت تا راهکاری برای مشکل به وجود آمده پیدا کند.

استقلال قرار است روز دوشنبه تهران به مقصد مشهد ترک کند و از آنجا برای دیدار با نسف قارشی عازم ازبکستان شود

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
فتح الله زاده : انتظار داریم جباری دو سال محروم شود.
تمرین امروز تیم فوتبال استقلال تهران در حالی قرار بود عصر امروز در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شود که با هماهنگی مجتبی جباری بازیکنان آبی‌پوش از حضور در تمرینات گروهی امتناع ورزیدند.

دلیل اصلی تمرین نکردن بازیکنان استقلال پرداخت نشدن مطالبات آنها بود که این مسئله پیش از دیدار با نسف قارشی ازبکستان می‌تواند تبعات منفی برای این تیم تهرانی در بر داشته باشد.

علی فتح الله‌زاده در مورد تعطیلی تمرین تیم فوتبال استقلال تهران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در این فصل همه تیم‌ها مشکلات مالی داشتند اما با وجود این مشکلات بخش عمده‌ای از مطالبات مالی این فصل بازیکنان خود از جمله مجتبی جباری را پرداخت کردیم.

وی افزود: درست است یک مقدار دوستان ما در پرداخت مبلغی که قرار بود به باشگاه پرداخت شود، کوتاهی کردند اما این موضوع باعث نمی‌شود بازیکنی مانند مجتبی جباری سایر بازیکنان را به تمرین نکردن تشویق کند. این بازیکن می‌توانست در دفتر بنده حضور یافته تا در این خصوص با هم صحبت کنیم زیرا تقریبا کل مبلغ قرارداد این فصل مجتبی پرداخت شده است و تنها 40 میلیون از سال گذشته و 170 میلیون از زمان واعظ آشتیانی طلبکار است.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: نباید جباری پیش از دیدار حساس‌مان برابر نسف قارشی ازبکستان چنین اقدامی را انجام می‌داد تا تیم به حاشیه برود. من از رفتار جباری شگفت زده شدم.

وی در پاسخ به این پرسش که "چرا جباری را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال معرفی کرده‌اند نه کمیته انضباطی باشگاه استقلال؟"، اظهار داشت: این موضوع، مسئله‌ای ملی است زیرا امروز استقلال نماینده فوتبال ایران در آسیاست و به خاطر جو منفی که علیه تیم ما ایجاد شده، انتظار داریم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یک تا دو سال این بازیکن را محروم کند.

فتح الله‌زاده در مورد اینکه چرا قبلا با مجتبی جباری به خاطر چنین رفتارهایی برخورد نشده است، تصریح کرد: در گذشته به وجود این بازیکن برای نتیجه گرفتن استقلال نیاز داشتیم و نمی‌خواستیم هواداران با چشم گریان به خانه برگردند، مجبور بودیم با خفت و خواری رفتارهای این بازیکن را تحمل کنیم. امروز اما شرایط فرق کرده و بحث حضور استقلال در آسیا، بحث ملی است.

وی در مورد اینکه چرا سایر بازیکنان باتجربه تیم از جباری پیروی کرده‌اند، در پایان گفت: در تمرین عصر فردای تیم استقلال حاضر می‌شوم و با بازیکنان در این این خصوص صحبت خواهم کرد. دو بازیکن دیگر نیز هستند که قصد داریم رفتارهای آنها را بررسی کنیم تا مشخص شود در برهم زدن نظم تیمی و برگزار نشدن تمرین تیم نقش داشته‌اند یا خیر. در مجموع بررسی می‌کنیم چه کسانی فقط شنونده بودند و تمرین نکردند و چه کسانی خوشان جزو عوامل تعطیلی تمرین تیم بودند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که "احتمال دارد مجتبی جباری نیز با ابراز ندامت و خریدن گل شیرینی به تمرین بازگردد؟"، گفت: همه چیز بستگی به رفتار جباری دارد اما امروز از سوی باشگاه استقلال مجتبی جباری را به فدراسیون فوتبال معرفی کردیم اما این بازیکن باید تا تشکیل نشست کمیته انضباطی در تمرینات تیم شرکت کرده وگرنه با جرایم سنگین‌تری روبه‌رو می‌شود.

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجتبی جباری عقب نشینی کرد : منظورم فتح الله زاده نبود !
هافبک تیم فوتبال استقلال در خصوص اتفاقات اخیر باشگاه گفت: فتح‌الله‌زاده برای استقلال خیلی زحمت کشیده اما افرادی که مسئولیت دارند به او و تیم ما به اندازه کافی کمک نکرده‌اند.
مجتبی جباری با بیان این مطلب اظهار داشت: آقای فتح‌الله‌زاده برای استقلال خیلی زحمت کشیده و اگر من حرفی زدم منظورم ایشان نبوده است.

وی افزود: من دیده‌ام که ایشان با چه مشقتی در راه تامین منابع مالی استقلال زحمت می‌کشد. منظور من افرادی بودند که مسئولیت دارند و باید کمک می‌کرده‌اند اما نکرده‌اند و یا به اندازه لازم کمک نکرده‌اند.

هافبک استقلال گفت: مگر وقتی استقلال بازی آسیایی دارد همه نمی‌گویند این بازی ملی است؟ پس این نشان می‌دهد که استقلال در یک بازی ملی به میدان می‌رود و هفتاد، هشتاد هزار نفر هم به ورزشگاه می‌آیند.

جباری در پایان گفت: همواره صحبت از این می‌شود که تیم استقلال در حد ملی است اما با این باشگاه و بازیکنانش در حد ملی رفتار نمی‌شود و این در حالی است که استقلال قرار است آبروی ایران باشد و نماینده کشورمان در آسیا.

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
جباری : برابر هواداران استقلال شرمنده‌ام و چیزی نمی‌توانم بگویم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال خطاب به بازیکنان این تیم که تمرین امروز (شنبه) تیم‌شان را در آستانه بازی این هفته با نسف قارشی در لیگ قهرمانان آسیا تحریم کردند، گفت: راهی که در پیش گرفته‌اید، راه درستی نیست و حداقل به خاطر مصالح ملی نباید این کار را انجام می‌دادید.

علی جباری در واکنش به تمرین نکردن بازیکنان تیم فوتبال استقلال گفت: از این حرکت به شدت شگفت‌زده شدم، واقعا فکر نمی‌کردم در این شرایط بازیکنان در تمرین شرکت نکنند. به هر حال تیم استقلال باید این هفته در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و فقط استقلال نیست بلکه نماینده فوتبال ایران است. بازیکنان حداقل به خاطر مصالح ملی هم که بود، نباید دست به این اقدام می‌زدند.

وی افزود: ممکن است درون یک خانواده مشکلاتی باشد که باید آن‌ها را در داخل خانواده حل کرد. اگر مجتبی جباری بازیکنان را تحریک به این اقدام کرده باشد، بازیکنان نباید به حرف او گوش می‌دادند. این اقدام مصداق بارز گروکشی است که نه در شان تیمی چون استقلال و نه در شان بازیکنان این تیم است. بهتر بود آن‌ها کمی فکر می‌کردند و درمی‌یافتند که استقلال در چه مرحله حساسی در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. این اقدام ممکن است به ضرر این تیم و حذف آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا هم تمام شود.

جباری تاکید کرد: کار خوبی نبود و من واقعا از آن شوکه شدم. در برابر هواداران استقلال شرمنده‌ام و چیزی نمی‌توانم بگویم. استقلال الان در خاورمیانه و آسیا اسم و رسم دارد. زمانی که من سال‌ها در این تیم بازی کردم و سال‌ها کاپیتان بودم، هیچ وقت به خودم اجازه ندادم چنین اقدامی را انجام دهم. آن زمان با وجود آنکه پول درست و حسابی هم به بازیکنان نمی‌دادند، ما کار خودمان را انجام می‌دادیم، به خاطر عرق ملی، به خاطر ارزش و اعتبار پیراهن آبی استقلال. نباید در این وضعیت علیه این تیم جوسازی کنیم. واقعا مانده‌ام در واکنش به این اقدام چه بگویم و بازیکنان چطور به خودشان اجازه دادند تمرین تیم‌شان را تحریم کنند.

این پیشکسوت تیم استقلال گفت: اگر رسانه‌ها از بازیکنان مطلبی ننویسند و عکسی چاپ نکنند، اگر تلویزیون مسابقه‌های تیم‌ها را نشان ندهد و مردم هم به استادیوم‌ها نروند، این بازیکنان چطور به محبوبیت و شهرت می‌رسند؟ آن‌ها اگر به جایی می‌رسند، اگر نگوییم از صدقه‌سری مردم است، حداقل می‌توان گفت از تشویق‌های هوادارانی است که به استادیوم آمده و با داد و فریاد تیم‌شان را تشویق می‌کنند. این مردم چه گناهی کرده‌اند که تیم‌شان به خاطر رفتار این بازیکنان ضربه ببیند؟! استقلال تیم بزرگی است و بازیکنانش باید بدانند راهی که برای این موضوع در پیش گرفته‌اند راه درستی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که به بازیکنان طلبکار استقلال به چه اندازه می‌توان حق داد که انتظار دریافت حق و حقوق مادی‌شان را داشته باشند و به امید قول‌های مربوط به پایان مسابقات تیم‌شان نمانند به ایسنا گفت: به هر حال این باشگاه‌ها در فدراسیون فوتبال اندوخته مالی دارند و فدراسیون می‌تواند طبق ضوابط از آن محل کسر کرده و به بازیکنان بپردازد. تاکنون چه کسی پیدا شده که از تیم‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس طلب داشته و در آخر موفق نشده طلبش را بگیرد؟ همه پول‌هایشان را اگر هم دیر شده گرفته‌اند. ضمن اینکه من بعید می‌دانم استقلال بخواهد حقوق مادی این بازیکنان را پرداخت نکند. شاید الان شرایط مساعدی نداشته باشد اما فکر می‌کنم مطالبات بازیکنانش را پرداخت خواهد کرد. از طرفی فکر می‌کنم آن‌ها الان پشیمان شده‌اند و در تمرین‌های بعدی تیم شرکت خواهند کرد.


 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
یاران مجیدی قهرمان امیرکاپ قطر شدند : آیا فرهاد به قولش عمل می کند؟
باید منتظر ماند و دید فرهاد مجیدی به قول خود مبنی بر بازگشت به استقلال تا چه اندازه جامه عمل می‌پوشاند.
رقابت‌های امیرکاپ قطر شب گذشت با قهرمانی الغرافه به پایان رسید.
در این دیدار الغرافه در حالی مقابل السد به میدان رفت که از فرهاد مجیدی بازیکن ایرانی خود پس از رفع مصدومیت این بازیکن بهره می‌برد.
الغرافه در نیمه‌نهایی الخریتیات را در ضربات پنالتی شکست داده بود و السد نیز مقابل الجیش 3 بر صفر پیروز شده بود تا این دو تیم برگزار کننده دیدار فیتال امیرکاپ قطر باشند.
السد که با 13 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها محسوب می‌شد در این مسابقه به دنبال تثبیت این افتخار بود و از سوی دیگر الغرافه نیز به دنبال هفتمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها.
دیدار فینال در وقت‌های عادی و تلف شده با تساوی بدون گل به پایان رسید تا قهرمان این دوره در ضربات پنالتی مشخص شود. در نهایت یاران مجیدی در این ضربات یک بار دیگر همچون دیدار نیمه نهایی موفق‌تر عمل کرده و مقابل آخرین قهرمان آسیا در لیگ قهرمانان 4 بر 3 به برتری رسیدند تا جام قهرمانی در ورزشگاه خلیفه بر دستان عثمان العساس مراکشی، کاپیتان الغرافه به اهتزاز در بیاید.
الغرافه که در سال‌های اخیر خود را به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال قطر مطرح کرده است و 3 سال پیاپی عنوان قهرمانی لیگ قطر را به دست آورد، طی دو سال اخیر هیچگاه جامی را کسب نکرده بود.
این آخرین دیدار الغرافه در فصل 2011 – 2012 بود و باید منتظر ماند و دید فرهاد مجیدی به قول خود مبنی بر بازگشت به استقلال تا چه اندازه جامه عمل می‌پوشاند.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
حذف استقلال از آسیا اولین نتیجه سرکشی جباری و یارانش !

در فوتبال ایران اقدام‌هایی صورت می‌گیرد که شاید نمونه‌اش را نتوان در جای دیگری سراغ گرفت! مثل این‌که بازیکنان استقلال با اشاره کاپیتان تیم‌شان دیروز تمرین را تحریم کردند تا کادر فنی آبی‌ها بدون آن‌که کاری از دستشان برآید، تنها نظاره‌گر خروج بازیکنان از کمپ تمرینی استقلال باشند.
تمرینی که به قول پرویز مظلومی از اهمیت خاصی برخوردار بود و بازیکنان باید با ریکاوری لازم بعد از آخرین بازی‌شان در لیگ برتر، برای دیدار با تیم نسف قارشی ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شدند، اما گویا وقتی بحث پول در میان باشد باید به تمام تعهدات پشت پا زد تا استقلالی‌ها یک روز از برنامه تمرینی‌شان را برای دیدار با حریف ازبک از دست داده باشند.
هر چند دیروز علی فتح‌الله‌زاده، مدیر عامل باشگاه استقلال اعلام کرد که مجتبی جباری را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه و فدراسیون فوتبال قرار داده است تا تنبیهات لازم را در رابطه با این بازیکن مورد توجه قرار دهند، اما به هر جهت طی این همه سال اهالی فوتبال متوجه شده‌اند که چنین برخوردهایی از استحکام لازم برخوردار نیست و بنا بر مصلحت، امکان لغو یا کاهش دارد.
آنچه در این رابطه قابل توجه است این‌که:

1- کاپیتان هر چند به‌عنوان بزرگ‌تر تیم حق دارد از حق و حقوق بازیکنان دفاع کند، اما به هیچ‌وجه حق ندارد تمرینات تیمش را به تعطیلی بکشاند، آن هم در شرایطی که استقلال دیداری مهم و سرنوشت‌ساز در آسیا را در پیش دارد.

2- به‌طور طبیعی حرکت جمعی استقلالی‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده بود، چه اصولا هیچ زمان پیش نیامده بود که استقلالی‌ها یا پرسپولیسی‌ها بابت عقب افتادن زمان پرداخت بخشی از مبلغ قراردادشان، تمرینات را یک‌جانبه لغو کنند.

3- استقلال در اسرع وقت باید سازماندهی بهتری از شرایط تیمش داشته باشد، چراکه اگر تیم جمع نشود ممکن است با کوچک‌ترین لغزشی در بازی با تیم نسف قارشی ازبکستان، آبی‌ها به حذفی زودهنگام از لیگ قهرمانان تن دهند.

در هفته پایانی لیگ قهرمانان، چهارشنبه استقلال با نسف قارشی و تیم الریان قطر با الجزیره امارات دیدار می‌کنند.
اگر در نظر بگیریم که با توجه به صعود تیم اماراتی، احتمال هر زد و بندی در بازی دوم هست، استقلال تحت هر شرایطی باید تیم ازبک را شکست دهد تا تعیین‌گر سرنوشت خویش باشد.
تیم قطری دو امتیاز از استقلال عقب بوده و امیدوار است با توقف آبی‌ها، به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
نقش پررنگ جباری در حاشیه های چند سال اخیر استقلال !

روز گذشته مجتبی جباری که عنوان کاپیتان نخست استقلال را دارد در اعتراض به عملی نشدن تعهدات مالی پایه‌گذار این حرکت در استقلال شد. او از بازیکنان تیم خواست که تمرین را ترک کنند تا زمانی که مشکلات مالی حل شود. بازیکنان استقلال هم از این تصمیم تبعیت کردند.

مجتبی جباری بازیکنی است که سابقه زیادی در اعتراض دارد و در طول سالهای بازی‌اش آمار خیره کننده‌ای در ایجاد حاشیه از خود به جا گذاشته است. در گذشته افرادی همچون امیر قلعه‌نویی و فتح‌الله‌زاده از کنایه‌های او در امان نمانده‌اند. اعتراض به قلعه‌نویی و دانش فنی پایین او و موارد دیگر از جمله شاهکار‌های جباری در گذشته است که البته باید مصدومیت‌ها و امضای قرارداد در دقیقه ۹۰ را به این اتفاق‌ها اضافه کرد. او در یکی، دو سال گذشته هم در استقلال حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد. پس از بازی استقلال برابر السد قطر به مظلومی اعتراض شدیدی کرد و گفت که این مربی برنامه‌ای برای بازی نداشته است.

همچنین درگیری او با جاسم کرار در فصلی که به پایان رسید، از موارد دیگری بود که باعث شد کار جباری به کمیته انضباطی باشگاه کشیده شود. هر چند که این کمیته، جباری را جریمه کرد اما در حالی که جباری گفته بود استقلال یا جای اوست یا جای کرار باز هم حرف هافبک استقلال شد و کرار از تیم جدا شد تا استقلال جای جباری باشد نه کرار. اما اعتراض‌های جباری به همین جا ختم نشد و در طول فصل موارد مختلفی از این بازیکن دیده شد. از اعتراض به دادن شیرینی کشمشی به بازیکنان در پایان تمرین تا توپ و چمن فوتبال، آخرین مورد هم تحریم تمرین به خاطر مسائل مالی بود.

اینکه بازیکنان استقلال مشکل مالی دارند مساله‌ای است که باید حل شود و هیئت مدیره باشگاه نسبت به این موضوع مسوولیتی دارد که باید به آن عمل کند و در قبال آن پاشحگو باشد. هر چند حالا که رییس هئیت مدیره مورد نظر برای پاسخگویی در دسترس نیست اما نکته اینجاست که این اعتراض در شرایطی به شکل اعتصاب نمایان می‌شود که استقلال چهارشنبه برای انجام یک بازی حساس باید برابر نسف قارشی در ازبکستان به میدان برود؛ دیداری که سرنوشت استقلال و صعود آن به مرحله بعدی را مشخص می‌کند. شاید اعتراض (نه اعتصاب) به مشکلات مالی حق بازیکنان استقلال باشد اما نه در آستانه این دیدار که حکم مرگ و زندگی را دارد و به نوعی بازی ملی محسوب می‌شود.

درباره اعتراض‌های جباری این سوال پیش می‌آید که چرا با توجه به سابقه‌اش هیچ‌گاه برخورد قاطعی با او نشده تا دیگر شاهد حاشیه‌سازی‌های این بازیکن نباشیم؟ آیا استعداد بالای جباری در صاحب موقعیت کردن مهاجمان عاملی بوده تا همیشه با این بازیکن کج‌دار و مریض برخورد شود؟ معمولا واکنش‌هایی که در قبال حرکات جباری انجام گرفته در حدی نبود که این بازیکن را مجاب کند تا در زمان مناسب و با رفتاری صحیح مشکلات را بیان کند. همیشه یک دسته گل و جعبه شیرینی و روبوسی‌های تصنعی و گاهی هم جریمه‌های مالی ختم غائله بودند تا جباری به این شکل در تمرینات حاضر شود و در ‌‌نهایت خودش خلاء خط میانی استقلال را پر کند. شاید اگر جباری در کنار خود رقیبی داشت هیچ‌گاه به این سادگی یکه تازی نمی‌کرد و هر زمانی که می‌خواست هر صحبتی را انجام نمی‌داد. شاید اگر مسوولان باشگاه استقلال برای مقابله با شکل گیری بازیکن سالاری در تیمشان برخوردهای محکمتری را در نظر می‌گرفتند حالا با این مساله مواجه نمی‌شدند که یک بازیکن کل تیم را تحت تاثیر خود قرار دهد.

