به نظر شما یک هواپیمای دو زیست چه ویژگی هایی میتونه داشته باشه؟؟؟

Golden Boy

عضو جدید
با سلام خدمت همه دوستان عزیز از بچه های مکانیک گرفته تا هوافضا.
به نظر شما دوستان یک هواپیمای دو زیست که قادر به حرکت و مانوردهی هم در هوا و هم در آب باشه چه ویژگی هایی میتونه داشته باشه؟؟؟
از نظر شما توی طراحی همچین هواپیمایی به چه چیزهایی بایستی دقت کرد؟
گذشته از این چه منابعی در این راستا میتونه به درد بخور باشه؟
پیشاپیش از همه دوستان و نظراتشون تشکر میکنم.
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
طراحی هواپیمای دو زیست یه سری الزامات به طراحی شما تحمیل می کنه. مثلاً هواپیما شما حتماً باید بال بالا باشه، موتور بر روی بال نصب شه (تا حالا رو دم ندیدم)، موتورش پراپ هست، شکل خاص بدنه که شبیه به قایقه، برف پاک کن هم حتماً باید داشته باشه. http://www.www.www.iran-eng.ir/clientscript/ckeditor/plugins/smiley/images/images/smilies/wink.gif
 

Golden Boy

عضو جدید
دوست عزیز فکر کنم منظور منو خوب متوجه نشدید. منظور من از دو زیست روی آب نبود، بلکه داخل آب هست. در زیر آب نمیشه متور پراپ استفاده کرد.
من بیشتر منظورم شکل آیرودینامیکی و نوع رانش اون هست.
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
دوست عزیز فکر کنم منظور منو خوب متوجه نشدید. منظور من از دو زیست روی آب نبود، بلکه داخل آب هست. در زیر آب نمیشه متور پراپ استفاده کرد.
من بیشتر منظورم شکل آیرودینامیکی و نوع رانش اون هست.

شما بد پرسیدی. هواپیمای دو زیست (Amphibious aircraft) این شکلیه:



چیزی که شما می خوای، ترکیب زیردریایی و هواپیماست (Flying Submarine). کلاً فرق می کنه. به احتمال زیاد، به خاطر مسائل سازه ای، وزن این وسیله برای تبدیل به هواپیما خیلی بالا میشه.




برای دیدن طرح های دیگه به اینجا یه سر بزنید
 

Golden Boy

عضو جدید
خیلی ممنون.
این چیزی که من میگم تا الان طراحی شده؟؟؟
اطلاعاتی در این مورد میتونید به من بدید؟؟؟
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
خیلی ممنون.
این چیزی که من میگم تا الان طراحی شده؟؟؟
اطلاعاتی در این مورد میتونید به من بدید؟؟؟

به اون لینکی که گذاشتم، یه سر بزنید. عکس دو سه نمونه ساخته شده توشون هست البته یه نفره یا دو نفره ان. با فندوق شکن هم باید برید تو سایت هاش، اکثرشون به تیر ممیزی گرفتار شدن. توی سایت ویکی پدیا نوشته بود، DARPA داره روش کار می کنه.
 

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
دوست عزیز فکر کنم منظور منو خوب متوجه نشدید. منظور من از دو زیست روی آب نبود، بلکه داخل آب هست. در زیر آب نمیشه متور پراپ استفاده کرد.
من بیشتر منظورم شکل آیرودینامیکی و نوع رانش اون هست.

در مرود رانش زیر آب : همه بر پایه واتر جت هستند ماکنیزم فرق فوکوله
2 راه حل کلی وجود دارد : سوخت جامد و دیگری مایع
-- سوخت جامد زیر آب بیشتر در اژدر و ... استفاده میکنند که عامل اکسید کننده آن آب دریا (این مهم ) است سوخت هم همه چی هست من دو نمونه برپایه منیزیم و آلمینیوم دیدم ...
-- سوخت مایع هم یک سری کار ازمایشگاهی کردن که یک مدل رم جت که به جای هوا اب وارد میشود ولی سوختش نمیدونم بر پایه چی ...
-- البته واتر جت چیوه های دیگر هم داره که کاربردی تر اما سرعت نهای ان کم 30 تا35 متر بر ثانیه ... ( با شیوه های بالا به بیشتر از 100 متر بر ثانیه رسیدن )

++ در مورد شکل هم که تابلو جای بحثی نمیومنه ، الزامات آیرودینامیک و هیدرودینایمک باید با هم مصالح کنند ....

با توجه به (++) ، نظر من طرح غیر کاربردی است و ارزش نداره فکر کنی درباره ان ...


در مورد
 

Golden Boy

عضو جدید
در مرود رانش زیر آب : همه بر پایه واتر جت هستند ماکنیزم فرق فوکوله
2 راه حل کلی وجود دارد : سوخت جامد و دیگری مایع
-- سوخت جامد زیر آب بیشتر در اژدر و ... استفاده میکنند که عامل اکسید کننده آن آب دریا (این مهم ) است سوخت هم همه چی هست من دو نمونه برپایه منیزیم و آلمینیوم دیدم ...
-- سوخت مایع هم یک سری کار ازمایشگاهی کردن که یک مدل رم جت که به جای هوا اب وارد میشود ولی سوختش نمیدونم بر پایه چی ...
-- البته واتر جت چیوه های دیگر هم داره که کاربردی تر اما سرعت نهای ان کم 30 تا35 متر بر ثانیه ... ( با شیوه های بالا به بیشتر از 100 متر بر ثانیه رسیدن )

++ در مورد شکل هم که تابلو جای بحثی نمیومنه ، الزامات آیرودینامیک و هیدرودینایمک باید با هم مصالح کنند ....

با توجه به (++) ، نظر من طرح غیر کاربردی است و ارزش نداره فکر کنی درباره ان ...


در مورد




متوجه نمیشم!!!
مهندس چرا میگید این طرح کاربردی نیست و ارزش نداره .....؟!
مهندس میتونید اطلاعاتی در مورد واتر جت به من بدید؟
آخه من در مورد واتر جت ها بیشتر برای برش های CNC شنیدم نه این قضیه.
 
آخرین ویرایش:
بالا