اخبار داغ آزمون كارشناسي ارشد

booklet_shop

عضو جدید
جزئیات توزیع کارت اینترنتی کنکور کارشناسی ارشد پزشکی


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات توزیع کارت اینترنتی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی گفت: داوطلبان می توانند با درج کد رهگیری پرینت کارت ورود به جلسه خود را از سایت مرکز سنجش دریافت کنند.
کی قباد طاهرنژاد افزود: توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی برای نخستین بار صورت می گیرد و داوطلبان با استفاده از کد رهگیری می توانند پرینت سیاه و سفید از کارت خود دریافت کنند.
وی اضافه کرد: داوطلبان باید بر اساس آیین نامه و برگه راهنما و جهت تطابق مشخصات فردی در زمان آزمون باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.
طاهرنژاد اظهار داشت: برچسب صندلی داوطلبان این دوره از آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی به صورت رنگی و با مشخصات کامل تهیه شده است که مراقبان جلسه پرینت داوطلب را با برچسب صندلی تطابق خواهند داد.
وی خاطرنشان کرد: آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روزهای 28 و 29 خرداد ماه سال جاری در 23 شهر کشور و با رقابت حدود 42 هزار نفر در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود و داوطلبان در روزهای 20 تا 27 خرداد فرصت دارند با ورود به سایت کارت خود را دریافت کنند.
 

booklet_shop

عضو جدید

افزايش پذيرش دانشجو در دوره‌هاي روزانه کارشناسي ارشد دانشگاه تبریز

رييس دانشگاه تبريز از افزايش پذيرش دانشجو در دوره‌هاي روزانه کارشناسي ارشد اين دانشگاه خبر داد.
دکتر سيد محمد تقي علوي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه آذربايجان شرقي، اظهار كرد: بر همين اساس براي دانشگاه تبريز در سال تحصيلي آينده 641 دانشجو در 79 رشته کارشناسي ارشد در دوره‌هاي روزانه اعلام ظرفيت شده است.
وي با اشاره به اينکه اين دانشگاه همچنين در سال‌تحصيلي آينده 277 دانشجوي کارشناسي ارشد در دوره‌هاي شبانه مي‌پذيرد، افزود: ظرفيت اعلام شده براي پذيرش دانشجو در دوره‌هاي روزانه و شبانه کارشناسي ارشد دانشگاه تبريز در سال تحصيلي آينده 918 نفر دانشجو خواهد بود که البته دانشگاه تبريز براي پذيرش بدون کنکور79 دانشجوي ممتاز نيز ظرفيت دارد.
دکتر علوي همچنين به شيوه‌هاي جديد پذيرش دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد براي12دانشگاه برتر که دانشگاه تبريز يکي از آنها است، اشاره کرد و گفت: آيين‌نامه‌هاي جديد دوره‌هاي كارشناسي‌ارشد دانشگاه‌ها به سه شيوه آموزشي پژوهشي، آموزشي، و پژوهشي از سوي وزارت علوم تدوين شده است.
رييس دانشگاه تبريز در خاتمه تصريح كرد: دانشگاه تبريز ظرفيت پذيرش دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد را براي سال تحصيلي آينده مشخص کرده است و در صورتيکه وزارت علوم در راستاي اجراي اين شيوه‌هاي جديد پذيرش، ظرفيتي براي اين دانشگاه در نظر بگيرد دانشگاه تبريز بستر افزايش پذيرش دانشجو را در اين زمينه فراهم خواهد کرد.
 

booklet_shop

عضو جدید

عبدالله جاسبی در خصوص تسهیلات این دانشگاه برای فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاهها گفت: 10 درصد فارغ التحصیلان ممتاز دوره کارشناسی بر اساس ضوابط خاصی می توانند بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.
دکتر عبدالله جاسبی صبح جمعه در حاشیه بازدید از روند آزمون کارشناسی ارشد در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در پاسخ به مهر در خصوص تسهیلات برای فارغ التحصیلان ممتاز یادآور شد: بر اساس ضوابط خاصی که طبق بخشنامه به دانشگاههای آزاد و دولتی ابلاغ شده در حال حاضر 10 درصد ظرفیت هر رشته به پذیرش افراد ممتاز دوره کارشناسی اختصاص دارد.
وی در خصوص امتیازات اعطایی به این افراد یادآور شد: تنها پذیرش بدون آزمون امتیاز خواهد بود و از نظر پرداخت شهریه با سایر دانشجویان تفاوتی ندارند.
جاسبی خاطرنشان کرد: افرادی که در رشته خود در آزمون کارشناسی ارشد بالاترین نمره را کسب کنند نیز امتیازاتی دریافت می کنند که این امتیازات بر اساس بخشنامه اعطا می شود.
وی در پاسخ به سئوال دیگر مهر در خصوص اثرات افزایش ناگهانی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد بر روند اشتغال به کار این دشته از افراد در جامعه گفت: ما در حال حاضر با سیل مهاجرت برای تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی مواجه ایم و ممکن است بعدها چنین اثری را نیز در روند اشتغال به کار داشته باشیم اما در مرحله اول با بحران خروج از کشور برای تحصیلات تکمیلی روبرو هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به خبرنگار دیگری در زمینه برنامه دانشگاه آزاد برای مقابله با بحران تقاضا جهت تحصیلات تکمیلی گفت: برنامه دانشگاه آزاد این است که در واحدهای جامع و مراکز استان دوره های کاردانی حذف، توسعه دوره های کارشناسی متوقف و تمام ظرفیت این گروه به کارشناسی ارشد و دکتری اختصاص یابد.
وی در خصوص شهریه دانشگاه آزاد و افزایش آن خاطرنشان کرد: تصمیمی نهایی برای تعیین شهریه در مهرماه اخذ می شود.
 

booklet_shop

عضو جدید
مجموعه سئوالات کنکورکارشناسی ارشد/ امکان برگزاری کنکورمجازی

مجموعه سئوالات کنکورکارشناسی ارشد/ امکان برگزاری کنکورمجازی


رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات سازمان سنجش گفت: این سازمان با توجه به درخواستهای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، اساتید و دانشجویان اقدام به تدوین و انتشار مجموعه سئوالات و پاسخهای تشریحی بیش از 20 رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد کرده است.
کوروش پرند افزود: در حال حاضر کتابهای مجموعه مدیریت 1 و 2، مهندسی صنایع، سیستمهای اقتصادی و مجموعه علوم اقتصادی و حسابداری به چاپ رسیده است.
رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این کتابها حاوی مجموعه سئوالات و پاسخهای تشریحی این رشته ها از سال 1385 تا 87 و همچنین حاوی CD سئوالات آزمون ارشد از سال 79 است که امکان برگزاری آزمون نیز در این نرم افزار فراهم شده است.
وی اظهار داشت: این کتاب شامل دو پیوست است. در پیوست اول آمار ثبت نام کنندگان، شرکت کنندگان و پذیرفته شدگان نهایی آزمون ثبت شده است. همچنین میانگین نمرات پذیرفته شدگان نیز به تفکیک دوره و دانشگاه در این کتاب آمده است.
پرند اضافه کرد: در پیوست شماره دو کتاب نیز آخرین سرفصلهای امتحانی درج شده است.
http://www.daneshnews.com/news/view.aspx?mid=1&bid=19&nid=3988
 

booklet_shop

عضو جدید

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 88 در هفته اول خرداد ماه خبر داد و گفت: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد به صورت الکترونیکی و بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.
حسین توکلی افزود: کارنامه اولیه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 88 هفته اول خرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.
وی گفت: در آزمون کارشناسی ارشد و همزمان با آن چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور 673 هزار نفر ثبت نام کرده که 336 از این تعداد هزار و 600 نفر زن و 336 هزار و 400 مرد بودند.
پذیرش 40 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد آموزشی و پژوهشی
ابراهیم خدایی - معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور نیز در گفتگو با مهر درباره ظرفیتهای این کنکور گفت: 34 هزار و 500 نفر در آزمون کارشناسی ارشد به روش آموزشی پژوهشی در سال 88 پذیرش می شوند که با احتساب دانشجویان ممتاز و ظرفیتهای اضافی پیش بینی می کنیم در این بخش 40 هزار نفر پذیرفته شوند.
وی اظهار داشت: ظرفیتهای بخش آموزش محور نیز به سازمان ارائه شده اما دانشگاهها فرصت دارند برای تکمیل این بخش از پذیرش، برنامه ریزی و نتیجه نهایی را به سازمان سنجش ارائه کنند.
پذیرش بین 40 تا 50 هزار داوطلب در کنکور کارشناسی ارشد
معاون سازمان سنجش اضافه کرد: بخش دیگری از پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد به پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان اختصاص دارد که بدون کنکور وارد این مقطع می شوند با احتساب پذیرش این افراد و در مجموع پیش بینی می شود بین 40 تا 50 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد امسال پذیرفته شوند.
به گزارش مهر، در کنکور کارشناسی ارشد امسال سه نوع شیوه پذیرش اعمال می شود. شیوه پذیرش آموزشی پژوهشی یکی از این روش ها است که در این روش، پذیرش مانند سال گذشته یعنی گذراندن دروس تئوری به همراه پایان نامه است. وزارت علوم با سیاستی جدید در راستای افزایش ظرفیت در دوره های تحصیلات تکمیلی برای اولین بار روش آموزش محور را نیز به روش پذیرش دانشجو در کنکور کارشناسی ارشد اضافه کرده است که در این شیوه تمامی واحدها به صورت تئوری ارائه می شود و دانشجو از گذراندن پایان نامه معاف می شود.
در نهایت شیوه جدید دیگر پذیرش دوره ای با محوریت پژوهش که دستاورد آن (ارائه فناوری جدید، ارائه نظریه و ایده جدید، تولید دانش فنی، ثبت اختراع ...) است که مشتمل بر اخذ واحدهای درسی محدود و الزام به ارائه پایان نامه خواهد بود.
 

booklet_shop

عضو جدید
جزييات دستگيري17 متقلب آزمون كارشناسي ارشد

جزييات دستگيري17 متقلب آزمون كارشناسي ارشد


رييس اداره اجتماعي پليس امنيت عمومي نيروي انتظامي، به تشريح جزييات دستگيري 17 متقلب آزمون كارشناسي ارشد پرداخت.
به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا، سرهنگ مجيد فقيه در تشريح اين خبر اظهار كرد: همه ساله با نزديک شدن به تاريخ برگزاري آزمون دانشگاه‌هاي سراسري و آزاد تعدادي افراد فرصت‌طلب و سودجو با اغفال جوانان داوطلب مبالغ هنگفتي را از آن‌ها اخذ و با دادن وعده‌هاي توخالي درباره تضمين قبولي در آزمون باعث بدبيني شرکت‌کنندگان به نحوه برگزاري آزمون و اصولا نظام آموزشي کشور مي‌شوند.
وي افزود: در پي دريافت خبري از سوي حراست دانشگاه آزاد اسلامي مبني بر اين كه از روز 17 ارديبهشت ماه امسال به مدت سه روز (تا تاريخ 19 ارديبهشت ماه) آزمون كارشناسي ارشد در تهران به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار خواهد شد و قرار است در زمان برگزاري آزمون، تعدادي افراد ناشناس با كشف رمز كليد سوالات و انتشار آن موجبات برهم زدن نظم عمومي آزمون را فراهم كنند، مراتب سريعا در دستور كار قرار گرفت.
رييس اداره اجتماعي پليس امنيت عمومي ناجا گفت: طي هماهنگي با سلسله مراتب فرماندهي، محاکم قضايي و حراست دانشگاه آزاد اسلامي،‌ تيم‌هاي عملياتي تحت پوشش عوامل حراست مرکز آزمون دانشگاه به حوزه‌هاي امتحاني اعزام و با شروع مراسم آزمون تمامي شرکت‌کنندگان را تحت مراقبت غيرمحسوس قرار دادند.
به گفته سرهنگ فقيه، مقارن ساعت 16 روز 18 ارديبهشت ماه، تيم ويژه اين مرکز در حوزه دانشگاه فني مهندسي تهران جنوب با کمک عوامل حراست دانشگاه به پنج نفر از داوطلبان كه در يك شعاع مشخصي از حوزه امتحاني بر روي صندلي نشسته بودند، مشكوك شده و آن‌ها را تحت نظر قرار دادند.
وي افزود: داوطلبان مذكور به بهانه استفاده از سرويس بهداشتي و نيز بهانه‌هاي واهي ديگر، يكي پس از ديگري جلسه را ترك و مجددا مراجعه مي‌كردند كه ماموران با رعايت دقيق نظم جلسه امتحان و بدون هيچ‌گونه تنشي در جلسه، هر پنج نفر را از جلسه خارج و سپس بازداشت كردند.
رييس اداره اجتماعي پليس امنيت عمومي ناجا تصريح كرد: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد تعدادي از متهمان در حال حاضر داراي مدرک فوق ليسانس هستند كه صرفا براي کشف رمز، کليد سوالات و انتشار آن در آزمون شرکت كرده‌اند.
متهمان در بازجويي‌هاي پليسي اظهار كردند كه از يكي از داوطلبان مبلغي پول دريافت كرده و قرار بود که در آزمون، پاسخ را از طريق SMS و نوت در اختيار وي و چند داوطلب ديگر قرار دهند.
متهمان همچنين درباره مدارك جعلي نيز مدعي شدند كه فردي اين مدارك را در اختيار آن‌ها گذاشته است.
سرهنگ فقيه درباره شگرد متهمان اظهار كرد:‌ متهمان با تهيه كارت ملي جعلي و با ارائه مشخصات (از قبيل شماره شناسنامه، تاريخ تولد، آدرس منزل، نام و نام خانوادگي) يکسان به نحوي برنامه‌ريزي كردند که هنگام آزمون شماره صندلي آن‌ها کنار هم قرار گيرد تا امکان ارتباط گيري به سهولت برقرار شود. از سوي ديگر افراد دستگير شده، مسوول حل يکي از دروس اختصاصي بودند که به محض حل پاسخنامه، کليد پاسخنامه را در اختيار فرد مورد نظر قرار مي‌دادند و وي نيز از طريق تلفن همراه با ارسال SMS، کليد رمز را در اختيار دانشجويان شرکت کننده که مشتري وي بودند، قرار مي‌داد.
رييس اداره اجتماعي پليس امنيت عمومي ناجا تصريح كرد: در اين عمليات 17 نفر دستگير شدند كه از اين تعداد هفت متهم اصلي با قرار قضايي بازداشت و مابقي پس از سه روز بازداشت با قبول قرار قضايي موقتا آزاد شدند.
سرهنگ فقيه از كشف تعدادي کارت‌هاي ملي مجعول با شماره شناسنامه‏، تاريخ تولد مشترک و فاميلي‌هاي مختلف که ابتداي آن با کلمه مشخصي جهت قرار گرفتن در کنار يکديگر جعل شده بود به همراه کشف رمز سوالات قبل از پايان يافتن وقت امتحان کشف و ضبط شد.
رييس اداره اجتماعي پليس امنيت عمومي خاطرنشان كرد: با انتشار خبر متلاشي شدن اين باند و اعلام نحوه عملکرد آن‌ها به ساير تيم‌ها چندين باند ديگر در ساير حوزه‌هاي آزمون دستگير شدند.
 

booklet_shop

عضو جدید
جزئیات انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور کارشناسی ارشد 88

جزئیات انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور کارشناسی ارشد 88


معاون سازمان سنجش آموزش کشور نحوه انتخاب رشته 195 هزار داوطلب مجاز کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1388 را اعلام کرد.
حسین توکلی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده برای هر یک از داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل 88 نتایج آزمون به صورت کارنامه منتشر می شود و کارنامه مذکور اوایل خرداد ماه بر اساس اطلاعیه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: هر یک از داوطلبان شرکت کننده باید در تاریخی که اعلام می شود به سایت سازمان مراجعه و با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام نسبت به مشاهده کارنامه خود و گرفتن پرینت از آن اقدام کنند.
معاون سازمان سنجش آموزش گفت: داوطلبان مجاز باید براساس برنامه زمانی پیش بینی شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته های تحصیلی نسبت به انتخاب 50 کد رشته محل مورد علاقه از میان کد رشته محلهای رشته امتحانی مجاز و یا کد رشته های امتحانی مجاز اقدام و پس از درج آن در فرم پیش نویس که در صفحه 140 دفترچه راهنما چاپ شده با اطمینان از صحت آن از روز سه شنبه 5 خردادماه تا یکشنبه 10 خردادماه به سایت سازمان سنجش مراجعه و بر اساس دستورالعملهای مربوطه نسبت به درج کد رشته محلهای انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: پس از تأیید نهایی کد رشته محلهای انتخابی شماره رمز 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.
توکلی گفت: دفترچه راهنما علاوه بر اینکه برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند بر روی سایت نیز قرار می گیرد از روز دوشنبه 4 خرداد ماه تا یکشنبه 10 خردادماه از طریق باجه های مرکزی هر یک از شهرستانهای مختلف کشور و در شهرستانهای بزرگ کشور از طریق مناطق پستی در اختیار مجازین قرار داده می شود.
خدایی دیگر معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز در گفتگو با مهر از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 88 تا دوشنبه آینده خبر داد و گفت: 195 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته از سه شنبه 5 خرداد ماه تا یکشنبه 10 خرداد ماه باید نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
 

booklet_shop

عضو جدید
پذيرش بدون كنكور استعدادهاي درخشان در مقطع کارشناسی ارشد منوط به تاييد سازمان سنجش شد

پذيرش بدون كنكور استعدادهاي درخشان در مقطع کارشناسی ارشد منوط به تاييد سازمان سنجش شد


معاون سازمان سنجش آموزش كشور، گفت: ادامه تحصيل قطعي داوطلبان استعداد درخشان دانشگاه‌ها در مقاطع بالاتر تحصيلي منوط به تاييد سازمان شد.
دكتر ابراهيم خدايي با اشاره به برخي از تغييرات در پذيرش دانشجويان استعدادهاي درخشان، اظهار كرد: از امسال دانشگاه‌ها بايد اسامي دانشجويان استعدادهاي درخشان را براي پذيرش بدون كنكور در مقطع كارشناسي ارشد براي تاييد نهايي به سازمان سنجش ارسال مي‌كند، به عبارت ديگر ادامه تحصيل قطعي اين دسته از داوطلبان به تاييد از سوي سازمان سنجش بستگي دارد.
وي با بيان اينكه نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه‌ها اوايل هفته آينده اعلام مي‌شود و با اشاره به ظرفيت‌هاي نهايي آزمون كارشناسي ارشد سال 88، اظهار كرد: بر اين اساس بدون احتساب ظرفيت‌هاي اضافي ممتاز و دبيري 39 هزار و 581 نفر در اين آزمون پذيرفته خواهند شد كه از اين تعداد 2 هزار و 964 نفر از طريق روش جديد آموزشي در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه‌ها پذيرفته مي‌شوند.
دكتر خدايي در خاتمه خاطر نشان كرد: با احتساب ظرفيت‌هاي اضافي ممتاز و دبيري در آزمون كارشناسي ارشد سال 88 حدود 44 هزار نفر پذيرفته خواهند شد، كه اين ظرفيت بدون احتساب داوطلباني است كه با استفاده از آيين نامه استعدادهاي درخشان دانشگاه‌ها پذيرفته مي‌شوند.
 

booklet_shop

عضو جدید
آمار پذیرش بدون کنکور دانشجویان علوم پزشکی در تحصیلات تکمیلی

آمار پذیرش بدون کنکور دانشجویان علوم پزشکی در تحصیلات تکمیلی


رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی با اشاره به پذیرش بدون کنکور دانشجویان علوم پزشکی در مقاطع مختلف از پذیرش 132 نفر بدون کنکور در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی خبر داد.
دکتر نادر ممتازمنش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس آیین نامه ارتقای دانشجویان استعداد درخشان افرادی که در دوره کارشناسی معدل هجده به بالا و در دوره کاردانی معدل هجده و نیم به بالا داشته باشند می توانند از تسهیلات ورود بدون آزمون به مقاطع بالاتر استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این آیین نامه در سال گذشته 132 دانشجوی کارشناسی و کاردانی از این امتیاز برای ورود بدون آزمون استفاده کردند.
ممتازمنش اضافه کرد: از سوی دیگر داوطلبان آزمونهای دستیاری و دکتری تخصصی نیز بر اساس آیین نامه می توانند از تسهیلات کسب 85 درصد نمره آخرین فرد آزمون برای ورود به دوره های بالاتر استفاده کنند.
وی یادآور شد: 33 نفر در آزمون دستیاری پزشکی، 13 نفر در آزمون دکتری تخصصی پزشکی و پنج نفر در آزمون دستیاری دندانپزشکی با استفاده از تسهیلات استعداد درخشان در این دوره ها پذیرفته شدند.
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی اضافه کرد: البته در آزمون کارشناسی ارشد نیز 30 نفر در آزمون شرکت کردند و با استفاده از تسهیلات استعداد درخشان و کسب 85 درصد نمره آخرین فرد در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته شدند.
 

Similar threads

بالا