اینم از ماشین جدید ایرانی!!

kittleboy_87

عضو جدید
سلام
خودتون مقایسه کنین و ببینید آیا این ماشین واقعا platform ( پلت فرمش) همونطوری که رئیس سایپا گفته ایرونیه؟!

اول اینکه هیچ عکسی از مینیاتور نذاشتن توی اینترنت!!!، نمی دونم واسه چی؛یعنی ترسیدن؟!

و دوم : ( خودتون ببینید)

SEAT Company

Seat Ibiza
SportCoupe


New Seat Ibiza Makes Show Debut


SEAT Altea



درضمن پشت مینیاتور هم دقیقا همین نیست؟؟!!! (یک مدل قدیمی از مزدا - مزدا 323)
http://i37.tinypic.com/2z703lk.jpg
عکس با سایز اصلی:
http://img2.netcarshow.com/Mazda-323_2000_800x600_wallpaper_09.jpg

اینا رو به قول معروف مادربزرگ منم میتونه یه تغییر کوچیک بده به اسم خودش بزنه!!

نظر شما چیه؟ واقعا میشه به مینیاتور گفت یک پلت فرم جدید؟؟؟؟

جالبش اینه که ( حرص من رو در میاره :wallbash::wallbash: ) هر دوتا کارخونه ایرونین، فقطم جنسای از رده خارج شرکتهای دیگه رو می آرن اینجا مونتاژ می کنن، به مدت n سال به مردم میندازن ( گمرکم که قربونش برم 100% )
بعد با افتخار می گن ما اولیم، آخه خودتشون رو با کی مقایسه می کنن که می گن اولیم!!اجازه نمیدن به کسی که بیاد توی میدون
دقیقا مثل چی:!؟:thumbsdown:
مثل اینکه فقط یک دونده توی مسابقه ی دو شرکت می کنه، تا آخر! با کمک بقیه می ره!!، بعدشم مدال طلا بهش میدن میگن اول شدی، آفرین ، تو قهرمانی
اونوقت انتظار دارن بقیه هم بگن بببببببببببببببببلللللللللهههه




:w09::w09:



 

vahid.a.asalemi

عضو جدید
زیاد قصه نخور!!!
نمی دونم این دوروغ گفتن به خودمون تا کی ادامه داره؟؟؟؟:mad::que:
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نظر غیر کازشناسی مثل یه آفت هست
ای کاش کارخونه ها آآزادی عمل رو به مشتری ها میدادند تا بتونند از مراحل ساخت از نزدیک آشنا بشند
حالا بنده یک دوره ی کوتاه تو ی این شرکت بودم ، فقط میتونم بگم حداقل 59 ماه روی پروسه ی طراحی تولید و تست خودرو کار شده تقریبا" کمی دیرتر از خودروی سمند در شرکت ایران خودرو.
اما با اینکه از شئونات مهندسی خارجه که من بخوام اطلاعات داخلی شرکت رو فاش کنم اما باید به موتور 16 سوپاپ کم مصرف ، و قدرت 28 درصدی بیشتر از خودوری پراید ، طراحی داخلی فوق العاده ، متحرک و منعطف ترین سیستم تعلیق و 100 درصد ایرانی بودن اشاره کنم.
خوروی سمند در ابتدا 80 درصد ساخت داخل بود.
الان هم نباید ما دلمون رو به چند مدل مادر از خوروهای خارجی دلخوش کنیم.
دوستان توی صنعت بدنه سازی و تزیینات داخلی معمولا" تعداد انگشت شمار پلت فرم وجود داره به صور مثال پلتت فرم ماکسیما برگرفته از مدلی از بنزهای کلاس c هست که نسل تکمیل شده ی اون رو توی تویوتا کمری جی تی مشاهده میکنیم.پس پلت فرم رو بشناسیم از روی پلت فرم های استاندارد تبعیت کردن کپی برداری نیست بلکه فناوری هست.
 

hamidarchitec

عضو جدید
نظر غیر کازشناسی مثل یه آفت هست
ای کاش کارخونه ها آآزادی عمل رو به مشتری ها میدادند تا بتونند از مراحل ساخت از نزدیک آشنا بشند
حالا بنده یک دوره ی کوتاه تو ی این شرکت بودم ، فقط میتونم بگم حداقل 59 ماه روی پروسه ی طراحی تولید و تست خودرو کار شده تقریبا" کمی دیرتر از خودروی سمند در شرکت ایران خودرو.
اما با اینکه از شئونات مهندسی خارجه که من بخوام اطلاعات داخلی شرکت رو فاش کنم اما باید به موتور 16 سوپاپ کم مصرف ، و قدرت 28 درصدی بیشتر از خودوری پراید ، طراحی داخلی فوق العاده ، متحرک و منعطف ترین سیستم تعلیق و 100 درصد ایرانی بودن اشاره کنم.
خوروی سمند در ابتدا 80 درصد ساخت داخل بود.
الان هم نباید ما دلمون رو به چند مدل مادر از خوروهای خارجی دلخوش کنیم.
دوستان توی صنعت بدنه سازی و تزیینات داخلی معمولا" تعداد انگشت شمار پلت فرم وجود داره به صور مثال پلتت فرم ماکسیما برگرفته از مدلی از بنزهای کلاس c هست که نسل تکمیل شده ی اون رو توی تویوتا کمری جی تی مشاهده میکنیم.پس پلت فرم رو بشناسیم از روی پلت فرم های استاندارد تبعیت کردن کپی برداری نیست بلکه فناوری هست.
اخباد اعلام کرده موتور ان 8 سوپاپ هست

با حجم موتور 1500 نباید با امثال پراید مقایسه کرد در ضمن پراید با 1323 سی سی حجم در مقا یسه با خودروی نسبتا پیشرفته 206 با موتور 1400 . هم سوخت بیشتری میخواهد هم قدرت کمتری دارد . در ضمن 160 کیلوگرم هم سبکتر هست .

سنمد هم خود شما میدانید که تمام نقشه های ساخت بدنه ان از کره خریداری شده است
چرا کیا موتورز با تجربه بسیار اندک در بازارهای جهانی انقدر پر طرفدار است در حالی که نمونه های بهینه سمند شکایت مالکان را در پی دشته است (در کشورهای اذزبایجان . ارمنستان . ترکیه.....) انتقاد به عملکرد بسیار زیاد است . پراید هم از نظر ایمنی در هیچ تستی در مرکز ایمنی تصادفات کالیفورنیا قبول نشه است. جان مردم عزیزتر است یا طول دوره ازمایشی به روش ازمنو و خطا؟

کمی به خودتون بیاید . انتخاب پلتفرم هم در اکثر موارد غلط بوده . پروتون مالزی با لنسر از رده خارج موفق به تسخیر بازار انگلستان شد . انوقت بازم طرف . این کمپانی های زورگو را را میگیرید
 

طاها حک

کاربر فعال مهندسی IT ,
کاربر ممتاز
واسم خیلی جالبه کارخانه ی سایپا با قدمت 40 ساله هنوز الان می خواد خودش یه چیزی بسازه. اون زمونی که تو ایران داشت ماشین مونتاژ می شد تو کره و مالزی از این خبرا نبود اما الان هیوندای و کیا و پروتون رو ببین. واقعیت اینه که خود مسئولین نمی خواستن کاری بکنن. مثلاً طرح اولیه بیشتر ماشین های معروف مال چند دانش اموز یا چند دانشجو هست(مثلاً طرح اولیه ائودیR8 کار چند دانش اموز هنرستانیه.)اما تو ایرا ن چقدر به این چیزا بها می دن. من تو یه مقاله می خوندم که اگه کارخونه ی بنز 3 روز کاملاً تعطیل بشه، تقریباً به حالت ورشکستگی در میاد!!! حالا اینو با سود کارخونه های خودمون مقایسه کنید. چندین دهه دولت جلوی واردات رو می گیره یا تعرفه طوری زیاد میشه که واردات بسیار کم میشه تا کارخونه ها بتونن ماشین درپیتشون رو به قیمت انچنانی به مردم قالب کنن. چرا مردم ایران این حق رو ندارن که سوار یه ماشین خوب بشن. مردم چه گناهی کردن که باید به یه پرادویی 20 هزار دلاری بیش از دو برابر قیمتش رو بپردازن؟ چرا باید مردم تاوان کم کاری دولت و کارخانه های خودرو سازی رو بدن.
تو کل دنیا یه ماشین بشتر از 5 یا 6 سال دووم نمیاره و حتماً دچار فیس لیفت می شه، چون رقابت خیلی بالاست. اما حالا مملکت ما رو ببینین.
چندین دهه ما سوار پیکانی می شدیم که بنزین رو قورت می داد و هوا رو به طرزی کاملاً عالی ابوده می کرد، اما حالا 2زاریمون افتاده که بنزین نداریم و هوا الودس!!! 
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اخباد اعلام کرده موتور ان 8 سوپاپ هست

با حجم موتور 1500 نباید با امثال پراید مقایسه کرد در ضمن پراید با 1323 سی سی حجم در مقا یسه با خودروی نسبتا پیشرفته 206 با موتور 1400 . هم سوخت بیشتری میخواهد هم قدرت کمتری دارد . در ضمن 160 کیلوگرم هم سبکتر هست .

سنمد هم خود شما میدانید که تمام نقشه های ساخت بدنه ان از کره خریداری شده است
چرا کیا موتورز با تجربه بسیار اندک در بازارهای جهانی انقدر پر طرفدار است در حالی که نمونه های بهینه سمند شکایت مالکان را در پی دشته است (در کشورهای اذزبایجان . ارمنستان . ترکیه.....) انتقاد به عملکرد بسیار زیاد است . پراید هم از نظر ایمنی در هیچ تستی در مرکز ایمنی تصادفات کالیفورنیا قبول نشه است. جان مردم عزیزتر است یا طول دوره ازمایشی به روش ازمنو و خطا؟

کمی به خودتون بیاید . انتخاب پلتفرم هم در اکثر موارد غلط بوده . پروتون مالزی با لنسر از رده خارج موفق به تسخیر بازار انگلستان شد . انوقت بازم طرف . این کمپانی های زورگو را را میگیرید
دوست عزیز موضوع بحث در مورد خودروی مینیاتور هست نه خودروی پراید
در ضمن تیم خودروی سمند برگرفته از چند مهندس ارشد از شرکت فولوکس آلمان ، و کشورهای ایتالیا و کره بود.
همچنین بنده بازاریاب شرکت سایپا نیستم بلکه میخواستم بعد منطقی این ماشینو در نظر بگیریم که درکنار سایر ناتوانی ها که بر گرفته از صنعت نو پا خودروسازی ایران هست ، توانایی های اون رو هم در نظر بگیریم. از لحاظ ایمنی هم خودروی مینیاتور در کلاس ایمنی کایزرسلاترن که خورو پژو آریان هم توی اون تونست مدارک عالی رو بگیره مورد بررسی قرار داده شد و برای اولین بار نمره 3 کلاس ایمنی اروپا رو گرفت همچنین به طور قطع امسال هم برای آزمون نمره ی 4 میتونه شرکت کنه ، مهمترین نکته ی ایمنی این خودرو بالشتکهای محافظ استاندارد ، تیغه ی فولادی ستون ها هست.
به طور کل باید به صنعت طراحی خودرو فرصت داد ، حتی شرکت ایران خودرو نیز بر اساس متد جایگزاری بدنه روی سیستم انتقال قدرت میخواست کارشو رو شروع کنه که متاسفانه به نظر من شکست خورد
دوستان محترم حتی کپی برداری به قول شما از پلت فرم های خارجی نیز به تکنولوژی راه اندازی خط تولید ، جیگ و فیکسچرهای پیشرفته و مواد اولبه و دهها پارامتر دیگه داره به نظره من برای صنعتی که تازه از سال 77 فهمید که میتونه شروع به تولید خودرووهای داخلی کنه این قدم فوق العاده است
از لحاظ قیمت هم ماکسیمم روی 10 میلیون به توافق رسیده شده اما به نظر من تا 13 ملیون هم افزایش پیدا میکنه ، دلیلش هم بومی نبودن بازاریابی توی ایران هست.
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
واسم خیلی جالبه کارخانه ی سایپا با قدمت 40 ساله هنوز الان می خواد خودش یه چیزی بسازه. اون زمونی که تو ایران داشت ماشین مونتاژ می شد تو کره و مالزی از این خبرا نبود اما الان هیوندای و کیا و پروتون رو ببین. واقعیت اینه که خود مسئولین نمی خواستن کاری بکنن. مثلاً طرح اولیه بیشتر ماشین های معروف مال چند دانش اموز یا چند دانشجو هست(مثلاً طرح اولیه ائودیR8 کار چند دانش اموز هنرستانیه.)اما تو ایرا ن چقدر به این چیزا بها می دن. من تو یه مقاله می خوندم که اگه کارخونه ی بنز 3 روز کاملاً تعطیل بشه، تقریباً به حالت ورشکستگی در میاد!!! حالا اینو با سود کارخونه های خودمون مقایسه کنید. چندین دهه دولت جلوی واردات رو می گیره یا تعرفه طوری زیاد میشه که واردات بسیار کم میشه تا کارخونه ها بتونن ماشین درپیتشون رو به قیمت انچنانی به مردم قالب کنن. چرا مردم ایران این حق رو ندارن که سوار یه ماشین خوب بشن. مردم چه گناهی کردن که باید به یه پرادویی 20 هزار دلاری بیش از دو برابر قیمتش رو بپردازن؟ چرا باید مردم تاوان کم کاری دولت و کارخانه های خودرو سازی رو بدن.
تو کل دنیا یه ماشین بشتر از 5 یا 6 سال دووم نمیاره و حتماً دچار فیس لیفت می شه، چون رقابت خیلی بالاست. اما حالا مملکت ما رو ببینین.
چندین دهه ما سوار پیکانی می شدیم که بنزین رو قورت می داد و هوا رو به طرزی کاملاً عالی ابوده می کرد، اما حالا 2زاریمون افتاده که بنزین نداریم و هوا الودس!!! 
چند نکته:
کشورهایی که میگید:
- دچار جنگ نشدند
- دچار تحریم نشدند
- علوم مهندسی داخلشون بومی بوده نه وارداتی
- بر اساس پایه های علمی و بودجه بندی مناسب بنا شده (نه توسط وام های کلان هیلمن به ایران ناسیونال قدیم)
- همین بنزهایی که ملت ما در کفه اونها هستند به همراه شرکت نیسان و بی ام و قطعات موتوری اونها در شرکت ریخته گری تبریز تولید میشه
- در ایران مدیریت علم محور و تولیدی وجود نداره و اون هم برگرفته از دانشگاه های ماست که علم رو کپی میکنند.
- به بعضی از نوابغ خودروسازی ایران که اکنون توی جی ام موتورز، بنز و میتسوبیشی فعالند بها داده نمیشه
یادمه نفره اول طراحی خودرو سال 2008 ایرانی بود الان هم توی شرکت رنولته گمانم.
 

hamidarchitec

عضو جدید
دوست عزیز موضوع بحث در مورد خودروی مینیاتور هست نه خودروی پراید
در ضمن تیم خودروی سمند برگرفته از چند مهندس ارشد از شرکت فولوکس آلمان ، و کشورهای ایتالیا و کره بود.
همچنین بنده بازاریاب شرکت سایپا نیستم بلکه میخواستم بعد منطقی این ماشینو در نظر بگیریم که درکنار سایر ناتوانی ها که بر گرفته از صنعت نو پا خودروسازی ایران هست ، توانایی های اون رو هم در نظر بگیریم. از لحاظ ایمنی هم خودروی مینیاتور در کلاس ایمنی کایزرسلاترن که خورو پژو آریان هم توی اون تونست مدارک عالی رو بگیره مورد بررسی قرار داده شد و برای اولین بار نمره 3 کلاس ایمنی اروپا رو گرفت همچنین به طور قطع امسال هم برای آزمون نمره ی 4 میتونه
.

به نظر میرسه مینیاتور از نظر کلی خیلی بهتر از سمند باشه . کلاس اندازه اش چی هست؟
 

kittleboy_87

عضو جدید
ممنون از دوستان
خوشحال شدم که علاقه مند هم اینجا داریم، فکر نمی کردم داشته باشیم
ایراد اصلی چیه؟ اینها همه دولتین،اینم که میان خودشون رو با هم مقایسه می کنن فقط .... وگرنه واسه دولت فرقی نداره به این جیبش پول بریزن یا اونجیب
بعدشم،اگه راست میگن ، شرکتهای دیگه از صفر شروع کردن که شدن بنز و بی ام دابلیو،اینام تا اینجاش حامی داشته،بازار رو باز کنن بعد اگه همینطور فروش داشتن بگن ما می توانیم!!!!!!!
مساله اینه که مسئول سایپا گفتن ما به تنهایی این رو طراحی کردیم و کاملا جدیده و حتی بیش از 120 میلیارد تومان ارزانتر از هزینه طراحی کشورهای پیشرفته دراومده واسمون ولی فکر می کنم توی تصاویر دیده می شه که این پلت فرم بیشتر کپی هست
می خواین سایتش رو بندازم که ببینید مثلا خودروی پروتون جن 2 ( نسل دوم ) قیمتش 10.797 پوند هست و دست دومش کمتر از 3.500 پوند ولی اینجا چی؟ 26 میلیون تومن صفرش!! و دست دومش 20 میلیون تومن!!!!!!!!
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر میرسه مینیاتور از نظر کلی خیلی بهتر از سمند باشه . کلاس اندازه اش چی هست؟
خوب البته از -بعضی جهات از سمند بهتر هست ولی به خودروی سورن هرگز نمیرسه
دقیقا" منظورتون از کلاس چیه
ولی تا اونجایی که من میدنم گمانم e هست ، البته فکر کنم
متاسفام ما باز دلمون رو خوش کردیم به دو تا عکس انگار تا الان هم داشتم روزه میخوندم!افسوس(!)
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کلاس بندی

کلاس بندی

به نظر میرسه مینیاتور از نظر کلی خیلی بهتر از سمند باشه . کلاس اندازه اش چی هست؟
خوب البته از -بعضی جهات از سمند بهتر هست ولی به خودروی سورن هرگز نمیرسه
دقیقا" منظورتون از کلاس چیه
ولی تا اونجایی که من میدنم گمانم e هست ، البته فکر کنم
متاسفام ما باز دلمون رو خوش کردیم به دو تا عکس انگار تا الان هم داشتم روزه میخوندم!افسوس(!)
 

sara_dadyar

عضو جدید
بالاخره جناب بذرپاش دوست جون حضرت ا.ن. بايد يه جوري ابراز وجود کنن تا همه بدونن حروم نشده!!!
 

Similar threads

بالا