دانلود کتابهای معماری

Eshagh.M

عضو جدید
سلام دوستان خسته نباشید ببخشید از اینکه نتوستم خلاصه کتاب خلاقیت در فرایند طراحی معماری 1 کامل کنم . انشا الله تا چند روز آینده ادامه خلاصه این کتاب براتون میذارم.
پیشاپیش سال نو مبارک انشا الله سال خوب و پرباری داشته باشید.
 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دانلو کتاب THE MOSQUE AND THE MODERN WORLD

دانلو کتاب THE MOSQUE AND THE MODERN WORLD

:gol:
امیدوارم که کتاب تکراری نباشه! :gol:









عنوان :
کتاب The Mosque and the Modern World

نویسنده : نامشخص

نوع : معماری

زبان : انگلیسی

نوع فایل : PDF

تعداد صفحات : 248

حجم : 17.80 مگابایت



درباره کتاب :

کتابی برای طراحی مسجد و مراکز اسلامی


آیا میدونید که درصد بالایی (اگر نه همه ) از دوستان مذهبیمون صحبتهایی که برای و به اسم مذهب و دین میکنند و اصولا اعتقاداتی که دارند صرفا بر اساس اوهام و خیالات باطل هستش و نه مطالعه و درک درست از دین ؟ و آیا میدونید که افازاتی که از طرف دوستان لامذهبمون در مورد دین و اعتقادات بروز میکنه هم صرفا بر اساس شنیده هاست و نهایتا یک کتاب غیر معتبر ؟
خوب اینها چه ربطی به طراحی مسجد داشت ؟ قضیه ساده است ، چه شما مذهبی باشید و چه لامذهب بعنوان یک معمار باید بتونید با مطالعه مفاهیم مسجد و فضای مذهبی و همینطور شناخت کالبدی اون به درک درستی از طراحی برسید به صورتی که فضایی که خلق میکنید برای اون نمازگزار حس روحانی لازم رو ایجاد کنه.
سوال اینه که چه اشکالی داره کاری به این کارها نداشتن و مدرن طراحی کردن ؟ اشکالی البته نداره و من از طرفداران طراحی مدرن هستم اما تمام فریاد ها برای طراحی آگاهانه است . اگر مدرن هم طراحی میکنید لااقل با آگاهی از اصول طراحی بنای مورد نظر این کار را انجام دهید. مدرن طراحی کردن به معنای راحت طلبی طراح و طراحی بیمعنی و بدون پس زمینه نیست.
کتاب حاظر مجموعه ای بسیار عالی از مساجد دنیا رو در اختیار شما گذاشته و چند وقت بود که روی وب قرار گرفته بود و جالبه که استقبال خوبی هم ازش شده.





دانلو کتاب The Mosque and the Modern World

پسورد : www.iranmeet.com
 

Schneider

مدیر بازنشسته
The Interior Design Sourcebook

سال انتشار: 2012
224 صفحه
فرمت: EPUB




A complete compendium of materials for home design—from the familiar to the cutting edge

لینک دانلود را از ضمیمه دریافت کنید

پسورد در صورت نیاز:

www.www.iran-eng.ir

 

پیوست ها

  • Interior.Design.txt
    70 بایت · بازدیدها: 3

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با تشکر از مهندس احسان؛ من تونستم دانلود کنم ولی فرمت (epub) با چه برنامه ای باز میشه؟





یه توضیح اینکه خط اول ضمیمه رو توی منو بار مرورگرتون کپی و اینتر کنید باز میشه

_____________________

بعدا نوشت:

این صفحه رو جهت استفاده از فرمت epub مطالعه کنید

http://www.gooyait.com/1391/03/03/read-e-books-in-epub-format-on-your-browser.html
 
آخرین ویرایش:

Eshagh.M

عضو جدید



اندیشه معماری یا معماری اندیشه ها:
(معماری) در درون فضا مخفی است و منتظر. فضا همچون رحم مادر او را در بر گرفته و تداوم حیات ما را ممکن می کند. می اندیشد، تغییر می کند و هر لحظه در قالب فرم و معنایی دیگر خود را می نماید. معماری حضور فضاست و فضا بهانه ای برای ایجاد و تکثیر و تداوم آنچه که ما از آن حقیقت بزرگ در می یابیم. معماری در فضا معرفی می شود و پنجره ای جدید در مقابل دیدگان انسان می آفریند تا به گونه ای دیگر بیندیشد و هستی را دریابد.
(فضا) گردونه ای است که لحظه ای آرام نمی یابد و در هر مکانی، معماری را همچون نوزادی باز می نماید و لحظه ای دیگر رخ بر می کشد. می شکافد و هستی بی کران خویش را تنها به صرف اندیشیدن ما به تصویر می کشد. منبعی سرشار از خرد و خلاقیت ، اندیشیدن خود را به نمایش می گذارد و معمار کسی است که در این اندیشه حضور می یابد، محو می شود و با اثر معماری دوباره زاده می شود و فضا را به بند میکشد.
(اندیشه) چه بر مبنای قاعده ها و روش های شناخته شده، پویایی خود را بر چهره برونی پیکره معماری متظاهر کند، چه بر مبنای ابداع هایی که در لحظه های بی تابی هنرمند شکل گرفته اند و در طول مسیرهای بهره برداری و زندگی با یکدیگر پیوند می یابند، دریافت شود، می تواند امکان ها و فرصت هایی ناب را برای هنرمند و مخاطبانش ایجاد کند. پایه معرفتی و مبانی نظری هر حرفه ای نیاز به ساختار اولیه قوی دارد، که می تواند نمودی از کارکرد ها و تجربه های عملی و ذهنی بشر در طول تاریخ باشد. این مبانی به هنرمند بودن و بر باورهای فردی معماران به خصوص با تاکیدی خاص در مورد معماری (خوب) و (درست)، نشان دهنده نوع جهان بینی و نحوه تفکر ایشان است؛ تفکری که متشکل از مجموعه اطلاعاتیست از جهان هستی که در ذهن ایشان نقش بسته و در صورت بالفعل شدن به کمک ابزاری درست و متشکل از مجموعه روابطی که ما را به عینیت نزدیک می کنند، می تواند بیانی از وجوه مختلف یک کالبد معماری را برای ما ایجاد کند. در عین حال چنین اندیشه کاملی، در تعاملاتی که با چرخه هستی برقرار کرده است پویایی خویش را حفظ کرده و همیشه در حال نو شدن است و به تکامل و تعالی انسانی معمار میانجامد.
در معماری نیز همچون علوم انسانی و فنی خلا افکار و اندیشه های نو به چشم می خورد و هر چقدر که ما معماران از اندیشیدن و آفرینش مبانی درستی از معماری امروز دور می شویم معماری ما نیز وضع بخیم تری به خود می گیرد. نتاسفانه معمار امروز بیشتر سرگم گردآوری اندیشه ها است تا دستیابی به اندیشه ای ناب. مبانی نظری و پشتوانه فکری معماران از دیرباز نقش حساس و تعیین کننده در شکل گیری و نوع روند طراحی معماری، بر عهده داشته است. علوم ( روانشناسی، جامعه شناسی، فلسفه، تاریخ) و رشته های هنری ( هنرهای تجسمی، موسیقی و ...) در ساختار فکری معمار دخیلند. مجموعه گزینه های یاد شده تشکیل کلیتی را می دهند که در عین راهگشا بودن و تجویز ابزارهای مناسب بر مضمون هویت معماری می افزاید و ذهن طراح را برای آفرینش بهترین ها آماده می کند.
معمارانی که بیشتر می اندیشند و زمان بیشتری را برای تفکر و تفحص اختصاص می دهند ،کمتر می سازند .کسانی که بیشتر می سازند،لاجرم زمان کمتری را برای مکاشفه و تفکر در اختیار دارند. اگر معمار سازنده،به اندیشیدن بیشتر از ساختن بپردازد،جهان به مکانی بسیار بهتر بدل می شود چرا که در این صورت تعداد آثار بر جای مانده از یک معمار کمتر خواهد بود اما بی شک همان تعداد معدود اطز چنان غنایی برخوردار خواهد بود که نام معمار و اندیشه های او را تا مدت ها زنده نگاه دارد.
معماری موفق است که در همه شرایط با نگاهی خلاقانه به هستی ، سعی می کند تا مفاهیم و اندیشه های جدیدی را در طرحها و اسکیس های خود تجسم بخشد. او همیشه قلم بدست،آماده حضور ایده ها و فرمهای جدید است. معمار یا هنرمند بودن مسیری بی نهایت است و پایانی برای آن متصور نیست که دست از آموختن و اندیشیدن و مطالعه کردن بردارد و فقط فقط به برداشت فکر کند. او همزمان که می آفریند برداشت می کند تا دوباره از برداشت هایش بیافریند. او به این آموختن که منجر به خلق کردن می شود ، تا همیشه ادامه خواهد داد . معمتری هنر است و به صنعت و تجارتی که روزی نتیجه می دهد و به پایان می رسد،هیچ شباهت ندارد.از این رو یک معمار موفق و خلاق در هر مرحله ای چه بعنوان دانشجو یا استاد یا مسئول بزرگترین پروژه ها ، دست به قلم است و در حال خواندن و دیدن و تجربه کردن و آموختن.

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]استقلال ذهنی و دستیابی به درون مایه های فکری معماری[/FONT]
[FONT=&quot]نگاه خالص و خلاقانه به معماری با زیزبنای فکری مشخص و مستقل ، آغازگر روندی بکر و متفاوت خواخد بودکه معماری را در فراسوی همه سبک ها و اندیشه ها مطرح می کند. بسیاری از معماران بزرگ و تاثیرگذار دنیا دارای ساختار فکری مشخصی هستند که به مرور زمان و در تعامل با عرصه های مختلف به وجود آورده اند. تحلیل هایی که همزمان با تجاربی در زمینه ای ادبیات معماری و هنرهای تجسمی انجام شده و بنای ذهن معمار را تشکیل داده اند. داشتن استقلال ذهنی عدم وابستگی به هر سبک و شیوه هنری و در عین حال دست یافتن به نحوه کارکرد ذهن مهمترین شاخص های خلاقیت و نبوغ هر هنرمندی به شمار می آیند. نباید ذهن را به هر الگو و اصولی که از طرف اشخاص و مکاتب مختلف مطرح می شود آلوده کرد. چنین مباحثی نیازمند تحلیلند و استنتاجی درست از روند فکری و عملی. ورود اطلاعات به ذهن هنرمند چناچه از مسیر پردازش و استنتاج نگذرد، خروجی ارزشمندی نخواهد داشت.[/FONT]​
[FONT=&quot]ذهن در ماهیت درونی خویش خواهان آزادی است و ذهن هنرمند باید به تعاملی پویا با داده ها و ابزار موجود برسد تا در مقابل اندیشه های جدید، در عین حفظ اصول کلی خویش، تحلیل مناسبی را ارایه دهد و به بیانی کامل و منحصر به فرد دست یابد. حرکتی از درون به بیرون که حاکمیت هر اصول و عقیده ای را بر ذهن رد می کند. اما وجود و تاثیرشان را هم نفی نمی کند. [/FONT]​


 

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام. بچه ها کسی میدونه از کجا میتونم pdf زبان اصلی کتاب 4 جلدی nature of order کریستوفر الکساندر رو دانلود کنم؟ کسی هست داشته باشه این کتابارو؟
 

DDDIQ

مدیر ارشد
UrbanGreen
Rainwater Harvesting
Solution Guide
 

پیوست ها

  • UrbanGreen Rain Water Harvesting Solution Guide - web.pdf
    2.8 مگایابت · بازدیدها: 0

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
خلاقیت در فرایند طراحی معماری 3

خلاقیت در فرایند طراحی معماری 3



در ادامه شما رو دعوت می کنم مقدمه ای که در اول کتاب اومده رو بخوانید:
“در طراحی و تالیف کتاب، از همان ابتدا بنا را بر این گذاشتیم که سخنی جدید در زمینه طراحی پارامتریک بیان کنیم و از ترجمه مقالات موجود، تکرار تجربه های معماران اروپایی و آمریکای، یا توضیح شیوه ترسیم و طراحی ایشان خودداری کردیم. کاری که بسیار آسان تر از شیوه برخورد کنونی ما بود. متاسفانه ترجمه و کپی از آثار غربی ـ حتی توسط معماران مطرح کشور- بیش از گذشته ساختار فکری و خلاق جامعه معماری ایران را در اختیار گرفته و فضایی اندک و ناچیز برای آراء و نظریات جدید باقی مانده است، به ویژه در رویارویی با معماری گذشته ایران که آثار ساخته شده تکرار ضعیفی از الگوهای معماری گذشته اند و کمتر توجهی به ساختار فضایی و ارزش های زیباشناختی و خلاقانه معماری ایران می توان یافت، آنچنان که در آثار معماران خلاق، اندیشمند و متعهدی چون هوشنگ سیحون و کامران دیبا آن زیبایی و حس فضایی، مخاطب را بی هیچ واسطه و توضیحی تحت تاثیر قرار می دهد.
در این مجموعه تلاش کردیم تجارب متنوعی از فرم و فضا، از هر سبک و تفکری که باشد ارایه کنیم. به¬ویژه کار بر روی ساختار گنبد و کاربندی و تجربه گوشه­ای از شگفتی های معماری ایران ـ با امکانات نرم افزاری و تکنیک¬های طراحی پارامتریک – بر درک و تشخیص ما از غنای فرمی و محتوایی معماری ایران افزود، تا آنجا که با شور و هیجانی وصف ناپذیر، جرات تغییر و توسعه در الگوها و ساختار فضایی معماری گذشته ایران را یافتیم. از آنجا که جسارت و کنجکاوی از مولفه­های مهم خلاقیت و از مهم¬ترین ابزار در آفرینش هنر و معماری به شمار می روند و با ممارست و پشتکار گروهی به ساختارهایی نو و البته همساز با روح زمانه دست یافتیم . امید که این قدم کوچک در مجموعه­های بعدی به نگاه و رویکردی مشخص در معماری بینجامد.
بر روی هر طرح و ساختاری که در این مجموعه آورده شده، بالغ بر ۱۰۰ ساعت به لحاظ فکری و عملی زمان صرف شده است. تخیل بالا در خلق فضا و خلاقیت در به کارگیری دستورات مدل­سازی از یک طرف نیمکره راست مغز و از طرف دیگر نقد زیباشناختی و گزینش و تحلیل تصاویر و فضاهای خلق شده، قوه استدلال و نیمکره چپ مغز را بسیار به چالش کشید تا آنجا که توانستیم تجربه و شناختی متفاوت از فرم و فضای رایج در برخورد با معماری گذشته ایران و معماری غرب ارایه کنیم.
امید که این مجموعه، به یاد اولین کتابی که پدر با شوق و باوری بسیار از کتابخانه خویش به ذهن و دل من ارایه کرد و مرا اسیر و شیفته آگاهی به اینجا کشاند، این کتاب نیز دریچه­هایی از فهم و درک ما را به فضای اندیشمندی معماری ایران بگشاید.”


کتاب خلاقیت در فرایند طراحی معماری ۳
موضوعات مورد بحث در کتاب:
- معماری پارامتریک و بررسی نظریات پاتریک شوماخر
- معماری و فضای دیجیتال
- نگاهی نو به فضا در معماری ایران
- شیوه ترسیم احجام پیچیده در نرم افزار ۳ds Max
فهرست مطالب
واقعیت مجازی (Virtual Reality)
نقش فضای مجازی
تفکر دیجیتال
معماری دیجیتال
نکات مهم در طراحی و معماری دیجیتال
فرایند طراحی دیجیتال، ساختاری غیر خطی است.
آنچه از فرآیند طراحی دیجیتال می¬آموزیم
معماری مقداری
تعریف مفهومی پارامترگرایی
تعریف مفهومی و عملیاتی پارامترگرایی
تعریف عملیاتی
روش های اکتشافی رسمی
روش های اکتشافی عملکردی
فرایند طراحی معماری مقداری
دگرگونی، تغییر و حتی دگردیسی در طراحی فرم و فضا
روش ساخت ۱
روش ساخت ۲
روش ساخت ۳
ویرایش حجم ساخته شده
ترسیم احجامی با مقاطع مختلف
روش ساخت ۵
Array کردن اجسام بر روی مسیر مشخص
روش ساخت ۷
معماری مقداری در فضای داخلی
توسعه مقداری احجام در فضا
آیا امکان وجود سبکی واحد برای قرن بیست و یکم مقدور می باشد
کاربندی
فضایی برای اندیشیدن
جستاری مقداری در معماری گنبد
جنگ سبک ها: پارامترگرایی در برابر مینیمالیسم
طراحی مقداری و فضای نمایشگاهی در مصاحبه با پاتریک شوماخر
موزه زندگی ، سرای معرفت ، منزل بی منزلی
طراحی سه بعدی
نکاتی مهم در استفاده از نرم افزار ۳D Max
تغییر دهنده ها یا modifiers
اصلاح گر bend
اصلاح گر Taper
اصلاح گر Twist ( پیچاندن )
Edit Spline
Edit Mesh(اصلاح گر اجسام)
منبع:saeedsun.ir
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
materials_for_sustainable


 

پیوست ها

  • materials_for_sustainable.pdf
    7.1 مگایابت · بازدیدها: 0

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عنوان : کتاب Smart Materials and New Technologies
نویسنده : D. Michelle Addington
نوع : معماری
زبان : انگلیسی
نوع فایل : PDF
تعداد صفحات : 255
حجم : 4.71 مگابایت

درباره کتاب :
Smart Materials and New Technologies
For the architecture and design professions



دانلود کتاب Smart Materials and New Technologies
پسورد : www.iranmeet.com

منبع
 

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عنوان : کتاب اصول طراحی داخلی - طراحی نمایشگاه
عنوان انگلیسی : Basics Interior Design 02: Exhibition Design
موضوع : مهندسی معماری
نویسنده : Pam Locker
زبان : انگلیسی
نوع مطلب : EBook
نوع فایل : PDF
حجم : 20.1 مگابایت
تعداد صفحات : 184



توضیحات کتاب :
نمایشگاه‌های تجاری، تجارب برندها، جذابیت‌های موضوعی، نمایشگاه‌های جهانی،‌ گالری‌های موزه، مراکز بازدید، خانه‌های تاریخی، و نمایشگاه‌های هنری، تمام حوزه‌هایی هستند که می‌توانند در زیرموضوع ‘exhibition’ رده‌بندی شوند.
سالانه میلیون‌ها نفر از نمایشگاه‌هایی با موضوعات مختلف، بازدید می‌کنند و این صنعت در سطح جهان یک صنعت چندبیلیون دلاری محسوب می‌شود.
کتاب “اصول طراحی داخلی؛ طراحی نمایشگاه” یک درک بهتر از پیچیدگی طراحی نمایشگاه به‌عنوان یک رشته ارائه می‌دهد و نقش طراحان نمایشگاه را به‌عنوان شاغلان خلاق بررسی می‌کند.

دانلود کتاب اصول طراحی داخلی - طراحی نمایشگاه
پسورد : www.iranmeet.com

منبع
 

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عنوان : کتاب ۱۰۰۰ ایده از ۱۰۰ معمار
عنوان انگلیسی : 1000 Ideas by 100 Architects
موضوع : معماری
نویسنده : Sergi Costa Duran,Mariana R. Eguaras
زبان : انگلیسی
نوع مطلب : EBook
نوع فایل : PDF
حجم : 83.9 مگابایت
تعداد صفحات : 320



توضیحات کتاب :
معماری یک سبک هنری است که فراهم‌کننده کارکرد و زیبایی در کنار هم می‌باشد. هر معمار به مرور زمان برتری‌های منحصربه‌فردی وارد کار خود می‌کند. فراگیری آنچه که یک اثر معماری یا بدنه کاری معمار را منحصر به‌فرد می‌کند مشکل و ساختارشکنی است. کتاب “۱۰۰۰ ایده از ۱۰۰ معمار” پشت‌صحنه‌های کار ۱۰۰ نفر از طراحان بین‌المللی برتر را از طریق تجدیدساختار در جزئیات ۱۰۰۰ پروژه‌ معماری ارائه می‌دهد…
این کتاب یک مرجع بی‌نظیر برای ایده‌ها به‌شمار می‌آید. جزئیات و اطلاعات موجود در آن، در این سطح از طریق هیچ منبع دیگری قابل دسترس نیست.

دانلود کتاب ۱۰۰۰ ایده از ۱۰۰ معمار
پسورد : www.iranmeet.com

منبع
 

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عنوان : کتاب راز ساخت هرم عظیم مصر
عنوان انگلیسی : The Secret of the Great Pyramid
موضوع : معماری
نویسنده : Bob Brier
زبان : انگلیسی
نوع مطلب : EBook
نوع فایل : PDF
حجم : 3.98 مگابایت
تعداد صفحات : 304



توضیحات کتاب :
هشت سال پیش، Jean-Pierre Houdin معمار موفق فرانسوی، جذب راز چگونگی ساخت اهرام عظیم مصر شد. بعد از پنج سال تلاش، توانست شواهد انکارناپذیری از یک راز شگفت‌آور ارائه دهد.
این هرم عظیم از داخل ساخته شده بود که داخل آن از یک سطح شیب‌دار بسیار طولانی تشکیل شده است که برای ۴۵۰۰ سال پنهان بوده است.
داستان در دو چارچوب زمانی ساخته شده است: باستانی و مدرن. سبک باستانی داستان شرح می‌دهد که چگونه یک ملت از کشاورزان که به‌تازگی از عصر سنگ پدید آمده بود می‌توانست یکی از عجایب هفتگانه جهان را بسازد…
ساخت هرم عظیم مصر ۲۰ سال به طول انجامید. برای اجرای عجایبی پیچیده و عظیم مانند این هرم، مصر نیاز به معماران، ریاضی‌دانان، سنگ‌کاران و افرادی که در کار استخراج و ذوب فلزات هستند؛ داشت.
خوانندگان در کتاب “راز ساخت هرم عظیم مصر” به همراه Hemienu، کار معماران خلاقی که این طرح را برنامه‌ریزی و سازماندهی کرده‌اند و بر ساخت آن نظارت داشته‌‌اند را دنبال می‌کنند. همچنین درمی‌یابند که چگونه و چرا معماران باستان، هرم عظیم مصر را اینگونه طراحی کرده‌اند.

دانلود کتاب راز ساخت هرم عظیم مصر
پسورد : www.iranmeet.com

منبع
 

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عنوان : کتاب خودآموز اسکیس و راندو
نویسنده : رابرت اس.اولیور
نوع : معماری
زبان : فارسی
نوع فایل : PDF
تعداد صفحات : 72
حجم : 25.42 مگابایت

درباره کتاب :
خودآموز اسکیس و راندو
آنچه یک معمار باید درباره اسکیس و راندو بداند.


دانلود کتاب خودآموز اسکیس و راندو
پسورد : www.iranmeet.com

منبع
 

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عنوان : کتاب The Mosque and the Modern World
نویسنده : نامشخص
نوع : معماری
زبان : انگلیسی
نوع فایل : PDF
تعداد صفحات : 248
حجم : 17.80 مگابایت



درباره کتاب :
کتابی برای طراحی مسجد و مراکز اسلامی
آیا میدونید که درصد بالایی (اگر نه همه ) از دوستان مذهبیمون صحبتهایی که برای و به اسم مذهب و دین میکنند و اصولا اعتقاداتی که دارند صرفا بر اساس اوهام و خیالات باطل هستش و نه مطالعه و درک درست از دین ؟ و آیا میدونید که افازاتی که از طرف دوستان لامذهبمون در مورد دین و اعتقادات بروز میکنه هم صرفا بر اساس شنیده هاست و نهایتا یک کتاب غیر معتبر ؟
خوب اینها چه ربطی به طراحی مسجد داشت ؟ قضیه ساده است ، چه شما مذهبی باشید و چه لامذهب بعنوان یک معمار باید بتونید با مطالعه مفاهیم مسجد و فضای مذهبی و همینطور شناخت کالبدی اون به درک درستی از طراحی برسید به صورتی که فضایی که خلق میکنید برای اون نمازگزار حس روحانی لازم رو ایجاد کنه.
سوال اینه که چه اشکالی داره کاری به این کارها نداشتن و مدرن طراحی کردن ؟ اشکالی البته نداره و من از طرفداران طراحی مدرن هستم اما تمام فریاد ها برای طراحی آگاهانه است . اگر مدرن هم طراحی میکنید لااقل با آگاهی از اصول طراحی بنای مورد نظر این کار را انجام دهید. مدرن طراحی کردن به معنای راحت طلبی طراح و طراحی بیمعنی و بدون پس زمینه نیست.
کتاب حاظر مجموعه ای بسیار عالی از مساجد دنیا رو در اختیار شما گذاشته و چند وقت بود که روی وب قرار گرفته بود و جالبه که استقبال خوبی هم ازش شده.


دانلو کتاب The Mosque and the Modern World
پسورد : www.iranmeet.com
منبع
 

a.rahmani?

عضو جدید
کتاب بسیار زیبا و البته کمیاب تاثیر معماری گنبد سلطانیه(ایران)بر کلیسای سانتا ماریا دیفیوره فلورانس(ایتالیا).
از زنجان که 40 کیلومتر به سمت تهران حرکت کنیم گنبد فیروزه ای رنگ دوره مغول خودنمایی میکند که اولین و بزرگترین گنبد آجری جهان است.این گنبد در شهر سرسبز سلطانیه
(ولایت قدیمی ما) واقع شده است
اینم عکساش:http://arahmani.persiangig.com/image/145324_645.jpg،http://arahmani.persiangig.com/image/1ybc9nn1yz0ni18ctls.jpg،http://arahmani.persiangig.com/image/th.jpg

اینم کتاب:http://arahmani.persiangig.com/document/book/soltanieh.pdf
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کتاب اطلس معماری 2
این کتاب به صورت کلی می باشد و برای دیدن آن باید هر 4 بخش دانلود شود.
Password : www.parsiancad.ir
منبع پرشین کد
 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز


Introduction to Architectural Science
Second Edition: The Basis of Sustainable Design

Author: Steven V Szokolay dip. arch. m.arch. PhD | Publisher: Architectural Press; 2 edition | August 29, 2008



6904550.jpg






 

پیوست ها

  • introduction to architectural science - the basis of sustainable design.pdf
    6 مگایابت · بازدیدها: 0

mahshid shz

عضو جدید
دوست عزیز
درست است که قانون حقوق مولفین در ایران رعایت نمی شود، اما درست نیست کتابی که هم چنان منتشر می شود را بصورت رایگان برای دانلود قرار دهید.
 

Similar threads

بالا