به قرآن افتخار کنید!!!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

yuza

اخراجی موقت
افتخار کنید که مسلمونید و قرآن (معجزه ی پیامبر) الان دست شماست.

خود خدا تو قرآن گفته اگه قرآن از غیر خدا بود در آن تناقض دیده میشد


حالا بعد از 1400 سال دشمنی مخالفان اسلام فقط تونستند یه چندتا به قول خودشون تناقض پیدا کنند که بسیار مسخره هم هست
من مطمئنم همه ی شما میتونید جواب این به اصطلاح تناقض ها رو بدید.
یه سری چیز های بچه گانه :biggrin:
بعد از 1400 سال فکر به اینا رسیدند که حتی ارزش فکر کردن هم نداره
اصلا ربطی به اسلام نداره
 

yuza

اخراجی موقت
1 . رویانشناسی و تشخیص جنسیت در چه زمانی اتفاق می افتد؟
یکی از منابعی که مسلمانان معمولا از قرآن در مورد توالدانسانها از آن نقل قول میکنند، سوره 53 آیه 45 و 46 است. معمولا این آیات به گونهای تفسیر میشوند که خبر از مشخص شدن جنسیت در خود مرحله لقاح دهند اما در جای دیگرقرآن اشاره میکند که جنسیت یک جنین در حال رشد در مرحله لخته خون (!) شکلمیگیرد. جالب است بدانیم یونانیان باستان فکر میکردند انسان از لخته خون ساختهمیشود زیرا میدیدند زنانی که باردار میشوند دیگر پریود نمیشوند. بنابر این فکرمیکردند حتماً همان لخته های خون است که در بدن زن باردار تبدیل به جنین و کودکمیشود. گویا همان اندیشه یونانی به قرآن نیز راه یافته است.
سوره 53 آیه 45 و 46:
و اوست که جفتهای نر و ماده را آفریده است، از نطفه آنگاهکه در رحم ریخته میشوند.
به غیبت تخمک در عمل لقاح در بینش قرآن از لقاح دقتکنید.
سوره 75 آیه 37، 38 و 39:
آیا او نطفه ای از منی که در رحمی ریخته شده، نبوده است،سپس لخته ای خون؟ آنگاه به اندام درستش بیافرید. و آنها را دو صنف کرد: نر وماده.
این دید همچنین در احادیثی پشتیبانی شده است. "وقتی 42 شب ازافتادن نطفه میگذرد، الله فرشته ای را بسوی آن میفرستد و آن فرشته گوشها، چشمها،پوست، گوشت و استخوان آنرا شکل میدهد. و آنگاه آن فرشته از الله می پرسد که، ایالله آیا مرد باشد یا زن؟، و سپس پروردگارت برای او تصمیم میگیرد. "صحیح مسلم، جلد 33 شماره 6392).
2. عرض بهشت چقدر است؟
در توصیفی که قرآن در مورد عرض بهشت میکند، تناقض آشکاری وجوددارد. قرآن در سوره 3 آیه 133 میگوید عرض بهشت به اندازه عرض زمین و عرضآسمانها (سماوات: جمع) است. در حالی که در سوره 57 آیه 21 میگوید عرض بهشت بهاندازه زمین و آسمان (سماء: یک آسمان) است. و آشکار است که آسمان با آسمانها برابرنیست بنابر این عرض بهشت نمیتواند هم اندازه زمین و آسمان، و هم اندازه زمین وآسمانها باشد، بنابر این، این یک تناقض و اختلاف آشکار در قرآن است.
سوره 3 آیه 133:
بر یکدیگر پیشی گیرید، برای آمرزش پروردگار خویش و رسیدن بهآن بهشت که پهنایش به قدر همه آسمانها و زمین است و برای پرهیزکاران مهیا شدهاست.

سوره 57 آیه 21:
برای رسیدن به آمرزش پروردگارتان و بهشتی که پهنای آن همسانپهنای آسمان و زمین است، بر یکدیگر پیشی گیرید. این بهشت برای کسانی که به الله وپیامبرانش ایمان آورده اند، مهیا شده است. این بخشایشی است از جانب الله که به هرکه میخواهد ارزانیش میدارد، که الله صاحب بخشایشی بزرگاست.
3 . چه کسی مردم را فریب میدهد؟ الله یا شیطان؟
با توجه به سوره 4 آیه 119 و 120، شیطان (رانده شده) کسی است کهامیال باطل و گمراهی را باعث میشود (همچنین رجوع کنید به سوره 15 آیه 42)، اما درسوره 16 آیه 93، الله میگوید که خود بندگان را گمراه میکند (همچنین رجوع کنید بهسوره 4 آیه 78).
سوره 4 آیه 119، 120:
و البته گمراهشان میکنم و آرزوهای باطل در دلشان می افکنم وبه آنان فرمان میدهم تا گوشهای چهارپایان را بشکافند. و به آنان فرمان میدهم تاخلقت الله را دگرگون سازند. و هرکس که به جای الله شیطان را به دوستی برگزیند زیانیآشکار کرده. به آنها وعده میدهد و به آرزوشان می افکند و شیطان آنان را جزبه فریبوعده ندهد.
سوره 16 آیه 93:
اگر الله میخواست، همه شما را یک امت کرده بود، ولی هر کهرا بخواهد گمراه میسازد و هرکه را که بخواهد هدایت میکند و از هر کاری که میکنیدبازخواست میشوید.
 

yuza

اخراجی موقت
4 . عقیده قرآن در مورد پدر و مادر ناباور چیست؟
قرآن در مورد رفتار یک شخص با والدینی که خدایانی بجز الله را میپرستند اطلاعات متناقضی میدهد. در سوره 31 آیه 15 از مسلمان معتقد میخواهد که همنشینی با والدین را حتی اگر آنها در ناباوری اسرار ورزیدند حفظ کند، اما سوره 9 آیه 23 میگوید پدران و برادرانتان را در صورتی که معتقد نیستند همنشین و دوست خود خود قرار ندهید!

سوره 31 آیه 15
اگر آن دو به کوشش از تو بخواهند تا چیزی را که نمیدانی چیست با من شریک گردانی اطاعتشان مکن. در دنیا با آنها به وجهی پسندیده زندگی کن و خود، راه کسانی را که به درگاه من باز می گردند در پیش گیر. بازگشت همه شما به سوی من است و من از کارهایی که میکرده اید آگاهتان میکنم.
سوره 9 آیه 23
ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر پدرانتان و برادرانتان دوست دارند که کفر را به جای ایمان برگزینند، آنها را به دوستی مگیرید و هرکس از شما دوستشان بدارد از ستمکاران خواهد بود.

البته مشخص است که این دو آیه در زمانها و در زمینه های مختلفی آورده شده اند. ممکن است اسلامگرایان شبهه وارد کنند که سوره 9 آیه 23 تنها در زمینه و زمان خصومت آورده شده است نه در هیچ موقعیت دیگری. اگر چنین شبهه ای وارد شود سپس باید ما خصومت را تعریف کنیم و نباید فراموش کنیم که بسیاری از آیات قرآن از شرایط نوسانی بین باورمندان و ناباوران سخن میگوید. از آنجا که نه تمامی سوره های قرآن و نه حتی آیات درون یک سوره با توجه به مفادشان مرتب شده اند و تمامی قرآن همینگونه سازمان نیافته است، موقعیت و زمینه های این آیات را به دشواری میتوان دریافت. اما جالب است که سوره 31 آیه 15 نیز همانند سوره 9 آیه 23 در زمینه و مفاد حمله به ناباوران آمده است. به عبارت "و ان جاهداک" در این آیه دقت کنید

5. کدامیک به بهشت وارد میشوند؟ روح، بدن یا هردو؟

قرآن در آیات مختلفی از جمله سوره 13 آیه 5، سوره 17 آیات 98-99، سوره 20 آیه 55، سوره 34 آیه 7، سوره 75 آیات 3-4 روی این نکته تاکید میکند که بعد از رستاخیز، بدن که با روح دوباره پیوند یافته به بهشت وارد میشود، اما در سوره 89 آیات 27-30 میگوید این روح (نفس) است که به بهشت وارد میشود.
سوره 17 آیه 99
آیا نمیدانند که خدایی که آسمانها و زمین را آفرید است قادر است که همانند آنها را بیافریند و برایشان مدت عمری نهاده که در آن تردیدی نیست؟ اما ظالمان جز انکار نکنند.
سوره 75 آیه 3،4
آیا آدمی میپندارد که ما استخوانهایش را گرد نخواهیم آورد؟ آری ما قادر هستیم که سرانگشتهایشان را برابر کنیم.
سوره 89 آیه 27-30
ای روح آرامش یافته، خشنود و پسندیده به سوی پروردگارت بازگرد، و در زمره بندگان من داخل شو، و به بهشت من در آی.
سوره 31 آیه 28
آفرینش همه شما و باز زنده کردنتان تنها همانند زنده کردن یک تن است. هر آینه الله شنوا و بیناست.
لذت بهشتی در اسلام بدون لذت جسمی و حسی کامل نیست، و الا چگونه ممکن است شخصی در بهشت نوشیدنی همراه با زنجبیل بنوشد؟ (رجوع کنید به سوره 76 آیه 17)، و از هوای تهویه یافته که نه آفتاب دارد نه سرما استفاده کنند؟(سوره 76 آیه 13)، از دختران باکره لذت ببرد؟ (سوره 55 آیه 56) و عسل و شیر بنوشند؟ (سوره 47 آیات 16 و 17) که همگی پاداشهایی است که الله به مومنین میدهد استفاده کند و لذت ببرند.
یوسف علی (معروف ترین مترجم قرآن از عربی به انگلیسی) در توضیح شماره 6128 برای سوره 89، آیه 27 و 30، میگوید که این روح است که بهشت وارد میشود و نه جسم زمینی، که این نظر یوسف علی با سوره 75 آیات 3 و 4 در تضاد است. همچنین به سوره 31 آیه 28 نگاه کنید که میگوید خلقت انسان یا رستاخیز هردو همانند زنده کردن یک تن است.
برخلاف نوشته های مربوط به کتاب ودا (یکی از کتب مقدس هندوها) قرآن روح را به عنوان یک ماهیت جدا از بدن تعریف نمیکند. روح اکثرا در قرآن به عنوان منشا تمایلات و امیال معرفی میشود (سوره 3 آیه 61 و سوره 12 آیه 53). کلمه عربی "نفس" به صورت متفاوتی در ترجمه های مختلف قرآن ترجمه شده است. نفس را مترجمان متخلف به روح، ذهن، روحیه، و حتی قلب ترجمه کرده اند. همچنین کلمه "نفس" در قرآن گاهی به اشخاص اشاره میکند (سوره 12 آیه 53)، بعضی اوقات به روح اشاره میکند (سوره 6 آیه 93 و سوره 39 آیه 42) و بعضی وقتها به خود الله اشاره میکند (سوره 6 آیه 12 و 54). نکته جالبی در سوره شماره 21 آیه 35 یافت میشود که میگوید "هر نفسی (روحی) طعم مرگ را می چشد..." این آیه میتواند این معانی را داشته باشد
1. بدین معنی که روح طعم مرگ را بعد از جدا شدن از بدن میچشد، بطوری که یوسف علی آنرا تفسیر کرده.
2. بدین معنی که هر شخصی طعم مرگ را میچشد همانطور که در بسیاری از جاهای دیگر نیز این عبارت آورده شده است همچون سوره 3 آیه 61 و سوره 51 آیه 21.
کسانی که معتقدند کلمه "نفس" در سوره 21 آیه 35 تنها به معنی روح واقعی است، باید این آیه را در تناقض با سوره 39 آیه 42 و سوره 89 آیه 27-30 بیابند که میگوید وقتی انسانها میخوابند، لحظه ای روح آنها توسط الله پس گرفته خواهد شد، آیا این بدین معنی است که روح ها نمیمیرند؟
 

rosvayejanan

عضو جدید
کاربر ممتاز
والله حالا که شب قدره و این دوستمونم این بحث و شروع کرد یه سوءالی برام پیش اومده که می خواستم ببینم کسی جوابی به این ذهن ناقصه من می ده یا نه

تا اونجایی که من مطالعه کردم و می دونم تو دین اسلام بر اساس روند منطقی زیر بنا شده طبق قرآن البته
1. خدایی هست برهانهایی مثل (البته از لحاظ فلسفی اینا برهان نیستن بحثش جداست) نظم (تکه بیشتر رو اینه) و علیت (خیلی کم).
2.حضرت محمد پیغمبر خداست و دلیلشم معجزه ی ایشونه که قرآنه
و بعد دیگه وقتی ایشون پیغمبر خداست حرفهاشون حجت و واجب که روند کامل و موجب میشه
هر چند خیلی سوالات این وسط هست ولی خوب من یه سوءالی داشتم
من به خاطر کاری که دارم مدام خط عوض می کنم یه بار که داشتم با یه دوستی پیامک بازی می کردم خواست یه حرفی بزنه؛بهم گفت ببین من می خوام یه حرفی بزنم یه چیزی بگو که من مطمئن بشم خودت پشت خطی
اون وقت من گفتم که خوب .... یه چیزی گفتم که فقط وفقط من و اون می دونستیم و اون مطمئن شد و حرفشو زد
بعد به این فکر کردم که اگر من بهش یه جمله می گفتم و می گفتم برو تحقیق کن ببین هیچ کس غیر من اینو نمی دونه اون چی می گفت؟؟


ببینید معجزه یعنی چی ؟ یعنی طرف بلافاصله بعد از روئتش بی هیچ شکی مطمئن میشه این کار مال یه چیز ماورائیه و کسی که داره این کارو می کنه حتمان به اون وصله؛ نمی شه بگیم هان برو تحقیق کن ببین
خلاصه معجزه در اسمش همه چی و بیان می کنه
حالا به خدا من وقتی این کتاب و می خونم احساس عجز نمی کنم شما فرض کن من خورده شیشه ندارم و به خودمم دورغ نمی گم آخه چطور به من می گید من برم تحقیق کنم در بیارم که این طوری و اون طوریه و این دلیل اینه که به ماورائ وصله اگه بخوام این کارو بکنم و این تحقیق و رو هر دینی و هر ادعایی انجام بدم که دیگه ... بله هزار تا دین خواهم داشت نمی دونم دوستان با کلام مسیحی آشنا هستن یا نه باور کنید از هر فلسفه و هر علمی که خوندید وحشت ناک تر و پیچیده تره
نمونه اش همین اگزیستانسالیسم که ادبیات و فلسفه ی جهانی شد خودش یه کوچلو از کلام مسیحی نشأت گرفته این شده

به همون خدا هم من قصد ندارم خدایی رو که می بینم منکر شم و خودم و بندازم تو جهنم!!!
من کتاب میدان و که میخونم احساس عجز می کنم ولی از خوندن داستان های قوم یهود و زنهای پیغمبر نه والا حالا من چی کار کنم
بلاخره کی پشته خطه؟
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا