غریب مادر یا امام حسن مجتبی (ع)

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
34. تعجب‌ مى‌كنم‌ از كسانيكه‌ در غذاى‌ جسم‌ خود فكر مى‌كنند ولى‌ در امور معنوى‌ و غذاى‌ جان‌ خويش‌ تفكر نمى‌كنند. شكم‌ را از طعام‌ مضر حفظ مى‌كنند ولى‌ در روح‌ و روان‌ خويش‌ افكار پليد و پستى‌ را وارد مى‌كنند .

(بحار الانوار، ج‌ 1 ، ص‌ 218)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
35. حضرت‌ مجتبى‌ - عليه‌ الاسلام‌ - بهترين‌ جامه‌هاى‌ خود را در موقع‌ نماز مى‌پوشيد ، كسانى‌ از آن‌ حضرت‌ سبب‌ اين‌ كار را سؤال‌ كردند ، در جواب‌ فرمود : خداند جميل‌ است‌ و جمال‌ و زيبايى‌ را دوست‌ دارد به‌ اين‌ جهت‌ خود را در پيشگاه‌ الهى‌ زينت‌ مى‌كنم‌ ، خداوند امر فرموده‌ كه‌ با زينت‌هاى‌ خود در مساجد حاضر شويد .

(تفسير عياشى‌ ، ج‌ 2 ، ص‌ 14)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
36. تنها چيزى‌ كه‌ در اين‌ دنياى‌ فانى‌ ، باقى‌ مى‌ماند قرآن‌ است‌ ، پس‌ قرآن‌ را پيشوا و امام‌ خود قرار دهيد ، تا به‌ راه‌ راست‌ و مستقيم‌ هدايت‌ شويد .

همانا محق‌ ترين‌ مردم‌ به‌ قرآن‌ كسانى‌ هستند كه‌ بدان‌ عمل‌ كنند اگر چه‌ آن‌ را حفظ نكرده‌ باشند ، و دورترين‌ افراد از قرآن‌ كسانى‌ هستند كه‌ به‌ دستورات‌ آن‌ عمل‌ نكنند گرچه‌ قارى‌ و خواننده‌ آن‌ باشند
.

(ارشاد القلوب‌ ، ص‌ 102)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
37. اى‌ مردم‌ هر كس‌ براى‌ خدا اخلاص‌ ورزد و سخن‌ او را راهنماى‌ خود قرار دهد به‌ راهى‌ كه‌ درست‌تر و استوارتر است‌ هدايت‌ مى‌شود و خداوند او را براى‌ آگاهى‌ و هوشيارى‌ توفيق‌ داده‌ و به‌ عاقبت‌ خوش‌ كمك‌ كرده‌ است.

(تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 229)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
38. پرسش‌ صحيح‌ نيمى‌ از علم‌ است‌ ، و مدارا كردن‌ با مردم‌ نيمى‌ از عقل‌ است‌ ، و اقتصاد و اعتدال‌ در زندگى‌ نيمى‌ از مخارج‌ است‌ .

(شرح‌ نهج‌ البلاغه‌ ابن‌ ابى‌ الحديد ، ج‌ 18 ، ص‌ 108)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
39. بيشترين‌ زيركى‌ ، ترس‌ از خدا و پرهيزكارى‌ است‌ و بيشترين‌ نادانى‌ ، عياشى‌ و شهوترانى‌ است‌ .

(حليه‌ الاولياء ، ج‌ 2 ، ص‌ 37)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
40. مادرم‌ فاطمه‌ ( س‌ ) را ديدم‌ كه‌ شب‌ جمعه‌ تا صبح‌ مشغول‌ عبادت‌ و ركوع‌ و سجود بود و شنيدم‌ كه‌ براى‌ مؤمنين‌ دعا مى‌كرد و اسامى‌ آنان‌ را ذكر مى‌نمود و براى‌ آنان‌ بسيار دعا مى‌كرد ولى‌ براى‌ خودش‌ دعا نكرد ، پس‌ به‌ او عرض‌ كردم‌ : مادر چرا همان‌ طور كه‌ براى‌ ديگران‌ دعا كردى‌ براى‌ خودت‌ دعا نكردى‌ ، فرمودند : پسرم‌ ، اول‌ همسايه‌ را مقدم‌ دار و سپس‌ خود و اهل‌ خانه‌ را .

(بحار الانوار ، ج‌ 43 ، ص‌ 81)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
41. رسول‌ خدا ( ص‌ ) فرمود : محبت‌ و دوستى‌ ما اهل‌ بيت‌ را اختيار كنيد ، چون‌ هر كس‌ خدا را در حالى‌ ملاقات‌ كند كه‌ ما اهل‌ بيت‌ را دوست‌ داشته‌ باشد ، با شفاعت‌ ما وارد بهشت‌ مى‌شود .

(محاسن‌ ، ص‌ 61)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
42. اى‌ مردم‌ ! از جدم‌ پيامبر خدا شنيدم‌ كه‌ مى‌فرمود : من‌ شهر علم‌ و دانشم‌ و على‌ ( ع‌ ) دروازه‌ آن‌ است‌ ، آيا از غير دروازه‌ وارد شهر مى‌شوند ؟

(امالى‌ صدوق‌ ، ص‌ 207)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
43. شخصى‌ به‌ امام‌ حسن‌ - عليه‌ السلام‌ - عرض‌ كرد : اى‌ پسر پيامبر خدا چرا ما از مرگ‌ اكراه‌ داريم‌ و آن‌ را دوست‌ نداريم‌ ؟ حضرت‌ فرمود : چون‌ شما آخرت‌ خود را خراب‌ و دنيايتان‌ را آباد كرده‌ايد ، بنابراين‌ انتقال‌ از عمران‌ و آبادانى‌ به‌ خرابى‌ و ويرانى‌ را دوست‌ نداريد .

(بحار الانوار ، ج‌ 44 ، ص‌ 110)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
44. سوگند به‌ خداوند ! هر كس‌ ما را دوست‌ داشته‌ باشد ، اگر چه‌ در دورترين‌ نقاط مانند ديلم‌ اسير باشد ، دوستى‌ ما براى‌ او مفيد است‌ . همانا محبت‌ ما گناهان‌ فرزندان‌ آدم‌ را از بين‌ مى‌برد ، همانطور كه‌ باد برگ‌ درختان‌ را مى‌ريزد .

(بحار الانوار ، ج‌ 44 ، ص‌ 24)
 

glad75

عضو جدید
emam-hasan.jpg

قال رسول الله صلی الله علیه و آله الحسن والحسین سیدا شباب اهل الجنه
با وجودی که مصیبت امام حسین علیه السلام اعظم مصائب می باشد و هیچ مصیبتی بالا تر از ایشان نیست ولی آقا امام حسن مجتبی علیه السلام یکسری غربتهایی دارند که فقط مختص به ایشان می باشد
.
1. معلوم نبودن روز شهادت
روز شهادت امام حسین علیه السلام روز عاشورا است که هیچ اختلافی در زمان روز شهادت ایشان نیست و تمام شیعیان و غیر شیعیان در این روز به سوگ می نشینند ولی روز شهادت امام حسن علیه السلام به قولی 28 صفر است و قول معتبرتر هفتم صفر است که خیلی از شیعیان این روز را عزاداری نمی کنند.
2. بی تفاوت بودن شیعیان نسبت به مرقد مطهر ایشان
بارها مرقد مطهر آقا سیدالشهدا علیه السلام تخریب شد و هر بار بهتر از باردیگر ساخته شد ولی سالها است مرقد مطهر و نورانی امام حسن مجتبی علیه السلام و ائمه بقیع علیهم صلوات الله ویرانه است و سکوت شیعه بر این غربت افزوده است .
3. زائرین مرقد مطهر امام حسن علیه السلام
تعداد زائرین امام حسین علیه السلام در روز شهادت ایشان (عاشورا) الحمد لله بیش از بیست میلیون نفر تخمین زده شد ولی زائرین امام حسن علیه السلام در روز شهادتشان چقدر است ؟ در روز عاشورا در کربلا چقدر عزاداری شد ؟ اشک و گریه و روضه و آه و اندوه ، گل مالی ، سینه زنی ،زنجیر زنی ،قمه زنی و انواع عزاداری ها (الحمد لله ) چقدر بود؟
اما کنار قبر امام حسن غریب میشود بلند بلند گریه کرد ؟ عزاداری کرد ؟
4. همسر امام مجتبی علیه السلام
یکی از همسران امام حسین علیه السلام حضرت رباب خاتون سلام الله علیها است . نقل است هنگامی که با امام سجاد علیه السلام به مدینه رسیدند و وارد منزل شدند دستور دادند سقف خانه را خراب کنند و تا آخر عمر به عنوان مواسات با سید الشهدا علیه السلام زیر سایه نرفتند و عزاداری کردند . اما همسر امام حسن مجتبی علیه السلام جعده ملعونه بود که حضرت را به شهادت رسانید.
5. مصیبت ناپیدا
اگر بدن امام حسین علیه السلام را پاره پاره و اربا اربا کردند ، زهری که به امام حسن علیه السلام خورانیدند از رومیان آن زمان تهیه شده بود که آنقدر قوی بود که امام حسن علیه السلام می فرمایند تمام اندرون مرا پاره پاره کرد یعنی این زهر معده ی حضرت را متلاشی کرد و به کبد و جگر رسید و همه را قطعه قطعه نمود و برای اینکه حضرت اوج مصیبت را بفرمایند و به ما نشان بدهند که این مصیبت غلو نیست با چوب جگرهای پاره پاره خود را در داخل طشت حرکت می دادند
امیدوارم خداوند با فرج امام زمان علیه السلام بر این غربت پایانی ببخشد

 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
السلام علیک یا امام غریب
ممنون از دوستانی که تاپیکو پیش میبرن
 

glad75

عضو جدید
خون گریه هایم نذر چشمانت، غریب روزگار​
من از تو می گویم، تو ای آتشفشان بردبار​
در دل چه پنهان کرده ای کوهی غم و اندوه را​
حرفی بزن، لب باز کن، آه ای صبور داغ دار​
امشب تمام قدرتت را در صدایت جمع کن​
بر فرق این تاریخ، از عمق جگر آتش ببار!​
غم شعله های سینه ات را سمتشان پرتاب کن​
بگذار در هرم نفس هایت بسوزد روزگار​
زیباترین ایهام شعرت را نفهمیدند، نه​
آن قلب های یخ زده آن توده های سرد و تار​
خون گریه هایم را فقط در سوگ تو خواهم نوشت​
تنهاترین سردار! ای مرد آخرین بی سوار​
نقل ازخدیجه پنجی
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
45. بيشتر اهل‌ كوفه‌ به‌ معاويه‌ نوشتند : ما با تو هستيم‌ ، اگر مى‌خواهى‌ ما حسن‌ ( ع‌ ) را دستگير مى‌كنيم‌ و پيش‌ تو مى‌فرستيم‌ . بعد خيمه‌ امام‌ حسن‌ ( ع‌ ) را غارت‌ كرده‌ و آن‌ حضرت‌ را مجروح‌ كردند .

پس‌ امام‌حسن‌ ( ع‌ ) به‌ معاويه‌ نوشت‌ : همانا اين‌ امر ( حكومت‌ ) و جانشينى‌ پيامبر از آن‌ من‌ و اهل‌ بيت‌ من‌ است‌ و براى‌ تو و اهل‌ بيت‌ تو حرام‌ است‌ ، من‌ اين‌ مطلب‌ را از رسول‌ خدا شنيدم‌ .

سوگند به‌ خداوند ، اگر يارانى‌ شكيبا و آگاه‌ به‌ حق‌ خويش‌ مى‌يافتم‌ ، تسليم‌ تو نمى‌شدم‌ و آنچه‌ را مى‌خواستى‌ به‌ تو نمى‌دادم‌ .


(بحار الانوار ، ج‌ 44 ، ص‌ 45)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
46. اگر همه‌ دنيا را تبديل‌ به‌ يك‌ لقمه‌ غذا كنم‌ و به‌ انسانى‌ كه‌ خدا را از روى‌ خلوص‌ عبادت‌ مى‌كند بخورانم‌ ، باز احساس‌ مى‌كنم‌ كه‌ در حق‌ او كوتاهى‌ كرده‌ام‌ .

و اگر از استفاده‌ كردن‌ كافر از دنيا جلوگيرى‌ كنم‌ تا به‌ آن‌ اندازه‌ كه‌ جانش‌ از شدت‌ گرسنگى‌ و تشنگى‌ به‌ لب‌ برسد ، آنگاه‌ جرعه‌اى‌ آب‌ به‌ او بدهم‌ ، خود را اسرافكار مى‌پندارم‌ .