۱-دعوا با امیر قلعه نویی و اعتراض به «عدم دانش فنی وی و تشویق جهت‌دار لیدر‌ها» در فصل ۸۷-۸۸ و اخراج وی از اردو ۲-اعتراض به تعویض در بازی با الاتحاد عربستان و دست ندادن به بازیکن تعویضی در فصل ۸۷-۸۸ ۳- درگیری لفظی با فتح‌ا...‌زاده و مصاحبه علیه وی در ابتدای مدیریت واعظ که چرا فتح ا...‌زاده چک شخصی‌اش را با کلک از وی پس گرفته! ۴- حاشیه در ابتدای هر فصل و شایعه رفتن به پرسپولیس ۵- دعوا با جواد نکونام در فصل ۸۶-۸۷ ۶-اعتراض به مربیان ایرانی و «عدم دانش لازم آن‌ها و امکانات» ۷- درگیری لفظی با مظلومی بر سر نداشتن برنامه بعد از بازی با السد قطر ۸- دعوا با جاسم کرار ۹-اعتراض به تعویض‌ها ۱۰-ترک به دفعات تمرین به دلیل مسایل مالی ۱۱-اعتراض به تیم پزشکی و بدنسازی تیم به جز امسال ۱۲-ترک تمرین در قبل از بازی با نسف قارسی ۱۳-درگیری با قلعه نویی در بازی اخیر تبریز (تونل تبریز)

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجیدی با پرچم ایران دور افتخار زد !

دو تیم الغرافه و السد فینال رقابت‌های جام حذفی قطر موسوم به «جام امیر» را برگزار کردند که این مسابقه با برتری چهار بر سه الغرافه در ضربات پنالتی به پایان رسید.
این مسابقه در پایان 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در نهایت این بازیکنان الغرافه بودند که موفق شدند در ضربات پنالتی مقابل حریف خود به پیروزی رسیده و قهرمان جام حذفی قطر شوند.
فرهاد مجیدی در این مسابقه برای الغرافه به میدان رفت و در دقیقه 83 کارت زرد گرفت. این بازیکن پس از قهرمانی تیمش با پرچم ایران دور افتخار زد.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرویز مظلومی: جباری خواست بزرگی کند اما این راهش نبود

سرمربی استقلال گفت که در تحریم روز گذشته تمرین استقلال نباید تنها جباری را مقصر دانست چرا که او احساس کرد به عنوان بزرگتر تیم باید حرف سایر بازیکنان را بزند. با این حال او اعتصاب بازیکنان را تصمیمی "اشتباه" عنوان می‌کند.
پرویز مظلومی درباره رفتار روز گذشته مجتبی جباری و تحریم کردن تمرین استقلال اظهار کرد: احساس می‌کنم که نباید در مسئله روز گذشته پای جباری را به عنوان مقصر اصلی وسط کشید. خودم در آنجا حضور داشتم و احساس کردم چون او فکر می‌کند که بزرگتر تیم است، باید حرف بقیه را بزند. نباید پشت جباری را خالی کرد. درست است جباری این موضوع را عنوان کرد و خبرنگاری که در آنجا حضور داشت از قول او این مطلب را نوشت اما جباری حرف سایر بازیکنان را زده است.
مظلومی ادامه داد: شاید در این موضوع مجتبی جباری درصد کوچکی مقصر باشد. طبق آماری که به دست آوردیم، او نسبت به سایر بازیکنان دریافتی بیشتری داشته است اما روز گذشته خواست که به عنوان بزرگتر حرف سایر بازیکنان را بزند که اشتباه کرد. این موضوع از دو ماه قبل در حال شکل‌گیری بود و بازیکنان نسبت به پرداخت نشدن قراردادهایشان اعتراض می‌کردند اما ما همیشه ریش‌سفیدی می‌کردیم و از آن‌ها خواهش می‌کردیم و دو ماه این وضعیت را کنترل کردم اما روز گذشته دیگر بازیکنان به حد انفجار رسیده بودند. آن‌ها احساس کردند وقتی که لیگ تمام شده است، هیچ کس نیست که به آن‌ها خسته نباشید بگوید.
وی افزود: روز گذشته به فتح‌الله زاده گفتم که جباری خواست بزرگی کند و حرف بازیکنان دیگر را بزند ولی این راهش نبود. تمرین روز گذشته ریکاوری مهمی بود و چهار روز دیگر باید با کمبودهایی که داریم و چند بازیکن مصدومی که در تیم هستند، به ازبکستان برویم. می‌شد درباره این مسئله جلسه‌ای برگزار کرد و تکلیف را مشخص کرد که اگر قرار نیست پولی پرداخت شود، بازیکنان بر اساس عرق ملی و از روی تعصب‌شان به میدان بروند و بازی کنند. اگر هم پولی پرداخت می‌شد که دیگر نور علی نور بود و بازیکنان می‌توانستند با روحیه بهتری بازی کنند.
مظلومی ادامه داد: از آنجا که فصل به پایان رسیده و تجربه نشان داده که بازیکنان و مربیانی هستند که هنوز از دو سال پیش طلبکارند، آن‌ها احساس کردند که نمی‌توانند دیگر کسی را پیدا کنند تا درخواست‌شان را بگویند و این کار را کردند که البته درست نبود و خودشان هم متوجه شدند
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
جباری از عملکردش دفاع کرد:تعطیل کردن یک جلسه تمرین چیز مهمی نیست!






تمرین ریکاوری روز گذشته استقلال به دلیل اعتصاب دسته‌جمعی بازیکنان این تیم تعطیل شد. آبی‌پوشان به نشانه اعتراض بابت عدم دریافت مطالبات خود، قید حضور در تمرین را زده و کمپ باشگاه را ترک کردند.
در همین خصوص با مجتبی جباری کاپیتان استقلال گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:
*در یک تصمیم ناگهانی، تمرین را تعطیل کردید.
همانطور که خودتان می‌دانید، من مدت طولانی بود که مصاحبه نمی‌کردم زیرا احساس می‌کردم اگر حرف بزنم، ممکن است حاشیه‌سازی شود، به همین دلیل سکوت کردم و تمرکزم را به تمرین و مسابقه معطوف کردم. در مورد اتفاقی هم که افتاده، باید بگویم ما یک فصل سخت و طولانی را پشت‌سر گذاشتیم. امیدوار بودیم این فصل با قهرمانی پایان یابد که متأسفانه اینطور نشد و هواداران می‌دانند چقدر زحمت کشیدیم و تلاش کردیم. نمونه‌اش تعداد مصدوم‌هایی است که دادیم و تا لحظه آخر هم برای رسیدن به قهرمانی دست از تلاش برنداشتیم اما خب نشد.
*با یک امتیاز فاصله هم قهرمانی را از دست دادید!
در مورد اینکه چرا در برخی بازی‌ها امتیاز از دست دادیم صحبت نمی‌کنم. ما فصل سختی را سپری کردیم اما از چند ماه قبل دنبال مطالبات مالی‌مان هستیم. بازیکنان ناراحت هستند از این وضعیت و بعد از بازی آخر که لیگ تمام شد هم کسی را ندیدیم که یک خسته نباشید به ما بگوید. اصلاً کسی خودش را نشان نداد و حاضر نبود. طلب‌هایمان را هم که نداده‌اند. بازیکنان استقلال در طول یک فصل، تعهدات خود را انجام دادند و حالا هم نوبت باشگاه است که تعهد خود را انجام دهد.
*شما پیشنهاد تعطیلی تمرینات را دادید؟
بله، من از بازیکنان خواستم تمرین نکنند و همه آنها هم موافق بودند و قبول کردند. استقلال یک باشگاه بزرگ است و بازیکنان بزرگی هم دارد. ما در طول یک فصل زحمت کشیدیم و در طول 34 بازی، تلاش خودمان را کردیم. اگر مسئولان هم می‌خواهند مردم و هواداران خوشحال و شاد باشند، باید مایه بگذارند. در طول یک فصل، بارها پیش آمده که چک‌های بازیکنان نقد نشده اما با جان و دل تلاش کرده‌اند. اینکه در مقابل چنین رفتاری می‌کنند، برای ما غیرقابل قبول است و انگار نه انگار که فصل تمام شده. هیچ‌کس به بازیکنان استقلال بعد از یک فصل تلاش، یک خسته نباشید هم نگفت. ما با این کار خواستیم جدیت خودمان را نشان بدهیم.
*چطور؟
زیرا اگر صحبت بوده، بارها و بارها صحبت کردیم و مشکلاتمان را گفتیم. اگر قرار بر صبر و تحمل بوده که ماه‌ها تحمل کردیم و در زمین هم با همه وجودمان تلاش کردیم و کم نگذاشتیم. دیگر چه‌کار باید می‌کردیم که نکردیم؟ نوبتی هم باشد، نوبت مسئولان است که قدمی بردارند و خودی‌ نشان بدهند.
*منظور شما از مسئولان چه کسانی است؟
وقتی استقلال این همه طرفدار دارد، باید برای خوشحالی مردم به تعهداتی که داده‌اند، عمل کنند. بالاخره باید این پول ندادن‌ها تمام شود و شأن بازیکنان رعایت شود و منظورم با آنهایی است که اختیار استقلال را دارند و مسئول هستند.
* فکر نمی‌کنی این صحبت‌ها در آستانه بازی با نسف‌کارشی می‌تواند روی تیم تأثیر منفی بگذارد؟
اگر هم مطالبات بازیکنان زودتر از این پرداخت می‌شد، انگیزه و شرایط تیم بالاتر می‌رفت و شاید قهرمان می‌شدیم. تعطیل شدن یک جلسه تمرین، آن‌هم تمرین ریکاوری که چیزی نیست. من اطمینان دارم تیم در بازی با نسف‌کارشی موفق می‌شود و نتیجه هم می‌گیرد اما اگر فصل تمام شود که دیگر نمی‌شود کسی را پیدا کرد. بازیکنان استقلال تعهد مالی دارند و درگیر مشکلات مالی هستند. خیلی چیزها می‌توانست انجام شود تا روحیه و انگیزه تیم بالاتر برود و نتایج بهتری بگیرد اما انجام نشد.
* الان چه حرفی با وزارت ورزش و هیأت‌مدیره داری؟
اگر مسئولان می‌خواهند استقلال شکل بگیرد،‌ باید با بازیکنان صحبت کنند و حضور داشته باشند. آیا یک نفر نباید بیاید بگوید اوضاع و احوالتان چطور است؟ مشکلی دارید یا ندارید؟ فصل تمام شده و بازیکنان می‌خواهند خستگی‌شان دربرود و یک مسافرت بروند اما درگیر یک قران و دوزار هستند. نه خسته نباشیدی و نه چیزی. بازیکنان استقلال خیلی تلاش کردند و یک قهرمانی جام حذفی آوردند که نتیجه خوبی است.
* قرار است برای فصل بعد به خارج از کشور بروی؟
چند پیشنهاد دارم اما باید ببینم چه می‌شود.
* اینکه می‌خواهی همبازی فرهاد مجیدی در الغرافه بشوی، درست است؟
مگر می‌شود به خاطر یک نفر، یک بازیکن دیگر همبازی او شود؟ جالب است که می‌گویند فرهاد مجیدی با من در تماس است اما اگر فرهاد به من زنگ بزند، چه کسی متوجه می‌شود؟
* پیشنهاد اروپایی هم داری؟
بله، اروپایی هم هست اما باید دید چه می‌شود.
* صحبت خاصی نداری؟
نه، فقط خواستم از طریق شما، اتفاقی که افتاده و شرایط تیم را توضیح بدهم تا بعضی‌ها این وسط حرف و دردسر بیشتری درست نکنند.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
جباری از عملکردش دفاع کرد:تعطیل کردن یک جلسه تمرین چیز مهمی نیست!



تمرین ریکاوری روز گذشته استقلال به دلیل اعتصاب دسته‌جمعی بازیکنان این تیم تعطیل شد. آبی‌پوشان به نشانه اعتراض بابت عدم دریافت مطالبات خود، قید حضور در تمرین را زده و کمپ باشگاه را ترک کردند.
در همین خصوص با مجتبی جباری کاپیتان استقلال گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:
*در یک تصمیم ناگهانی، تمرین را تعطیل کردید.
همانطور که خودتان می‌دانید، من مدت طولانی بود که مصاحبه نمی‌کردم زیرا احساس می‌کردم اگر حرف بزنم، ممکن است حاشیه‌سازی شود، به همین دلیل سکوت کردم و تمرکزم را به تمرین و مسابقه معطوف کردم. در مورد اتفاقی هم که افتاده، باید بگویم ما یک فصل سخت و طولانی را پشت‌سر گذاشتیم. امیدوار بودیم این فصل با قهرمانی پایان یابد که متأسفانه اینطور نشد و هواداران می‌دانند چقدر زحمت کشیدیم و تلاش کردیم. نمونه‌اش تعداد مصدوم‌هایی است که دادیم و تا لحظه آخر هم برای رسیدن به قهرمانی دست از تلاش برنداشتیم اما خب نشد.
*با یک امتیاز فاصله هم قهرمانی را از دست دادید!
در مورد اینکه چرا در برخی بازی‌ها امتیاز از دست دادیم صحبت نمی‌کنم. ما فصل سختی را سپری کردیم اما از چند ماه قبل دنبال مطالبات مالی‌مان هستیم. بازیکنان ناراحت هستند از این وضعیت و بعد از بازی آخر که لیگ تمام شد هم کسی را ندیدیم که یک خسته نباشید به ما بگوید. اصلاً کسی خودش را نشان نداد و حاضر نبود. طلب‌هایمان را هم که نداده‌اند. بازیکنان استقلال در طول یک فصل، تعهدات خود را انجام دادند و حالا هم نوبت باشگاه است که تعهد خود را انجام دهد.
*شما پیشنهاد تعطیلی تمرینات را دادید؟
بله، من از بازیکنان خواستم تمرین نکنند و همه آنها هم موافق بودند و قبول کردند. استقلال یک باشگاه بزرگ است و بازیکنان بزرگی هم دارد. ما در طول یک فصل زحمت کشیدیم و در طول 34 بازی، تلاش خودمان را کردیم. اگر مسئولان هم می‌خواهند مردم و هواداران خوشحال و شاد باشند، باید مایه بگذارند. در طول یک فصل، بارها پیش آمده که چک‌های بازیکنان نقد نشده اما با جان و دل تلاش کرده‌اند. اینکه در مقابل چنین رفتاری می‌کنند، برای ما غیرقابل قبول است و انگار نه انگار که فصل تمام شده. هیچ‌کس به بازیکنان استقلال بعد از یک فصل تلاش، یک خسته نباشید هم نگفت. ما با این کار خواستیم جدیت خودمان را نشان بدهیم.
*چطور؟
زیرا اگر صحبت بوده، بارها و بارها صحبت کردیم و مشکلاتمان را گفتیم. اگر قرار بر صبر و تحمل بوده که ماه‌ها تحمل کردیم و در زمین هم با همه وجودمان تلاش کردیم و کم نگذاشتیم. دیگر چه‌کار باید می‌کردیم که نکردیم؟ نوبتی هم باشد، نوبت مسئولان است که قدمی بردارند و خودی‌ نشان بدهند.
*منظور شما از مسئولان چه کسانی است؟
وقتی استقلال این همه طرفدار دارد، باید برای خوشحالی مردم به تعهداتی که داده‌اند، عمل کنند. بالاخره باید این پول ندادن‌ها تمام شود و شأن بازیکنان رعایت شود و منظورم با آنهایی است که اختیار استقلال را دارند و مسئول هستند.
* فکر نمی‌کنی این صحبت‌ها در آستانه بازی با نسف‌کارشی می‌تواند روی تیم تأثیر منفی بگذارد؟
اگر هم مطالبات بازیکنان زودتر از این پرداخت می‌شد، انگیزه و شرایط تیم بالاتر می‌رفت و شاید قهرمان می‌شدیم. تعطیل شدن یک جلسه تمرین، آن‌هم تمرین ریکاوری که چیزی نیست. من اطمینان دارم تیم در بازی با نسف‌کارشی موفق می‌شود و نتیجه هم می‌گیرد اما اگر فصل تمام شود که دیگر نمی‌شود کسی را پیدا کرد. بازیکنان استقلال تعهد مالی دارند و درگیر مشکلات مالی هستند. خیلی چیزها می‌توانست انجام شود تا روحیه و انگیزه تیم بالاتر برود و نتایج بهتری بگیرد اما انجام نشد.
* الان چه حرفی با وزارت ورزش و هیأت‌مدیره داری؟
اگر مسئولان می‌خواهند استقلال شکل بگیرد،‌ باید با بازیکنان صحبت کنند و حضور داشته باشند. آیا یک نفر نباید بیاید بگوید اوضاع و احوالتان چطور است؟ مشکلی دارید یا ندارید؟ فصل تمام شده و بازیکنان می‌خواهند خستگی‌شان دربرود و یک مسافرت بروند اما درگیر یک قران و دوزار هستند. نه خسته نباشیدی و نه چیزی. بازیکنان استقلال خیلی تلاش کردند و یک قهرمانی جام حذفی آوردند که نتیجه خوبی است.
* قرار است برای فصل بعد به خارج از کشور بروی؟
چند پیشنهاد دارم اما باید ببینم چه می‌شود.
* اینکه می‌خواهی همبازی فرهاد مجیدی در الغرافه بشوی، درست است؟
مگر می‌شود به خاطر یک نفر، یک بازیکن دیگر همبازی او شود؟ جالب است که می‌گویند فرهاد مجیدی با من در تماس است اما اگر فرهاد به من زنگ بزند، چه کسی متوجه می‌شود؟
* پیشنهاد اروپایی هم داری؟
بله، اروپایی هم هست اما باید دید چه می‌شود.
* صحبت خاصی نداری؟
نه، فقط خواستم از طریق شما، اتفاقی که افتاده و شرایط تیم را توضیح بدهم تا بعضی‌ها این وسط حرف و دردسر بیشتری درست نکنند.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجتبی جباری : می خواهم فصل بعد خارج از ایران بازی کنم
د

ر حال حاضر فکری برای فصل آینده نکرده‌ام اما چند پیشنهاد خارجی دارم و می خواهم یک سال بازی در خارج از ایران را تجربه کنم.
مجتبی جباری پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل نفت تهران اظهار داشت: در فصلی که پشت سر گذاشتیم اتفاقات زیادی برای ما افتاد که از جمله آنها مصدومیت بیش از حد برخی بازیکنان اصلی تیم بود که باعث شد به سایر بازیکنان فشار بیشتری بیاید.

وی ادامه داد: با تمام این شرایط تمام تلاش‌مان را به کار گرفتیم تا در بهترین جایگاه بایستیم اما متأسفانه این هدف محقق نشد.

کاپیتان تیم فوتبال استقلال ضمن تبریک قهرمانی لیگ برتر به تیم سپاهان افزود: از حالا به بازی چهارشنبه در لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کنیم. در بازی برابر نسف قارشی حتی با یک مساوی می‌توانیم به دور بعد صعود کنیم که فکر می‌کنم با حمایت و دعای هواداران این امر محقق می‌شود.

جباری با بیان اینکه امروز حضور هواداران بسیار خوب بود اما انتظار بیشتری از آنها داشتیم، خاطرنشان کرد: بازی در روز جمعه و در ساعت مناسبی برگزار شد و به همین دلیل هواداران استقبال خوبی از این بازی داشتند.

وی در خصوص فصل آینده و اینکه آیا در استقلال می‌ماند یا خیر، عنوان کرد: در حال حاضر فکری برای فصل آینده نکرده‌ام اما چند پیشنهاد خارجی دارم و می خواهم یک سال بازی در خارج از ایران را تجربه کنم.

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
آرش برهانی : نه پیشنهادی دارم و نه تصمیمی گرفته ام.




وی در پاسخ به این سؤال که برای فصل بعد چه تصمیمی دارد، گفت: هنوز بازیکن استقلال هستم و نه پیشنهادی دارم و نه تصمیمی گرفته ام.
آرش برهانی پس از پیروزی 2 بر صفر مقابل نفت تهران اظهار داشت: می توانستیم امسال دو جام را بگیریم اما مصدومان زیادی داشتیم که این موضوع ما را از قهرمانی دور کرد. در ورزشگاه آزادی به تیم های انتهای جدول امتیازهای بدی دادیم.

برهانی در خصوص اینکه چه باید کرد تا لیگ زیباتری داشته باشیم عنوان کرد: فکر می کنم مسئولان باید در زمان بندی مسابقات دقت بیشتری کنند و فقط به فکر زودتر تمام شدن مسابقات نباشند. اگر بازیکنان استراحت بیشتری داشته باشند می توانند توانایی بهتری از خود نشان دهند.

این بازیکن در ارتباط با اینکه چه جمله ای در خصوص مسائل استقلال دارد، گفت: استقلال حاشیه ای نداشت.

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
پورحیدری : جدایی مجیدی از دست رفتن قهرمانی استقلال نقش داشت

امیدوارم با این وضعیت وزارتخانه بخشی از هزینه های استقلال را قبول کند. درست است که باشگاه هم باید درآمدزایی کند اما باید وزارتخانه هم کمک کند.
منصور پورحیدری پس از پایان بازی استقلال و نفت تهران در مورد وضعیت باشگاه و چگونگی خصوصی شدن استقلال عنوان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا خود باشگاه ها درآمدزایی کنند. نمی دانم این موضوع دست کیست اما آدم هایی هستند که علاقه مندند تا استقلال را تحت پوشش خود قرار دهند اما با این مسئله موافقت نمی شود.



سرپرست استقلال در خصوص اینکه چه انتظاری از کفاشیان دارد، گفت: او که کاری نمی تواند انجام دهد. خودش به قدر کافی مسئولیت دارد. برای تامین خواسته های مالی تیم ملی دچار مشکل است و نمی توانیم بار استقلال را هم به دوش فدراسیون بگذاریم.

پورحیدری در باره از دست رفتن قهرمانی توسط استقلال گفت: مصدومیت بازیکنان و جدایی مجیدی در این مسئله نقش داشت. ما فعلا باید به فکر بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کادرفنی استقلال با دست خالی تلاش کردند، در خصوص اینکه آنها در فصل بعدی در استقلال می مانند یا خیر گفت: من هیچ اطلاعی ندارم

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
مظلومی : قهرمان واقعی بازیکنان استقلال هستند .

اگر قسمت باشد که سال سوم هم در خدمت استقلال باشم و شرایط مهیا شود قهرمانی لیگ را برای هواداران استقلال می‌گیرم.
پرویز مظلومی پس از پیروزی 3 بر صفر برابر نفت تهران گفت: به همه بازیکنانم تبریک می‌گویم. 3 گل به تیم خوب نفت زدیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. قسمت این بود که با یک امتیاز قهرمانی را از دست بدهیم و افسوس گذشته را بخوریم.

وی ادامه داد: بیش از 50 بازی انجام دادیم و بازیکنان ما تحت فشار بودند و مصدوم شدند. با این حال قهرمانان واقعی بازیکنانم هستند که در رختکن به آنها تبریک گفتم. آنها با وجود همه سختی‌ها و کمبود‌ها ایثار کردند و بازی‌ها را خوب تمام کردیم. اگر دقت کرده باشید یک سری از بازیکنان را برای ازبکستان نگه داشتیم.


سرمربی استقلال با اشاره دیدار با نسف قارشی ازبکستان عنوان کرد: مسابقه 5 روز دیگر خیلی مهم است. سال پر فراز و نشیبی داشتیم و با توجه به مشکلات و حواشی و شرایطی که بود خوب نتیجه گرفتیم؛ یک قهرمانی آوردم، 4 دربی را بردیم و سهمیه آسیایی گرفتیم. در پلی آف آسیایی تلاش کردیم سهمیه آسیایی ایران بیشتر شود و در نهایت با یک امتیاز قهرمانی از دست رفت.

مظلومی خاطرنشان کرد: اگر در دیدار با شهرداری و شاهین پیروز می‌شدیم اکنون قهرمان بودیم ولی این اتفاق نیفتاد. از هواداران هم تشکر می‌کنم که یک فصل ما را تحمل و حمایت کردند و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه این تیم در نیم فصل اول قهرمان بود گفت: در نیم فصل اول خیلی خوب کار کردیم اما به یکباره دچار افت وحشتناکی شدیم. بیش از 50 بازی انجام دادیم و نسبت به حریفانی که در کورس قهرمانی بودند بیشتر بازی کردیم و از این بابت خیلی ضربه خوردیم. رقبا با فاصله بیشتری نسبت به ما بازی می‌کردند. ما از بازی‌های آسیایی که آمدیم بدون آنکه از هواپیما پیاده شویم به بوشهر رفتیم. خیلی از بازیکنان کلیدی را از دست دادیم.

وی افزود: در نیم فصل اول مقتدرانه صدرنشین بودیم و 9 امتیاز از سپاهان و 6 امتیاز از تراکتورسازی بیشتر داشتیم اما در نیم فصل دوم چند بازیکن ما مصدوم و 2 و 3 بازیکن کلیدی هم از ما جدا شدند.

مظلومی اظهار داشت: به فاصله 4 روز یکبار بازی داشتیم. با این حال بازیکنان ما تلاش کردند. بازیکنان در نیمه دوم دیدار با نفت می‌خواستند بیشتر گل بزنند اما توانشان اجازه نمی‌داد. بازی ساعت 5 بعد از ظهر با نفت انرژی بازیکنان را گرفت با این حال بازیکنان به عشق هواداران و تعصب به پیراهن تلاش کردند. برخی از مسائل خانوادگی را هم مطرح نمی‌کنم و امیدوارم درون خانواده حل شود. ما با تلاش به اینجا رسیدیم.

مظلومی در مورد اینکه این مسائل و مشکلات چیست گفت: من مربی‌ای نیستم که همه چیز را در رسانه‌ها بیان و آنها را بوق و کرنا کنم. با این حال نسبت به مربیان دیگر آمار خوبی داشتم آن هم با شرایطی که استقلال داشت. این مسائل را به فال نیک می‌گیرم. من قول یک جام دادم که آن را هم گرفتم. اگر قسمت باشد که سال سوم هم در خدمت استقلال باشم و شرایط مهیا شود قهرمانی لیگ را برای هواداران استقلال می‌گیرم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه چرا ناگفته‌هایش را نمی‌گوید گفت: اجازه بدهید ناگفته‌ها در دلمان بماند. اگر شرایط مهیا شود می‌توانیم خوب کار کنیم. در نیم فصل دوم آرامش نداشتیم و شرایط خوب نبود. اگر شرایط مهیا شود به توافق می‌رسیم. هم اکنون بازیکنان در رختکن مشکلات را به سرمربی می‌گویند و فتح الله زاده هم در تلاش است این مشکلات را حل کند.

وی اضافه کرد: امیدوارم قبل از سفر به ازبکستان مشکلات بازیکنان ما را حل کنند و تا کار از کار نگذشته مشکلات حل شود تا با خیال راحت در ازبکستان پیروز شویم و صعود کنیم. البته همینطور هم می‌شود و وقتی ما به مرحله بعد برویم در صورت مهیا بودن شرایط می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه امکان دارد در مرحله بعد با سپاهان بازی کنند، گفت: برای ما فرقی ندارد در مرحله بعد با چه تیمی بازی داریم. البته دوست ندارم یک تیم ایرانی حذف شود اما تصور می‌کنم بازی با سپاهان و در کشور خودمان برای ما راحت‌تر است. برای سپاهان هم همین شرایط وجود دارد.

