رفع اشکال مربوط به:3DMAX

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
ممنون اما این اون نمایی که من میخوام رو نمیده!
جزئیات گره چینی زیادی روی این نما هست و جز در حالت گسترده ش جور دیگه ای در نمیاد

خوب یه اسکیس بذارید ببینیم جزییات رو --شاید راه حل پیدابشه
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خوب یه اسکیس بذارید ببینیم جزییات رو --شاید راه حل پیدابشه

2.jpg

یه گره هست ! برای مثال گره بالا که به صورت پر و خالی رو پوسته درمیاد
من همین رو ایمپورت میکنم توی تری دی و با دستور bend که کار میکنم تناسباتش رو به طرز فجیعی به هم میزنه! به خصوص که گره 10 پر هست تناسباتش خیلی حساس تر از اون چیزی هست که به چشم نیاد!:w05:
دیگه مغزم نمیکشه!:w04:
 

*Mina*

عضو
سحر جان کار با Shape merge رو بلدی ؟

به راحتی میتونی هر طرحی رو ، بر روی جسم های سه بعدی بندازی و بعد تبدیل به ادیت پلی کنی و اون قسمت های مورد نظر رو حذف کنی ، البته به خاطر این کار که سطح قوس داره و مستقیم نمیشه روش این کار رو انجام داد چون تناسبات گره سازی در انتهای قوس بهم میریزه باید اول سطح صاف که نمات هست رو ایجاد کنی (بدون ضخامت)بعد تعدادی سگمت عمودی به سطح نما اضافه کنی که بتونیم در آخر کار بوسیله مدیفایر Bend سطح خمیده رو ایجاد کنیم بعد طرح رو شیپ مرج کنی روی نما ، بعد از اون تبدیل به ادیت پلی کن و قسمت هایی که نیاز نداری دلیت کن و بعد سطح رو اکسترود کن که ضخامت پیدا کنه ، در آخر هم مدیفای Bend

چون وقت نداشتم طرح گره سازی رو بکشم با یک طرح ساده برات امتحان کردم و عکس رو قرار میدم ، روش کار به همون صورت هست و هیچ فرقی نداره

http://www.8pic.ir/images/16632435511068819306.jpg

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سحر جان کار با Shape merge رو بلدی ؟

به راحتی میتونی هر طرحی رو ، بر روی جسم های سه بعدی بندازی و بعد تبدیل به ادیت پلی کنی و اون قسمت های مورد نظر رو حذف کنی ، البته به خاطر این کار که سطح قوس داره و مستقیم نمیشه روش این کار رو انجام داد چون تناسبات گره سازی در انتهای قوس بهم میریزه باید اول سطح صاف که نمات هست رو ایجاد کنی (بدون ضخامت)بعد تعدادی سگمت عمودی به سطح نما اضافه کنی که بتونیم در آخر کار بوسیله مدیفایر Bend سطح خمیده رو ایجاد کنیم بعد طرح رو شیپ مرج کنی روی نما ، بعد از اون تبدیل به ادیت پلی کن و قسمت هایی که نیاز نداری دلیت کن و بعد سطح رو اکسترود کن که ضخامت پیدا کنه ، در آخر هم مدیفای Bend

چون وقت نداشتم طرح گره سازی رو بکشم با یک طرح ساده برات امتحان کردم و عکس رو قرار میدم ، روش کار به همون صورت هست و هیچ فرقی نداره

http://www.8pic.ir/images/16632435511068819306.jpg

موفق باشی

بلد که نیستم اما امتحان میکنم
خیلی خیلی لطف کردی ممنونم مینا جان
 

*Mina*

عضو
بلد که نیستم اما امتحان میکنم
خیلی خیلی لطف کردی ممنونم مینا جان
shape merge رو از قسمتcompound object میتونی پیدا کنی ، سطح نما رو انتخاب کن بعد وقتی روی شیپ مرج کلیک کردی یک گزینه داره به اسم پیک شیپ روی اون بزن و طرح گره سازی رو که دو بعدی هست انتخاب کن ، دقت کن از روبه رو دقیقا طرح گره سازی روبه روی نما قرار داشته باشه . اینجوری طرح دو بعدی میافته روی پوسته نما و بعد بقیه مراحل رو میتونی انجام بدی .

اگر مشکلی بود در خدمتم :)
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
مشاهده پیوست 179686

یه گره هست ! برای مثال گره بالا که به صورت پر و خالی رو پوسته درمیاد
من همین رو ایمپورت میکنم توی تری دی و با دستور bend که کار میکنم تناسباتش رو به طرز فجیعی به هم میزنه! به خصوص که گره 10 پر هست تناسباتش خیلی حساس تر از اون چیزی هست که به چشم نیاد!:w05:
دیگه مغزم نمیکشه!:w04:

با Shape merge میشه ولی کار سنگین از آب در میاد!(اگه تعداد زیاد باشه) مگه اینکه بعد اینکار به پروکسی تبدیلش کنی. البته با تکسچر دهی هم میشه این کار رو کرد!! استفاده از لایه آلفا-ولی باید با دقت آن رپ بشه تکسچر
با اتوکد هم میشه -منتها باید با تردی مکس ادیت بشه که زمانبره ولی کار سبک از اب در میاد.
 

iceman10

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان مرسی اما میشه وقتی یک چیزی رو جواب میدید بیزحمت کامل جواب بدید مثلا این تنظیماتش رو متشکر می شم مرسی

دوست من شما میخوای با وی ری رنرد بگیری یا چیز دیگه ای ؟
 

iceman10

عضو جدید
کاربر ممتاز

tiny memar

عضو جدید
سلام دوستان
من ميخوام يك حجم اسپيرال مانند را داخل 3dmax بكشم ، با مدل كردن object مشكل دارم ،چن روش را سعي كردم انجام بدم اما جواب نداد و يك حجم يك تكه نميشه ،چه روشي را پيشنهاد مي كنيد؟
يك اسپيرال هست كه اوج ميگيره آرام و به نقطه اوج خودش مي رسه 2.jpg
 

ghazal eng

عضو جدید
سلام بچه ها یه سوال فوری دارم،لطفا هر کی میدونه جواب بده.
اون منوی بالای تری دی مکس هست که move rotateو.. داره.دستم خورد بهش ازش جدا شد بعد close زدم بسته شد:( حالا نمیدونم چیکار کنم..تو همه ی منوهام رفتم اما اصلا نیست که نیست.میشه کمکم کنید لطفا؟
 

nazanin1991

دستیار مدیر تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
سلام بچه ها یه سوال فوری دارم،لطفا هر کی میدونه جواب بده.
اون منوی بالای تری دی مکس هست که move rotateو.. داره.دستم خورد بهش ازش جدا شد بعد close زدم بسته شد:( حالا نمیدونم چیکار کنم..تو همه ی منوهام رفتم اما اصلا نیست که نیست.میشه کمکم کنید لطفا؟

سلام
روی همون نوار تیره رنگ راست کلیک کن main toolbars رو تیک بزن

Untitled.jpg
 
آخرین ویرایش:

rahman.kh

عضو جدید
سلام خدمت دوستان و اساتید عزیز
مییخواستم بپرسم چطوری میشه یک ریسه یا نور بصورت شلنگ در مکس طراحی و درست کرد.
قبلآ آموزشش را دیده بودم در همین سایت ولی پیدا نکردم.
با سپاس
:gol:
 
سلام به دوستان
منم می خواستم درمورد براقی چوب سوال کنم هر موقع کار میکنم بامشکل برمی خورم و اینکه رنگو به چه صورت باید کدرکنیم ممنون
 

mehdif100

عضو جدید
از loft استفاده کن،اول مسیر رو بکش به عنوان path معرفی کن بعد سطح مقطع رو بکش اینجوری که تو شکل کشیدی چند تا مقطع باید بکشی و بهش معرفی کنی.
 

mehdif100

عضو جدید
سلام دوستان
من ميخوام يك حجم اسپيرال مانند را داخل 3dmax بكشم ، با مدل كردن object مشكل دارم ،چن روش را سعي كردم انجام بدم اما جواب نداد و يك حجم يك تكه نميشه ،چه روشي را پيشنهاد مي كنيد؟
يك اسپيرال هست كه اوج ميگيره آرام و به نقطه اوج خودش مي رسه مشاهده پیوست 180429


از loft استفاده کن،اول مسیر رو بکش به عنوان path معرفی کن بعد سطح مقطع رو بکش اینجوری که تو شکل کشیدی چند تا مقطع باید بکشی و بهش معرفی کنی.
 

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام ...
میخوام یه پلان و تو max ، سه بعدی کنم ..
میشه توضیح بدید؟؟؟بلد نیستم
 

z_r

عضو جدید
سلام دوستان من یه نما میخوام درست کنم تو مکس اما بلد نیستم ..میشه کمکم کنین..ss.jpg
 

setareh266

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان .....خسته نباشید:gol:
چه جوری میشه یه حجم رو از archicad برد توی 3d max .....بعدم متریال داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنون:gol:
 

maryam_d

عضو جدید
سلام به دوستان
من امروز وقتی فایل مکس پروژم رو باز کردم دیدم این ارور رو میده، البته چندتا از فایل های مکس دیگه رو باز کردم یک سری درست بالا اومدن اما بعضی ها پیغامی ک تو عکس براتون گذاشتمو نشون میده.کمکم کنید.چطور درست میشه؟

m.jpg
 

nazanin1991

دستیار مدیر تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
سلام ...
میخوام یه پلان و تو max ، سه بعدی کنم ..
میشه توضیح بدید؟؟؟بلد نیستم

سلام
اول از همه پلانتو توی مکس ایمپورت کن....
بعد از نوار ابزار سمت چپ در قسمت create از فسمت کرکره ای AEC extended رو بزن
وهمه دیواراتو با wall در اون قسمت بکش...
برای گذاشتن پنجره هم از همون قسمت کرکره ای windows رو بزن و با توجه به مدلی که میخوای
پنجره هاتو بزار....
پ.ن:بهتره که همه اینکارارو تو حالت تاپ انجام بدی بعد تو حالت پرسپکتیو ویرایش کنی(مثلا okb پنجره رو)
 

tiny memar

عضو جدید
يكسوال فني :دي
من ميخوام دو فايل مكس را با هم ادغام كنم وقتي فايل دوم را import روي فايل اصلي مي كنم ،تمام view port ها ميريزه بهم ،همچنين موقعيت مكاني x،y،z
موقع importچيكار بايد كنم تا اين مشكلات پيش نياد؟
 

mehdif100

عضو جدید
سلام به همه دوستان .....خسته نباشید:gol:
چه جوری میشه یه حجم رو از archicad برد توی 3d max .....بعدم متریال داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنون:gol:
سلام
جواب سوالت خیلی راحته،اول تو مکس قسمت import ببین از چه فرمت هایی پشتیبانی میکنه ،سعی کن یکی از همون فرمت ها را از آرشیکد export بگیری وارد مکس کنی،من archicad کار نکردم ولی قاعدتا چون از خانواده اتوکد پس باید بشه وارد مکس کیرد،وقتی وارد شد روال متریال دادن هیچ فرقی با حجم سازی با خود مکس نداره.
موفق باشید.
 

z_r

عضو جدید
دوستاااااااااااااان..خواهش میکنم کمکم کنین..این نمارو چطوری تو مکس درست کنم؟ee54a10a-f16f-4f27-a02c-73fe8b3c5dea.jpg
 

Sina-Arch

عضو جدید
سلام به دوستان
من امروز وقتی فایل مکس پروژم رو باز کردم دیدم این ارور رو میده، البته چندتا از فایل های مکس دیگه رو باز کردم یک سری درست بالا اومدن اما بعضی ها پیغامی ک تو عکس براتون گذاشتمو نشون میده.کمکم کنید.چطور درست میشه؟

مشاهده پیوست 181800

سلام
متاسفانه از باگ های این برنامه است و کاریش نمی شه کرد.باید از همون اول دوتا سیو بگیری و هر چند وقت یه بار مجدد رو دوتا فایل باز سیو کنی که اگه یکی اینطور شد اون یکی سالم باشه
من تمام فایل هام رو دوبل سیو می کنم هر 10 دقیقه یه بار
 

Sina-Arch

عضو جدید
دوستاااااااااااااان..خواهش میکنم کمکم کنین..این نمارو چطوری تو مکس درست کنم؟مشاهده پیوست 182308

راحت ترین کار اینه به نظرم
کلا دوتا سمپل داره
جدا جدا توی کد بکش و سه بعدی کن
بعد کپی کن و ببر توی مکس
هم تمیزتر در میاد هم دقیق تره
 

z_r

عضو جدید
راحت ترین کار اینه به نظرم
کلا دوتا سمپل داره
جدا جدا توی کد بکش و سه بعدی کن
بعد کپی کن و ببر توی مکس
هم تمیزتر در میاد هم دقیق تره
راستش دوست عزیز من تری دی کد بلد نیستم.وبا رویت و مکس فقط کار کردم..اگه راه دیگه بلدین لطفا کمکم کنین.ممنون
 

Similar threads

بالا