تمرین گروهی آزمون طراحی-شهریور 95

وضعیت
موضوع بسته شده است.

maral.al

عضو جدید
سلام بازم من سوال دارم
فاصله عقب نشینی برای نماسازی چقده؟اصن لازمه؟
یه جا دیدم حداقل درز انقطاع 7 سانتیمتره ولی تو مباحث همچین چیزی نگفته بود کدومشو باید رعایت کنیم؟
لابی ورودی که تو پارکینگ طراحی میشه حتما باید دورش دیوار باشه؟اگه دیوار داره مقاوم حریق باید باشه؟
:(
 

fereshte1111

عضو جدید
دوستان یه سوال واجب. وقتی میگن اقلیم معتدل یعنی سقف شیبدار؟؟؟ حالا واقعا باید شیبدار بکشیم؟؟ مثل سال 89 و 90. کسی حل درست سقف 89 و 90 داره؟ دوستان اگر کسی فرمول سقف شیبدارو داره لطفا بذاره مثل شیب سقف. طول سقف و ...مممنوووون
 

atena-arch

عضو جدید
سلام من تازه شروع کردم یه سری سوالات ابتدایی دارم ببخشید اگه یه وقت تکراریه :(
اول اینکه آیا برای آسانسور لابی مستقل و بسته باید بزاریم؟چون یه جا خوندم باید جدا باشه با در ولی اکثر بچه ها در نذاشتن دوم : ابعاد درب پارکینگ چقدر باید باشه؟ سوم: اون داکتی که اکثر بچه ها پشت آسانسور گذاشتن برای چیه؟ چهار: ابعاد آسانسور و موتورخاه و چاه آسانسور چقدر باید باشه؟ آخه تو مبحث ۱۵ خیلی ابعاد متنوعی نوشته من واقعا گیج شدم
برای اولین پستم فکر کنم خیلی زیاد شد ببخشید اگه سوالام تکراری بود
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام بازم من سوال دارم
فاصله عقب نشینی برای نماسازی چقده؟اصن لازمه؟
یه جا دیدم حداقل درز انقطاع 7 سانتیمتره ولی تو مباحث همچین چیزی نگفته بود کدومشو باید رعایت کنیم؟
لابی ورودی که تو پارکینگ طراحی میشه حتما باید دورش دیوار باشه؟اگه دیوار داره مقاوم حریق باید باشه؟
:(

عقب نشینی برای نما دیگه چه صیغه ایه؟واس ازمون نمیخاد اینا
درز انقطاع: ارتفاع ساختمان رو از م4 بخونین. هر سمت رو تقسیم به 200 کنین، بدست میاد
اگه لابی دورش دیوار نباشه مگه میتونه لابی حساب بیاد؟ ینی میگین فقط محدوده مشخص کنیم؟ لابی تو پارکینگ منظورتون چیه؟
هر بخشی ک در راه خروج محسوب میشه مقاومت در حریق میخواد.

دوستان یه سوال واجب. وقتی میگن اقلیم معتدل یعنی سقف شیبدار؟؟؟ حالا واقعا باید شیبدار بکشیم؟؟ مثل سال 89 و 90. کسی حل درست سقف 89 و 90 داره؟ دوستان اگر کسی فرمول سقف شیبدارو داره لطفا بذاره مثل شیب سقف. طول سقف و ...مممنوووون
نه سقف شیبدار نمیخاد اقلیم معتدل و تا حالا هم نخواستن. حل درست هم یکم باید بگردید تو تاپیکا و کتابا. همه ی حل شد ها مشکلاتی دارن بالاخره

سلام من تازه شروع کردم یه سری سوالات ابتدایی دارم ببخشید اگه یه وقت تکراریه :(
اول اینکه آیا برای آسانسور لابی مستقل و بسته باید بزاریم؟چون یه جا خوندم باید جدا باشه با در ولی اکثر بچه ها در نذاشتن
اسانسور لابی میخواد

دوم : ابعاد درب پارکینگ چقدر باید باشه؟

در؟ 3 یا 3.5 کافیه. اگ پیلوته سه بسه اگه رمپ 3.5 بزارین

سوم: اون داکتی که اکثر بچه ها پشت آسانسور گذاشتن برای چیه؟
فرض به اینه ک اون داکت داکت اصلیه، فاضلاب بصورت افقی از همه داکتای ساختمان میره به اون. و ازونجا جمع اوری میشه. دیگ نمیدونم بقیشو

