کمک کنین

وضعیت
موضوع بسته شده است.

water.87

کاربر بیش فعال
از دوستای گلم تو تاار اسلام و قران کمک می خوام:
اگر انسان رو شامل سه حلقه بدونیم(ذهن و روان-قلب و ملکوت-جسم و عالم ناسوت) ، این سه حلقه از هم و بر هم تاثیر دارن .... می خوام یه مقاله بنویسم در مورد تاثیر متقابل ذهن و روان بر جسم و عالم ناسوت بشر و همچنین بر قلب و ملکوت انسان...
مطالبی که پیدا کردم خیلی جالب نبودند ، بیشتر جنبه ی پزشکی و ....خواهشن کمک کنین.....
 

sutern

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوست عزیز همینطور که شما اشاره کردین این سه حوزه عبارتند از 1- حوزه ناسوت 2-حوزه ذهن و روان 3- حوزه قلب و عالم مثال
حوزه ناسوت، همون عالم ماده­ ست که از مواد عنصری تشکیل شده و از جسم ما آغاز می­شه و همه شرایط مادی ما مثل خوراک، پوشاک، مسکن، شهر، رو شامل میشه در واقع، هر چیزی که در این عالم می­تونه روی ما تاثیری بذاره رو شامل می­شه.
حوزه ذهن و روان، عبارتست از همه شرایط و اوضاع ذهنی و روانی ما، مثل اینکه به خداوند چقدر ایمان داریم، چه میزان اعتماد به نفس داریم، واقع بینی و خوشبینی و مثبت اندیشی ما، منفی بودن و افسردگی­مان چقدر هست، ترس و دلهره چقدر بر امور ما اثر داره، توانمندی های خدادادمون رو چقدر قبول داریم و ...
حوزه قلب و عالم مثال، چیزیه که در واقع شکل معنوی و ملکوتی ما رو می­سازه. همون قبر برزخی ماست که نتیجه نیات ما و حاصل ملکوتی اعمال قلبی ماست.
مطلب مهم اینه که این سه حوزه بشدت بر هم تاثیر همکنشی(Interactional) و متقابل دارن و توفیق یکی با توفیق دیگری غالبا(و نه همیشه) همراهه. سلامت حوزه ناسوت بر حوزه ذهن وروان موثره و بالعکس و نیز سلامت و نورانیت حوزه ملکوت و قلب با دو حوزه دیگه در تعامله.مثلا برخی بیماری­ها و نارسایی­های جسمی مثل کم­ خونی، سوء تغذیه، پرخوابی و تنبلی، پرخوری و افراط در شهوات، زندگی دور از طبیعت و آب و سبزه (حلقه­ ناسوت) می­تونه در ذهن و روان و نیز ملکوت ما اختلال ایجاد کنه. و خدا ناباوری یا ناخود باوری، پریشان ذهنی،ترسو بودن، افسردگی و مانند آن(حلقه ذهن وروان) نیز می­تونه نظام ناسوت و ملکوت رو به هم بریزه
کارهای بد و گناهان ، رعایت نکردن حق الله یا حق الناس بویژه والدین و ارحام (حلقه ملکوت یا قلب) بر عالم ناسوت و روان ما موثره.
نظریه سه حلقه ای می­گه برای رسیدن به سعادت و سلامت باید سه حوزه رو با هم تدبیر کرد چون این سه حوزه تمام وجود آدم رو در برگرفته و بر هم تاثیر متقابل دارن. با مدیریت درست این سه حوزه آدم با لطف الهی مشمول رحمت و امداد خدا می­شه و از سعات و سلامت دنیا و آخرت بیشتر بهره می­بره.
امیدوارم این توضیحات مفید بوده باشه .
 
آخرین ویرایش:

water.87

کاربر بیش فعال
:gol:ممنون از توضیحاتتون، ولی با توجه به اینکه می خوام مقاله ارایه بدم مطالب بیشتری می خوام ، اگه ادرسی ، یا کتابی رو سراغ دارین که در این رابطه بیشتر توضیح میده ممنون میشم:gol:
 

sutern

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوست عزیز شرمنده کتاب یا ادرس سراغ ندارم
موفق باشین :gol:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا