يه سوال از كسايي كه به مهدويت اعتقاد دارن

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه نمي خوام با چشم خودتون ببينيد.... مي گيد بر اساس آيات قرآن...ولي مواردي كه نوشتيد هيچ كدومش در مورد امام زمان حرفي نزده بود... با هم خونديم و با هم ديديم. پس ديگه نمي شه انكار كرد.
براي شما حرف ائمه سنده وقتي كه تو كتاب بينش دبيرستانيمون هم نوشته شده بود كه كلي افراد حديثها رو جعل كردن... اگر منظورتون از علم حديث هم اينيه كه آخوندا در اوردن با نهايت احترام اينا كه سر كوچكترين چيزا هميشه با هم تو جنگن نمي شه رو حرفشون حساب كرد.
و در مورد حرف آخرت، حرف تاريخ نويسان در مورد كورش و .... قبول مي كنيم چرا كه مذهب هميشه بازيچه دست دولتمردان و ... بوده كه با سواستفاده از اون بتونن به همه كاراشون لاپوشوني كنن. همونطور كه مسيحيت يه مدت به دست كشيشا مورد سواستفاده قرار گرفت براي اهداف شومشون... اسلام هم بازيچه دست افراد بوده. پس دليلي نداره كه كسي تاريخچه كوروش رو تغيير بده ولي مذهب رو چرا... واسه خيلي ها منفعت داشته و داره....

اینطور نیست که تاریخ تحریف نشده باشه سالهاست این اتفاق می افته اتفاقا تحریف تاریخ برای پادشاهان سیاستمداران احزاب ... خیلی هم مفید است معمولا اگر یک کشوری جایی خرابکاری کرده باشه برای اینکه وجهه بین المللی خودش را حفظ کند انها را پنهان میکنه یا تغییر میده . جدیدترینش هم اسرار کشتار کاتین بود که روسیه سالها حقیقت را نمی پذیرفت اما بالاخره پوتین جدیدا به این موضوع اعتراف کرد.
از قضا تحریف تاریخ ایران باستان هم برای کسانی که بخواهند مردم را از ایران بعد از امدن اسلام متنفر کنند و از ایران دوران باستان یک مدینه فاضله براشون بسازن خیلی هم مفید است.جالبه همونهاییکه ادعا میکنند اسلام مال 1400 سال پیشه و قدیمیه برای اینکه خودشان را ریشه دار و بافرهنگ نشان بدهند به زمانی قبل از 1400 سال برمیگردند و استناد میکنند.!!!

اخوندها و کشیشها هم مثل همه ادمهای دیگر اشتباه میکنند مشکل ما این است که به همه چیز صفر و یکی نگاه میکنیم .اخوند یعنی کسی که درسهای حوزوی را خوانده نه معصوم . اونهم میتونه مثل همه ادمها اشتباه کنه اما اشتباهات یک عده را نباید مایه نفی همه کرد .
انصاف داشته باشیم اگر تو جامعه ما عده ای پزشک تو کارشان اشتباه کنند عملشان را بد انجام دهند یا از موقعیت شغلیشون سواستفاده کنند ایا باید بگوییم همه پزشکان بدند همه شون فاسد و بیسوادند؟؟؟
اما یک تفاوتی داره انجا میگردیم و خوبش را پیدا میکنیم چون زندگی مادیمان برامون خیلی مهمه و نمیتونیم ازش بگذریم اما اینجا حاضر نیستیم دنبال یک ادم مطمئن و قابل اعتماد بگردیم .در واقع به جسممون توجه داریم اما به روحمان خیر.
 

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام ...

سلام ...

:gol:
خوب در مورد آيات 105 و 406 سوره انبياء، تو قرآن كه هيچ حرفي حتي از ظهور كسي نزده، حرف امام باقر هم كه خوب حديثه و قابل تحريف، چون خدا تضمين كرده قرآنشو از تحريف حفظ كنه نه احاديثو...

در مورد آيه 55 سوره نور هم كه همونطور كه گفتيد به سه تا مورد اشاره كرده كه يكيشم ظهور امام زمان نيست.
در مورد كتاب و حديث هم كه ديگه چيزي نمي شه گفت، خودتون بهتر مي دونين...
سلام
ببخشید من وسط بحث وارد شدم
فقط خواستم یک نکته رو بگم
اسلام افتخار می کنه به دینش بخاطره این که دین تفکر و تعقل است ( نه اسلام رایج و کنونی )
بارزه این گفته هم آیات متعدد قرآن که انسان را تشویق به تفکر میکند .
در جای جای قرآن از انسان خواسته شده در مورد طبیعت ، تاریخ ، وقایع حاضر و آیات قرآن فکر کند ، افلا تعقلون ؟ ... پس یکی از ویژگی های قرآن این است که با تفکر بر آیات به نتایج جدیدی میرسید ، آیات مذکور هم از آیاتی هستند که مساله آخرالزمان اشاره کرده و خداوند به صالحان وعده داده که زمین را به آنها ارث می دهد . و آنها را خلیفه در زمین می کند ، خب حالا باید ببینیم این صالحان که در قرآن به آنها اشاره شده چه کسانی هستند ...
آیا حجه بن الحسن نیز صالحان است ، و اگر هست در چه درجه ای صالحان قرار می گیرد ؟
من تا این جای موضوع گفتم که خودتون به این موضوع فکر کنید ، از اینجا به بعد رو با توجه به اعتقاداتی که دارید و با توجه به منطقی که خداوند در وجود انسان ها قرار داده مورد بررسی قرار دهید ، ببینید ایا کسی بجز امام زمان که ملقب به ابا صالح هستند می تواند در بالاترین درجه صالحان قرار گیرد یا خیر ...
در درجه آخر ، درسته که احادیث تضمینی مثل قرآن ندارن اما خودمونیم وقتی در مورد یک موضوع بیش از صدها و هزاران حدیث موجوده ، حتما یک خبری هست دیگه ...
امیدوارم صادقانه فکر کنید و نیتتون توجیه کسی نباشه ، همونطور که من فقط یک مطلب رو اشاره کرده و تفکر و نتیجه گیریش رو سپردم به خودتون
امیدوارم موفق باشید .
حق نگهدارتون .
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه نمي خوام با چشم خودتون ببينيد.... مي گيد بر اساس آيات قرآن...ولي مواردي كه نوشتيد هيچ كدومش در مورد امام زمان حرفي نزده بود... با هم خونديم و با هم ديديم. پس ديگه نمي شه انكار كرد.
براي شما حرف ائمه سنده وقتي كه تو كتاب بينش دبيرستانيمون هم نوشته شده بود كه كلي افراد حديثها رو جعل كردن... اگر منظورتون از علم حديث هم اينيه كه آخوندا در اوردن با نهايت احترام اينا كه سر كوچكترين چيزا هميشه با هم تو جنگن نمي شه رو حرفشون حساب كرد.
و در مورد حرف آخرت، حرف تاريخ نويسان در مورد كورش و .... قبول مي كنيم چرا كه مذهب هميشه بازيچه دست دولتمردان و ... بوده كه با سواستفاده از اون بتونن به همه كاراشون لاپوشوني كنن. همونطور كه مسيحيت يه مدت به دست كشيشا مورد سواستفاده قرار گرفت براي اهداف شومشون... اسلام هم بازيچه دست افراد بوده. پس دليلي نداره كه كسي تاريخچه كوروش رو تغيير بده ولي مذهب رو چرا... واسه خيلي ها منفعت داشته و داره....

من که میگم کورشی وجود نداشته .سندی به من بده که کورش وجود دارد؟یک سند لطفا. تاریخ قبول نیست چون قابل تحریف است و کسی هم تضمین نداده که حفظش میکنه.
 

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
مگه نمیگید اشاره مستقیم یعنی اینکه اسم شخص برده بشه؟
اشاره مستقیم را تعریف کنید.منظورتون چیه؟
دوست عزیز اولا اتفاق عایشه بعد از نزول قرآن بوده و خداوند هیچ گاه آینده شخصی را برایش از پیش تعریف شده قرار نمی دهد ، این انسان ها هستند که با اعمالشان زندگی خود را رقم می زنند ، خداوند هم در پشت پرده هشدار هایی به انها می دهد ، در ثانی اگر در قرآن اسمی از شخصی برده میشد ، عرب جماعت قرآن رو هم مورد تهمت قرار می داد ، همانطور که پس از وفات حضرت رسول ( ص ) ، حضرت علی ع و حضرت فاطمه را مورد تهمت قرار دادند ، همانطور که در زمان معاویه حتی کار به جایی رسید که حضرت رسول ( ص ) را نیز انکار می کردند و معاویه قصد نابود کردن نام حضرت رسول را داشت . در هر صورت به نظر من قرآن برای حفظ خود خیلی از حرفها را در پشت پرده زده و سپس از مومنین خواسته که بر روی آن فکر کنند ...
جریان های مختلفی در قرآن بدین شکل آمده است که بارز ترین آنها ولایت حضرت امیر و معصومیت آنهاست
یا علی ...
 

phalagh

مدیر بازنشسته
نه نمي خوام با چشم خودتون ببينيد.... مي گيد بر اساس آيات قرآن...ولي مواردي كه نوشتيد هيچ كدومش در مورد امام زمان حرفي نزده بود... با هم خونديم و با هم ديديم. پس ديگه نمي شه انكار كرد.
براي شما حرف ائمه سنده وقتي كه تو كتاب بينش دبيرستانيمون هم نوشته شده بود كه كلي افراد حديثها رو جعل كردن... اگر منظورتون از علم حديث هم اينيه كه آخوندا در اوردن با نهايت احترام اينا كه سر كوچكترين چيزا هميشه با هم تو جنگن نمي شه رو حرفشون حساب كرد.
و در مورد حرف آخرت، حرف تاريخ نويسان در مورد كورش و .... قبول مي كنيم چرا كه مذهب هميشه بازيچه دست دولتمردان و ... بوده كه با سواستفاده از اون بتونن به همه كاراشون لاپوشوني كنن. همونطور كه مسيحيت يه مدت به دست كشيشا مورد سواستفاده قرار گرفت براي اهداف شومشون... اسلام هم بازيچه دست افراد بوده. پس دليلي نداره كه كسي تاريخچه كوروش رو تغيير بده ولي مذهب رو چرا... واسه خيلي ها منفعت داشته و داره....
در جواب پاراگراف آخرتون فقط ميگم تا حالا اين جمله رو شنيديد كه ميگن: تاريخ رو هميشه پيروزمندان مينويسند؟

فكر كنم منظورم كاملا واضحه.
 

hosseinassar

مدیر ارشد
یهودیان معتقدند که آخر زمان شخصی به اسم محمد قیام می کنه و منجی بشر می شه
مسلمونان هم معتقدند امام زمان در آخر زمان قیام می کنه( اسم اصلی امام محمد هست که چون یهودیان به محمد اعتقاد داشتن پیامبر اسم ایشون را مهدی گذاشت تا مسلمون ها با یهودی ها متفاوت باشند)
مسیحی ها هم به منجی اعتقاد دارند فقط انها معتقدند که مسیح ظهور می کنه .
ما هم نظر مسیحی ها قبول داریم .فقط معتقدیم حضرت عیسی با امام مهدی ظهور می کنه
حتی زردشت هم به منجی اعتقاد داره
پس همه دین ها به منجی اعتقاد دارن فرق اونا فقط در اسم منجی هست
 

farhadjan

عضو جدید
مگه نمیگید اشاره مستقیم یعنی اینکه اسم شخص برده بشه؟
اشاره مستقیم را تعریف کنید.منظورتون چیه؟
[FONT=&quot]شان نزول اون آیات که کاملا مشخصه[/FONT]​
[FONT=&quot]مشکل آینه که علمای شیعه به زور از چند تا آیه نسبتا بی ربط برای اثبات مهدویت در قرآن استفاده کردند.[/FONT]​

دوست عزیز اولا اتفاق عایشه بعد از نزول قرآن بوده و خداوند هیچ گاه آینده شخصی را برایش از پیش تعریف شده قرار نمی دهد ، این انسان ها هستند که با اعمالشان زندگی خود را رقم می زنند ، خداوند هم در پشت پرده هشدار هایی به انها می دهد ، در ثانی اگر در قرآن اسمی از شخصی برده میشد ، عرب جماعت قرآن رو هم مورد تهمت قرار می داد ، همانطور که پس از وفات حضرت رسول ( ص ) ، حضرت علی ع و حضرت فاطمه را مورد تهمت قرار دادند ، همانطور که در زمان معاویه حتی کار به جایی رسید که حضرت رسول ( ص ) را نیز انکار می کردند و معاویه قصد نابود کردن نام حضرت رسول را داشت . در هر صورت به نظر من قرآن برای حفظ خود خیلی از حرفها را در پشت پرده زده و سپس از مومنین خواسته که بر روی آن فکر کنند ...
جریان های مختلفی در قرآن بدین شکل آمده است که بارز ترین آنها ولایت حضرت امیر و معصومیت آنهاست
یا علی ...
[FONT=&quot]لازم نیست اسم شخصی اورده بشه همانطور که در قرآن توصیفات انچنانی از روز قیامت ،بهشت ، جهنم و.. اورده .[/FONT]​
[FONT=&quot]از معجزات قران پیشبینی اینده ست[/FONT]​

من که میگم کورشی وجود نداشته .سندی به من بده که کورش وجود دارد؟یک سند لطفا. تاریخ قبول نیست چون قابل تحریف است و کسی هم تضمین نداده که حفظش میکنه.
[FONT=&quot]شما تشریف ببرید پاسارگاد اسناد اونجا ریخته.[/FONT]​
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]شان نزول اون آیات که کاملا مشخصه[/FONT]​
[FONT=&quot]مشکل آینه که علمای شیعه به زور از چند تا آیه نسبتا بی ربط برای اثبات مهدویت در قرآن استفاده کردند.[/FONT]​


[FONT=&quot]لازم نیست اسم شخصی اورده بشه همانطور که در قرآن توصیفات انچنانی از روز قیامت ،بهشت ، جهنم و.. اورده .[/FONT]​
[FONT=&quot]از معجزات قران پیشبینی اینده ست[/FONT]​


[FONT=&quot]شما تشریف ببرید پاسارگاد اسناد اونجا ریخته.[/FONT]​
البته من نمیدونم شما خودت مساله وجود حضرت براتون حل شده یا نه من داشتم با سارا جان صحبت میکردم.
اما ایول همین رو میخواستم بشنوم .شما هم تشریف ببرین سامرا اسناد اونجا ریخته!
اگر کسی تاریخ یا اسناد این چنینی را قبول داشته باشد با همانها میتواند این مساله را نیز بپذیرد. نمیشود که یک جا تاریخ را بپذیرم یک جا نه.
 

میقات

عضو جدید
عزيزم طفره نمي رم... گفتم نمي خوام به من چيزي رو ثابت كنيد ولي اگه اصرار داري... قرآن به عنوان يه سند ، شما از اون استفاده كن. حله؟

سلام
شما قرآن رو به عنوان سند اختیار کردی؟ چرا؟ مگر نه اینکه منطق قرآن رو قبول داری؟ مگر نه اینکه دیگر برای حرف خدا چون و چرا نمی آوری؟ شما قرآن را باید در تمام مواردش به عنوان سند قبول داشته باشی و یا اگر بخواهی فقط استفاده ابزاری کنی در رابطه با موضوعات مورد علاقه ات کنی اونوقت بحث فرق داره.
چون آنوقت من شک می کنم که آیا هدفت این هست بخواهی حداقل تو دل چند نفر که زیاد اعتقاداتشون قوی نیست رو خال کنی با طرح این مسئله.
اگر بحث علمی هست خوب باید عالمانه بحث کنی نه عوامانه.
این چه منطقیه که چون یک سری حدیث جعلی هست میگی کل حدیث ها ممکنه جعلی باشه؟ و همه آنها را تحریم می کنی؟(من در این مورد شب پست میگزارم)

منطقی نیست ،که چون از یک چیزی تقلبی اش در بازار بود کلاً جوامع بشری از آن شیء استفاده نکنند. بلکه می روند جستجو می کنند و آن اجناس اصل را با جستجو و مشاوره از خبرگان در آن امر پیدا می کنند و از آن استفاده می نمایند.

انسانهای ناآگاه برای رفع جهل خود باید در امور به عالمان مراجعه کنند. این در اصطلاح فقهی رجوع غیر خبره به خبره نامیده می شود. بنابراین مسئله «رجوع به متخصصان» در هر موضوعی امری پذیرفته شده و عقلائی است هم در امور دین و هم در غیر آن.

پس چرا نمی روید از متخصصان علوم حدیث که در علم درایه و رجال تخصص دارند، سوال نمی کنید؟ تا مشخص شود کدام جعلی و کدام درست است. مگر خدا به شما مجوز نداده؟
مگر همان قرآن که منبع و مرجع می دونی در 2 آیه جداگانه نفرموده :

فسئلوا اهل الذكر ان كنتم لا تعلمون (نحل-43)(انبیاء-7)
پس اگر نمى‏دانيد از پژوهندگان كتابهاى آسمانى جويا شويد



این صحبت شما بدور از عقل و منطق هست متاسفانه ؛ "که چون بین کلی حدیث درست ، یک سری نادرست هم هست ، پس باید کلاً گذاشت حدیث رو کنار."
مگر خدا نفرموده:

فبشر عباد الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه اولئك الذين هداهم الله و اولئك هم اولوا الالباب (زمر-17و18)
پس بندگان مرا بشارت ده! همان كسانى كه سخنان را مى‏شنوند و از نيكوترين آنها پيروى مى‏كنند; آنان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده، و آنها خردمندانند.


شاهد قولم هم این هست که اگر درست ببینید تمام عقلا و عرفا مثل مولانا و سعدی و حافظ و فردوسی و ... که جزو خیرخواهان بشر در این عصر شناخته می شوند در بیان خیلی از موضوعاتشان از حدیث رسول اکرم (ص) و ائمه(ع) استفاده می کردند و تاءسی می جستند.


خدای ناکرده قصد توهین ندارم ولی سخن شما من رو یاد خوارج می اندازد که می گفتند : (حسبنا کتاب الله ؛ کتاب خدا برای ما کفایت می کند)
و با همین منطق کاری که نباید می کردند رو انجام دادند و علی(ع) و تمام عقلای تاریخ را با کج فهمیشان خون به دل کردند.

شما بفرمایید پیامبری که دیگر با منطق شما، سخنش و قولش در بین ما معتبر نیست چه ارزشی دارد؟ الان شما از رسول اکرم (ص) در کجا استفاده می کنید؟ آیا کلاً نگاهتان در زندگی به فرموده های آن جناب توامان با این منطق است؟
مگراز قرآن منبع نخواستید؟می دانید قرآن چه می فرماید در این رابطه؟ آیا قرآن نمی فرماید:

لقد كان لكم في رسول الله اسوة حسنة لمن كان يرجوا الله و اليوم الآخر و ذكر الله كثيرا (احزاب-21)
مسلما براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نيكويى بود، براى آنها كه اميد به رحمت خدا و روز رستاخيز دارند و خدا را بسيار ياد مى‏كنند.

و یا در جای دیگر نمی فرماید:

و انك لعلى خلق عظيم (4)
و تو اخلاق عظيم و برجسته‏اى دارى!

آیا این همه ارزش آن انسان والا فقط برای 23 سال است؟
آیا خدا عزیزترین مخلوقش را با بردنش به اتمام رسانید و بقیه انسانهای اعصار بعد را از
بهره مندی از سخنانش محروم کرد؟
یک چیزی خیلی واضح است : کسی که قرآن را قبول داشته باشد نمی تواند بگوید من احادیث را مردود میشمارم بخاطر بعضی حدیث معجول.
شما برای استفاده و فهم با عمق بیشتر از آیات خدا چاره ای نداری جز رفتن پیش پاکان و از علم آنها استفاده کردن.
مگر می شود به عمق معنوی و فهم در درجات بالای قرآن کسی دست یابد جز کسانی که خدا درباره شان فرموده:

لا يمسه الا المطهرون (واقعه-79)
و جز پاكان نمى‏توانند به آن دست زنند ( دست يابند).

از رسول الله و اهل بیتش (صلوات الله علیهم اجمعین) چه کسی بالاتر و آگاهتر به کتاب آسمانی و راستی مطهر تر از این بزرگواران چه کسانی هستند؟ مگر خداوند نفرموده:

انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا (احزاب-33)
خداوند فقط مى‏خواهد پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و كاملا شما را پاك سازد.


در آخر این وصیت رسول الله(ص) را باز یادآوری می کنم که فرمودند:

«اني تارک فيکم الثقلين ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدي – احدهما اعظم من الاخر کتاب الله حبلٌ ممدود من السماء الي الارض، و عترتي اهل بيتي، و لن يفترقا حتي يردوا علي الحوض فانظروا کيف تخلفوني فيهما.»
«من در بين شما دو چيز گرانقدر را مي گذارم که تا وقتي به آن دو تمسک جوييد، بعد از من گمراه نمي شويد يکي از آن دو از ديگري بزرگتر است : کتاب خدا که طناب کشيده شده از آسمان به زمين است و عترت من خاندان من و از يکديگر جدا نمي شوند تا در کنار حوض بر من وارد شوند. پس بنگريد که در نبود من (به جاي من) چگونه با آنان رفتار مي کنيد. »
 
آخرین ویرایش:

میقات

عضو جدید
آیا شما در این 1400 سال موردی را سراغ داری که منکر ظهور فرزندی از نسل رسول خدا (ص) باشه که در آخر الزمان می آید و عدالت رو برقرار می سازد و....؟
می دونی از این چی استنباط میشه؟ اینکه این دستور رسول خدا نه تنها زمان خود ایشان و بلکه بعد از ایشان هم هیچ اختلاف درونش نبوده این جزو احکام و دستوراتی هست که همه مذاهب بر سر آن اتفاق نظر دارند.

خوب اصلا منطقی است که 124 هزار پیامبر بیاید و امامان بیایند و ...و در راه رسیدن به یک هدف تلاش کنند و در این را ه بسیار آسیب ببینند و کشته شوند و ... و آنوقت خداا تلاش این عزیزانش را عقیم کند؟
آیا درست است که دنیا به پایان برسد و جامعه جهانی بسوزد از این حسرت که در طول اعصار مختلف از وجود یک امام و رهبر واحد که عدالت را به معنای واقعی کلمه در زمین اجرا کند محروم بوده است.
آیا خداوند که بین تمام موجودات و روابط بینشان را و طبیعت درونشان یک اتحاد و هارمونی قرار داده و برای هر موجود و شی و دوره ای یک مرحله تکامل و اوج قرار داده( همانطور که در 4 فصل میبینیم) ؛جامعه جهانی انسانها که اشرف مخلوقاتش هستند را بدین گونه تمام کند؟ بدون یک دوره ای که دیگر هیچ کج اندیشی و هیچ جنگ و هیچ ظلمی در آن نباشد؟
آیا جامعه جهانی نباید مدل آخر این دهکده جهانی را ببیند در جایی که دیگر هیچ کس بخاطر منافع خود و گروهش منافع بقیه را به خطر نیندازد ؟

بعید است . حداقل از خدایی که من می شناسم بعید است این دنیا را به پایان ببرد بدون آوردن شخصی که توان بر پا کردن این آرزوهای تمام انسانهای مستضعف را برآورده کند.و آرزو ها و اشکها و ناله های آنان را به سر انجامی برساند.
آیا نباید امامی صالح در این جهان حکومت صالحی راه بیندازد تا تکامل بشر به حد اعلای خود برسد؟
آیا کسی غیر از شخصی که خداوند در نظر گرفته و مقلب القلوبی خویش را به او هم تفویذ کرده همچین قدرتی را دارد که در دل مردم جای گرفته و بر یک کره حکومت و امامت کند؟ خدا می فرماید:

ان الذين آمنوا و عملوا الصالحات سيجعل لهم الرحمن ودا (مریم-96)
مسلما كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، خداوند رحمان محبتى براى آنان در دلها قرار مى‏دهد!

می دانیم که تصرف در دلها فقط مقدور ذات اقدس اله است.خداوند در آیه 63 سوره انفال فرموده است که «الف بین قلوبهم» همچنین به پیغمبر اکرم (ص) فرمود «لو انفقت ما فی الارض جمیعا ما الفت بین قلوبهم و لکن الله الف بینهم» یعنی اگر آنچه را که در زمین است بین مردم تقسیم کنی و بخواهی با مال دلها را متحد کنی، این امر شدنی نیست.

یک دنیای چنین ملتهب و متشتت را با مسایل مالی نمی توان متحد کرد. زیرا خداوند فرمود «ولکن الله الف بینهم». کسی نمی تواند بگوید ما می توانیم دلها را تسخیر کنیم. این کار به دست ذات اقدس اله است و لاغیر. حتی پیغمبر اکرم (ص) نیز اگر بخواهد با بخشش معادن زمین و بخشش طلا و نقره الفت ایجاد کند،‌ نمی شود. چون با کوثر الفت ایجاد می شود نه با تکاثر. قلب از سنخ کوثر است جز ایمان چیزی دلها را منقلب نمی کند.

اما اختلاف بین علمایی که فرمودید بوده اساسا ً اختلاف علمی یکی از شئونات پذیرفته شده در بین عقلا هست است. اختلاف علمی بین صاحب نظران است. چه در حوزه و چه در دانشگاه اختلاف علمی چیز مقدس و منزهی است. پزشکی می گوید این بیمار با عمل درمان می شود دیگری می گوید با دارو درمان می شود. در فتواهای فقها هم همین طور است. نظرات حکما هم همین طور است. این اختلاف علمی چیز خوبی است و قابل حل هم نیست.
رسول الله (ص) می فرماید : "اختلاف بین علمای امت من رحمت است"
پس شما هم نگران این اختلاف نباش.
متاسفانه الان باید برم سر کار کلی نقد دارم به صحبت های شما و کلی دلیل برای اعتقادات خودم.
شب اگر عمری بود در خدمتتان هستم.
 
آخرین ویرایش:

f.mohebbi

عضو جدید
اینکه شما گفتین تو قرآن نیومده صحیح نیست چون به صورت غیر مستقیم بهش اشاره شده نمونش أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ
دوست عزیزم باید دقت داشته باشیم که تو قرآن چیز هایی پیش بینی شده که شاید تا زمانی که رخ ندن هیچ کس نفهمه منظور از اینکه قران اون ایه رو داره
من که خودم لیاقت ندارم اما کسایی پیدا شدن که امام زمان رو دیدن.
شاید خیلی ها دروغ بگن اما نواب اربعه که دیگه دروغ نیست
احادیث رو هم من خیلی هاشون رو قبول ندارم اما بعضی هاش تفسیر آیه های قرانه که هیچ شکی درش نیست
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینطور نیست که تاریخ تحریف نشده باشه سالهاست این اتفاق می افته اتفاقا تحریف تاریخ برای پادشاهان سیاستمداران احزاب ... خیلی هم مفید است معمولا اگر یک کشوری جایی خرابکاری کرده باشه برای اینکه وجهه بین المللی خودش را حفظ کند انها را پنهان میکنه یا تغییر میده . جدیدترینش هم اسرار کشتار کاتین بود که روسیه سالها حقیقت را نمی پذیرفت اما بالاخره پوتین جدیدا به این موضوع اعتراف کرد.
از قضا تحریف تاریخ ایران باستان هم برای کسانی که بخواهند مردم را از ایران بعد از امدن اسلام متنفر کنند و از ایران دوران باستان یک مدینه فاضله براشون بسازن خیلی هم مفید است.جالبه همونهاییکه ادعا میکنند اسلام مال 1400 سال پیشه و قدیمیه برای اینکه خودشان را ریشه دار و بافرهنگ نشان بدهند به زمانی قبل از 1400 سال برمیگردند و استناد میکنند.!!!

اخوندها و کشیشها هم مثل همه ادمهای دیگر اشتباه میکنند مشکل ما این است که به همه چیز صفر و یکی نگاه میکنیم .اخوند یعنی کسی که درسهای حوزوی را خوانده نه معصوم . اونهم میتونه مثل همه ادمها اشتباه کنه اما اشتباهات یک عده را نباید مایه نفی همه کرد .
انصاف داشته باشیم اگر تو جامعه ما عده ای پزشک تو کارشان اشتباه کنند عملشان را بد انجام دهند یا از موقعیت شغلیشون سواستفاده کنند ایا باید بگوییم همه پزشکان بدند همه شون فاسد و بیسوادند؟؟؟
اما یک تفاوتی داره انجا میگردیم و خوبش را پیدا میکنیم چون زندگی مادیمان برامون خیلی مهمه و نمیتونیم ازش بگذریم اما اینجا حاضر نیستیم دنبال یک ادم مطمئن و قابل اعتماد بگردیم .در واقع به جسممون توجه داریم اما به روحمان خیر.

دوست عزيز حرفت در مورد تحريف تاريخ رو مي پذيرم حق باشماست.
البته من ادعا نكردم كه اون تحريف نشده يعني اصلا با اون كاري ندارم، جواب اون آقا را دادم اما الان كه پستتون رو خوندم قبول كردم حرفتونو و مي گم ب كل تاريخ قابل تحريف بوده و تحريف شده
در مورد اين قسمت از حرفتون "اما یک تفاوتی داره انجا میگردیم و خوبش را پیدا میکنیم چون زندگی مادیمان برامون خیلی مهمه و نمیتونیم ازش بگذریم اما اینجا حاضر نیستیم دنبال یک ادم مطمئن و قابل اعتماد بگردیم .در واقع به جسممون توجه داریم اما به روحمان خیر" بنده معتقدم براي رسيدن به خدا احتياج به واسطه اي همچون آخوند نيست چرا كه همون آخوندا تا همين الان ما رو دورتر و دورتر هم كردن... هر كس به واسطه عقل و بينش خودش به خدا نزديك مي شه... و احتياجي به آخوند نداريم براي روحمون.
در ضمن اگر چيزي خوب باشه چرا كه نه؟ چرا برنگرديم به بيش از 1400 سال پيش... و ازش استفاده كنيم يا حتي بهش افتخار
ولي چيزي كه باعث ننگه يا مشكل داره (به طور كلي مي گم) حتي واسه يه سال پيشم باشه ترجيحا نبايد بهش برگشت
 

amir6881

عضو جدید
خب فکر کنم جواب دوستمون خیلی خوب و کامل بود
به نظر خودت اگه خدا عادله و اگه قراره یه روزی احکامی که این همه واسش پیامبر فرستاده و این همه شهید داشته اجرا بشه چه جوری این اتفاق می افته؟
به فرض که اصلا سراغ حدیث نریم فقط با عقل و به کمک قران درموردش فکر کنیم؟؟؟
راستی یه چیز در مورد آقای فلق
چرا نوشتی محل سکونت: جزیره گمشده؟؟؟
از شما بعیده جناب مدیر تالار اسلام و قران
 

phalagh

مدیر بازنشسته
خب فکر کنم جواب دوستمون خیلی خوب و کامل بود
به نظر خودت اگه خدا عادله و اگه قراره یه روزی احکامی که این همه واسش پیامبر فرستاده و این همه شهید داشته اجرا بشه چه جوری این اتفاق می افته؟
به فرض که اصلا سراغ حدیث نریم فقط با عقل و به کمک قران درموردش فکر کنیم؟؟؟
راستی یه چیز در مورد آقای فلق
چرا نوشتی محل سکونت: جزیره گمشده؟؟؟
از شما بعیده جناب مدیر تالار اسلام و قران
من آقا نيستم.
اون مسئله هم كاملا شخصيه و با عرض معذرت فكر نميكنم به اين تاپيك مربوط بشه. و فكر نميكنم موردي هم باشه كه بخوايد بگيد از من بعيد هست يا نيست.
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
:gol:
سلام
ببخشید من وسط بحث وارد شدم
فقط خواستم یک نکته رو بگم
اسلام افتخار می کنه به دینش بخاطره این که دین تفکر و تعقل است ( نه اسلام رایج و کنونی )
بارزه این گفته هم آیات متعدد قرآن که انسان را تشویق به تفکر میکند .
در جای جای قرآن از انسان خواسته شده در مورد طبیعت ، تاریخ ، وقایع حاضر و آیات قرآن فکر کند ، افلا تعقلون ؟ ... پس یکی از ویژگی های قرآن این است که با تفکر بر آیات به نتایج جدیدی میرسید ، آیات مذکور هم از آیاتی هستند که مساله آخرالزمان اشاره کرده و خداوند به صالحان وعده داده که زمین را به آنها ارث می دهد . و آنها را خلیفه در زمین می کند ، خب حالا باید ببینیم این صالحان که در قرآن به آنها اشاره شده چه کسانی هستند ...
آیا حجه بن الحسن نیز صالحان است ، و اگر هست در چه درجه ای صالحان قرار می گیرد ؟
من تا این جای موضوع گفتم که خودتون به این موضوع فکر کنید ، از اینجا به بعد رو با توجه به اعتقاداتی که دارید و با توجه به منطقی که خداوند در وجود انسان ها قرار داده مورد بررسی قرار دهید ، ببینید ایا کسی بجز امام زمان که ملقب به ابا صالح هستند می تواند در بالاترین درجه صالحان قرار گیرد یا خیر ...
در درجه آخر ، درسته که احادیث تضمینی مثل قرآن ندارن اما خودمونیم وقتی در مورد یک موضوع بیش از صدها و هزاران حدیث موجوده ، حتما یک خبری هست دیگه ...
امیدوارم صادقانه فکر کنید و نیتتون توجیه کسی نباشه ، همونطور که من فقط یک مطلب رو اشاره کرده و تفکر و نتیجه گیریش رو سپردم به خودتون
امیدوارم موفق باشید .
حق نگهدارتون .

مرسي از پستتون
اول اينكه خيالتون راحت باشه كه نيتم توجيه نيست
بعد اينكه لقب ابا صالح رو شما گذاشتين رو ايشون... خوب يه عده اون لقب رو مي ذارن مثلا رو كورش پس اون مي شه امام زمان و قراره بياد همه رو نجات بده؟ اما تمام سوال من اين بود كه از كجا مي دونيد وجود داره؟ اصلا چه جوري مي دونيد وجود داره كه بخواد صالح باشه يا ابا صالح. چرا منطقي تر به اين آيه نگاه نكنيم؟ زمين را به صالحان ارث دادن يعني اينكه صالحان(حالا هر كسي كه باشه) قراره ظهور كنه و بعد كلي جنگ و خونريزي، فساد و ... از بين ببره؟!! كجاي اين آيه شما يه همچين چيزي مي بينين؟ اصلا ارث چه ربطي به اين قضيه داره... ببينيد تو اين آيه اولا اينكه اشاره اي به امام زمان نشده دوم اينكه وعده مي ده به صالحان يعني تمام افراد خوب.... مگه تو اين عصر هيچ صالحي وجود نداره... تازه در مورد يه فرد حرف نمي زنه در مورد تمام انسانهايي صحبت مي كنه كه خوبي پيشه كردن...
در مورد احاديثم ببين يه كم عقلاني نگاه كني بعضي از حديثها خيلي خنده دارن... چه جوري مي شه بهشون اعتماد كرد. يادمه خيلي كوچيك كه بودم هميشه مي ترسيدم نكنه مادرم بميره... سراغ يه مفاتيح معتبر رفتم توش يه حديث نمي دونم از كي نوشته بود اگه هر روز جمعه قبل از طلوع آفتاب 5 بار سوره كافرون رو بخوني نمي ميري تا زماني كه امام زمان ظهور كنه!!! من هر روز جمعه صبح مامانو بيدار مي كردم و زوري مي گفتم 5 تا كافرون بخون... اون بيچاره هم كه نمي دونست چيه واسه اينكه دلمو نشكنه انجام مي داد. ولي فكر كنيد اگه درست بود الان بايد كلي آدم مي داشتيم كه سنش بالاي 500 سال باشه!! حديث حتي اگه 10 بارم تكرار شده باشه دليلي بر درست بودنش نيست...
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز اولا اتفاق عایشه بعد از نزول قرآن بوده و خداوند هیچ گاه آینده شخصی را برایش از پیش تعریف شده قرار نمی دهد ، این انسان ها هستند که با اعمالشان زندگی خود را رقم می زنند ، خداوند هم در پشت پرده هشدار هایی به انها می دهد ، در ثانی اگر در قرآن اسمی از شخصی برده میشد ، عرب جماعت قرآن رو هم مورد تهمت قرار می داد ، همانطور که پس از وفات حضرت رسول ( ص ) ، حضرت علی ع و حضرت فاطمه را مورد تهمت قرار دادند ، همانطور که در زمان معاویه حتی کار به جایی رسید که حضرت رسول ( ص ) را نیز انکار می کردند و معاویه قصد نابود کردن نام حضرت رسول را داشت . در هر صورت به نظر من قرآن برای حفظ خود خیلی از حرفها را در پشت پرده زده و سپس از مومنین خواسته که بر روی آن فکر کنند ...
جریان های مختلفی در قرآن بدین شکل آمده است که بارز ترین آنها ولایت حضرت امیر و معصومیت آنهاست
یا علی ...

يعني خدا انقدر توانا نيست كه بتونه تو هر شرايطي قرآنشو حفظ كنه؟ قرآن قرار بوده كتاب اين همه آدم شه كه بيشترشون مردم عام هستند، اصلا قابل قبول نيست كه پشت پرده حرف بزنه!
اون جريان ها هم كه در جمله آخر گفتين خيلياشون تفسير آخونداس كه از يه آيه يه چيزايي در ميارن كه هر چي فكر مي كني اين نبوغ رو از كجا به دست آوردن به نتيجه اي نمي رسي.
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
یهودیان معتقدند که آخر زمان شخصی به اسم محمد قیام می کنه و منجی بشر می شه
مسلمونان هم معتقدند امام زمان در آخر زمان قیام می کنه( اسم اصلی امام محمد هست که چون یهودیان به محمد اعتقاد داشتن پیامبر اسم ایشون را مهدی گذاشت تا مسلمون ها با یهودی ها متفاوت باشند)
مسیحی ها هم به منجی اعتقاد دارند فقط انها معتقدند که مسیح ظهور می کنه .
ما هم نظر مسیحی ها قبول داریم .فقط معتقدیم حضرت عیسی با امام مهدی ظهور می کنه
حتی زردشت هم به منجی اعتقاد داره
پس همه دین ها به منجی اعتقاد دارن فرق اونا فقط در اسم منجی هست

منم اينو قبول دارم كه در بيشتر اديان به ظهور يك فرد اعتقاد دارن ولي امام زمان؟!! بحث سر اونه
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینکه شما گفتین تو قرآن نیومده صحیح نیست چون به صورت غیر مستقیم بهش اشاره شده نمونش أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ
دوست عزیزم باید دقت داشته باشیم که تو قرآن چیز هایی پیش بینی شده که شاید تا زمانی که رخ ندن هیچ کس نفهمه منظور از اینکه قران اون ایه رو داره
من که خودم لیاقت ندارم اما کسایی پیدا شدن که امام زمان رو دیدن.
شاید خیلی ها دروغ بگن اما نواب اربعه که دیگه دروغ نیست
احادیث رو هم من خیلی هاشون رو قبول ندارم اما بعضی هاش تفسیر آیه های قرانه که هیچ شکی درش نیست
احمدي نژادم امام زمان رو ديده!!! نه دوست گلم البته اين موضوع ديدن خيلي جاي بحث داره ولي اينجا نمي شه
در مورد آيه هم قبلا توضيح دادم
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
ميقات عزيز جواب شما واسه بعد... چون پستتون طولانيه من بايد وقت بذارم دقيق بخونم...
مرسي
 

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسي از پستتون
اول اينكه خيالتون راحت باشه كه نيتم توجيه نيست
بعد اينكه لقب ابا صالح رو شما گذاشتين رو ايشون... خوب يه عده اون لقب رو مي ذارن مثلا رو كورش پس اون مي شه امام زمان و قراره بياد همه رو نجات بده؟ اما تمام سوال من اين بود كه از كجا مي دونيد وجود داره؟ اصلا چه جوري مي دونيد وجود داره كه بخواد صالح باشه يا ابا صالح. چرا منطقي تر به اين آيه نگاه نكنيم؟ زمين را به صالحان ارث دادن يعني اينكه صالحان(حالا هر كسي كه باشه) قراره ظهور كنه و بعد كلي جنگ و خونريزي، فساد و ... از بين ببره؟!! كجاي اين آيه شما يه همچين چيزي مي بينين؟ اصلا ارث چه ربطي به اين قضيه داره... ببينيد تو اين آيه اولا اينكه اشاره اي به امام زمان نشده دوم اينكه وعده مي ده به صالحان يعني تمام افراد خوب.... مگه تو اين عصر هيچ صالحي وجود نداره... تازه در مورد يه فرد حرف نمي زنه در مورد تمام انسانهايي صحبت مي كنه كه خوبي پيشه كردن...
در مورد احاديثم ببين يه كم عقلاني نگاه كني بعضي از حديثها خيلي خنده دارن... چه جوري مي شه بهشون اعتماد كرد. يادمه خيلي كوچيك كه بودم هميشه مي ترسيدم نكنه مادرم بميره... سراغ يه مفاتيح معتبر رفتم توش يه حديث نمي دونم از كي نوشته بود اگه هر روز جمعه قبل از طلوع آفتاب 5 بار سوره كافرون رو بخوني نمي ميري تا زماني كه امام زمان ظهور كنه!!! من هر روز جمعه صبح مامانو بيدار مي كردم و زوري مي گفتم 5 تا كافرون بخون... اون بيچاره هم كه نمي دونست چيه واسه اينكه دلمو نشكنه انجام مي داد. ولي فكر كنيد اگه درست بود الان بايد كلي آدم مي داشتيم كه سنش بالاي 500 سال باشه!! حديث حتي اگه 10 بارم تكرار شده باشه دليلي بر درست بودنش نيست...

ممنون از توجهتون ...
دوست عزیز اینکه تو این عصر صالح چقدر هست رو میتونید از آیات دیگه قرآن بفهمید ، اول بریم معنی صالح را بخونیم بعد ببینیم کیا میتونین صالح باشن ...
فقط در همین حد بگم ، خدا بعضی از پیامبراش رو که خیلی مقامات بالایی داشتن با نام صالح صدا می کنه ....
در مورد حدیث هم خوب من نگفتم احادیث تکراری ، اما بالاخره تعداد حدیث هایی که وجود داره انقدر زیاد هست که هر عقل سلیمی احتمالاتی برای اون احادیث قائل بشه ، و نکته جالب اینکه اهل سنت هم با اینکه اختلافات زیادی با اعتقاد امامت و اعتقادات شیعه دارند اما امام زمان رو با نام و همین مشخصات ما قبول دارن ....
درثانی فرضا احادیث هم مشکل دار ( که تو این تعداد حدیث نمیشه گفت همشون مشکل دارن ) اما تاریخ چی ، به قول دوستمون شما برید سامرا تاریخ گویای همه چی هست ...
واسه آیات خدا هم بگم ، دوست من ، من اشاره کردم خدا در خیلی از جاهای قرآن بصورت سوالی از مومنان می پرسه آیا در آیات قرآن تفکر نمی کنید ، خب اگه قرار باشه آیات قرآن انقدر واضح باشن که جای تفکر نداشته باشن ، پس چرا انقدر خداوند تاکید می کنه .
درضمن به نظر من خدا نمی خواد با زور قرآن رو حفظ کنه ، خداوند قرآن رو جوری نازل کرده که ما بتونیم با هر با خوندنش چیز جدیدی یا بگیریم ( این رو خودم آزمایش کردم و شعار نیست )
شما نمی خواد به حرف آخوندا گوش بدی ، خودت قرآن رو باز کن و قلبا از خدا بخواه که کمکت کنه بعد قرآن رو بخون و معانیش رو مورد بررسی قرار بده ...
من این کار رو کردم خیلی کمکم کرده ، تو موضوعهای مختلف راهنمایی شدم ، امیدوارم شما هم بتونین استفاده کنین ...
نمیدونم تونستم کمکی بکنم یا نه
بالاخره ببخشید سرتون رو به درد اوردم ...
در پاسخ به اون دوستمون هم که کوروش رو با امام زمان مقایسه کردند بگم ، مدارک در مورد امام زمان که در 1100 سال پیش بدنیا اومدند خیلی بیشتر از کوروشی هست که 2500 سال پیش بدنیا اومده و از همه مهمتر خواندن و نوشتن در 1100 سال پیش بسیار رایج تر از 2500 سال پیش بوده ، میدونید که ابزار انتقال تاریخ خط هست ...
در هر صورت امیدوارم یکم هوشمندانه تر مقایسه کنید ...

موفق باشید :gol:
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از توجهتون ...
دوست عزیز اینکه تو این عصر صالح چقدر هست رو میتونید از آیات دیگه قرآن بفهمید ، اول بریم معنی صالح را بخونیم بعد ببینیم کیا میتونین صالح باشن ...
فقط در همین حد بگم ، خدا بعضی از پیامبراش رو که خیلی مقامات بالایی داشتن با نام صالح صدا می کنه ....
در مورد حدیث هم خوب من نگفتم احادیث تکراری ، اما بالاخره تعداد حدیث هایی که وجود داره انقدر زیاد هست که هر عقل سلیمی احتمالاتی برای اون احادیث قائل بشه ، و نکته جالب اینکه اهل سنت هم با اینکه اختلافات زیادی با اعتقاد امامت و اعتقادات شیعه دارند اما امام زمان رو با نام و همین مشخصات ما قبول دارن ....
درثانی فرضا احادیث هم مشکل دار ( که تو این تعداد حدیث نمیشه گفت همشون مشکل دارن ) اما تاریخ چی ، به قول دوستمون شما برید سامرا تاریخ گویای همه چی هست ...
واسه آیات خدا هم بگم ، دوست من ، من اشاره کردم خدا در خیلی از جاهای قرآن بصورت سوالی از مومنان می پرسه آیا در آیات قرآن تفکر نمی کنید ، خب اگه قرار باشه آیات قرآن انقدر واضح باشن که جای تفکر نداشته باشن ، پس چرا انقدر خداوند تاکید می کنه .
درضمن به نظر من خدا نمی خواد با زور قرآن رو حفظ کنه ، خداوند قرآن رو جوری نازل کرده که ما بتونیم با هر با خوندنش چیز جدیدی یا بگیریم ( این رو خودم آزمایش کردم و شعار نیست )
شما نمی خواد به حرف آخوندا گوش بدی ، خودت قرآن رو باز کن و قلبا از خدا بخواه که کمکت کنه بعد قرآن رو بخون و معانیش رو مورد بررسی قرار بده ...
من این کار رو کردم خیلی کمکم کرده ، تو موضوعهای مختلف راهنمایی شدم ، امیدوارم شما هم بتونین استفاده کنین ...
نمیدونم تونستم کمکی بکنم یا نه
بالاخره ببخشید سرتون رو به درد اوردم ...
در پاسخ به اون دوستمون هم که کوروش رو با امام زمان مقایسه کردند بگم ، مدارک در مورد امام زمان که در 1100 سال پیش بدنیا اومدند خیلی بیشتر از کوروشی هست که 2500 سال پیش بدنیا اومده و از همه مهمتر خواندن و نوشتن در 1100 سال پیش بسیار رایج تر از 2500 سال پیش بوده ، میدونید که ابزار انتقال تاریخ خط هست ...
در هر صورت امیدوارم یکم هوشمندانه تر مقایسه کنید ...

موفق باشید :gol:

خيلي قشنگ توضيح مي دين ... واقعا نوشتارتون خيلي خوبه
در مرود صالح، خيلي جاهاي ديگه قرآن هم صالح رو خطاب به مردان و زناني گفته كه يه سري وي‍گي هاي خاص دارن... نه فقط به عده اي خاص مثل پيامبرا.
در رابطه با قرآن هم اين كاري كه شما مي گي رو من انجام دادم... ولي من با بيشتر خودنش مثل شما عشق نكردم و فقط چيز جديد ياد نگرفتم بلكه متاسفانه يا خوشبختانه با خوندنش توش خيلي ايراداي جديد ديدم و از اونجايي كه هميشه نيمه خالي ليوانو مي بينم به نظرم ايراداش به حسناش غالب شد.
"در مورد حدیث هم خوب من نگفتم احادیث تکراری ، اما بالاخره تعداد حدیث هایی که وجود داره انقدر زیاد هست که هر عقل سلیمی احتمالاتی برای اون احادیث قائل بشه "......... احتمال شايد ولي يقين خير!
در مورد سني و شيعه و.... اون به نظرم دليل جالبي نيست چون مسلمون مسلمونه ديگه و من از اين ايجاد فرقه ها واقعا بيزارم... جفتشون يكين پس تفكيكشون نكنيد... اونا هم دچار حديث و حديث بازي هستن ديگه...
مرسي
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
شما قرآن رو به عنوان سند اختیار کردی؟ چرا؟ مگر نه اینکه منطق قرآن رو قبول داری؟ مگر نه اینکه دیگر برای حرف خدا چون و چرا نمی آوری؟ شما قرآن را باید در تمام مواردش به عنوان سند قبول داشته باشی و یا اگر بخواهی فقط استفاده ابزاری کنی در رابطه با موضوعات مورد علاقه ات کنی اونوقت بحث فرق داره.
»
البته من نگفتم قرآن رو قبول دارم يا نه. گفتم شما به عنوان سند اونو اختيار كنيد و ثابت كنيد حرفتونو. ولي مسلما وقتي اينو گفتم يعني در تمام مواردش، نه فقط بخشي از اون يا استفاده ابزاري...

چون آنوقت من شک می کنم که آیا هدفت این هست بخواهی حداقل تو دل چند نفر که زیاد اعتقاداتشون قوی نیست رو خال کنی با طرح این مسئله.
»
دل كسي كه با 4 تا جمله قراره خالي بشه بهتره كه بشه

اگر بحث علمی هست خوب باید عالمانه بحث کنی نه عوامانه.
این چه منطقیه که چون یک سری حدیث جعلی هست میگی کل حدیث ها ممکنه جعلی باشه؟ و همه آنها را تحریم می کنی؟(من در این مورد شب پست میگزارم)

»

وقتي 10 تا غذا جلوت باشن كه 8 تاشون مسموم باشه، حتي اگه يه نفر بياد بگه من تخصص دارم اين دو تا غدا سالمن،حتي اگه به طرف خيلي اعتماد داشته باشي، شايد غذا رو بخوري ولي با دل چركين مي خوري و ترديد داري. تا زماني كه بخوري و بعد چند ساعت ببيني چيزيت نشده همش مضطربي!

منطقی نیست ،که چون از یک چیزی تقلبی اش در بازار بود کلاً جوامع بشری از آن شیء استفاده نکنند. بلکه می روند جستجو می کنند و آن اجناس اصل را با جستجو و مشاوره از خبرگان در آن امر پیدا می کنند و از آن استفاده می نمایند.
»
اصل قضيه سر همين خبرگانيه كه شما قبول داريد.

انسانهای ناآگاه برای رفع جهل خود باید در امور به عالمان مراجعه کنند. این در اصطلاح فقهی رجوع غیر خبره به خبره نامیده می شود. بنابراین مسئله «رجوع به متخصصان» در هر موضوعی امری پذیرفته شده و عقلائی است هم در امور دین و هم در غیر آن.
»
در مورد دين خير. قبلا هم گفتم دين براي عوامه پس بايد جوري باشه كه هر كس بتونه با عقل و دانش خودش تصميم بگيره... حالا هر كس به اندازه دانش و عقل خودش ايمان مياره.

پس چرا نمی روید از متخصصان علوم حدیث که در علم درایه و رجال تخصص دارند، سوال نمی کنید؟ تا مشخص شود کدام جعلی و کدام درست است. مگر خدا به شما مجوز نداده؟
مگر همان قرآن که منبع و مرجع می دونی در 2 آیه جداگانه نفرموده :

فسئلوا اهل الذكر ان كنتم لا تعلمون (نحل-43)(انبیاء-7)
پس اگر نمى‏دانيد از پژوهندگان كتابهاى آسمانى جويا شويد

QUOTE]
مثل اين مي مونه كه از وسط بحث برسي و فقط يه جمله رو بشنوي كه به نفعته.
البته بحث ما در مورد علما نيست در مورد امام زمانه و اگه بخوايم به اين تفصيل در موردش صحبت كنبم بهتر بود به تاپيك ديگه بزنيم ولي حالا كه بحثش افتاده ادامه مي ديم...
تو سوره نحل گفته شده كه اگه نمي دونيد مثل اين پيامبر هم مردان ديگه اي بودن بريد از علماي اهل كتاب بپرسيد. گفته در مورد اينكه قبلا هم پيامبر بوده نگفته در مورد همه چي.... تازه همونم تا الان 1400 سال گذشته و اين واسه همون زمان بود كه محمد رو به پيامبري قبول نمي كردن.
تو سوره انبيا هم در رابطه با ايمان نياوردن به خدا و بت پرستي در اون زمانه كه خطاب به بت پرستاي قريش مي گه. گفته از علماي اديان بپرسيد. بازم منظورش اديان پيشينه نه اين مسائل. اون موقع كمتر از زمان پيامبراي قبلي گذشته بود و مي شد خداقل يكم اعتماد كرد به حرف علما الان بعد اين همه سال كه ديگه اصلا نمي شه. بعدم ببين خدا گفته تو چه چيزايي بري سراغ علما و الان شما ها براي اينكه چه جوري وضو بگيري هم بايد بري پيش علما!! اين دو آيه اصلا حرفش اين نيست كه براي همه چي بري سراغ اونا. حرفش واسه همون قريشياس كه پيامبرو باور كنن. همين!!
يا شما هم از قوم آخوندا هستين كه از كاه كوه مي سازن يا برداشت شخصي شما از آيات كاملا با برداشت من متفاوته


این صحبت شما بدور از عقل و منطق هست متاسفانه ؛ "که چون بین کلی حدیث درست ، یک سری نادرست هم هست ، پس باید کلاً گذاشت حدیث رو کنار."
»

همون مثال غذا كه توضيح دادم.

مگر خدا نفرموده:

فبشر عباد الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه اولئك الذين هداهم الله و اولئك هم اولوا الالباب (زمر-17و18)
پس بندگان مرا بشارت ده! همان كسانى كه سخنان را مى‏شنوند و از نيكوترين آنها پيروى مى‏كنند; آنان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده، و آنها خردمندانند.

»
ايه قشنگي بود ولي بازم مي گم 1400 سال گذشته. اين تو هون زمان جواب مي داد چون پيامبري بوده كه كمك كنه ولي الان كسي نيست به جز يه عده سودجو.

شاهد قولم هم این هست که اگر درست ببینید تمام عقلا و عرفا مثل مولانا و سعدی و حافظ و فردوسی و ... که جزو خیرخواهان بشر در این عصر شناخته می شوند در بیان خیلی از موضوعاتشان از حدیث رسول اکرم (ص) و ائمه(ع) استفاده می کردند و تاءسی می جستند.

»
خوب اين كه دليل نمي شه مي خواي منم صد تا عالم و عاقل و قيلسوفو نام ببرم كه كل اسلام رو از بيخ و بن نفي مي كنن؟ هر كس اعتقاد خودشو داره حتي فيلسوفا

خدای ناکرده قصد توهین ندارم ولی سخن شما من رو یاد خوارج می اندازد که می گفتند : (حسبنا کتاب الله ؛ کتاب خدا برای ما کفایت می کند)
و با همین منطق کاری که نباید می کردند رو انجام دادند و علی(ع) و تمام عقلای تاریخ را با کج فهمیشان خون به دل کردند.

»
شما فكر كن من از خوارج هم بدترم . تو منو به راه راست هدايت كن...
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما بفرمایید پیامبری که دیگر با منطق شما، سخنش و قولش در بین ما معتبر نیست چه ارزشی دارد؟ الان شما از رسول اکرم (ص) در کجا استفاده می کنید؟ آیا کلاً نگاهتان در زندگی به فرموده های آن جناب توامان با این منطق است؟
مگراز قرآن منبع نخواستید؟می دانید قرآن چه می فرماید در این رابطه؟ آیا قرآن نمی فرماید:

لقد كان لكم في رسول الله اسوة حسنة لمن كان يرجوا الله و اليوم الآخر و ذكر الله كثيرا (احزاب-21)
مسلما براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نيكويى بود، براى آنها كه اميد به رحمت خدا و روز رستاخيز دارند و خدا را بسيار ياد مى‏كنند.

و یا در جای دیگر نمی فرماید:

و انك لعلى خلق عظيم (4)
و تو اخلاق عظيم و برجسته‏اى دارى!

»
اينا دليل مي شن؟!!
اره خوب مي شه از يه سري احاديثش مثل احاديث اخلاقي و اينا استفاده... احاديثي كه منفعتي براي كسي نداره تا شك كني. ولي در مورد چيزاي مهم و سرنوشت ساز خير، چون قابل اعتماد نيست.

آیا این همه ارزش آن انسان والا فقط برای 23 سال است؟
آیا خدا عزیزترین مخلوقش را با بردنش به اتمام رسانید و بقیه انسانهای اعصار بعد را از
بهره مندی از سخنانش محروم کرد؟
یک چیزی خیلی واضح است : کسی که قرآن را قبول داشته باشد نمی تواند بگوید من احادیث را مردود میشمارم بخاطر بعضی حدیث معجول.
»
بازم مي گم من نگفتم قرآن رو قبول دارم من گفتم شما كه مي خواي به چيزي استناد كني مسلما بايد به كتاب خدا استناد بكني نه احاديثي كه خودتونم قبول داريد تحريف شدن

لا يمسه الا المطهرون (واقعه-79)
و جز پاكان نمى‏توانند به آن دست زنند ( دست يابند).

»

اگه منظورت از پاك، آخونداس،5 دقيقه ديگه فكر كن!!

از رسول الله و اهل بیتش (صلوات الله علیهم اجمعین) چه کسی بالاتر و آگاهتر به کتاب آسمانی و راستی مطهر تر از این بزرگواران چه کسانی هستند؟ مگر خداوند نفرموده:

انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا (احزاب-33)
خداوند فقط مى‏خواهد پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و كاملا شما را پاك سازد.

»
پيامبر و اهل بيتش قبول، چه ربطي به علما داره

در آخر این وصیت رسول الله(ص) را باز یادآوری می کنم که فرمودند:

«اني تارک فيکم الثقلين ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدي – احدهما اعظم من الاخر کتاب الله حبلٌ ممدود من السماء الي الارض، و عترتي اهل بيتي، و لن يفترقا حتي يردوا علي الحوض فانظروا کيف تخلفوني فيهما.»
«من در بين شما دو چيز گرانقدر را مي گذارم که تا وقتي به آن دو تمسک جوييد، بعد از من گمراه نمي شويد يکي از آن دو از ديگري بزرگتر است : کتاب خدا که طناب کشيده شده از آسمان به زمين است و عترت من خاندان من و از يکديگر جدا نمي شوند تا در کنار حوض بر من وارد شوند. پس بنگريد که در نبود من (به جاي من) چگونه با آنان رفتار مي کنيد. »
فكر كنم همون حديث ثقلينه. اولا بازم حديثه دوما خاندان پيغمبر تا چند سال؟ تا چند نسل؟ تا 1400 سال بعد؟! هنوز مي شه تمسك جوييد بهشون؟!!!
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیا شما در این 1400 سال موردی را سراغ داری که منکر ظهور فرزندی از نسل رسول خدا (ص) باشه که در آخر الزمان می آید و عدالت رو برقرار می سازد و....؟
می دونی از این چی استنباط میشه؟ اینکه این دستور رسول خدا نه تنها زمان خود ایشان و بلکه بعد از ایشان هم هیچ اختلاف درونش نبوده این جزو احکام و دستوراتی هست که همه مذاهب بر سر آن اتفاق نظر دارند.

خوب اصلا منطقی است که 124 هزار پیامبر بیاید و امامان بیایند و ...و در راه رسیدن به یک هدف تلاش کنند و در این را ه بسیار آسیب ببینند و کشته شوند و ... و آنوقت خداا تلاش این عزیزانش را عقیم کند؟
.
عقيم نكرده، كتاباشو گذاشته، عقل انسان هم بيشتر كرده نسبت به عرباي جاهل اون سالها، پس تصميم با خود مردمه.

آیا درست است که دنیا به پایان برسد و جامعه جهانی بسوزد از این حسرت که در طول اعصار مختلف از وجود یک امام و رهبر واحد که عدالت را به معنای واقعی کلمه در زمین اجرا کند محروم بوده است.
.
عدالت در اين دنيا اجرا مي شه شك نكن. تو همين دنبا... بعدم فكر كنم به آخرت اعتقاد دارين... پس آره درسته كه دنيا به پايان برسه

آیا خداوند که بین تمام موجودات و روابط بینشان را و طبیعت درونشان یک اتحاد و هارمونی قرار داده و برای هر موجود و شی و دوره ای یک مرحله تکامل و اوج قرار داده( همانطور که در 4 فصل میبینیم) ؛جامعه جهانی انسانها که اشرف مخلوقاتش هستند را بدین گونه تمام کند؟ بدون یک دوره ای که دیگر هیچ کج اندیشی و هیچ جنگ و هیچ ظلمی در آن نباشد؟
.
اون دوره كه مي گي تو اين دنيا نيست عزيزم. خدا انقدر عادل و عاقل هست قبول، ولي چرا اصلا تو اين دنيا قرار باشه اتفاق بيفته؟
آیا جامعه جهانی نباید مدل آخر این دهکده جهانی را ببیند در جایی که دیگر هیچ کس بخاطر منافع خود و گروهش منافع بقیه را به خطر نیندازد ؟
.
مدلشو تو اون دنيا مي بينه.

بعید است . حداقل از خدایی که من می شناسم بعید است این دنیا را به پایان ببرد بدون آوردن شخصی که توان بر پا کردن این آرزوهای تمام انسانهای مستضعف را برآورده کند.و آرزو ها و اشکها و ناله های آنان را به سر انجامی برساند.
.
ولي از خدايي كه من مشناسم بعيد نيست. وقتي همه بعد از مرگ به نزد خودش بر مي گردن آرزوي تمام انسانهاي مستضعفم برآورده مي كنه.

آ
آیا نباید امامی صالح در این جهان حکومت صالحی راه بیندازد تا تکامل بشر به حد اعلای خود برسد؟
آیا کسی غیر از شخصی که خداوند در نظر گرفته و مقلب القلوبی خویش را به او هم تفویذ کرده همچین قدرتی را دارد که در دل مردم جای گرفته و بر یک کره حکومت و امامت کند؟ خدا می فرماید:

ان الذين آمنوا و عملوا الصالحات سيجعل لهم الرحمن ودا (مریم-96)
مسلما كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، خداوند رحمان محبتى براى آنان در دلها قرار مى‏دهد!

.
من كه تو اين ايه چيزي مبني بر اينكه شخصي قراره روي كره، حكومت و امامت كنه نديدم!

می دانیم که تصرف در دلها فقط مقدور ذات اقدس اله است.خداوند در آیه 63 سوره انفال فرموده است که «الف بین قلوبهم» همچنین به پیغمبر اکرم (ص) فرمود «لو انفقت ما فی الارض جمیعا ما الفت بین قلوبهم و لکن الله الف بینهم» یعنی اگر آنچه را که در زمین است بین مردم تقسیم کنی و بخواهی با مال دلها را متحد کنی، این امر شدنی نیست.

یک دنیای چنین ملتهب و متشتت را با مسایل مالی نمی توان متحد کرد. زیرا خداوند فرمود «ولکن الله الف بینهم». کسی نمی تواند بگوید ما می توانیم دلها را تسخیر کنیم. این کار به دست ذات اقدس اله است و لاغیر. حتی پیغمبر اکرم (ص) نیز اگر بخواهد با بخشش معادن زمین و بخشش طلا و نقره الفت ایجاد کند،‌ نمی شود. چون با کوثر الفت ایجاد می شود نه با تکاثر. قلب از سنخ کوثر است جز ایمان چیزی دلها را منقلب نمی کند.

.
خوب بله قبول ولي بازم كجاش نوشته كه اين تسخير قلب ها رو به كسي مي ده كه حكومت و امامت كنه! !
چرا آخه حرف مي ذاريد تو دهن خدا؟!
متاسفانه الان باید برم سر کار کلی نقد دارم به صحبت های شما و کلی دلیل برای اعتقادات خودم.
شب اگر عمری بود در خدمتتان هستم.
منتظرتون هستم.
ممنون
 

میقات

عضو جدید
ذلك الكتاب لا ريب فيه هدى للمتقين

ذلك الكتاب لا ريب فيه هدى للمتقين

در جواب دوستی که از شما پرسید :
" مگه جواب نمیخواهی؟ اول بگو چی رو قبول داری تا جواب سوالت داده بشه."
گفتيد: "قرآن به عنوان يه سند ، شما از اون استفاده كن. و البته این رو قبول داری که قرآن تحریف نشده همچنان که گفتی:" خدا تضمين كرده قرآنشو از تحريف حفظ كنه"
1- یک جا دیگه گفتید :"بازم مي گم من نگفتم قرآن رو قبول دارم"
و بعد در آخر با ابراز احساس قلبیتان نسبت به قرآن اینگونه تکمیل میکنید : "در رابطه با قرآن من با بيشتر خودنش مثل شما عشق نكردم و فقط چيز جديد ياد نگرفتم بلكه متاسفانه يا خوشبختانه با خوندنش توش خيلي ايراداي جديد ديدم و از اونجايي كه هميشه نيمه خالي ليوانو مي بينم به نظرم ايراداش به حسناش غالب شد"
خوب شما که چنین حالت درونی نسبت به قرآن دارید . از ما دیگر نخواهید که از قرآن برای شما مطلبی بیاوریم چون به حال شما هیچ سودی ندارد .همچنان که خداوند در سوره بقره فرموده:


ذلك الكتاب لا ريب فيه هدى للمتقين (2)
الذين يؤمنون بالغيب و يقيمون الصلاة و مما رزقناهم ينفقون (3)
و الذين يؤمنون بما انزل اليك و ما انزل من قبلك و بالآخرة هم يوقنون (4)
اولئك على هدى من ربهم و اولئك هم المفلحون (5)


آن كتاب با عظمتى است كه شك در آن راه ندارد; و مايه هدايت پرهيزكاران است. (2)(پرهيزكاران) كسانى هستند كه به غيب (آنچه از حس پوشيده و پنهان است) ايمان مى‏آورند; و نماز را برپا مى‏دارند; و از تمام نعمتها و مواهبى كه به آنان روزى داده‏ايم، انفاق مى‏كنند. (3)و آنان كه به آنچه بر تو نازل شده، و آنچه پيش از تو (بر پيامبران پيشين) نازل گرديده، ايمان مى‏آورند; و به رستاخيز يقين دارند. (4)آنان بر طريق هدايت پروردگارشانند; و آنان رستگارانند. (5)
 
آخرین ویرایش:

میقات

عضو جدید
دارید سفسطه می کنید:
1- در جای میفرمایید :"در ضمن اگر چيزي خوب باشه چرا كه نه؟ چرا برنگرديم به بيش از 1400 سال پيش... و ازش استفاده كنيم يا حتي بهش افتخار"
2- بعد یکجا میفرمایید :" ايه قشنگي بود ولي بازم مي گم 1400 سال گذشته. اين تو هون زمان جواب مي داد ."
ویا جای دیگر در مورد آیه دیگر گفتید:" تا الان 1400 سال گذشته و اين واسه همون زمان بود كه محمد رو به پيامبري قبول نمي كردن."
اگر یک منطق خوب هست و خداوند به آن سفارش کرده و آن را نیکو میدارد که باید بسطش داد به زمان خودمان . یعنی منطق اون کار را که در آیه آمده و خداوند تایید کرده باید اون منطق را بیاوریم زمان خودمان اجرا کنیم. خدا همان خداست. و دستور همان دستور.
3- در جواب من که گفتم خداوند رنج و زحمت و خون انبیاء و اولیائش را عقیم نمی گذارد در این دنیا؛
شما گفتید :"عقيم نكرده، كتاباشو گذاشته"
شما قبلاً نگاهتان به قرآن را برای ما توصیف کرده اید و قبلاً با هم ابراز احساساتتان نسبت به قرآن به عنوان آخرین و کامل ترین کتاب آسمانی را دیدیم. واکنون نمی دانیم دُم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟؟

تازه گفتید:" عقل انسان هم بيشتر كرده نسبت به عرباي جاهل اون سالها"و بعد خود به عنوان نماینده یک انسان به اصطلاح عاقل (با تعریف خودتان) به نتیجه رسیدی و در ادامه اش گفتی : پس تصمیم با مردمه!!!!
کدوم عقل؟ خوب این عقلی که امروز شما و دوستانتان را به اینجا رسانده معلومه که عقل سلیم نیست .
چرا؟ چون عقل سلیم میگه این خدا خالق این موجودات از جمله انسان است و این دین رو هم به عنوان دین آخر قرار داده و گفته که اسلام دین کامل است .برای این دین یک کتاب به قلب نازنین رسولش نازل کرده به نام قرآن و خودش آن را حفاظت می کند..... الی آخر
شما هنوز برخوردتان با قرآن به آن صورتی هست که در بالا و پست قبل اشاره شد.
حالا می خواهید با این حالتان خودتان بشوید مفسر و مجری و مبین و در یک کلام همه کاره قرآن برای خودتان؟
میخواهید با این نوع نگاه تاسف بار بشینید برای خودتان برنامه سعادت و نزدیکی به خدا تنظیم کنید؟
جالب است ؛ سخن خدا و حکم خداو.... بگذارید زیر پایتان تا به خدا برسید؟
کجا خداوند عبادت میشود با بی محلی به آیاتش و بیهوده و از کار افتاده خواندن آیاتش و پر از اشکال خواندن کلامش؟
راستی یک تعریف از خدایی که شناختید را به ما بدهید؟ یادم هست درباره ی موضوعی گفتید: " از خدايي كه من مشناسم بعيد نيست."
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا