سنگسار

mahnik7

عضو جدید
جناب آرش :
پست 81 رو خوندی؟ کدو یکی از 3 حالته؟
مجتهد واسه خودش حکمش رو پیدا میکنه . هیچکس مجبور به تبعیت نیست!
 

mahnik7

عضو جدید
این سفسطه است...
انسان هر موقع که سنگسار بشه،بینهایت زجر میکشه،ربطی به غذا خوردن سر کلاس نداره....
یه فاجعه غیر انسانیه.....
اینکه خوبی و بدی نسبیه سفسطس؟؟ غذا خوردن سر کلاس یه مثال بود.
کسی که زندانی میشه زجر نمیکشه؟؟
اونم 30 سال !
اصلا ما چه حقی داریم یه انسان آزاد رو زندانی کنیم؟؟؟
 

farshadevil

عضو جدید
کاری بسیار بیشرمانه و احمقانه هست که فقط میتونه از انسان های نادان سر بزنه
 

farshadevil

عضو جدید
شما در تاپیک : اگر درخانواده غیر مسلمان ......................

من دین اسلام را گذاشتم کنار.........
ما میگوئیم چرا؟
چه ربطی داره؟ مسلمان نبودن من این وحشیگری رو توجیه میکنه؟:surprised:
همین چیزاست که باعث شده اسلام رو کنار بزارم.
 

MATIN61

عضو جدید
ذ

ذ

وقتی دختر هست چرا با زن
با کمی تفکرhttp://www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon5.gif
 

واتو واتو

عضو جدید
مثل اکثر احکام اسلامی بیرحمانه متناقض با حقوق بشری است حالا اونایی که میان سنگ میزنن چه حیوونایین من معتقدم هر کس پای کاری که کرده میخوره من و ... خدا نیستیم که تصمیم بگیریم
 

مبين888

عضو جدید
سلام
ضمن تشكر از جوابهاي خوب و به حقي كه داده شد به نظر اين بحث ريشه اي تر بايد بررسي شود وخواهشم اينست كه به بحث منطقي نگاه شود و احساسات بوجود امده از حوادث اخير فضاي بحث را تحت تاثير قرار ندهد(مثلا تجاوز را كنار احكام الهي قرار دادن هر چند كه واقع شدن چنين چيزي را بعيد و بدون مدرك مي دانم كه به جامعه براي ايجاد التهاب و بدبيني القا شد ولي تاكيد مي كنم فعلا بحث ما اين نيست)
اين تفكر و اشكالات ريشه در مباحث معرفت شناختي دارد كه از ثمرات ان بي توجهي به حقايقي والا و او مانيست است ودر نتيجه مبنا قرار گرفتن حقوق بشر در حاليكه انسان در وجود وبسياري از صفات خود نيازمند است پس بايد به دنبال موجودي گشت كه نيازمند نباشد ونام او را خدا مي گذاريم(بايد توجه داشت اين موجود حتما وجود دارد زيرا نيازهاي بقيه موجوداتبوسيله او بر طرف مي گردد پس چون موجودات هستند علت نيز هست)او كامل مطلق است وبي نياز(زيرا اگر كامل مطلق نباشد كامل تر از او قابل فرض است)پس ميداند كه چه قوانيني به نفع انسانها و چه چيز هايي به ضرر است در حاليكه علم انسان ناقص است واز اينده جهان و بشريت و مراحل بعدي زندگي اطلاعات دقيق و تفصيلي ندارد پس ما حق نداريم با حقوق بشري كه حاصل چنين علمي است در مورد قوانين الهي كه منبع ان علم خداوند است اظهار نظر كنيم و به خاطر عدم تطابق با حقوق بشر حكم به بدي كنيم در حاليكه خداوند تكامل و خوبي مخلوق خود را مي خواهد و حتما مصلحتي داشته كه اين احكام را قرار داده است و اين احكام با مراجعه به منابع اصلي يعني قران احاديث(سنت)وعقل برهاني و استدلالي با توجه به روش اجتهادي مي باشد
به هر حال اگر سوالي باشد اماده بحث هستم
 

Similar threads

بالا