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
هنکه:برای سال آینده قرارداد دارم و فکر می کنم در استقلال بمانم.

میشاییل هنکه پس از پیروزی مقابل نفت تهران اظهار داشت: بازی خوبی را پشت سر گذاشتیم و همه دیدند که می توانستیم 5 گل بزنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که فصل آینده در استقلال می ماند یا خیر گفت: من لیگ ایران را خوب و جالب دیدم و برای سال آینده هم قرارداد دارم و فکر می کنم اینجا بمانم.
هنکه افزود: می شد با استقلال در لیگ ایران قهرمان شد اما کار سخت بود.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
حمله مغول‌ها به استقلال !




استقلال تیم‌های قدرتمندی مثل الریان، صبا و نفت تهران را با همین داشته‌های فنی با ۳ گل شکست داد. متاسفانه در مقطعی حملاتی به استقلال شد که من مشابه آن را تنها و تنها حمله قوم مغول به ایران می‌دانم، هر چند که کادرفنی مدیریت و بازیکنان استقلال در‌‌ همان برهه هم توانستند انسجام خود را حفظ کنند
استقلال در دیدار مقابل نفت تهران با ۵۰ درصد توان خود توانست سه گل به این تیم بزند و برنده بازی باشد. پس از این مسابقه من به این نتیجه رسیدم که استقلال در دورانی که چند بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت از دست داده بود هم می‌توانست بازنده دیدارهای خود نباشد تا امروز به جای سپاهان قهرمان لیگ بر‌تر شود.

اعتقاد دارم یک مسئله اصلی قهرمانی را از استقلال دور کرد و آن اره کردن پایه‌های صندلی مدیرعامل این تیم بود. متاسفانه برهه هایی که استقلال بیش از هر زمانی نیاز به آرامش داشت بحث تغییر مدیریت این باشگاه مطرح شد و در ‌‌نهایت موج عظیمی از حاشیه و بی‌انگیزگی را در بین بازیکنان و کادر فنی این تیم ایجاد کرد. در‌‌ همان دوره استقلال امتیازاتی از دست داد که اگر همه چیز طبق قاعده پیش می‌رفت این امتیازات می‌توانست در کیسه اندوخته‌های این تیم اضافه شده و نهایتا در پایان لیگ منجر به قهرمانی شاگردان مظلومی شود.

استقلال تیم‌های قدرتمندی مثل الریان، صبا و نفت تهران را با همین داشته‌های فنی با ۳ گل شکست داد. متاسفانه در مقطعی حملاتی به استقلال شد که من مشابه آن را تنها و تنها حمله قوم مغول به ایران می‌دانم، هر چند که کادرفنی مدیریت و بازیکنان استقلال در‌‌ همان برهه هم توانستند انسجام خود را حفظ کنند. اگر واقع بین باشیم استقلال در‌‌ همان دوره می‌بایست تا رده دهم جدول هم سقوط می‌کرد اما انسجام کلی این تیم مانع از وقوع چنین اتفاقی شد. از سویی دیگر مجموعه سپاهان هم نشان داد که کارش را به خوبی بلد است. چون قهرمانی در فوتبال کاربلدی می‌خواهد، هر چند که این تیم در طول فصل اشتباهاتی هم داشت.

سپاهان را در ثبت این قهرمانی هم استقلال کمک کرد و هم تراکتورسازی. این تیم بی‌تردید بدون کمک این دو تیم تحت هیچ شرایطی نمی‌توانست به عنوان قهرمانی برسد. به نوعی سپاهان از دعوای استقلال و تراکتور سازی ‌‌نهایت استفاده را برد و به عنوان قهرمانی رسید. در هر صورت لیگ برتر به پایان رسید و در مجموع نتوانستیم بازی‌های باکیفیتی را تماشا کنیم. من معتقدم تا زمانی که یک لیگ ارزش افزوده نداشته باشد قطعا یک لیگ بیمار خواهد بود. شما ببینید در لیگی همچون بوندس لیگای آلمان ابتدای فصل ارزش کلی بازیکنان مثلا ۵ میلیارد یورو است اما این مبلغ تا پایان لیگ به ۸ میلیارد یورو افزایش می‌یابد.

متاسفانه هیچ‌گاه ما شاهد رخداد این اتفاق در لیگ بر‌تر کشورمان نیستیم. ضمن اینکه در لیگی که گذشت نه پدیده‌ای به فوتبال معرفی شد و نه به لحاظ کیفی شاهد افزایش سطح بازیکنان و تیم‌ها بودیم. به لحاظ بعد فنی هم وقتی پرسپولیس ۴ گل از حریفان خود می‌خورد یا استقلال به این روزگار دچار می‌شود و صبا و نفت هم به عنوان شگفتی سازان این رقابت‌ها در پایان فصل با مشکل رو کردن پدیده مواجه می‌شوند؛ چه تعریفی می‌توان از افزایش سطح فنی تیم‌ها داشت؟


فوتبال ما در یک بخش سرآمد است و آن هم جولان دلال‌هاست. من در پایان این لیگ به این نتیجه رسیدم که دلالان همه کاره این فوتبال شده‌اند.


* بهمن فروتن مشاور مدیرعامل باشگاه استقلال

منبع: تهران امروز

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
واکنش مجتبی جباری به انتقادات اخیر با یک بیت شعر حافظ!
هافبک خبرساز تیم فوتبال استقلال پیش از سفر به ازبکستان برای رویارویی با تیم نسف قارشی با یک بیت شعر پاسخ منتقدان خود را داد.
به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی جباری روز شنبه با انتقاد از وضعیت مالی باشگاه استقلال، تمرین تیم را به تعطیلی کشاند تا آنجا که انتقادات بسیاری از سوی مسئولان باشگاه استقلال از جمله علی فتح الله زاده متوجه این بازیکن شد.جباری پس از آن در گفتگو با خبرگزاری مهر مهر عنوان کرد که منظور وی شخص فتح الله زاده نبوده و به دور و اطرافیان وی اشاره داشته است و مدیرعامل باشگاه استقلال هم در برنامه تلویزیونی "ورزش از نگاه دو" به تلطیف اظهارات خود در خصوص این بازیکن پرداخت.جباری در آخرین اظهار نظر خود در پاسخ به منتقدان خود و آنهایی که وی پیش تر از آنها به عنوان "دور و اطرافیان " یاد کرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر به ذکر بیتی از حافظ بسنده کرد و گفت:"واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند چـون بـه خلوت می روند آن کار دیگرمی‌کنند"
 
Similar threads

Similar threads

بالا