آمريكا؛ چهارمين كشور اينترنت پرسرعت با 76 ميليون كاربر

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آمريكا؛ چهارمين كشور اينترنت پرسرعت با 76 ميليون كاربر
خبرگزاري فارس: در حال حاضر 55 درصد ساكنان آمريكا معادل 76 ميليون نفر به اينترنت پرسرعت دسترسي دارند و در مقابل، 63 درصد مردم اين كشور معادل 98 ميليون نفر از خدمات تلويزيون‌هاي كابلي بهره مي‌برند.



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، اينترنت پرسرعت كه اين روزها از معيارهاي مهم براي سنجش ميزان نفوذ فناوري در كشورها محسوب مي‌شود، هميشه مفيد نيست و اگر به صورت بهينه استفاده نشود مي‌تواند مشكلاتي را به وجود آورد.
در كشوري مانند آمريكا كه اين روزها بخش اعظم مردم آن به اينترنت دسترسي دارند، فرهنگ استفاده بهينه از اين ابزار مجازي وجود ندارد و اين مسئله موجب شده است تا گزارش‌هاي متعدد شيوع اعتياد اينترنتي بين جوانان اين كشور را به اطلاع برساند.

اعتياد دانشجويان آمريكايي به ابزارهايي نظير تلفن همراه، وسايل ارتباط جمعي و به‌خصوص اينترنت به مشكلي عمده تبديل شده است و كارشناسان با انجام مطالعات گسترده روي اين افراد دريافته‌اند كه علائم اعتياد به فناوري شباهت زيادي با اعتياد به الكل و مواد مخدر دارد. اين روزها بسياري از جوانان آمريكايي گذراندن اوقات خود در اينترنت را به حضور در كنار اعضاي خانواده و دوستان ترجيح مي‌دهند.

اين جريان تبعات ديگري را نيز در پي داشته است. طبق يك آمار جديد يك‌چهارم دختران و 15 درصد پسران 15 تا 17 ساله آمريكايي وبلاگ شخصي دارند و در مجموع مي‌توان گفت كه از هر 5 نوجوان آمريكايي يك نفر وبلاگ دارد و از هر 5 نوجوان مدرسه‌اي آمريكايي با امكان دسترسي به اينترنت 3 نفر صاحب سايت اينترنتي، صفحه ويژه در شبكه‌هاي اجتماعي هستند.
اما اين رشد تعداد وبلاگ‌ها چندان هم مناسب به نظر نمي‌رسد. زيرا كارشناسان اعلام كرده‌اند كه اين روزها بيشتر آمريكايي‌ها وبلاگ‌هاي خود را با مسايل سياسي به‌روز مي‌كنند و در تلاشند از طريق وبلاگ‌هاي شخصي خود با مقامات سياسي آمريكا ارتباط برقرار كنند و وارد فعاليت‌هاي سياسي شوند.

برخي كارشناسان بر اين باورند كه اينترنت، نگاه سياسي مردم آمريكا به زندگي روزمره را تقويت كرده و باعث شده رفتارهاي روزمره آنها به طور محسوس تغيير كند. به طور كلي افزايش دسترسي كاربران خانگي و تجاري آمريكا به اينترنت پرسرعت مهم‌ترين عامل در اين تغيير رفتار بوده است. اما در كنار اين رشد بايد اعلام كرد كه آمريكا بعد از دانمارك، سوئد، هلند و نروژ، چهارمين كشور جهان در ارايه اينترنت پرسرعت به مردم خود محسوب مي‌شود و هنوز نتوانسته است اين خدمات را با بهترين كيفيت به دست عموم كاربران برساند.
با وجود سياست‌گذاري‌‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده دولت آمريكا در سال‌هاي اخير، اينترنت هنوز نتوانسته‌ است محبوب‌ترين ابزار سرگرمي براي مردم اين كشور تبديل شود و جاي تلويزيون را بگيرد. در حال حاضر 55 درصد ساكنان آمريكا معادل 76 ميليون نفر به اينترنت پرسرعت دسترسي دارند و در مقابل، 63 درصد مردم اين كشور معادل 98 ميليون نفر از خدمات تلويزيون‌هاي كابلي بهره مي‌برند.

طبق آمار موجود، 20 درصد مردم آمريكا بيشتر اطلاعات علمي مورد نظر خود را از اينترنت به دست مي‌آورند و در مقابل، 41 درصد ساكنان اين كشور براي كسب اطلاعات مذكور سراغ تلويزيون مي‌روند. روزنامه ها و مجلات هريك با 14 درصد و راديو با 4 درصد در رتبه‌هاي بعدي محبوب‌ترين رسانه‌ها در آمريكا جاي دارند. حدود 80 درصد آمريكايي‌هايي اطلاعات مورد نياز خود را از اينترنت دريافت مي‌كنند، آن‌ها را از ديگر مراجع اطلاعاتي براي اطمينان خاطر مجددا مورد بررسي قرار مي‌دهند.

اينترنت پرسرعت و گسترش خطوط پهن‌باند اين روزها يكي از چالش‌هاي اصلي پيش‌روي دولت آمريكا محسوب مي‌شود كه تلاش‌هاي فراواني براي حل آن صورت مي‌گيرد. آمريكا در جريان گسترش خطوط پهن‌باند اينترنتي از بسياري از كشورهاي توسعه‌يافته اروپايي از جمله انگليس، فرانسه، ايتاليا، آلمان جلوتر است. اما با اين وجود كشورهاي منطقه اسكانديناوي بهترين و ارزان‌ترين خدمات اينترنتي در دنيا را ارايه مي‌دهند و در اين زمينه از آمريكا پيشي گرفته‌اند.
 

Similar threads

بالا