چهار: ابعاد آسانسور و موتورخاه و چاه آسانسور چقدر باید باشه؟ آخه تو مبحث ۱۵ خیلی ابعاد متنوعی نوشته من واقعا گیج شدم
برای اولین پستم فکر کنم خیلی زیاد شد ببخشید اگه سوالام تکراری بود

اسانسور:
کابین 1.1*1.4
چاه 1.9*1.7
موتورخانه 3.7*2.5

کمک بزرگی ک هر شرکت کننده ک میاد اینجا میتونه ب خودش بکنه اما از خودش دریغ میکنه اینه ک تاپیکا رو بخونه. فک میکنن خوندن تاپیکا اتلاف وقته.اگه تونستین بخونین.مفیده



سلام وقت همگی به خیر باشه،آیا کسی جزوه ی طراحی خانه ی عمران اشراق رو خریده؟؟؟؟؟
تو همین باشگاه برای دانلود گذاشتن
 

farinaz_kiani

عضو جدید
بله درست میفرمایید شما ولی اونا تاریخشون مال خیلی قبل تر؛ من جزوات جدیدش رو میخواستم
 

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان جزوه اشراق رو از کدوم تاپیک میتونم دانلود کنم؟ گشتم اما پیداش نکردم
میشه لینکشو بذارین؟
 

atena-arch

عضو جدید
اسانسور:
کابین 1.1*1.4
چاه 1.9*1.7
موتورخانه 3.7*2.5

کمک بزرگی ک هر شرکت کننده ک میاد اینجا میتونه ب خودش بکنه اما از خودش دریغ میکنه اینه ک تاپیکا رو بخونه. فک میکنن خوندن تاپیکا اتلاف وقته.اگه تونستین بخونین.مفیده




منظورم از اینکه آسانسور لابی می خواد این بود که لابی مجزا و دودبند می خواد آخه اونطوری که تو مبحث ۳ گفته تو هر طبقه که آسانسور توقف داره باید لابی گذاشت و برداشت من این بود که این لابی باید در داشته باشه ولی کار اکثر بچه ها فقط توی زیرزمین برای این لابی در میزارن در مورد ابعاد موتورخانه یعنی یک چهار دیواری به ابعاد ۲.۵ در ۳.۷ و ارتفاع؟؟؟؟ میشه ارتفاع رو هم بگین و اینکه چرا من کارای بچه ها رو که میدیدم تو پلان بام خرپشته رو که میکشن ابعاد موتورخونه رو در نظر نمیگیرن فقط به اندازه باکس پله و آسانسور محدوده رو مشخص میکنن این سوالا رو که میپرسم به خاطر این نیست که مباحث مقررات ملی رو نخوندم یا تاپیک های گذشته رو نخوندم به خاطر اینه که تو مبحث مبهم بوده و بچه ها هر کدوم یه چیزی گفتن البته جواب خیلی از سوالها رو از تاپیک های قبلی پیدا کردم :smile:ممنونم از اینکه وقت گذاشتین و جوابم و دادین;)
 

alizare49

عضو جدید
اسانسور:
کابین 1.1*1.4
چاه 1.9*1.7
موتورخانه 3.7*2.5

کمک بزرگی ک هر شرکت کننده ک میاد اینجا میتونه ب خودش بکنه اما از خودش دریغ میکنه اینه ک تاپیکا رو بخونه. فک میکنن خوندن تاپیکا اتلاف وقته.اگه تونستین بخونین.مفیده




منظورم از اینکه آسانسور لابی می خواد این بود که لابی مجزا و دودبند می خواد آخه اونطوری که تو مبحث ۳ گفته تو هر طبقه که آسانسور توقف داره باید لابی گذاشت و برداشت من این بود که این لابی باید در داشته باشه ولی کار اکثر بچه ها فقط توی زیرزمین برای این لابی در میزارن در مورد ابعاد موتورخانه یعنی یک چهار دیواری به ابعاد ۲.۵ در ۳.۷ و ارتفاع؟؟؟؟ میشه ارتفاع رو هم بگین و اینکه چرا من کارای بچه ها رو که میدیدم تو پلان بام خرپشته رو که میکشن ابعاد موتورخونه رو در نظر نمیگیرن فقط به اندازه باکس پله و آسانسور محدوده رو مشخص میکنن این سوالا رو که میپرسم به خاطر این نیست که مباحث مقررات ملی رو نخوندم یا تاپیک های گذشته رو نخوندم به خاطر اینه که تو مبحث مبهم بوده و بچه ها هر کدوم یه چیزی گفتن البته جواب خیلی از سوالها رو از تاپیک های قبلی پیدا کردم :smile:ممنونم از اینکه وقت گذاشتین و جوابم و دادین;)

با سلام
درسته - طبق مبحث 3 شما باید در همه طبقات یک لابی مجزا با در دود بند و دیوار مقاوم به حریق داشته باشید
 

Rebika

عضو جدید
سلام مهندسین عزیز
:que:طبقه همکف اون قسمت که جک معلول قرار میگیره , به چه ارتفاعی پایین میره و سرگیری ایجاد می کنه؟ و ما به نسبت با چه تعداد پله باید طبقه زیر زمین رو بریم پایین ؟
 

Rebika

عضو جدید
:que:
برای 10 سانت اختلاف ارتفاع هکف نسبت به معبر آیا نیاز به دسترسی معلول داریم؟(جک یا رمپ)؟
 

Rebika

عضو جدید
چرا این دوره ,اینقدر باشگاه سوت و کور شده؟ همه رو آوردن به تلگرام ؟:confused::(:redface::(:(:(
 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
مچکر از دوستان عزیزی(تیک آف جان و ...) که اینجا زحمت میکشن و اطلاعاتشونو دراختیار دوستان میذارن و عذرخواهی از بابت اینکه نتونستم به قولی که دادم وفا کنم، که بخاطر شرایطه که بوجود آمدش.امیدوارم دوستان عزیزی که زحمت میکشن ایندوره مزد زحماتشونو بگیرن.
 

مهناز19

عضو جدید
دوستان سوال من اینه که وقتی 3 تا ماشین کنار هم قرار می گیرند باید آکس تا آکس 7 باشه یا از لب ستون؟
جاهای مختلف متفاوت نوشتن
 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان سوال من اینه که وقتی 3 تا ماشین کنار هم قرار می گیرند باید آکس تا آکس 7 باشه یا از لب ستون؟
جاهای مختلف متفاوت نوشتن


2-2-10-5-4 ابعاد لازم جهت توقف خوردرو
م4 ص 73
در صورتیکه فاصلهء محور ستون ها 5.00 متر و فاصلهء داخلی بین دو ستون حداقل 4.50 متر باشد، دوخودرو می توانند بین دو ستون قرار گیرند. افزایش تعداد خودرو، با افزایش فاصله محور ستونها به ازای 2.50 متر به ازای هر خودرو بلامانع است.
 

fereshte1111

عضو جدید
سلااام
لطفا جوابموو بدییییییین
دوستان داخل به داخل ستون برای ۳ ماشین کنار هم ۶.۷۵ هست یا ۷؟؟؟؟؟؟

سوال بعدی اینکه یکی از دوستام به من یه وویس داده بود که توش یه مصحح طراحی میگفت شعاع گردش رمپ ۵.۵ هست. کتاب صدیق میگه ۵ . من موندم. کدوم درسته؟؟؟؟؟؟

لطفا جوابمو بدین ممنووووون
 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلااام
لطفا جوابموو بدییییییین
دوستان داخل به داخل ستون برای ۳ ماشین کنار هم ۶.۷۵ هست یا ۷؟؟؟؟؟؟

سوال بعدی اینکه یکی از دوستام به من یه وویس داده بود که توش یه مصحح طراحی میگفت شعاع گردش رمپ ۵.۵ هست. کتاب صدیق میگه ۵ . من موندم. کدوم درسته؟؟؟؟؟؟

لطفا جوابمو بدین ممنووووون

علیکِ سلام
تو پستِ بالا پستتون جوابتونو از م4 دادم البته بدیه اون توضیح م4 اینه که تا حدودی گنگه،
تو جزوات قبلا میگفتن 6.75 ، الان میگن از 7 کمتر نباشه
واللا تو همین بهمن 94 کار بوده که سه تا ماشین کمتر از 6.75 گرفته بوده و قبول شده.
محض اطمینان همون 7 بگیرین.(داخل به داخل ستونها)
 

ahmad.m.z

عضو جدید
سلااام
لطفا جوابموو بدییییییین
دوستان داخل به داخل ستون برای ۳ ماشین کنار هم ۶.۷۵ هست یا ۷؟؟؟؟؟؟

سوال بعدی اینکه یکی از دوستام به من یه وویس داده بود که توش یه مصحح طراحی میگفت شعاع گردش رمپ ۵.۵ هست. کتاب صدیق میگه ۵ . من موندم. کدوم درسته؟؟؟؟؟؟

لطفا جوابمو بدین ممنووووون

سلام
داخل به داخل ستون برای ۳ ماشین کنار هم7متر

شعاع گردش رمپ 6.5
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام مهندسین عزیز
:que:طبقه همکف اون قسمت که جک معلول قرار میگیره , به چه ارتفاعی پایین میره و سرگیری ایجاد می کنه؟ و ما به نسبت با چه تعداد پله باید طبقه زیر زمین رو بریم پایین ؟
ی سری از جک ها اصلا پایین نمیرن. اون قسمت شروع جک سرگیریش بخاطر موتورش نیس. بخاطر عدم مرتف نمودن ارتفاع مفید 2.4 سانته.
عکسای جک تو تاپیک هست. هی اصرار دارین بپرسین اما نمیرین تاپیکا ر بخونین. همش 12 صفحست دیگ. سوال الان ما سوال قبلیه بچه های دوره های قبله

:que:
برای 10 سانت اختلاف ارتفاع هکف نسبت به معبر آیا نیاز به دسترسی معلول داریم؟(جک یا رمپ)؟
رمپ ر من باشم میزارم. جک از اختلاف 30-40 سانت بزارید

چرا این دوره ,اینقدر باشگاه سوت و کور شده؟ همه رو آوردن به تلگرام ؟:confused::(:redface::(:(:(
بله

دوستان سوال من اینه که وقتی 3 تا ماشین کنار هم قرار می گیرند باید آکس تا آکس 7 باشه یا از لب ستون؟
جاهای مختلف متفاوت نوشتن
تو به توی ستونا 7

سلااام
لطفا جوابموو بدییییییین
دوستان داخل به داخل ستون برای ۳ ماشین کنار هم ۶.۷۵ هست یا ۷؟؟؟؟؟؟

سوال بعدی اینکه یکی از دوستام به من یه وویس داده بود که توش یه مصحح طراحی میگفت شعاع گردش رمپ ۵.۵ هست. کتاب صدیق میگه ۵ . من موندم. کدوم درسته؟؟؟؟؟؟

لطفا جوابمو بدین ممنووووون
شعاع گردش 6.5
صدیق ربطی ب ازمون طراحی نداره
 

catalanboy

عضو جدید
واسه اختلاف ارتفاع 30 سانت و کمتر از 30 هم نیاز به جک نیست و با رمپ 8% با عرض 1.40 طراحی میکنیم
 

alizare49

عضو جدید
ی سری از جک ها اصلا پایین نمیرن. اون قسمت شروع جک سرگیریش بخاطر موتورش نیس. بخاطر عدم مرتف نمودن ارتفاع مفید 2.4 سانته.
عکسای جک تو تاپیک هست. هی اصرار دارین بپرسین اما نمیرین تاپیکا ر بخونین. همش 12 صفحست دیگ. سوال الان ما سوال قبلیه بچه های دوره های قبله


رمپ ر من باشم میزارم. جک از اختلاف 30-40 سانت بزارید


بله


تو به توی ستونا 7


شعاع گردش 6.5
صدیق ربطی ب ازمون طراحی نداره
شعاع گردش 6.5 از کجا اومده خانوم مهندس؟
بطور قطع و البته با سند عرض میکنم که شعاع 5 متر درسته شک هم نکنید
 

ahmad.m.z

عضو جدید
شعاع گردش 5m =طول رمپ7.85m =ارتفاع 1.10m

شعاع گردش 6m =طول رمپ9.42m =ارتفاع 1.40m

شعاع گردش 7m =طول رمپ11m =ارتفاع 1.63m

بستگی به طرح و سایت داره چون همه جا مثلا با 6.5 جا نمیشه شعاع گردش رو کمتر میکنیم به تناسب طول رمپ و ارتفاع هم کم میشه
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا