HTML و SEO (قسمت اول)

analize

عضو جدید
از زمان ظهور اولین موتورهای جستجو , طراحان و صاحبان سایت برای طراحی سایت با موضوعاتی همچون چگونگی بالا بردن جایگاه خود بر روی صفحه نتایج یک موتور جستجو پس از طراحی سایت خود دست و پنجه نرم می کرده اند .
در ارتباط با موتور های جستجو عظيم(همچون گوگل , بینگ و غیره ) که تمایلی به افشای الگوریتم های خود ندارند (تا بتوانند آن را از دست افرادی که در تلاشند تا با روش های غیر قانونی و موقتی پس از طراحی سایت ساختار این موتورهای جستجو را به چالش بکشند در امان نگه دارند)، کارشناسان امنیت اين موتورهای جستجو می بایست همواره مشغول گمانه زنی باشند تا به این نتیجه برسند که کدام تاکتیک موثر است .
توسعه مداوم فناوریهای طراحی سایت, از HTML و XML گرفته تا جاوا اسکریپت و فلش , تجارت موتور جستجوی برتر را به نوبه خود تبدیل به صنعت های کلانی نموده است .
ابداع HTML5 جهت طراحی سایت بسیاری از امور را تسهیل نموده , اما لایه های پیچیده دیگری را در این حوزه به همراه آورده است .
HTML 5 و مولتی مدیا

  1. در طول سالهای متمادی، طراحانبرای طراحی سایت های خود , افزونه هایی همچون Adobe Flash و Microsoft Silver hight را به کار گرفته اند تا محتوا های صوتی , تصویری و گرافیکی را به پروژه های طراحی سایت خود بیفزایند . این افزونه ها متخصصان را قادر ساخته تا طرح هایی جلوه گر و چشم نواز خلق کنند که توانسته بازدید کنندگان را به خود جلب نموده و جوایز متعددی را کسب نماید.
اما این طراحی سایت ها بواسطه آنکه موتورهای عظیم جستجو قادر به رتبه و فرمت بندی اینگونه محتواها نبوده اند , از رتبه بندی پایین در موتورهای جستجو معمولا همواره رنج برده اند.
درست تا پیش از انزوای Flash گامهای بزرگی در این حوزه برداشته شد اما اکنون سرمایه گذاری ها در حوزه ی رتبه بندی افزونه ها بطور کلی تا میزان زیادی متوقف شده است .
HTML 5 درطراحی سایت با علایم نشانه گذاری جدید , امکان نمایه سازی محتوای مالتی مدیا همچون منوها , صوت و تصویر را فراهم می نماید . محتواها با این علایم قادر خواهند بود رتبه یک سایت را در موتور جستجو ارتقا دهند . در واقع یک طراحی سایت با HTML5 همواره در رتبه های بالاتر نسبت به طراحی سایت های مشابه خود دارد که با این افزونه ساخته نشده است .اما در خصوص مناسب بودن HTML5 در طراحی سایت برای هرگونه عملیاتی جای سوال وجود دارد . گوگل همواره به ما می گوید سایتی برای کاربر بسازید که محتوای آن طبیعی باشد . شاید نیاز باشد برای فراهم شدن چنین امکانی منتظر HTML 6 جهت طراحی سایت باشیم .
 

Similar threads

بالا