انژكتور

b.lotfi

عضو جدید
از دوستان عزيز تقا ضا دارم اگر مطلبي در خصوص نحوي كار كرد وساختمان داخلي انژكتور دارند براي اين جانب ارسال كنند با تشكر .
 

aliasda

عضو جدید
از دوستان عزيز تقا ضا دارم اگر مطلبي در خصوص نحوي كار كرد وساختمان داخلي انژكتور دارند براي اين جانب ارسال كنند با تشكر .
انژکتور پيزوالكتريك :
در سال 1880 ميلادي RIERRE CURIE و برادرش JASQUESپديده پيزوالكتريك را كشف كردند.آنها دريافتند كه بعضي از كريستال ها مانند كوارتز و تورمالين پيزوالكتريك هستند.اجسامي با كريستال شش وجهي با پايداري بسيار زياد داراي خواص فيزيكي مخصوصي هستند.

خاصيت توليد شارژ الكتريكي :
اگر پيزو الكتريك در معرض نيروي مكانيكي واقع شود،يون هاي منفي و مثبت كريستال به طرف سطوح بيروني كريستال حركت كرده و اختلاف پتانسيل بين دو سطح آن ايجاد شده و شارژ الكتريكي پديدار مي گردد.
تغيير شكل در پيزوالكتريك:
اگر ولتاژالكتريكي به دو انتهاي كريستال پيزوالكتري وارد شود،يون هاي مثبت به طرف يون هاي منفي و يون هاي منفي به طرف يون هاي مثبت حركت مي كنند.نتيجه اين حركت انقباض در كريستال است.اگر اعمال ولتاژ در جهت مخالف باشد،كريستال انبساط پيدا مي كند.
ساختمان و طرز كار انژكتور پيزوئي :
سوخت از مجراي ورودي داخل انژكتور شده و تا محفظه فشاري انژكتور ادامه پيدا مي كند.يا اتصال برق انژكتور توسط مدار ECU عملگر پيزو انبساط پيدا كرده و نيروي آن از طريق كوپلينگ هيدروليكي به سوپاپ سرو اي انتقال يافته و در زير سوپاپ سوخت تحت فشار قرار گرفته و از مدار خروجي به سطح فشار انژكتور راه پيدا كرده و سوزن انژكتور با نيروي فشاري سوخت از سيت خود بلند مي شود و سوخت تحت فشار از مجاري انژكتور در اتاق احتراق تزريق مي گردد.

انژکتور پیزوالکتریک
 

8644611

عضو جدید
سلام دوست عزيز من يه كتاب بهت معرفي ميكنم حتما بخونش

كتاب سيستم هاي سوخت رساني انزكتوري ترجمه مهندس طهمورث سالك
 
بالا