تبريدورسيور

amir smaeli

عضو جدید
رسیور یا مخزن ذخیره مایع مبرد محل جمع اوری مبرد سیستم که در آن زمان استفاده ندارد است ماننند زمان تعمیرات بمب دان کردن یا زمان هایی که شیر انبساط مقدار کمی باز میکند رسیور در سیستم هاایی که کندانسر ابی وجود دارد به این شکل وجود ندارد بلکه بایین کندانسر حکم رسور را دارد . این قطعه استوانه ای در کار کرد سیکل خیلی موثر است
 

asaloye

عضو جدید
در تکمیل فرمایش دوست قبلی باید بگم رسیور ها بدلیل ساختارشون که لوله ورودی به مخزن لب به لب حفره ورودی و لوله خروجی از ان تا کف مخزن امتداد دارد که این شرایط باعث میشود همیشه مایع مبرد کاملا یکنواخت با کمترین حباب ممکن شیر انبساط را تغذیه نماید که این امر در بازدهی کامل سیستم حیاتی میباشد.
 

butterfly_سبز

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
با درود.
در ادامه فرمایشات دوستان باید بگویم رسیور اصولا در سیکلهایی باید استفاده گردد که میزان بار حرارتی محیط متغیر است . به عنوان مثال در طراحی یک یخچال و فریزر باید آب و هوای تمام مناطق ایران از تبریز تا یزد در نظر گرفته شود. بدیهی است در این حالت طراحی سیستم تبرید بر اساس بیشترین بار حرارتی صورت میپذیرد و جهت جلوگیری از تشکیل حبابهای گاز و یا ورود گاز به سیکل (در خروج از اواپراتور )و بالا رفتن راندمان ، رسیوری در انتهای اواپراتور تعبیه میگردد. به تجربه ثابت شده است اگر حجم رسیور 25% حجم اواپراتور باشد کافی است.
 
بالا