مهم ترین اخبار فوتبال جهان

khooshe

مدیر بازنشسته
فرگوسن: فرديناند را براي چند هفته در اختيار نداريم


ريو فرديناند، مدافع منچستريونايتد، که پيش از ديدار روز گذشته تيمش مقابل وولوز در هنگام گرم کردن دچار مصدوميت شد، ممکن است براي مدتي نتواند تيمش را همراهي کند.

جاني اوانز در آخرين دقايق جاي فرديناند را در ترکيب شياطين سرخ گرفت و در نهايت شاگردان فرگوسن در اين ديدار 2-1 شکست خوردند.
فرگوسن در گفتگو با خبرنگاران گفت:" او در هنگام تمرين از ناحيه ماهيچه ساق پا دچار آسيب ديدگي شد و براي چند هفته دور از ميادين خواهد بود.
اين يک ضربه براي ما خواهد بود زيرا تجربه ريو براي ما بسيار حياتي خواهد بود. "
مصدوميت فرديناند به اين معني خواهد بود که او بازي دوستانه تيم ملي انگليس مقابل دانمارک و همين طور دربي هفته آينده شهر منچستر را از دست خواهد داد.
منچستري ها اميدوارند او بتواند در ديدار مقابل مارسي در ليگ قهرمانان که روز 23 فوريه برگزار خواهد شد، تيمش را همراهي کند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
پيروزي بارسلونا برابر اتلتيکو مادريد با هتريک مسي


تيم فوتبال بارسلونا موفق شد با درخشش " ليونل مسي " اتلتيکو مادريد را شکست دهد.
در چهارچوب رقابت های هفته 22 لاليگاي اسپانيا، تیم های اتلتیکو مادرید و بارسلونا در ورزشگاه " نیوکمپ " شهر بارسلون به مصاف هم رفتند که در نهایت آبی و اناری پوشان کاتالان با نتیجه 3-0 میهمان خود را شکست دادند. در این دیدار " لیونل مسی " ستاره آرژانتینی بارسلونا هر سه گل تیمش را در دقایق 17، 28 و 79 بثمر رساند.
در اين ديدار ليونل مسي و دني آلوز از بارسلونا و تياگو و والرا از اتلتيکو مادريد کارت زرد دريافت کردند.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
تورس:آن‌ها به قول خود عمل نكردند


فرناندو تورس پس از انتقال به چلسي اعلام کرد عمل نکردن ليورپولي‌ها به قول‌هايشان موجب شد اين تيم را ترک کند.
تورس امروز در ديدار چلسي و ليورپول مي تواند نخستين بازي خود را براي چلسي و در برابر تيم پيشين خود انجام دهد.
وي پيش از اين گفته بود به جز ليورپول براي تيم ديگري در ليگ انگليس به ميدان نخواهد رفت ولي دوشنبه هفته گذشته طي يکي از گران‌ترين قراردادهاي تاريخ ليگ برتر راهي چلسي شد تا حرف قبلي خود را زير پا گذاشته باشد.

تورس در اين خصوص گفت: بله، در آن زمان اين حرف را زدم چون فکر نمي کردم براي باشگاه ديگري به ميدان بروم زيرا ليورپولي ها تا آن موقع به هر وعده اي که داده بودند عمل کردند ولي در اين فصل هرگز اين‌طور نبود. در دو فصل نخست حضورم در در جمع سرخ پوشان، در نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا حضور داشتيم و در پايان فصل رده دوم جدول ليگ پس از منچستر يونايتد را بدست آورديم. در ادامه و براي مدتي طولاني تيم بسيار خوبي بوديم و هر بازيکني وظيفه خود در زمين مسابقه را مي دانست و همه در کارهاي تاکتيکي تيم شرکت مي کردند.

وي گفت: آن‌ها قول داده بودند که ليورپول همواره در سطح نخست فوتبال انگليس و اروپا حضور خواهد داشت ولي در اين فصل آن حرف ها فراموش شده بودند. آن‌ها در دو فصل، دو بازيکن تاثيرگذار در تيم را فروختند. ژابي آلونسو به رئال رفت و خاوير ماسکه‌رانو نيز راهي بارسلونا شد. مشخص است که هر بازيکني مي خواهد در ليگ قهرمانان بازي کند و در ليگ قهرمان شود. ديگر نمي توانستم صبر کنم.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
نتايج امشب بازي هاي سري آ: توقف ميلان و لاتزيو، پيروزي ناپولي


در ادامه رقابت هاي هفته بيست وچهارم سري آ، دقايقي پيش هفت بازي به پايان رسيد که در مهمترين آنها تيم هاي ميلان و لاتزيو مقابل حريفان شان متوقف شدند و تيم ناپولي از سد چزه نا گذشت.

ميلاني ها که در ديدار قبلي شان در خانه مقابل لاتزيو متوقف شده بودند در ديدار امروز ابتدا با گل پاتو پيش افتاد اما فلورو فلورس، مهاجم جنوا در آخرين ثانيه هاي بازي در نيمه اول بازي را به تساوي کشيد تا در نهايت بازي با همين نتيجه به پايان برسد.
لاتزيو نيز در خانه مقابل کيه وو به نتيجه اي بهتر از تساوي 1-1 دست پيدا نکرد.
اما ناپولي، تيم دوم جدول در خانه با درخشش کاواني، مهاجم اروگوئه اي اش با دو گل چزه نا را شکست داد تا اختلافش با ميلان صدرنشين را به 3 امتياز برساند.
ميلاني ها با اين تساوي 49 امتيازي شدندو لاتزيو نيز 42 امتيازي است به طور موقت در رده سوم قرار گرفتند.
در آخرين ديدار اين هفته اينتر در سن سيرو ميزبان رم خواهد بود
نتايج کامل بازي هاي امشب:
بولونیا 1–0 کاتانیا
گل: پورتانووا 41
برشا 2 –0 باری
گل ها: ديامانتي 17 ، کاراچيولو 90
لاتزیو 1–1 کیه وو
گل ها: هرنانس 45(لاتزيو) بوستيان 64(کيه وو)
پارما 1–1 فیورنتینا
گل ها: آمائوري 15 (پارما) دي آگوستينو (پنالتي) 49 (فيورنتينا)
لچه2-4 پالرمو
گل ها: جياکوماتزي 17، جدا 50 (لچه) ميکولي 45، پاستوره 57، ارناندز60، ايليچيچ 62 (پالرمو)
ناپولی 2–0 چزنا
گل: کاواني 13 ، سوسا 90
جنوا1-1 میلان
گل ها: فلورو فلورس 45(جنوا) پاتو 29 (ميلان)



 

khooshe

مدیر بازنشسته
برتري 4 بر يك رئال مادريد در برنابئو


کريستيانو رونالدو بالاخره بدترين طلسم گل نزدن خود در رئال مادريد را در بازي با رئال سوسيه داد شکست داد تا دوباره جايگاهش در صدر جدول لاليگا را پس بگيرد.
کريستيانو رونالدو بالاخره بدترين طلسم گل نزدن خود در رئال مادريد را در بازي با رئال سوسيه داد شکست داد تا دوباره جايگاهش در صدر جدول لاليگا را پس بگيرد . کريستيانو در 51 بازي لاليگاي خود 51 گل زده است . بازيکن پرتغالي چهار بازي پياپي بود که در رئال مادريد گلزني نمي کرد و بالاخره يک روز پس از جشن تولد 26 سالگيش توانست که اين روند را بشکند .
به گزارش مرجع خبری رئال آخرين گل لاليگايي کريستيانو ، تقريبا يک ماه پيش در 19 دي در برابر ويارئال به ثمر رسيده بود .رئال مادريد که به نظر مي رسيد با ورود بازيکنان تازه نفس ، خون تازه اي به رگ هايش جاري شده است ، خيلي زود با گل زيباي کاکا از حريف پيش افتاد . پس از آن نوبت کريستيانو بود که با دو گل خوب به طلسم گل نزدن هايش پايان بدهد و بتواند که بازي عادي خود را ارائه دهد .
رئال مادريد نيمه اول را در حالي به اتمام رساند که به نظر مي رسيد که کار تمام شده باشد . رئال در اين نيمه کاملا بر حريفش سر بود . در نيمه دوم ديگر رئال مادريد باز هم موقعيت هاي فراواني داشت که يکي پس از ديگري از دست رفتند تا در نهايت آربلوا ، با يک گل به خودي دروازه تيم خود را باز کند .
بازي آرام دنبال مي شد تا اين که آدبايور توانست که با گلي خوب ، دومين گلش را در سومين بازي با پيراهن رئال مادريد به ثمر برساند تا به بنزما روش گلزني را ياد بدهد.

گلها :‌آدبايور ، رونالدو (2) ، کاکا براي رئال و آربلوا (به خودي) براي سوسيه داد
کارت زرد : استرادا ، ريواس و پرايتو از سوسيه داد / ژابي و آلبيول براي رئال
رئال : کاسياس ، آربلوا ، گاراي ، کارواليو ، مارسلو ، لاس ، ژابي ، کاکا ، اوزيل ،‌رونالدو و آدبايور / تعويضي ها :آلبيول ، کانالس و دي ماريا
سوسيه داد : براوو ، استرادا ، انستوژي ، لاباکا ، گونزالس ، ريواس ، السوتوندو ، پرايتو ،‌زوروتوزا ، گرايزمن ، تامودو / تعويضي ها : بگارا ، آگيرچه ، سارپونگ
شرح گلها :
1-0 : دفع ناقص مدافع سوسيه داد به کاکا رسيد تا اين بازيکن با يک ضربه فني دروازه حريف را بگشايد .
2-0 : کريستيانو رونالدو با يک ضربه خوب از پشت محوطه جريمه سوسيه داد ، گل زيبايي به ثمر رساند .
3-0 : روی سانتر اوزیل و ضربه سر رونالدو این کرنر تبدیل به گل سوم رئال و دوم رونالدو شد.
3-1 : روی سانتر از راست و ضربه ی سر تامودو توپی که کاسیاس گرفت پس از برخورد به آربلوا وارد دروازه شد.
4-1 : روی پاس دی ماریا آدبایور با دروازبان تک به تک شد و در نهایت توپ را به گل تبدیل کرد
آمار : شوت : 20-13 / شوت به چارچوب : 10-5 / کرنر :‌11-3 / آفسايد : 3-3 / مالکيت توپ : 62-
 

khooshe

مدیر بازنشسته
اينتر 5 – رم 3: بازگشت رم ده‌نفره، ديرهنگام بود


به نظر مي‌رسيد اينتر بازي را برده اما رم بازگشت ديرهنگامي داشت.
اینتر باز هم به میلان نزدیک‌تر شد. آنها در سن‌سیرو در دیداری تماشایی پنج بر سه رم را شکست دادند.

ابتدا در دقیقه 3، وسلی اسنایدر در گوشه محوطه جریمه توپ را از مایکون گرفت و پس از کنترل، با شوتی محکم آن را به گوشه دروازه رم زد.

رم به دنبال گل تساوی بود و در دقیقه 13 به آن رسید. مارکو کاستی توپی را به دهانه دروازه فرستاد و فابیو سیمپلیسیو آن را در غفلت مایکون به گل تبدیل کرد.

در دقیقه 35، ساموئل اتوئو با اشتباه یان آرنه ریسه وارد محوطه جریمه شد و توپ را وارد دروازه ژولیو سرجیو کرد.

در دقیقه 61، نیکولاس بوردیسو، مدافع سابق اینتر به دلیل خطا روی جیامپائولو پاتزینی کارت قرمز گرفت. بوردیسو آخرین مدافع رم بود. ساموئل اتوئو نالتی حاصل را به گل سوم تبدیل کرد.

در دقیقه 71، وسلی اسنایدر که در طول بازی بسیار درخشان بود توپ را روی دروازه سانتر کرد و روی یک رفت و برگشت تیاگو موتا به آسانی گل چهارم را زد.

در دقیقه 75، روی ضربه ایستگاهی دانیله دروسی، میرکو ووچینیچ یکی از گل‌های خورده را پاسخ گفت.

در دقیقه 81، کرنری برای رم با ضربه سر ژوان همراه شد و سیمونه لوریا گل سوم را هم زد.

رمی‌ها به شدت به دروازه اینتر می‌تاختند، انگار که یک بازیکن بیشتر هم دارند، اما در نهایت در دقیقه 90، استبان کامبیاسو گل پنجم اینتر را هم زد.

اینتر 44 امتیازی است و با یک بازی کمتر در رده سوم قرار دارد، و رم با 39 امتیاز و یک بازی کمتر به رده هفتم سقوط کرد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
سرخيو راموس: به نظر من رونالدو بهتر از مسي است


مدافع اسپانيا و رئال مادريد مي‌گويد رونالدو را به مسي ترجيح مي‌دهد.
سرخیو راموس، مدافع رئال مادرید گفته اگر قرار بود مجبور شود از بین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی یکی را برای تیمش انتخاب کند، رونالدو را برمی‌گزید.

این مدافع کناری در اردوی تیم ملی اسپانیا در لاس روساس پیش از دیدار دوستانه چهارشنبه مقابل کلمبیا صحبت می‌کرد.

بحث در این باره با حرف‌های کیکه سانچس فلورس، مربی اتلتیکو مادرید دوباره شروع شده. او گفته بود مسی دی‌استفانو قرن 21 است.

راموس گفت: «پاسخ این پرسش بستگی به این دارد که از که بپرسید. من ترجیح می‌دهم با کریستیانو هم‌بازی باشم، چون او در تیم من بازی می‌کند.»

مدافع سابق سویا همچنین فرناندو تورس را تشویق کرد که از لیورپول به چلسی رفت: «برای تورس بهترین آرزوها را در تیمی مانند چلسی دارم.»
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مستايا رسما ميزبان ‌ال‌كلاسيكو شد


فدراسيون فوتبال اسپانيا با دريافت نامه رسمي دو باشگاه رئال مادريد و بارسلونا، رسما محل فينال کوپادل‌ري را استاديوم مستايا معرفي کرد.


هر چند پيش از اين مستايا محل قطعي فينال جام پادشاهي شناخته شده اما حکم رسمي هنوز به دست دو طرف نرسيده بود.
رئال مادريد 16 يا 17 آوريل (27 يا 28 فروردين) ميزبان بارسلونا در برنابئو است و 20 آوريل (31 فروردين) در مستايا به مصاف اين تيم خواهد رفت. جدا از اين دو ال‌کلاسيکو، اگر هم دو تيم در يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا بر حريفان خود چيره شوند به تاريخ‌هاي 5 يا 6 آوريل و 12 يا 13 آوريل نيز دو ال‌کلاسيکو دربي ديگر را رقم خواهند زد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
رئال مادريد ميهمان اسپانيول



در دومين شب از هفته بيست و سوم لاليگا اسپانيا تيم فوتبال رئال مادريد در خانه اسپانيول ميهمان است.
شاگردان خوزه مورينيو فردا شب در خانه اسپانيول به ميدان مي‌روند و فرصت دارند با کسب 3 امتياز حساس خارج از خانه وضعيت خود را در جدول بهتر کنند.
لوس پريکيتوس (تيم فوتبال اسپانيول) به هواداران خود قول پيروزي برابر رئال مادريد را داده‌اند و نمي‌خواهند مقابل کهکشاني‌ها يک تيم از قبل بازنده باشند.

برنامه ساير بازي‌هاي فردا شب لاليگا:
ارکولس - ساراگوسا
لوانته - آلمريا
مالاگا - ختافه
رئال سوسيه‌داد - اوساسونا
دپورتيوولاکرونيا - ويارئال


 

khooshe

مدیر بازنشسته
آده‌بايور: كاركردن با مورينيو براي من آسان است


مهاجم تازه وارد رئال مادريد گفت: برخلاف عقيده بسياري از کارشناسان کارکردن با مورينيو براي من آسان است.
به نقل از مارکا اسپانيا، امانوئل آده‌بايور تصريح کرد: فضاي حاکم بر رئال مادريد بسيار مثبت و دوست داشتني است. قبلا چيزهايي از رئال مادريد شنيده بودم اما هرگز با آنچه در واقعيت مي‌بينم برابري نمي‌کند. در باشگاه رئال مادريد تکنولوژي به معناي واقعي خود در خدمت انسان است و شخصا از اين که در عمر ورزشي خود عضو اين تيم شده‌ام احساس غرور مي‌کنم.
آده‌بايور ادامه داد: مورينيو مربي کوچکي نيست و نمي‌شود در خصوص اين انسان چند بعدي به راحتي اظهار نظر کرد. به عقيده من بايد وظيفه خود را درست انجام داد تا مورينيو هم رضايت داشته باشد. براي من کار کردن با مورينيو بسيار ساده و راحت است و اطمينان دارم که ضريب سازگاري من با محيط جديد روز به روز افزايش خواهد يافت.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
رئال مادريد خيال تمديد قرارداد با په‌په را ندارد


مقامات باشگاه رئال مادريد به علت تشديد آسيب ديدگي در پاي په‌په حاضر به تمديد قرارداد با اين مدافع پرتغالي نيستند.
به نقل از آس اسپانيا، په‌په مدافع رئال مادريد به تازگي از کمند مصدوميت رهايي يافته اما يکي از پزشکان کادر رئال مادريد در نامه‌اي محرمانه به خورخه والدانو نوشته است: احتمال تکرار در آسيب ديدگي په‌په زياد است و دوست ندارم حقيقت در اين مورد پنهان بماند.
اين نامه محرمانه البته از سوي وکيل بازيکن نام‌برده تکذيب شده و گواهي پزشکي از سه مرکز رسمي در مادريد ضميمه پرونده په‌په شده است.
در هر حال و طبق ادعاي وکيل په‌په مشخص است رئال مادريد خيال تمديد قرارداد مدافع پرتغالي خود را ندارد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
پيشنهاد 30 ميليوني چلسي براي خريد کاکا

پيشنهاد 30 ميليوني چلسي براي خريد کاکا

پيشنهاد 30 ميليوني چلسي براي خريد کاکا


باشگاه چلسي با ارائه پيشنهادي قابل توجه به رئال مادريد خواهان خريد هافبک برزيلي اين تيم شد.
رومن آبراموویچ مالک چلسی که از هم اینک در اندیشه تقویت تیم خود برای فصل آینده است ، پس از تقبل هزینه سنگین در نقل و انتقالات زمستانی و خرید فرناندو تورس و داوید لوئیس ، حال آماده خرید سنگین دیگریست.

در همین رابطه مطبوعات انگلیسی نوشتند ، آبراموویچ رقمی در حدود 30 میلیون یورو برای خرید کاکا به رئال پیشنهاد کرده است.

کاکا پس از انتقال به رئال مادرید از میلان ، حضور ناموفقی در سانتیاگوبرنابئو داشته و کارلو آنچلوتی مربی سابق کاکا ، امیدوار است این بازیکن 28 ساله را به انگلیس بیاورد.

رئال در سال 2009 برای خرید کاکا 65 میلیون یورو پرداخته است.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
پذيرايي بانوي پير از اينتر

پذيرايي بانوي پير از اينتر

پذيرايي بانوي پير از اينتر


در دومين شب از هفته بيبست و پنجم کالچو ايتاليا تيم فوتبال يوونتوس در زمين خود پذيراي اينترميلان است.

مصاف دو جبهه نراتزوري و بيانکونري يا آنچه قديمي‌هاي روزنامه گازتا تحت نام جدال بانوي پير برابر بنئاماتا (محبوب‌ترين) توصيف مي‌کنند فردا شب در تورين کليد مي‌خورد.
اگر يوونتوس داعيه قهرماني دارد بايد در اين ديدار آن را ثابت کند و البته اينترميلان براي رسيدن به صدر جدول و طي کردن مسير باشکوه صعود در کالچو نياز به هر 3 امتياز اين بازي خارج از خانه خواهد داشت.
اين مصاف ديدني به نوعي دربي ميان دو ناحيه ميلان و تورين شمرده مي‌شود و برخي روزنامه‌هاي محلي آن را دربي ايتاليا توصيف مي‌کنند.
خاطره خونين ميان يووه و اينترميلان در سال 1961 هنوز در اذهان عمومي مانده و پاک شدني نيست.

برنامه ساير بازي‌هاي فردا شب (یکشنبه) کالچو:
پالرمو - فيورنتينا
باري - جنووا
برشا - لاتزيو
کالياري - کيه‌وو
کاتانيا - لچه
چزنا - اودينزه
سمپدوريا - بولونيا



 

khooshe

مدیر بازنشسته
مصدوميت 6 هفته اي پيرلو در تمرينات


ستاره ايتاليايي باشگاه ميلان در جريان تمرينات تيمش از ناحيه زانو مصدوم شد.

آندره آ پیرلو،ستاره خط میانی میلان در جریان تمرینات این تیم از ناحیه زانو مصدوم شد و این مصدومیت باعث خواهد شد تا بازگشت او به ترکیب اصلی روسونری به تعویق بیفتد
پیش از این ماسیمیلیانو الگری مربی میلان اعلام کرده بود که پیرلو آماده حضور در دیدار این هفته تیمش مقابل پارماست ولی در جریان تمرینات روز یکشنبه زانوی راست پیرلو پیچ خورد تا او برای مدتی از میادین چمن به دور بماند
این در حالی است که این ستاره 31 ساله پیش از این به خاطر مصدومیت از ناحیه همسترینگ از میادین چمن دور بود و قراربود این هفته به زمین بازگردد. آزمایشهای دقیقتر برای اعلام شدت مصدومیت او به زودی انجام می شود.
بدین ترتیب بعید است که پیرلو به دیدار رفت تیمش در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا مقابل تاتنهام که سه شنبه این هفته برگزار می شود، برسد
اسکای سپورت 24 در گزارشی اعلام کرد که این بازیکن ایتالیایی برای 6 هفته از میادین ورزشی به دور خواهد بود که این به معنای غیبت او در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل تاتنهام خواهد بود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
آنچلوتي: بايد روي چهارم شدن تمرکز کنيم


کارلو آنچلوتي،سرمربي چلسي بخت قهرماني تيمش در ليگ برتر را اندک مي‌داند و مي گويد اين تيم قهرمان ليگ برتر نمي‌شود.

چلسی با شکست یکشنبه گذشته مقابل لیورپول ده امتیاز از منچستریونایتد عقب افتاد و مربی ایتالیایی می‌گوید تیمش باید تلاش کند به لیگ قهرمانان فصل بعد برسد: «دشوار است که فکر کنیم برگشته‌ایم و برای فتح لیگ برتر می‌جنگیم. فاصله خیلی زیاد است و باید روراست بود.
مهم‌ترین نکته این است که به جایگاه چهارم برسیم تا چلسی به لیگ قهرمانان راه یابد. ما مجبوریم با دیگر تیم‌ها بجنگیم. بهتر است که بازی به بازی در لیگ برتر پیش برویم و حداقل هدف خود را رسیدن به رتبه چهارم بدانیم.»
آنچلوتی درباره همساز کردن فرناندو تورس 50 میلون پوندی و دیدیه دروگبا هم صحبت کرده است. تورس مقابل لیورپول در اولین دیدارش برای چلسی خوب کار نکرد. آنچلوتی گفت: «هدف من به عنوان مربی این است که تلاش کنم بهترین راه حل را با بازیکنانی که دارم بیابم.
در این تیم دروگبا و تورس مهاجمانی رویایی هستند، و باید تلاش کنیم و هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم تا آنها بتوانند کنار هم بازی کنند.»

 

khooshe

مدیر بازنشسته
بولتون - اورتون؛ نبرد ميانه‌ با پايين جدول


مسابقات هفته بيست‌وهفتم ليگ برتر فوتبال انگليس با انجام ديدار دو تيم ميانه و پايين جدول ادامه مي‌يابد.

فردا شب (يکشنبه) در ورزشگاه ريبوک، بولتون به استقبال اورتون مي‌شتابد. تيم ميزبان اکنون با 33 امتياز صاحب رده هشتم جدول است. در حالي که اورتون با 30 امتياز در رده سيزدهم جدول جاي گرفته و در منطقه خطر است.
برنامه مسابقات امروز (شنبه) به اين شرح است:
منچستريونايتد - منچسترسيتي‌
آرسنال - ولورهامپتون
بيرمنگام - استوک‌
بلکبرن - نيوکاسل
بلکپول - آستون‌‌ويلا
ليورپول- ويگان

جدول رده بندي:
1- منچستريونايتد 54 امتياز -25 بازي
2-آرسنال 50 امتياز-25 بازي
3-منچسترسيتي 49 امتياز-26 بازي
4-چلسي 44 امتياز-25 بازي
5-تاتنهام 44 امتياز-25 بازي
6-ليورپول 38 امتياز26بازي
7-ساندرلند 37 امتياز-26 بازي
8-بولتون 33 امتياز- 26 بازي
9-استوک سيتي 33 امتياز-25 بازي
10-نيوکاسل يونايتد31 امتياز-25 بازي
11-بلکبرن 31 امتياز-26 بازي
12-فولام 30 امتياز-26 بازي
13-اورتون 30 امتياز-25 بازي
14-آستون ويلا 29 امتياز-26 بازي
15-بلکبرن 28 امتياز-25 بازي
16- بيرمنگام 27 امتياز-24 بازي
17-وست برومويچ آلبيون 26 امتياز-25 بازي
18-ويگان 26 امتياز-26 بازي
19-ولورهامپتون 24 امتياز- 25 بازي
20-وستهام 24 امتياز- 26 بازي


 

khooshe

مدیر بازنشسته
فرگوسن به گلزنانش مي‌نازد، مانچيني به مدافعانش


آمار و ارقام از توان هجومي و دفاعي ثبت شده فصل جاري ليگ برتر انگليس، از شرايط متفاوت دو رقيب همشهري در دربي شهر منچستر حکايت مي‌کند.
فردا عصر در شرايطي دربي هيجان‌انگيز شهر منچستر ميان مردان فرگوسن (تيم ميزبان) و شاگردان مانچيني (تيم ميهمان) از هفته بيست‌وهفتم ليگ برتر انجام مي‌شود. عملکرد شياطين سرخ يونايتدي در کار هجومي بر رقيب همشهري برتري داشته‌، ولي به لحاظ دفاعي آبي‌هاي آسماني(لقب من‌سيتي) برتر از تيم تحت رهبري فرگوسن است.
مطابق اين آمار، در فهرست بهترين تيم‌هاي گلزن فصل جاري، منچستريونايتد با زدن 55 گل و به جاي گذاشتن ميانگين 2.2 گل زده در هر بازي، در صدر قرار دارد.
حال آنکه منچسترسيتي توانسته 42 گل به ثمر رساند و حداکثر به ميانگين 1.62 گل زده در هر بازي برسد.

فهرست 5 تيم اول گلزن حال حاضر اين ليگ ممتاز قاره سبز به اين شرح است:

1- منچستريونايتد، 55 گل زده، ميانگين گل زده: 2.2
2- آرسنال، 54 گل زده، ميانگين گل زده: 2.16
3-چلسي، 46 گل زده، ميانگين گل زده: 1.84
4-منچسترسيتي، 42 گل زده، ميانگين گل زده:1.62
5-نيوکاسل‌يونايتد، 40 گل زده، ميانگين گل زده : 1.6

*برتري مانچيني بر فرگوسن
از نقطه نظر دفاعي وضعيت اين دو همشهري اندکي باهم متفاوت است. بر اين اساس منچسترسيتي که فردا براي کسب نتيجه راهي اولدترافورد مي‌شود، در رقابت‌هاي فصل جاري 22 گل دريافت کرده و با ميانگين گل خورده:0.85 در بين 5 تيم اول ممتاز دفاعي اين ليگ،‌صاحب رده دوم است.
در حالي که منچستريونايتد با 24 گل خورده و ميانگين گل خورده 0.96 داراي رده سوم است.
فهرست 5 تيم اول دفاعي بهترين ليگ اروپا به اين شرح است:

1- چلسي، 22 گل خورده، ميانگين گل خورده: 0.88
2-منچسترسيتي، 22 گل خورده، ميانگين گل خورده: 0.85
3-منچستريونايتد، 24 گل خورده، ميانگين گل خورده: 0.96
4-آرسنال، 27 گل خورده، ميانگين گل خورده: 1.08
5-تاتنهام، 27 گل خورده، ميانگين گل خورده: 1.08
 

khooshe

مدیر بازنشسته
علي كريمي از فهرست 18 نفره شالكه كنار گذاشته شد

علي كريمي از فهرست 18 نفره شالكه كنار گذاشته شد

علي كريمي از فهرست 18 نفره شالكه كنار گذاشته شد


علي کريمي به‏دليل گرفتگي عضله پشت پا از فهرست شالکه براي ديدار امشب مقابل فرايبورگ کنار گذاشته شد.
علي کريمي که اين روزها با تشخيص فليکس ماگات روزانه 2 نوبت تمرينات ويژه‌اي را انجام مي‌دهد و اين بازيکن ايراني جزو بازيکناني بود که مي‌توانست در مسابقه امشب دقايقي براي شالکه مقابل فرايبورگ به ميدان برود، اما به دليل اينکه علي کريمي 2 ساعت قبل از بازي از ناحيه عضله دوقلو پشت پا دچار گرفتگي شد و به همين دليل از فهرست 18 نفره کنار گذاشته شد.
بنا بر اعلام ابوالفضل جلالي، مدير برنامه هاي علي کريمي قرار است فردا وضعيت کريمي مورد بررسي قرار گيرد و کادر پزشکي شالکه شرايط جسماني اين بازيکن ايراني را اعلام خواهند کرد.
در هفته بيست و دوم بوندس ليگا شالکه موفق شد با تک‏گل فارفان تيم فرايبورگ را در خانه با نتيجه يک بر صفر شکست دهد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
نتايج ليگ برترانگلستان


برد آرسنال، تساوي ليورپول ازنتايج امشب ليگ برتر است.
نتایج لیگ برتر
آرسنال 2 – ولوز صفر
گل‌ها: فان‌پرسی (16 و 56)

بیرمنگام 1 – استوک سیتی صفر
گل: زیگیچ (90)

بلکبرن صفر – نیوکاسل صفر

بلکپول 1 – استون ویلا 1
گل‌ها: گراندین (14) برای بلکپول، آگبونلاهور (10) برای ویلا
اخراج: ماکون (70) از ویلا

لیورپول 1 – ویگان 1
گل‌ها: میرلس (24) برای لیورپول، گوهوری (65) برای ویگان

وست برومویچ 3 – وستهم 3
گل‌ها: دورانس (3)، تامس (8)، رید (32) برای وست‌برم، با (51 و 83) و کول (58) برای وستهم


 

khooshe

مدیر بازنشسته
روبرتو مانچيني: در مقابل گل روني هيچ کاري جز تشويق کردن نمي توانستيم انجام دهيم


روبرتو مانچيني، سرمربي منچسترسيتي، اعلام کرد تنها کاري که بازيکنانش مي توانستند در مقابل گل روني انجام دهند، تشويق کردن بازيکن حريف بود.

او مهاجم حریف را مورد ستایش قرار داد و گفت این شکست شانس تیمش برای قهرمانی در رقابت های این فصل را به حداقل رساند.
" وقتی بازیکنی مانند رونی چنین گل فوق العاده ای به ثمر می رساند، تنها باید او را تشویق کرد. این یک گل شگفت انگیز و باورنکردنی بود.
من برای بازیکنانم متاسفم زیرا ما مستحق این شکست نبودیم. به بازیکنانم افتخار می کنم. ما بازی تیمی بسیار خوبی انجام دادیم. ما در نیمه دوم بازی را به خوبی کنترل کردیم و یونایتدها دفاع می کردند."
سرمربی ایتالیایی سیتی معتقد است گل رونی نه تنها جایگاه تیمش در صدر جدول را تثبیت کرد، بلکه امیدهای سیتی برای قهرمانی در رقابت های این فصل را به میزان زیادی کاهش داد.
" شرایط اکنون بسیار دشوار شده است. اختلاف هشت امتیازی در این مقطع بسیار زیاد است. ما روز سه شنبه باید در لیگ اروپا بازی کنیم و باید خوش بین باشیم اما در حال حاضر شرایط مان خوب نیست."



 

khooshe

مدیر بازنشسته
آرسن ونگر: ما هم مثل بارسا نسبت به فصل قبل بهتر شده ايم


سرمربي آرسنال، اعلام کرد تيمش قصد دارد خاطرات بد فصل گذشته در ديدار مقابل بارسلونا را پاک کند.

آرسن ونگر، او تاکید کرد تیمش از بازی فصل گذشته درس گرفته و می خواهد در رویارویی این فصل با قهرمان اسپانیا جبران کند.
آرسنال و بارسا در بازی رفت فصل گذشته با بارسا به تساوی 2-2 رسید اما در دیدار برگشت 4-1 شکست خورد و حذف شد.
ونگر در گفتگو با خبرنگاران گفت:" انکار نمی کنم که فصل گذشته کمی از آنها ترسیدیم به ویژه در نیمه اول بازی رفت.
از بازی فصل گذشته یاد گرفتیم که مهمترین مسئله این است که در سطح خودمان بازی کنیم. شاید بارسلونا نسبت به فصل قبل تیم بهتری باشد اما ما هم چنین شرایطی داریم. این مسئله رویارویی دو تیم را جذاب تر خواهد کرد."


 

khooshe

مدیر بازنشسته
الکس فرگوسن: تا به حال گلي به زيبايي گل روني نديده بودم


سر الکس فرگوسن، سرمربي منچستريونايتد، با ابراز خوشحالي از پيروزي 2-1 تيمش مقابل منچسترسيتي اعلام کرد تاکنون گلي به زيبايي گل روني نديده بود.

سرمربی شیاطین سرخ در مصاحبه با اسکای اسپورت گفت:" تا به حال گلی مانند این ندیده بودم. بسیار فوق العاده و باورنکردنی بود.
این گل باعث شد همه گل نانی را فراموش کنند در حالی که این گل نیز بسیار زیبا بود. این گل نیز تماشایی بود اما الان همه در مورد گل رونی صحبت می کنند."
او همچنین در مورد این دیدار گفت:" فکر می کنم سیتی بازی را بسیار خوب آغاز کرد. آنها با توره و سیلوا فشار زیادی از سمت اورا وارد کردند و اندکی ما را به دردسر انداختند. اما فکر می کنم از دقیقه 15 شاهد بازی بسیار خوبی بودیم. ما مستحق پیروزی در نیمه اول بودیم.
سیتی در نیمه دوم با اضافه کردن رایت فیلیپس شرایط را تغییر داد اما ما خیلی هم به دردسر نیفتادیم. آنها به وسیله ژکو به یک گل شانسی رسیدند. توپ پس از برخورد به سیلوا وارد دروازه شد و آنها توانستند بازی را به تساوی بکشند.
ما موقعیت های زیادی برای زدن گل دوم داشتیم، حتی زمانی که بازی 1-0 بود. بازیکنان باید در لحظه تصمیم گیری کنند و این باعث می شود بعضی مواقع دچار اشتباه شوند.
این شکست چیزی از خطر سیتی کم نمی کند. آنها همچنان در بین چهار تیم بالای جدول جای دارند و یک تهدید برای ما به شمار می روند."



 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
مگه رونی چطوری گل زده؟؟؟
چرا آخه من ندیدم؟؟؟:cry:
یکی تعریف کنه .. که .. گلش چطوری بوده:(
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مگه رونی چطوری گل زده؟؟؟
چرا آخه من ندیدم؟؟؟:cry:
یکی تعریف کنه .. که .. گلش چطوری بوده:(
یه جورایی قیچی برگردون تو هوا...یه جورایی قیچی نشد پاش نود بود....خیلی قشنگ بود...
امروز هم تویه بازی پرسپولیس زیاد بهش اشاره شد....
 

khooshe

مدیر بازنشسته
دستمزد يک روزه اتوئو=دستمزد سالانه سورنسن يوونتوس


طبق گزارش هاي منتشره، دستمزد روزانه ساموئل اتوئو، مهاجم کامروني اينتر برابر با حقوق يک سال فردريک سورنسن، بازيکن يوونتوس است.
سایت گل- پانزده گل در بیست بازی، هفت گل در شش بازی لیگ قهرمانان اروپا و به ثمر رسیدن 27 گل در 32 بازی انجام شده؛ این آمار و ارقام گلهای ساموئل اتوئو تا پیش از دیدار حساس تیمش مقابل یوونتوس است
از سوی دیگر فدریک سورنسن ، مدافع جوان یوونتوس است که در ماه آوریل 19 ساله می شود.
طبق گزارش جالب منتشره در توتوسپورت، یازده سال تفاوت سنی بین این دو نفر وجود دارد ولی دستمزد اتوئو 525 برابر دستمزد مدافع جوان یوونتوس است.
اتوئو سالانه 10.5 میلیون یورو دریافت می کند ولی سورنسن سالی 20 هزار یورو دریافت می کند.
البته در دنیای فوتبال این آمار و ارقام حکم نمی کند ولی تاحدودی عجیب است که دستمزد روزانه اتوئو برابر با دستمزد سالانه سورنسن است.هرچند که نمایش توانایی های سورنسن ممکن است باعث شود که این اختلاف خیلی زود کاهش یابد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
اسکوربورد ايتاليا: برد فيورنتينا و اودينزه


برد فيورنتينا و اودينزه از نتايج مهم امشب است.
در بازیهای امشب نتایج زیر بدست آمد
پالرمو 2 – فیورنتینا 4
گل‌ها: پاستوره (7) و نوچرینو (48) برای فیورنتینا، جیلاردینو (36)، کامپورزه (70)، بووو (78 – گل به خودی) و مونتولیوو (88) برای فیورنتینا

باری صفر – جنوا صفر

کالیاری 4 – کیه‌وو 1
گل‌ها: کونتی (19)، کانتینی (29)، نه‌نه (43 و 71) برای کالیاری، ترئائو (84) برای کیه‌وو

کاتانیا 3 – لچه 2
گل‌ها: سیلوستره (45)، لودی (80 و 85) برای کاتانیا، جدا (56) و موناری (61) برای لچه

چزنا صفر – اودینزه 3
گل‌ها: دی‌ناتاله (41 و 75)، اینلر (70)

سمپدوریا 3 – بولونیا 1
گل‌ها: پالومبو (8)، گاستالدلو (14)، ماکارونه (15) برای سمپدوریا، پاپونی (65) برای بولونیا



 

khooshe

مدیر بازنشسته
اسکوربورد لاليگا: باخت اوساسونا، بازگشت ارکولس


باخت اوساسونا، بازگشت ارکولس از نتايج امشب لاليگا است.
اسکوربورد لالیگا
ارکولس 2 – ساراگوسا 1
گل‌ها: فارینوس (80)، ترزگه (89) برای ارکولس، برائولیو (4) برای ساراگوسا

لوانته 1 – آلمریا صفر
گل: کایسدو (52)

مالاگا 1 – ختافه 2
گل‌ها: باپتیستا (80، پنالتی) برای مالاگا، میکو (8)، کولونگا (23) برای ختافه

رئال سوسیه‌داد 1 – اوساسونا صفر
گل: تامودو (74)



 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
هفته بيست و سوم لاليگا اسپانيا
رئال مادريد به 5 امتيازي بارسا رسيد

اسپانیول 0 - 1 رئال مادرید

تيم فوتبال رئال مادريد كه از دقيقه دوم بازي ايكر كاسياس را به خاطر دريافت كارت قرمز از دست داد با تك گل دقيقه 24 مارسلو از سد تيم دوم كاتالونيا گذشت تا با توجه به تساوي بارسلونا برابر خيخون در بازي شنبه شب، فاصله بين دو غول لاليگا به 5 امتياز برسد.

هر دو تيم با سيستم 4-2-3-1 در ميدان حاضر شدند و ايكر كاسياس پس از خطا بر روي مهاجم اسپانيول از دقيقه دوم بازي مادريد را تنها گذاشت و ادان دروازه‌بان سوم رئال مادريد به جاي دودك نيمه مصدوم با دي ماريا مهاجم سپيدها تعويض شد.
اين اتفاق باعث تغيير در تاكتيك رئال مادريد شد و مردان مورينيو پس از اين اتفاق غير قابل پيش‌بيني كنترل ميانه ميدان را از آن خود كردند.
هم اكنون در جدول بارسلونا با 62 امتياز در صدر ايستاده و رئال مادريد با 57 امتياز دوم است.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
کاسياس: کارت قرمزم مشکوک بود


ايکر کاسياس دروازه‌بان رئال‌مادريد برخلاف انتظار، در دقايق نخست بازي شب گذشته رئال مقابل اسپانيول از بازي اخراج شد. اين در حالي بود که وي برخوردي با مهاجم حريف نداشته است.

کاسیاس در این‌باره می‌گوید: «کارت قرمزی که داور به من داد مشکوک بود اما به نظر می‌رسد من چاره‌ای جز پذیرش آن نداشتم. به هرحال خوشحالم که رئال‌مادرید یک بار دیگر ظرفیت بزرگ خود را نشان داد و در این بازی همانطور که همه انتظار داشتند بازی کرد. ما در این بازی 10امتیاز از 10 را می‌گیریم. چراکه با یک یار کمتر در یک بازی حریف را تحت تاثیر خود قرار دادیم.»
او همچنین از آنتونی آدان بازیکن جدید تیمش به نیکی یاد کرد و او را پدیده‌ای دانست که آینده از آن وی است.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
مارسلو: بدون ايكر به دردسر افتاديم


مدافع برزيلي تيم فوتبال رئال مادريد گفت: پس از اخراج کاسياس به شدت به دردسر افتاديم.


به نقل از لارازون اسپانيا، مارسلو پس از پيروزي يک بر صفر تيمش برابر اسپانيول تصريح کرد: قرار بود به عنوان يک مدافع در اين بازي رو به جلو حرکت نکنم و مورينيو بر ماندنم در خط دفاعي تاکيد داشت اما وقتي 10 نفره شديم چاره‌اي نداشتم مگر اينکه به خط حمله کمک کنم. ما دي‌ماريا را به خاطر تعويض با دروازه‌بان از دست داده بوديم و ساير مهاجمين نيز توسط دفاع تودرتوي حريف مهار شده بودند و من در يک لحظه از غفلت آنها استفاده کرده و گل زدم.
وي ادامه داد: عاشق گلزني هستم و بايد بگويم که گل زدن يک مدافع ارزش زيادي دارد چرا که اين وظيفه او نيست.


 
بالا