(تنبيه‌ الخواطر و نزهة‌ النواطر ( مجموعه‌ ورام‌ ) ، ج‌ 1 ، ص‌ 350)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
47. والاترين‌ مقام‌ نزد خداوند ، از آن‌ كسى‌ است‌ كه‌ بيشتر از همه‌ به‌ حقوق‌ مردم‌ آشنا باشد و در اداى‌ آن‌ حقوق‌ ، بيشتر از همه‌ كوشا باشد . و كسى‌ كه‌ در برابر برادران‌ دينى‌ خود تواضع‌ كند ، خداوند او را از صديقين‌ و شيعيان‌ اميرالمؤمنين‌ - عليه‌ السلام‌ - قرار مى‌دهد .

(حياة‌ امام‌ حسن‌ بن‌ على‌ ، ج‌ 1 ، ص‌ 319)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
48. پيامبر خدا ( ص‌ ) فرمود : هيچ‌ بنده‌اى‌ حقيقتا مؤمن‌ نيست‌ مگر اينكه‌ نفس‌ خود را شديدتر از محاسبه‌ بين‌ دو شريك‌ و يا محاسبه‌ مولا از بنده‌ خود مورد محاسبه‌ قرار دهد .

(بحار الانوار ، ج‌ 70 ، ص‌ 72)
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
سلام

من اسمم حسن هست!

و به نام خودم افتخار میکنم!

تاپیک رو بررسی کردم

ظاهرا اکثر کاربران پیش برنده تاپیک خانم هستند!

یک سوالی دارم ایا شما چه فرقهائی در عمل با همسرم امام حسن که امام حسن را کشت دارید؟

ایا طرفداری از امام حسن را در شعار و ادعا فقط دارید یا در عمل از رفتار همسر و قاتل امام حسن بیزار هستید؟

من زنهای زیادی را میشناسم که مثل همسر امام حسن در حق همسر خود ظلمهای زیادی کرده اند!

بی وفا بوده اند ، اذیت کرده اند، ستم کرده اند ، و......


مانند همسر امام حسن
اکثر خانمها در جوانی ادعا میکنند که میخواهند زمین و زمان را برای همسرشان به هم بدوزند
و من دیده ام مواردی را که زیاد هست...
و مانند همسر امام حسن که در اوائل ازدواج ادعا میکرد ادعا میکنند خودشان را قربانی همسرشان میکنند و تنها عشقشان همسرشان است

اما بعد از مدتی که زندگی کردند و زندگی عادی شد همسر از شوهرش سیر میشود و روز به روز بهانه بیشتر میشود تا کار به دعوا و اختلاف و
غیره میکشد و در نهایت طلاق!

امار طلاق نشان دهنده وضعیت ادعای عشق و عاشقی زنان مسلمانی است که اول کار ادعا میکنند و بعد از مدتی زیر حرف و شعارشان میزنند.

امارها را مطالعه کنید بیشتر طلاقها با درخواست زن ها و دختر ها انجام میشود و معمولا تعداد مردهائی که میخواهند همسرشان را طلاق بدهند کمتر از زنها است!

شما هم که مادران و زنان اینده هستید از خودتان مطمئنید که فردا مانند انها نخواهید بود؟

یا در حرف طرف امام حسن را میگیرید و در عمل رفتار همسر و قاتل امام حسن را خواهید داشت؟ کدام یکی ؟

من دلم از این نوع مدعیان خونه و زندگی ام ...... اصلا بگذریم ..... مهم نیست مثل امام حسن صبر میکنم...
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
دوست عزیزاین تاپیک جای این صحبت های شما نیستلطفا تاپیکو منحرف نکنیناگر با تاپیک مشکل دارین یا با افرادی نباید در تاپیک مطرح کنینموفق باشین

قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُل لَّمْ تُؤْمِنُوا وَلَكِن قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ وَإِن تُطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا يَلِتْكُم مِّنْ أَعْمَالِكُمْ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿۱۴﴾



گفتند ايمان آورديم بگو ايمان نياورده‏ ايد ليكن بگوييد اسلام آورديم
و هنوز در دلهاى شما ايمان داخل نشده است.......................... (قران کریم سوره حجرات آیه ۱۴)


 

glad75

عضو جدید
وَيْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ ﴿۱﴾

وای بر هر عیب جوی طعنه زننده! (قران کریم سوره همزه آیه اول)
برادر عزیز ببینید تایپیک در مورد غربت امام حسن بود وشما به کجا کشوندینش.امام غربیبش اینجا معلومه شما بحث از غربت امام رو به چه بحث بزرگ ونامربوطی کشیدین اون بحث جاش جای دیگه بود ومطمئن باشید خانمی که عشق اهل بیت رو به واقع در قلب داشته باشه و غربت امامشو درک کنه کارش به اونجایی که شما گفتین نمیرسه هرگردیم گردو نیست.ممنون میشم بحثتونو ببرید همونجا که قابل بحث باشه. من الله توفیق
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
برادر عزیز ببینید تایپیک در مورد غربت امام حسن بود وشما به کجا کشوندینش.امام غربیبش اینجا معلومه شما بحث از غربت امام رو به چه بحث بزرگ ونامربوطی کشیدین اون بحث جاش جای دیگه بود ومطمئن باشید خانمی که عشق اهل بیت رو به واقع در قلب داشته باشه و غربت امامشو درک کنه کارش به اونجایی که شما گفتین نمیرسه هرگردیم گردو نیست.ممنون میشم بحثتونو ببرید همونجا که قابل بحث باشه. من الله توفیق


وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ ﴿۲۷﴾


و در اين قرآن از هر گونه مثلى براى مردم آورديم باشد كه آنان پندگيرند (قران کریم سوره زمر آیه ۲۷)


وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِي هَذَا الْقُرْآنِ لِلنَّاسِ مِن كُلِّ مَثَلٍ وَكَانَ الْإِنسَانُ أَكْثَرَ شَيْءٍ جَدَلًا ﴿۵۴﴾


و به راستى در اين قرآن براى مردم از هر گونه مثلى آورديم ولى انسان با همه چيز سر جنگ دارد (قران کریم سوره کهف آیه ۵۴)


وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ وَلَئِن جِئْتَهُم بِآيَةٍ لَيَقُولَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ أَنتُمْ إِلَّا مُبْطِلُونَ ﴿۵۸﴾



و به راستى در اين قرآن براى مردم از هر گونه مثلى آورديم و چون براى ايشان آيه‏ اى بياورى آنان كه كفر ورزيده‏ اند حتما خواهند گفت‏ شما جز بر باطل نيستيد
(قران کریم سوره روم آیه ۵۸)
 

glad75

عضو جدید
emam hasab sh.jpg[FONT=&quot]
غربت [/FONT]–[FONT=&quot] امام حسن مجتبی (ع)[/FONT]

غربت آن است که فردی مظلوم
شود از کینه ی خصمش مسموم
غربت آن است که بعد از مردن
آتش تیر ببارد به بدن
تیر بارید ز بس بر بدنت
بدنت گشته یکی با کفنت
آتش تیر چو افروخته شد
کفن و جسم به هم دوخته شد

 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
. پيامبر خدا ( ص‌ ) فرمود : هيچ‌ بنده‌اى‌ حقيقتا مؤمن‌ نيست‌ مگر اينكه‌ نفس‌ خود را شديدتر از محاسبه‌ بين‌ دو شريك‌ و يا محاسبه‌ مولا از بنده‌ خود مورد محاسبه‌ قرار دهد
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
49. پيامبر خدا ( ص‌ ) فرموده‌ است‌ : يكى‌ از موجبات‌ آمرزش‌ گناهان‌ ، مسرور كردن‌ برادران‌ دينى‌ است‌ .

(مجمع‌ الزوائد و منبع‌ الفوائد ، ج‌ 8 ، ص‌ 193)
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
50. دنيا محل‌ گرفتارى‌ و آزمايش‌ است‌ و هر چه‌ در آن‌ است‌ رو به‌ زوال‌ و نابودى‌ مى‌باشد ، و خداوند ما را از احوال‌ دنيا آگاه‌ كرده‌ است‌ تا عبرت‌ گيريم‌ ، و به‌ ما وعده‌ عذاب‌ داده‌ تا بعد از آن‌ ، حجتى‌ بر خدا نداشته‌ باشيم‌ . پس‌ در اين‌ دنياى‌ فانى‌ زهد بورزيد و به‌ آنچه‌ باقى‌ و پايدار است‌ رغبت‌ داشته‌ باشيد و در خفا و آشكار از خدا بترسيد .

(توحيد صدوق‌ ، ص‌ 378)
 
بالا