تورات-قران

afshin-18

عضو جدید
چند مدت پیش داشتم تورات می خوندم و به نکات جالبی رسیدم
1-اول که اکثر داستانهای تورات شبیه داستان های قران بود ولی بعضی از انها با قران تفاوت اساسی داشته اند
ما فرض می کنیم که تورات تحریف شده است منطقی است هر قسمتی که تحریف شده دارای دلیلی باشد و تحریف کنندگان سودی ببرند ولی در تورات امده است که ابراهیم باید اسحاق را قربانی می کرد ولی در قران گفته اسماعیل الان یهودی ها از اسحاق سود برده اند؟

2- دومین مورد اینه که در دین یهود هر شهری که تصرف شود باید اهالی ان را کاملا کشت که این به دور از ایین انسانی است
در اولین حمله قوم اسرائیل خداوند به موسی دستور داد که همه ی انسان ها و حیوانات را بکشند و تمام اموال را بسوزانند که هیچ چیزی از ان شهر نماند این جریان می گذرد و در جنگ بعد قوم اسرائیل شکست می خورد که موسی پیش خدامی رود و می گویید که دلیل شکست چه بوده است خداوند می گوید یک نفر از قوم اسرائیل ازجنگ اول غنیمت برادشته است و قوم شما دچار بلا است مگر ان شخص و خانواده اش و تمام اموالی را که برداشته است سوزانده شود بعد موسی در میان قوم اسرائیل می رود و طبق قرعه(؟)ان نفر را پیدا می کند و او و خانواده اش را در دره ی می سوزاند که ان دره را به این سبب دره ی بلا می نامنند ونکته ی بعد این است که از ان جنگ به بعد برداشتن غنیمت حلال می شود به شرطی که هرکس درصد موسی را هم بدهد(یا یک دهم بود یا یک پنجم)
اگر جریانات بالا به دقت بخوانید خواهید دریافت که احتمالا موسی اصلا پیامبری نبوده بلکه جادوگری بوده که قصد فریب و سروری مردم را داشته که وقتی در اولین جنگ می بیند که غنیمتی از انشان نشده تصمیم می گیرد از جنگ بعد غنیمت را بردارد و سهم خودش هم که محفوظ است و درمورد ان شخصی که سوزاند می شود نتیجه گرفت موسی این بهانه را اورده تا شکست اسرائیل را توجیه کند
(قران موسی را تایید کرده(؟))
3 سومین نکته این است که در تورات خداوند را جسم تصور کرده وطوری بر این نکته تاکید شده که واقعا برچسپ تحریف محال است (در قران هم در برخی ایه ها محدودیت مکانی برای خداوند مشخص شده )
4 چهارمین نکته این است که خداوند در تورات در چند بار نظرش عوض می شود و ین حکایت محدود بودن علم خداوند است
5 جالبتترین قسمت تورات زندگی داوود (ع) است که پیشنهاد می کنم همه اونو بخونن
یک روز داوود برای یک نفر از قوم یهودا پیام می فرستد که ما دراین مدت که در این صحرا ساکن بودم نگذاشتیم که کسی به گله ی تو حمله کند حالا کمی غذا برای افراد ما بفرست ان فرد امتناع می کند پس داوود شمشیر به کمر می بندد و می رود که ان فرد را با کل خانواده اش بکشد (البته این قضیه با درایت زن ان مرد تمام می شود)

بقیه ی نکته ها رو بعدا می نویسم
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
درباره مورد اولی که اشاره کردید یهودیها به حضرت اسحاق بیشتر علاقه دارند چون پیامبرانها حضرت موسی از نسل حضرت اسحاق بوده است.

یکی از مشکلاتشان با حضرت محمد هم همین بوده. که چرا حضرت محمد از نسل اسحاق و قوم بنی اسراییل نبوده است
انها چندان دل خوشی از حضرت اسماعیل ندارند و حتی اینکه او و مادرش در مکه زندگی کرده اند را بخاطر گناهی نابخشوده میدانند

درباره مساله جسمانیت خداوند این مساله را شما میتوانید عقلا رد کنید برهانهایی وجود دارد.لذا در هر جایی که چنین ادعایی امده باشد مردود است. درباره الفاظی که گفتید در قران امده ائمه شیعه تفسیر و توضیحاتش را اورده اند. فکر میکنم تفسیر المیزان جواب سوالات را در این زمینه خوب داده. میتوانید مطلالعه نمایید تا مشکل مرتفع شود.
اما اهل سنت احادیث و روایاتی دارند که بر جسمانی بودن خداوند تاکید کرده. از جمله حدیثی که ادعا شده خداوند سوار بر الاغ خود بر بالای مسجدی فرود می اید و... .
 

afshin-18

عضو جدید
درباره مورد اولی که اشاره کردید یهودیها به حضرت اسحاق بیشتر علاقه دارند چون پیامبرانها حضرت موسی از نسل حضرت اسحاق بوده است.

یکی از مشکلاتشان با حضرت محمد هم همین بوده. که چرا حضرت محمد از نسل اسحاق و قوم بنی اسراییل نبوده است
انها چندان دل خوشی از حضرت اسماعیل ندارند و حتی اینکه او و مادرش در مکه زندگی کرده اند را بخاطر گناهی نابخشوده میدانند

درباره مساله جسمانیت خداوند این مساله را شما میتوانید عقلا رد کنید برهانهایی وجود دارد.لذا در هر جایی که چنین ادعایی امده باشد مردود است. درباره الفاظی که گفتید در قران امده ائمه شیعه تفسیر و توضیحاتش را اورده اند. فکر میکنم تفسیر المیزان جواب سوالات را در این زمینه خوب داده. میتوانید مطلالعه نمایید تا مشکل مرتفع شود.
اما اهل سنت احادیث و روایاتی دارند که بر جسمانی بودن خداوند تاکید کرده. از جمله حدیثی که ادعا شده خداوند سوار بر الاغ خود بر بالای مسجدی فرود می اید و... .
یعنی موسی به دلیل اینکه از نسل اسحاقه این داستان رو تغییر داده؟
در قران هم ما ایاتی مبنی بر جسمانی بودن خدا داریم پس قران مشکل نداره؟
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
اگر در تصورمان خداوند بعد جسمانی داشته باشد

پس نیازمند مخلوقی است که جسمی بودن اورا تشکیل دهدپس اینجا خود علت نیز نیازمند عاملی است که بحث پدیده دور ایجاد می شود که این پدیده از نظر فلسفی با طل ودرجهان پدیده دور موجود نیست
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
در اولین حمله قوم اسرائیل خداوند به موسی دستور داد که همه ی انسان ها و حیوانات را بکشند و تمام اموال را بسوزانند که هیچ چیزی از ان شهر نماند این جریان می گذرد و در جنگ بعد قوم اسرائیل شکست می خورد که موسی پیش خدامی رود و می گویید که دلیل شکست چه بوده است خداوند می گوید یک نفر از قوم اسرائیل ازجنگ اول غنیمت برادشته است و قوم شما دچار بلا است مگر ان شخص و خانواده اش و تمام اموالی را که برداشته است سوزانده شود بعد موسی در میان قوم اسرائیل می رود و طبق قرعه(؟)ان نفر را پیدا می کند و او و خانواده اش را در دره ی می سوزاند که ان دره را به این سبب دره ی بلا می نامنند ونکته ی بعد این است که از ان جنگ به بعد برداشتن غنیمت حلال می شود به شرطی که هرکس درصد موسی را هم بدهد(یا یک دهم بود یا یک پنجم)
اگر جریانات بالا به دقت بخوانید خواهید دریافت که احتمالا موسی اصلا پیامبری نبوده بلکه جادوگری بوده که قصد فریب و سروری مردم را داشته که وقتی در اولین جنگ می بیند که غنیمتی از انشان نشده تصمیم می گیرد از جنگ بعد غنیمت را بردارد و سهم خودش هم که محفوظ است و درمورد ان شخصی که سوزاند می شود نتیجه گرفت موسی این بهانه را اورده تا شکست اسرائیل را توجیه کند

******************

ببینید طبق جملاتی که پررنگ کردم شما گفتید فردی وحالا این کار را به حضرت موسی نسبت میدهید

این جریان درست مثل جریان جنگ پیامبر است که به فرمان ایشان میگویند عده ای دور کوه باشند تا دشمن از پشت حمله نکند وعده ای در میدان جنگ بعد که روال جنگ به نفع مسلمانان می شود ان عده که محافظت می کردند کوه را ترک کرده وبه سو ی جمع کردن غنائم می افتن که در همان جنگ مسلمانان شسکت میخورند

خوب حالا ما باید پیامبر را تقصیر کار بدونیم چون شاید بعدا غنایم به ایشان هم برسه خداوندم هم بخاطر اشتباه یک فرد فرد دیگر را مجازات نیمکند
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
یعنی موسی به دلیل اینکه از نسل اسحاقه این داستان رو تغییر داده؟
در قران هم ما ایاتی مبنی بر جسمانی بودن خدا داریم پس قران مشکل نداره؟
ما که میگوییم تورات تحریف شده این تحریف را به علمای یهود نسبت میدهیم نه حضرت موسی! شما گفتید چرا در تورات این طور گفته در قران انطور.چه نفعی در این تحریف بوده .
من هم گفتم نفعش برای قوم یهود این بوده که بنی اسراییل از نسل حضرت اسحاق است نه اسماعیل. به همین دلیل انها داستان را تغییر داده اند. راستی به دلیل همین قوم پرستی انها حضرت محمد(ص) را پیامبر خاتم نمیدانند و منتظر هستند اخرین پیامبر از قوم خودشان ظهور کند!!!!

البته فرض من این است که شما قران را کتاب اسمانی و تحریف نشده میدانید و حالا میخواهید بدانید چرا یهودیها اینکار را کرده اند؟ اما اگر قران را به این شکل قبول ندارید ان بحث دیگری است و باید از منظر برون دینی به مساله نگاه کرد.
در مورد قران بالا اشاره کردم اگر به تفاسیر مراجعه کنید ان ایاتی را که شما جسمانی دانسته اید توضیح داده اند در روایات هم معنای انها را شرح داده اند.
بعدا براتون چند نمونه میگذارم تا خودتان ببینید منظور جسمانیت نبوده و چیز دیگری مد نظر است.
 

afshin-18

عضو جدید
در اولین حمله قوم اسرائیل خداوند به موسی دستور داد که همه ی انسان ها و حیوانات را بکشند و تمام اموال را بسوزانند که هیچ چیزی از ان شهر نماند این جریان می گذرد و در جنگ بعد قوم اسرائیل شکست می خورد که موسی پیش خدامی رود و می گویید که دلیل شکست چه بوده است خداوند می گوید یک نفر از قوم اسرائیل ازجنگ اول غنیمت برادشته است و قوم شما دچار بلا است مگر ان شخص و خانواده اش و تمام اموالی را که برداشته است سوزانده شود بعد موسی در میان قوم اسرائیل می رود و طبق قرعه(؟)ان نفر را پیدا می کند و او و خانواده اش را در دره ی می سوزاند که ان دره را به این سبب دره ی بلا می نامنند ونکته ی بعد این است که از ان جنگ به بعد برداشتن غنیمت حلال می شود به شرطی که هرکس درصد موسی را هم بدهد(یا یک دهم بود یا یک پنجم)
اگر جریانات بالا به دقت بخوانید خواهید دریافت که احتمالا موسی اصلا پیامبری نبوده بلکه جادوگری بوده که قصد فریب و سروری مردم را داشته که وقتی در اولین جنگ می بیند که غنیمتی از انشان نشده تصمیم می گیرد از جنگ بعد غنیمت را بردارد و سهم خودش هم که محفوظ است و درمورد ان شخصی که سوزاند می شود نتیجه گرفت موسی این بهانه را اورده تا شکست اسرائیل را توجیه کند

******************

ببینید طبق جملاتی که پررنگ کردم شما گفتید فردی وحالا این کار را به حضرت موسی نسبت میدهید

این جریان درست مثل جریان جنگ پیامبر است که به فرمان ایشان میگویند عده ای دور کوه باشند تا دشمن از پشت حمله نکند وعده ای در میدان جنگ بعد که روال جنگ به نفع مسلمانان می شود ان عده که محافظت می کردند کوه را ترک کرده وبه سو ی جمع کردن غنائم می افتن که در همان جنگ مسلمانان شسکت میخورند

خوب حالا ما باید پیامبر را تقصیر کار بدونیم چون شاید بعدا غنایم به ایشان هم برسه خداوندم هم بخاطر اشتباه یک فرد فرد دیگر را مجازات نیمکند
شما متن رو نفهمیده اید ان شخص غنیمت برداشت موسی هم ان شخص را به همراه خانواده اش سوزاند
ما که میگوییم تورات تحریف شده این تحریف را به علمای یهود نسبت میدهیم نه حضرت موسی! شما گفتید چرا در تورات این طور گفته در قران انطور.چه نفعی در این تحریف بوده .
من هم گفتم نفعش برای قوم یهود این بوده که بنی اسراییل از نسل حضرت اسحاق است نه اسماعیل. به همین دلیل انها داستان را تغییر داده اند. راستی به دلیل همین قوم پرستی انها حضرت محمد(ص) را پیامبر خاتم نمیدانند و منتظر هستند اخرین پیامبر از قوم خودشان ظهور کند!!!!

البته فرض من این است که شما قران را کتاب اسمانی و تحریف نشده میدانید و حالا میخواهید بدانید چرا یهودیها اینکار را کرده اند؟ اما اگر قران را به این شکل قبول ندارید ان بحث دیگری است و باید از منظر برون دینی به مساله نگاه کرد.
در مورد قران بالا اشاره کردم اگر به تفاسیر مراجعه کنید ان ایاتی را که شما جسمانی دانسته اید توضیح داده اند در روایات هم معنای انها را شرح داده اند.
بعدا براتون چند نمونه میگذارم تا خودتان ببینید منظور جسمانیت نبوده و چیز دیگری مد نظر است.
درمورد اسحاق قانع شدم
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
چند مدت پیش داشتم تورات می خوندم و به نکات جالبی رسیدم
1-اول که اکثر داستانهای تورات شبیه داستان های قران بود ولی بعضی از انها با قران تفاوت اساسی داشته اند
ما فرض می کنیم که تورات تحریف شده است منطقی است هر قسمتی که تحریف شده دارای دلیلی باشد و تحریف کنندگان سودی ببرند ولی در تورات امده است که ابراهیم باید اسحاق را قربانی می کرد ولی در قران گفته اسماعیل الان یهودی ها از اسحاق سود برده اند؟

می دونی که حضرت ابراهیم دو فرزند به نام اسماعیل و اسحاق داشتند و پیامبران بنی اسراییل تا حضرت عیسی(ع) همگی از نسل حضرت اسحاق هستند و پیامبر ما از نسل اسماعیل (ع)
قوم یهود بعد از اینکه توسط خداوند بر جهانیان برتری داده شد و علم و آگاهی یافتند تکبر ورزیده و کرامت انسانها را در نژاد دیدند و خود را برتر از جهانیان دانسته
تا آنجایی ک به فرموده قرآن آنها پیامبر را مانند فرزندان خود می شناختند ولی وقتی نشانه ها را دیدند گفتند چرا از ما پیامبری برانگیخته نشده
و این کاملا نشانه نژاد پرستی قوم یهود بوده
و اینکه خداوند برای اسماعیل (ع) این آزمایش را قرار داده خود نوعی نشانه است
و یهود از ماجرا ناخشنود


2-
دومین مورد اینه که در دین یهود هر شهری که تصرف شود باید اهالی ان را کاملا کشت که این به دور از ایین انسانی است
در اولین حمله قوم اسرائیل خداوند به موسی دستور داد که همه ی انسان ها و حیوانات را بکشند و تمام اموال را بسوزانند که هیچ چیزی از ان شهر نماند این جریان می گذرد و در جنگ بعد قوم اسرائیل شکست می خورد که موسی پیش خدامی رود و می گویید که دلیل شکست چه بوده است خداوند می گوید یک نفر از قوم اسرائیل ازجنگ اول غنیمت برادشته است و قوم شما دچار بلا است مگر ان شخص و خانواده اش و تمام اموالی را که برداشته است سوزانده شود بعد موسی در میان قوم اسرائیل می رود و طبق قرعه(؟)ان نفر را پیدا می کند و او و خانواده اش را در دره ی می سوزاند که ان دره را به این سبب دره ی بلا می نامنند ونکته ی بعد این است که از ان جنگ به بعد برداشتن غنیمت حلال می شود به شرطی که هرکس درصد موسی را هم بدهد(یا یک دهم بود یا یک پنجم)
اگر جریانات بالا به دقت بخوانید خواهید دریافت که احتمالا موسی اصلا پیامبری نبوده بلکه جادوگری بوده که قصد فریب و سروری مردم را داشته که وقتی در اولین جنگ می بیند که غنیمتی از انشان نشده تصمیم می گیرد از جنگ بعد غنیمت را بردارد و سهم خودش هم که محفوظ است و درمورد ان شخصی که سوزاند می شود نتیجه گرفت موسی این بهانه را اورده تا شکست اسرائیل را توجیه کند
(قران موسی را تایید کرده(؟))

این یهود چنین قانونی را دارد رو نمی دونم
اما این که قرآن موسی (ع) رو تکریم کرده درسته و منافاتی ندارد
از این جهت که اگر ما موسی (ع) را پیامبر دانسته و او را امین خداوند برای تبلیغ و اجرای قوانین الهی بدانیم و به عبارتی پیامبر خداوند بدانیم می توانیم به این نتیجه برسیم که موسی (ع) دارای عصمت بوده و مرتکب گناه نمی شدند
و این جعلیاتی است که خود بنی اسراییل انجام دادند



3
سومین نکته این است که در تورات خداوند را جسم تصور کرده وطوری بر این نکته تاکید شده که واقعا برچسپ تحریف محال است (در قران هم در برخی ایه ها محدودیت مکانی برای خداوند مشخص شده )

تا اونجایی که ما می دونیم در هیچ جای قرآن برای خداوند محدودیتی آورده نشده
خواهشا برای اثبات ادعا آیه و سوده مورد نظر را بیاور
و هر گونه جسمی برای خدا قایل شدند برابر کفر است

4
چهارمین نکته این است که خداوند در تورات در چند بار نظرش عوض می شود و ین حکایت محدود بودن علم خداوند است

ما مسلمانیم و اعتقاد برا اینکه قرآن تحریف نشده اگر از قرآن براهینی بیاوری بهتر می توانیم همدیگر رو رشن کنیم

5
جالبتترین قسمت تورات زندگی داوود (ع) است که پیشنهاد می کنم همه اونو بخونن
یک روز داوود برای یک نفر از قوم یهودا پیام می فرستد که ما دراین مدت که در این صحرا ساکن بودم نگذاشتیم که کسی به گله ی تو حمله کند حالا کمی غذا برای افراد ما بفرست ان فرد امتناع می کند پس داوود شمشیر به کمر می بندد و می رود که ان فرد را با کل خانواده اش بکشد (البته این قضیه با درایت زن ان مرد تمام می شود)

همانطور که گفتم پیامبران دارای عصمت می باشند و مرتکب گناه نمی باشند این کذبیاتی است که دیگران در دین اوردند

منتظر نکات بعدی هستیم
موفق باشید
 

Similar threads

بالا