چرا دموکراسی

Mj na

عضو جدید
چرا دموکراسی

"1-برای اینکه یک کشور پیشرفت کندباید مردمش بخواهند.رشد یک کشوربه مردمش وابسته است.اگرمردم سیاسی باشند احتمالآ باید راندمان کارها افزایش یابد.زیرا مثلآ حکومت تعیین می کند که مردم باید بیشتر صرفه جویی کنند پس مردم چون سیاسی هستند و بهتر ارزش حرف حکومت را می فهمند بهتر به حرف حکومت گوش می دهند.
2-رقیب دموکراسی حکومت نوابغ است. نکته ای که در اینجا بارز است این است که دلیل نمی شود که همیشه نوابغ بهترین تصمیمات را بگیرند.بلکه مردم با تعیین مسیری با مشارکت همه قشر ها نظر قوی تری بوجود می آورند
یا می توان گفت از رقابت نوابغ با یکدیگر یک نفر بهترین ایده را دارد و آن ایده درست تر است و آن ایده می تواند درست تر باشد که مردم بیشتری به آن رای بدهند چون صحیح تر است و شخص آنرا اثبات می کند و مردم می پسندند. در واقع فرد باید ایده اش را اثبات کند . در نتیجه مردم آنرا می پسدند.این اثبات باید از طریق مناظره و دادن وقت کافی به شخص کاندید باشد تا بتواند کامل حرف هایش را بزند و ایده هایش را اثبات کند.
پس از حرف های شخص کاندید چون ممکن است ایده هایش پیچیده باشد و مردم نتوانند به خوبی نتیجه بگیرند باید انواع کارشناسان(اقتصاد دانان جامه شناسان تاریخ دانان سیاست دانان و غیره)
در رسانه ها حرف هایشان را تفسیر کنند .هم چنین باید نظرات موافق و مخالف مطرح و سپس آنان با هم مناظره کنند.
3-یک وقت حکومت با بحران مشروعیت مواجهه نشود. در نتیجه حکومت باید همواره نظر مردم را به خود جلب کند " MJ NA

منتظر نظراتتون هستم
 

Similar threads

بالا