پیشی گرفتن ربات‌های هوشمند از هوش انسان تا سال 2029

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] پیشی گرفتن ربات‌های هوشمند از هوش انسان تا سال 2029

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان
کد خبر: 92120503014

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴



مدیر جدید گوگل معتقد است که تا 15 سال آینده ربات‌ها حتی از باهوش‌ترین انسان‌ها نیز هوشمندتر خواهند بود.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «ری کورتس‌وایل» مدیر بخش مهندسی و هوش مصنوعی (AI) شرکت گوگل پیش از این، توسعه اینترنت در سراسر جهان را بدرستی پیش‌بینی کرده بود.
«کورتس‌وایل» همچنین در سال 1990 میلادی پیش‌بینی کرده بود که تا سال 1998 یک رایانه پرقدرت قادر به شکست برترین شطرنج‌باز جهان خواهد شد.
این پیش‌بینی دو سال زودتر در سال 1996 محقق شد و ابررایانه Deep Blue آی‌بی‌ام (IBM) موفق به شکست «گری کاسپاروف» برترین شطرنج‌باز جهان شد.
مدیر جدید بخش مهندسی و هوش مصنوعی (AI) شرکت گوگل معتقد است، رایانه‌ها تا چند سال آینده قادر به یادگیری از تجربیات، تعریف لطیف خواهند بود و ربات‌های هوشمند تا سال 2029 میلادی حتی از باهوش‌ترین انسان‌ها نیز پیشی می‌گیرند.
شرکت گوگل توجه ویژه‌ای به حوزه رباتیک نشان داده و به تازگی بخشی از دارایی 57 میلیارد دلاری خود را برای خرید شرکت‌های بزرگ رباتیک جهان از جمله شرکت انگلیسی Deep Mind کرده است.
همچنین شرکت بوستون دینامیک – طراح ربات‌های نظامی پیشرفته – که به تازگی ربات چهارپای LS3 با ظاهری شبیه اسب را طراحی کرده است، جدیدترین خرید شرکت گوگل محسوب می‌شود.
انتهای پیام
«ری کورتس‌وایل» مدیر بخش مهندسی و هوش مصنوعی (AI) شرکت گوگل
 
بالا