آیا میدانید جالب و خواندنی

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
مردم قدشون که کوتاه شده از سوء تغذیه .مغزشونم کم کم آب می ره خیال همه راحت
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
موقع خواب چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

موقع خواب چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟


همه خیال می کنیم وقتی می خوابیم همه اعضای بدن هم زنگ خاموشی می زنند و همه با هم به استراحت دسته‌جمعی می پردازیم. اما این تصور اشتباه است. ما می خوابیم و برخی اعضای بدنمان همچنان بیدار هستند و سر خود فعالیت هایی انجام می دهند که ما روحمان هم خبردار نمی شود.


کلیه‌ها سرعت خود را کاهش می دهند


در طول روز، کلیه ها بسیار سریع کار می کنند و به موجب آن آدم بارها دستشویی می رود. اما در طول شب و هنگام خواب، کلیه خیلی خوب می داند که ما باید استراحت کنیم و برای اینکه بدخواب نشویم، سرعت فعالیت های خود را کم می کند. البته این کار باعث می شود تا از فیلتر کردن سموم از خون هم دست بکشد. اما به محض بیدار شدن، این ارگان دوباره به وضعیت نرمال و سرعت زیاد خود باز می گردد. برای همین است که وقتی از خواب بیدار می شویم، نخستین کاری که می کنیم رفتن به دستشویی است. ادرار صبحگاهی اصولا تیره تر و بدبو تر از ادرار معمولی است.

دندان قروچه کردن

به هم ساییدن دندان ها در خواب دو دلیل دارد. یکی به واسطه استرس و تشویشی است که فرد دارد. این نوع دندان به هم کشیدن موقتی و در مواقع خاص (هنگام اضطراب) صورت می گیرد. نوع دوم برای افرادی است که هر شب این فعالیت را در خواب انجام می دهند و دلیل آن نیز این است که فک و دندان های آنها توازن و هم‌ردیفی استاندارد را ندارد. این کار می تواند موجب شکسته شدن دندان ها بشود.

حرکات چشم

هر 90 دقیقه، بدن انسان 5 فاز مختلف خواب را تکرار می کند. آخرین آنها نیز فازی است که با نام «حرکات سریع پلک» - (REM) – شناخته می شود. در طول این زمان، شما در حال خواب دیدن هستید اما نمی دانید که چشم های شما دایم در حال حرکت و بالا و پایین شدن است.

داستان سازی در خواب

برخی از رویاهای آدم ها شکل واقعی دارند اما برخی دیگر بسیار عجیب و درهم هستند. بسیاری از انسان ها دیگر به تعبیر خواب های خود علاقه ای ندارند و اینکه هر روز، به دنبال یافتن معانی تصاویری که در خواب دیده اند، باشند برایشان خسته کننده است. اما باید بدانید در سال جاری میلادی، دانشمندان علمی بودن خواب دیدن را تایید کرده اند و اتفاقا مقوله سرگرم کننده و بسیار جالبی هم هست.

هورمون رشد انسان ها

شاید زیاد شنیده باشید که خانم ها می گویند برای اینکه چهره شان شاداب بشود یا آرایش روی صورتشان بنشیند، باید کمی بخوابند. این مساله کاملا علمی است و صحت دارد اما شاید این خانم ها خودشان هم ندانند چرا باید این کار را انجام دهند. وقتی شما شب خوب می خوابید، بدن شما هورمون رشد تولید می کند که موجب جوان‌سازی پوست و استحکام استخوان ها می شود. به همین دلیل، وقتی از خواب بیدار می شوید، صورت در وضعیت بهتری قرار دارد.

سندروم انفجار سر

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است، بخوابید و ناگهان در سر خود صدای انفجار مهیبی بشنوید؟ این صدا گویی از اعماق مغز به گوشتان می رسد. این باعث می شود ناگهان از رختخواب بیرون بپرید و ببنید منبع این صدا کجا بوده و چه اتفاقی در کدام گوشه خانه روی داده است. این پدیده به سندروم انفجار سر معروف است.

سندروم انفجار سر نوعی اختلال شنیداری هیپناگوژیک نادر است. مبتلایان به این سندرم معمولا صدای بسیار بلندی مانند انفجار بمب، شلیک اسلحه، نواختن سنج، صدای زنگ یا گونه‌ای صدای بلند و ناشناخته را در هنگام خواب می‌شنوند، به شکلی که احساس می‌شود منشا این صدا داخل سر است.

این صدا معمولا در ساعات اولیه خواب احساس می‌شود و لزوما به دلیل خواب دیدن نیست. اگرچه صدای شنیده شده بسیار بلند است ولی معمولا با هیچ دردی همراه نیست. تعداد حملات بیماری معمولا ثابت نیست ولی پس از تعدادی حمله در طول یک دوره چند روزه یا چند هفته‌ای معمولا یک دوره چند ماهه بهبود مشاهده می‌شود. مبتلایان به طور معمول نوعی احساس ترس و اضطراب را قبل و بعد از حمله احساس می‌کنند که به همراه افزایش ضربان قلب است.

حملات معمولا با مشاهده تابشهای نور و اختلال در تنفس همراه است. مبتلایان ممکن است در هنگام حمله سندرم دچار ناتوانی در ادراک صداهای اطراف و یک نمونه خفیف فلج خواب شوند.

هیچ درمان شناخته شده‌ای برای این سندرم وجود ندارد و دلایل آن ناشناخته است، اما برخی روان شناسان آن را به خستگی ربط می‌دهند. موارد این سندرم در میان تمامی سنین در هر زنان و مردان مشاهده شده است. اگرچه زنان اندکی بیشتر از مردان به آن مبتلا می‌شوند و معمولا در سنین بالای پنجاه سال رایج تر است.

احساس پرت شدن از بلندی

هنگامی که از فرط خستگی در رختخواب دراز می کشید تا کمی استراحت کنید. ناگهان بدون اینکه خودتان هم بدانید خوابتان می برد و در همان ثانیه های اول خواب می بینید از یک بلندی یا از جایی در حال پرت شدن به پایین هستید. این تکان در حالت خواب و بیدار صورت می گیرد. بیشتر هم در مواقعی که انسان بسیار خسته است روی می دهد زیرا مغز پیش از اینکه بدن به خواب برود، می خوابد.

لمس شدن بدن

برعکس مورد قبلی نیز در بدن روی می دهد؛ یعنی قبل از اینکه مغز بخوابد، بدن خوابش می برد و این پدیده موجب می شود تا وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، بدنتان فلج باشد. یا به اصطلاح خواب رفته باشند و نتوانید تا چند ثانیه آنها را تکان دهید.

راه رفتن در خواب

هنگامی که جسم و مغز با هم در جایی در میانه خواب و بیداری گرفتار می شوند، انسان اقدام به راه رفتن در خواب می کند. این رفتار برخلاف دیگر رفتارهای خواب، بسیار خطرناک است. افرادی که در خواب راه می روند بدون هوشیاری همه کار انجام می دهند، از غذا خوردن گرفته تا رانندگی که می تواند نتایج بسیار خطرناکی در پی داشته باشد.

تکان شدید در خواب

مواقعی پیش می آید که انسان بدون اینکه بداند چرا ناگهان در خواب به طور شدید تکان می خورد و به واسطه این تکان از خواب می پرد. دانشمندان دلیل این مساله را کشف نکرده اند. اما می توان آن را نوعی از اختلالات خواب همانند حس پرت شدن از ارتفاع دانست.

باریک شدن گلو

هنگامی که انسان می خوابد، گلوی او باریک تر می شود تا ماهیچه‌ها استراحت کنند. در بسیاری موارد این روند به خروپف کردن می انجامد. این باریکی منجر به قطع موقتی تنفس می شود به همین دلیل است که انسان هادر طول خواب به روش های مختلف نفس می کشند.

حرف زدن در خواب

حدود 5 درصد از کودکان در خواب حرف می زنند. این پروسه اصولا در دوساعت اول خواب طرف صورت می گیرد. برخی افراد فقط زمزمه می کنند و صدای واضحی از آنها شنیده نمی شود. اما بعضی ها کاملا واضح حرف می زنند. البته این رویداد کمتر از یک دقیقه روی می دهد و ادامه‌دار نیست.

تکرار خواب

بسیاری از انسان ها در طول زندگی ممکن است با این پدیده مواجه شوند که یک خواب را بارها ببینند. اگر این اتفاق برای شما روی داده است، احتمالا مغزتان در حال خالی کردن خود از برخی فکرها است که عموما هم شامل فکرهای آزاردهنده و بد است. تا زمانی که این خاطره ها از ذهن شما پاک نشده باشند، این رویاها مدام در خواب برای شما تکرار خواهند شد.

نوشتن در خواب

آیا تاکنون شده یکی از دوستان یا آشنایان از شما بپرسد چرا نصفه شب برای او پیغام یا ایمیل ارسال کرده اید؟ اما شما حتی روحتان هم خبر ندارد که چنین کاری کرده باشید؟ این کاری است که احتمالادر خواب انجام داده اید. بسیاری از انسان های کنونی، لپ‌تاپ یا موبایل خود را نیز به رختخواب می برند و به جای اینکه در خواب راه بروند یا حرف بزنند، معضل جدیدی پیدا کرده اند که نیمه های شب ایمیل، پیامک یا تکست برای دوستان خود ارسال می کنند.

از دست دادن حس بویایی

هرگز نمی توانید بیدار شدن خود از خواب را گردن استشمام بوی خاصی بیندازید. به دلایل مختلف، بو نمی تواند موجب بیدار شدن کسی بشود. هنگامی که انسان می خوابد، بینی کار خود را تعطیل می کند. به همین دلیل است که بیشتر سیستم های هشدار دود و آتش سوزی، به جای بو با صدای زیاد شما را بیدار می کنند.

 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه بار از خاب بیدار شدم چشاام همه چیو عوضی میدیدن!خیلی ترسیده بودم!!
دندون قوروچه
احساس پرت شدن از بلندی
لمس شدن بدن
حرف زدن
خاب دیدن

اینا رو من تجربه کردم..:redface:
 

ali 254

اخراجی موقت
15 هزار بی خانمان در تهران

15 هزار بی خانمان در تهران

[h=2]15 هزار بی خانمان در پایتخت/ 80 درصد کارتن خواب ها معتادند[/h]IMG12524372.jpg


به گزارش خبرنگار مهر، شروع فصل سرما و نزدیک شدن به زمستان شاید برای بسیاری از شهروندان که سرپناه دارند و شب‌های طولانی زمستان را در خانه‌های گرم سپری می‌کنند، لذت بخش باشد اما هستند در این میان کسانی که به واسطه فقر، اعتیاد یا رانده شدن از خانواده و...شب را در خیابان صبح می‌کنند و گاه از شدت سرما هیچ‌گاه چشم باز نمی‌کنند. با توجه به سرد شدن هوا و نگرانی در مورد وضعیت افراد بی خانمان با رضا جهانگیری فر معاون توسعه و خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:
* آیا تعداد افراد بی سرپناه و کارتن خواب در تهران مشخص است، این افراد بیشتر از چه گروه های سنی هستند و در کدام نقاط شهر بیشتر حضور دارند؟
ـ بررسی ها نشان از آن دارد که حدود ۱۵ هزار کارتن خواب و بی خانمان در تهران وجود دارد که ۱۵ درصد از این افراد را زنان بی خانمان تشکیل می دهند. در بین افراد بی خانمان از همه گروه های سنی از ۱۸ سال گرفته تا بیش از ۹۰ سال مشاهده می شود اما بیشتر افراد بی خانمان در گروه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال هستند. کارتن خواب ها تقریبا در تمام مناطق پایتخت حضور دارند اما تجمع آنها بیشتر در نقاط بی دفاع شهری مشاهده می شود و در برخی نقاط شهر مانند دروازه غار، فرحزاد، خاک سفید این افراد بیشتر حضور دارند. همچنین برخی از بوستان های شهر نیز محل تجمع افراد بی خانمان شده است.
*این افراد به دلایل متعددی بی خانمان شده اند، در مورد کارتن خواب های تهرانی کدام علت بیشتر است؟
- آمارها نشان می دهد که ۸۰ درصد از کارتن خواب ها معتاد هستند و در واقع علت بی خانمان شدن این افراد همان اعتیاد بوده است. فقر، اختلافات و مشکلات خانوادگی نیز از دیگر عوامل شایع در بی خانمان شدن این افراد است. کارتن خواب های معتاد باید اصولا به مراکز ترک اعتیاد ستاد مواد مخدر بروند اما با توجه به کمبود امکانات مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و به همین دلیل در تلاشیم تا دو مرکز جدید را آماده سازی کرده و در اختیار ستاد مواد مخدر قرار دهیم تا این افراد بتوانند سلامت خود را بازیابند و به جامعه برگردند.
*با توجه به آغاز فصل سرما و خطراتی که سلامتی و جان افراد بی خانمان را تهدید می کند، چه طرح هایی برای حمایت از این افراد در دستور کار دارید؟
-در حال حاضر ۳ مرکز نگهداری از افراد بی خانمان در تهران وجود دارد که این مراکز در تمام طول سال به کارتن خواب ها خدمات رسانی می کنند، علاوه بر این مراکز اصلی و دائمی امسال در فصل پاییز و زمستان، مددسراهای اضطراری در مناطق مختلف شهر ایجاد می شود که پیش بینی شده هریک از این مددسراها ظرفیت پذیرش ۵۰ بی خانمان را داشته باشند. در تلاشیم به جز مناطقی که در آنها مراکز دائمی نگهدای از افراد بی خانمان وجود دارد، در تمامی مناطق مددسرای اضطراری ایجاد کنیم که پیش بینی شده این مراکز از ابتدای آذرماه تا فروردین ماه پذیرای افراد بی خانمان باشند.
*با توجه به اینکه ۱۵ درصد از کارتن خواب های تهرانی زنان هستند چه تمهیداتی برای این افراد در نظر گرفته شده است؟
- برای زنان بی خانمان نیز مرکزی در دست احداث است که از ابتدای آذرماه این مرکز هم پذیرای زنان کارتن خواب است. ظرفیت این مرکز ۱۵۰ نفر پیش بینی شده اما تعداد زنان بی خانمان بیش از این است و باید تعداد مراکز ویژه زنان افزایش یابد.
*چه خدمات و امکاناتی در ۳ مرکز نگهداری از افراد بی خانمان و مددسراهای اضطراری به این افراد ارایه می شود؟
- به افراد بی خانمان در این مراکز دو نوع خدمات ارایه می شود که یکی خدمات اولیه شامل تغذیه، امکان استحمام، سرپناه و پوشاک است و دیگری خدمات بهداشتی و درمانی و فرهنگی و آموزشی است.
*یکی از نگرانی هایی که در مورد مراکز نگهداری از افراد بی خانمان وجود دارد مسائل بهداشتی و امکان شیوع بیماری های مسری و پرخطر است، آیا تمهیدات لازم بهداشتی و درمانی در این مراکز پیش بینی شده است؟
ـ تمهیدات لازم بهداشتی و درمانی برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر دار و عفونی در این مراکز اتخاذ می شود اما در مورد بررسی کامل سلامت این افراد نیازمند همکاری دیگر دستگاه ها هستیم. رسالت و هدف ما از راه اندازی این مراکز حفظ جان این افراد بوده است، ما به تنهایی نمی توانیم خدماتی مانند خدمات پزشکی را هم به این افراد ارایه دهیم و نیازمند مشارکت دستگاه های ذی ربط و مسئول هستیم.ما از وزارت بهداشت درخواست کرده ایم که برای بررسی وضعیت سلامت این افراد همکاری های لازم را داشته باشند و پرونده سلامت برای آنها تشکیل شود که امیدواریم در این راستا همکاری های لازم صورت گیرد. طبق قانون دانشگاه های علوم پزشکی موظف هستند که مسائل بهداشتی و درمانی این افراد را مورد بررسی قرار داده و خدمات لازم را به آنها ارایه دهند که برای تحقق این مهم ما آمادگی هرگونه همکاری را داریم.
در حال حاضر برخی از افراد بی خانمان مانند سالمندان و معلولین به سازمان بهزیستی معرفی می شوند تا در مراکز ویژه این سازمان نگهداری شوند که امیدواریم روند همکاری ها در این زمینه نیز تسهیل شود تا بتوانیم این برای این افراد سرپناه دائمی ایجاد کرده و از سرگردانیشان در خیابانها جلوگیری کنیم.
*در طی روز چه تعداد گشت برای شناسایی و انتقال افراد بی خانمان به مراکز نگهداری، در سطح شهر حضور دارند و آیا خود این افراد نیز می توانند به مراکز مراجعه کنند و از خدمات مراکز بهره مند شوند؟
-هر روز ۳۰ گشت ویژه در سطح شهر فعالیت می کنند تا نسبت به شناسایی و انتقال افراد بی خانمان به مراکز پیش بینی شده اقدام کنند اما این افراد خود نیز می توانند به مراکز مراجعه کنند و اصلا هدف از ایجاد مددسراهای اضطراری در همه مناطق شهر نیز این بوده که دسترسی افراد بی خانمان به مراکز نگهداری تسهیل شود و دیگر شاهد آسیب دیدن و مرگ این افراد براثر سرما نباشیم.
*به جز افراد بی خانمان برخی خانواده های بی سرپناه نیز در سطح شهر دیده می شوند که به دلیل مشکلات معیشتی و فقر در خیابان زندگی می کنند، برای حمایت از این خانواده ها با توجه به پیش رو بودن زمستان چه تمهیداتی اتخاذ شده است؟
- برآوردها نشان می دهد که حدود صد خانواده بی سرپناه در شهر وجود دارد که در تلاشیم تا پیش از فصل زمستان این خانواده ها را ساماندهی کنیم و نگذاریم در سرما این خانواده ها بی سرپناه بمانند. در این طرح خانواده ها به مسافرخانه های تحت پوشش کمیته امداد فرستاده می شوند و از وسایل آنها تا گرفتن خانه ای مناسب برایشان مراقبت می شود. ودیعه مسکن این افراد از سوی شهرداری و خیرین تامین می شود. سال گذشته نیز از ۱۰۰ خانواده بی سرپناه حمایت و علاوه بر تهیه مسکن برای حمایت از آنها سبدکالا در نظر گرفته شد.

منبع:
http://www.mehrnews.com/news/2410402/15-هزار-بی-خانمان-در-پایتخت-80-درصد-کارتن-خواب-ها-معتادند
 

Majid Nemo

عضو جدید
یک زن صرب همه چیز را وارونه می‌بیند!

یک زن صرب همه چیز را وارونه می‌بیند!

یک زن صرب همه چیز را وارونه می‌بیند!
[h=1][/h]
یک زن 28 ساله اهل صربستان به‌ دلیل ابتلا به یک بیماری نادر همه چیز را سروته می‌بیند. یک زن 28 ساله اهل صربستان به‌ دلیل ابتلا به یک بیماری نادر همه چیز را سروته می‌بیند.



به گزارش ایسنا، «بویانا دانیلوویچ»، زن 28 ساله صربستانی به دلیل ابتلا به یک عارضه مغزی نادر، همه چیز اعم از نوشته‌های روزنامه‌ها، کتاب‌ها و تصاویر تلویزیونی و کامپیوتر را سروته می‌بیند. به دلیل اینکه مغز بویانا نمی‌تواند تصاویر را به‌ صورت طبیعی پردازش کند ناچار است تلویزیون و نوشته ها را سروته کند تا بتواند آن‌ها را درست ببیند یا بخواند. این زن به اختلالی موسوم به موقعیت‌یابی فضایی دچار است که در این عارضه چشم‌ها یک تصویر را درست مشاهده می‌کنند اما احتمالا مغز جهت تصاویر را تغییر می‌دهد.


به گزارش ایسنا به نقل از ریپلی، تا پیش از این مواردی مشاهده شده بود که برخی افراد برعکس می‌نویسند اما مشاهده فردی که همه چیز را وارونه می‌بیند، پدیده نادری است.

 

M@HY@R93

عضو جدید
نذری‌ خوران خارجی‌ ها زیر باران + تصاویر

نذری‌ خوران خارجی‌ ها زیر باران + تصاویر

[h=1] نذری‌ خوران خارجی‌ ها زیر باران + تصاویر[/h]
[h=2]گردشگران نزدیک کاخ گلستان ایستاده بودند و با لذت قیمه‌ نذری می‌خوردند، کاخ به خاطر عاشورا و تاسوعا بسته است، از راهنمای تور دلیل آمدن‌شان را در این روز تعطیل به این محوطه تاریخی جویا می‌شوم که می‌گوید، به اصرار گردشگران به اینجا آمده‌اند، دوست داشتند مراسم عزاداری محرم را ببینند.
[/h]

دسته‌های عزاداری و غذاهای نذری همیشه موضوع جذابی برای گردشگران خارجی است که ماه محرم به ایران سفر می‌کنند، زمانی که بیشتر سایت‌های تاریخی تعطیل و نیمه تعطیل است و این فرصت را دست می‌دهد تا آن‌ها هم با جریان عزاداری محرم همراه شوند.

گردشگران خارجی هم مراسم عزاداری ایرانی‌ها در ماه محرم و خوردن قیمه نذری را دوست دارند و برای شرکت در این مراسم علاقه نشان می‌دهند.
بازار تهران بنا به رسم قدیم و دسته‌های عزاداری شلوغش همیشه محل مناسبی برای این همراهی است و میان این شلوغی‌ها همیشه خارجی‌هایی را می‌توان دید که با نگاهی علاقه‌مند عزاداری ایرانی‌ها را دنبال می‌کنند.
خیلی اتفاقی گروهی از گردشگری هلندی را که برای اولین‌بار به ایران سفر کرده‌اند، در روز تاسوعای حسینی مقابل مسجد ارگ می‌بینیم. آن‌ها از این که موفق شده‌اند مراسم عزاداری محرم را در ایران ببینند ابراز خوشحالی می‌کنند و برای صحبت درباره‌اش با ایرانی‌ها ابراز تمایل نشان می‌دهند.

گردشگران نزدیک کاخ گلستان ایستاده بودند و با لذت قیمه‌ نذری می‌خوردند، کاخ به خاطر عاشورا و تاسوعا بسته است، از راهنمای تور دلیل آمدن‌شان را در این روز تعطیل به این محوطه تاریخی جویا می‌شوم که می‌گوید، به اصرار گردشگران به اینجا آمده‌اند، دوست داشتند مراسم عزاداری محرم را ببینند.
گردشگران که یک روز قبل از تاسوعا به ایران رسیده بودند، به راهنمای تورشان پیشنهاد می‌دهند آنها را برای دیدن مراسم عزاداری ببرد. راهنما هم بافت قدیم تهران را انتخاب می‌کند تا آن‌ها این مراسم را در تکایا و مساجد قدیمی تهران دنبال کنند.
راهنما در حالی که درگیر توزیع نذری بین گردشگران همراهش بود، می‌گوید: گردشگران از دیدن مراسم عزاداری ایرانی‌ها به هیجان می‌آیند و از اینکه می‌توانند این مراسم را از نزدیک ببینند بسیار خوشحال می‌شوند.
به نظر می‌رسد گردشگران از این‌که زیر بارانغذای نذری ایرانی می‌خورند، لذت می‌برند. آن‌ها از راهنما می‌خواهند در صورت امکان داخل مسجد ارگ را هم ببینند. مسوول عزاداری قول این کار را می‌دهد و آن‌ها پس از خوردن غذای نذری به داخل مسجد می‌روند.
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خندیدن با شما چه می‌کند؟ :))

خندیدن با شما چه می‌کند؟ :))



خنده واکنشی صدادار به احساس خوشحالی، یا لذت درونیست. عوامل متعددی نظیر شنیدن یک جوک یا مورد غلغلک قرار گرفتن می‌تواند باعث پیدایش خنده شود. خنده جزوی از رفتار انسانی‌ است که به وسیله مغز برای تنظیم احساسات تولید میشود، و بدین وسیله انسان‌ها را در روابط اجتماعی کمک می‌کند.




 

*Ertebat*

عضو جدید
فلسفه ۱۶۰ کاراکتری بودن پیامک‌ها!!!!!!!!!!!!!!!

فلسفه ۱۶۰ کاراکتری بودن پیامک‌ها!!!!!!!!!!!!!!!

شخصی که بیش از همه در راه افتادن SMS یا پیامک نقش داشت، مردی آلمانی به
نم فریدهلم هیلبرند بود. او که برای گروه GSM کار می‌کرد، ایده ارسال
پیام‌های متنی ۱۲۸ بایتی به وسیله شبکه تلفن همراه را داشت.

گرچه
محدودیت پیام‌های متنی ارسالی، قابل درک است، اما ممکن است این سؤال
برایتان پیش آمده باشد که چرا ۱۶۰ کاراکتر؟ چرا ۱۴۰ یا ۲۰۰ کارکتر طول
استاندارد پیامک‌ها در نظر گرفته نشد؟

گفته می‌شود که در سال ۱۹۸۵،
هیلبرند، برای اینکه دریابد عملا در قالب چند کاراکتر می‌شود به صورت کوتاه
یک مفهوم را منتقل کرد، دست به یک آزمایش زد و با ماشین تحریر خود،
یاددداشت‌های فرضی را در قالب حروف و اعداد، علایم نقطه‌گذاری و
فاصله‌گذاری‌ها، نوشت و دریافت که در بیشتر اوقات پیام‌های کوتاه، زیر ۱۶۰
کاراکتر هستند. به علاوه او فهمید که مطالب نوشته در پشت کارت‌پستال‌ها و
یا تلگراف‌ها غالبا زیر ۱۵۰ کاراکتر طول دارند. به همین علت زمانی که گروه
GSM ‌در سال ۱۹۸۵، استاندارد SMS را تهیه می‌کرد، همین ۱۶۰ کاراکتر را مبنا
گرفت و بعدها همه گوشی‌های موبایل و خدمات‌دهندگان شبکه‌های موبایل همیت
استاندارد را پذیرفتند.

گرچه این روزها می‌شود، پیامک‌های بیشتر از
۱۶۰ کاراکتر را هم ارسال کرد (البته نه با هزینه یک پیامک!)، اما میراث
آقای هیلبرند، در توییتر، تجلی دیگری یافته است. در توییتر هم کاربر
نمی‌تواند بیش از ۱۴۰ کاراکتر بنویسد. ۲۰ کارکتر هم که برای نام کاربری او
در توییتر در نظر گرفته می‌شود.


منبع:phone
 

major7

عضو جدید
اشتباهات رایج در سفره‌های ایرانی ‌

اشتباهات رایج در سفره‌های ایرانی ‌

یک پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با اشاره به اشتباهات رایج در سفره‌های ایرانی، گفت: برخی از عادت‌های غذایی نادرست منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی و گوارشی می‌شود.

مریم نواب‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: عادت غذایی ایرانیان نیز همانند دیگر ابعاد زندگی آنها، ترکیبی از سنت و مدرنیسم است، این رفتار غذایی که نه از مواهب سنت برخوردار است و نه از منافع غذاهای مدرن‌- البته معایب و آفت‌های هر دو را هم دارد-‌ باعث شده بیماری‌های قلبی و عروقی و گوارشی و بدن‌های چاق ارمغان این وضعیت برای ایرانیان باشد.

زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهی

نواب‌زاده گفت: هر دوی این غذاها، بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید می‌کنند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد و بلغم‌زا هستند. حال اگر همراه این غذاها، سالاد، ماست یا ترشیجات هم مصرف گردد، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتما بایستی ادویه‌ها و مواد غذایی گرم مثل فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف کنید.

خوردن ماست و دوغ همراه با غذاهای گوشتی

وی افزود: مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات طب سنتی به حساب می‌آید. طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می‌کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می‌شود.

حذف سبزی از سفره و جایگزینی سالاد

نواب ادامه داد: طبع اغلب سبزی‌ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می‌کنند. سبزی‌ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند، همچنین به علت دارا بودن فیبر، مانع یبوست می‌شود، اما سالاد بر خلاف سبزی، طبع سردی دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل می‌کند.

خوردن زیاد عدسی

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با بیان اینکه عدس غذایی سودا‌زاست و مصرف زیاد آن موجب بروز و افزایش غلظت خون می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که به علت تبلیغات زیاد در رابطه با خون‌ساز بودن عدس، مردم سایر حبوبات را کنار گذاشته و عدس را بیش از سایر حبوبات مصرف می‌کنند.

مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه

نواب زاده ادامه داد: مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر بوده و بلغم‌زاست. خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی‌حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می‌گردد.

وی گفت: غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن ها را به عهده دارد. این غده کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می‌شناسد، بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم را مصرف می‌کنیم، باید همراه آن نیز فسفر مصرف کنیم، در غیر این‌صورت، غده پاراتیروئید، فسفر را از مغز برمی‌دارد که موجب کندذهنی می‌شود.

وی افزود: بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به همراه مصلاحات آن‌(گردو، زیره، سیاه‌دانه و آویشن) بوده، زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می‌گیرد.

حذف سرکه از غذا

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی گفت: حذف سرکه یکی از ظلم‌هایی است که توسط گروهی از پزشکان دامن‌زده شده است.

نواب‌زاده اظهار کرد: سرکه در طب سنتی به عنوان یک حمل‌کننده (Carrier) محسوب می‌شود. حمل کننده ماده‌ای است که داروها را جهت مصرف به اعضای مورد نیاز می‌رساند.

تنوع‌خواری و مصرف اقلام متعدد در یک وعده غذایی

وی تصریح کرد: چنین شیوه غذا خوردن، موجب به هم خوردن تنظیم گوارش شده و بسیار مضر است. زمانی که چند ماده غذایی متنوع را در یک وعده میل می‌کنید، آنزیم‌های هاضمه دچار سردرگمی و اختلال شده و هضم غذا ناقص خواهد شد، زیرا مواد غذایی متفاوت، زمان هضم متفاوتی با یکدیگر دارند. در نتیجه از ترکیب این مواد، اخلاط فاسد در بدن تولید می‌شود.

وعده غذایی ظهر

وی گفت: از نظر طب سنتی وعده غذایی ظهر، مضر بوده و بلغم و سودا را در بدن زیاد می‌کند و سبب غلظت خون می‌شود.

نواب زاده افزود: ترک وعده نهار موجب تقویت ایمنی بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بیماری‌ها می‌شود.

وی یادآورشد: گرم‌ترین زمان در طول روز، ظهر است که بهترین کار در آن ساعات، سرد کردن بدن است، نه خوردن غذا. در طب سنتی توصیه شده که انرژی بدن در زمان ظهر از خواب قیلوله تامین شود.

عدم مصرف صحیح آجیل

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی گفت: آجیل برای کاهش چربی، غلظت خون، سلامت قلب، سلامت کبد و افزایش کارکرد مغز بی‌نهایت مفید و لازم است. طبق تحقیقات مصرف روزانه یک مشت آجیل، بین 5 تا 15 سال به طول عمر انسان می‌افزاید.

نواب‌زاده اظهار کرد: مصرف حداقل 7 عدد بادام در روز‌(البته به شرطی که به صورت تازه از پوست در آید) در جهت پاکسازی کبد و تقویت استخوان‌ها، رشد قدی اطفال و افزایش ضریب هوشی و حافظه توصیه شده است.

وی ادامه داد: بهترین نوع آجیل، 4 مغز گردو، بادام، فندق و پسته است که 4 برابر گوشت انرژی دارد و تمام 20 نوع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. توصیه می‌شود 4 مغز را هفته‌ای یک بار درست کرده، به صورت پودر در آورده و در یک ظرف در بسته نگهداری نمایید. 4 مغز به عنوان یک غذای بسیار عالی برای کودکان در حال رشد است.

عدم مصرف صحیح ادویه‌جات

پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با بیان اینکه باور غلط دیگر مضر بودن ادویه‌جات برای کبد است، گفت: تنها مورد احتیاط ادویه، افراد صفراوی است.

نواب‌زاده افزود: مصرف ادویه با غذا موجب فعال شدن کبد و کارکرد منظم دستگاه گوارش خواهد شد.

وی ادامه داد: مصرف مداوم و بلند مدت ادویه، بلغم و سودا نا بجای بدن را کاهش داده و در تخفیف و درمان بیماری‌های ناشی از بلغم و سودا بسیار موثر است. بیماری‌هایی مثل آرتروز، درد مفاصل، نفخ معده، کاهش حافظه، صرع، شب ادراری، عفونت‌های زنانه، افسردگی و ... می‌شود.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/449031/اشتباهات-رایج-در-سفره‌های-ایرانی-
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] خواستگاری با 99 آیفون 6 + عکس

[/h]
» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر

کد خبر: 93082111027
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲


آیفون 6 با ورودش به بازار خبرهای داغی را به همراه داشت؛ از صف‌های طولانی و خم شدن آیفون تا حالا که تبدیل به وسیله‌ای برای خواستگاری هم شده است.
به گزارش ایسنا، باشگاه خبرنگاران نوشت: چندی پیش یک طراح بازی اهل چین با استفاده از 99 آیفون 6 از همکارش خواستگاری کرد تا یکی از دیجیتالی‌ترین خواستگاری‌های دنیا را انجام داده باشد. هزینه خرید این آیفون‌ها تقریباً 80 هزار دلار شده است که معادل دو سال پس‌انداز این کارمند است.


این مرد که نامش مشخص نشده است، 99 آیفون را به شکل قلب در میان حیاط محل کارش چید و سپس از همکارش که به این محل آمده بود خواستگاری کرد؛ البته با این همه خرج او هنوز جواب مثبت را دریافت نکرده است.
این خواستگاری در رسانه‌های مختلف دنیا نظرات مختلفی را جلب کرده است و حالا بسیاری منتظر هستند تا جواب این دختر خانم را بشوند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] عکس / بازارگردی جان کری در مسقط

[/h]

» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر
کد خبر: 93082110691
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸


جان کری وزیر خارجه آمریکا که برای دور تازه مذاکرات هسته‌ای به مسقط، پایتخت عمان رفته بود، سری هم به بازار مسقط زد.
به گزارش ایسنا، خبرآنلاین عکس‌های زیر را منتشر کرده است.




 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] مرد میلیاردر به دنیا اینترنت رایگان می‌دهد

[/h]

» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر

کد خبر: 93082110535
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱


چند سالی است که می‌شنویم به زودی اینترنت رایگان از طریق ماهواره، بخشی از دنیای آفلاین را پوشش خواهد داد و حالا یک میلیاردر قصد دارد با نصب 700 ماهواره در فضای بالای سر ما این کار را انجام دهد.
به گزارش ایسنا، خبرآنلاین در ادامه نوشت: «الون ماسک» (جوانی که از سال 2000 در کار ساخت کپسول‌های فضایی، اتومبیل‌های الکتریکی و موشک‌های فضایی با استفاده مجدد است) در مصاحبه با وال‌استریت از پروژه اینترنت‌دار کردن همه مردم جهان با 700 ماهواره سخن گفت و اینکه کمپانی SpaceX در حال تهیه ماهواره‌ای کوچک در حجم 113 کیلوگرم در تعداد زیاد است.


وی می‌گوید هزینه هر ماهواره حدود یک میلیون دلار خواهد بود و 700 ماهواره یعنی 700 میلیون دلار و وی این کار را با گریک وایلر که قبلاً شریک گوگل در پروژه اینترنت ماهواره‌ای بوده و از گوگل جداشده، انجام خواهد داد.
گریک عهده‌دار کمپانی O3b Network است و حالا در کنار آقای ماسک می‌خواهد دنیا را پر از اینترنت رایگان کند.
حالا گوگل و فیس‌بوک که پروژه مشابهی را در دست تهیه دارند، باید عجله کنند تا رقیب جدید و سرسخت آن‌ها زودتر پروژه خود را عملیاتی نکند!
به هر حال کشورهای آرزومند اینترنت بدون دردسر و مناطق آفلاین کنونی در چند سال آینده برای همیشه راحت خواهند شد.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برنامه های رایگانی که روی موبایل و تبلت، اطلاعاتتان را می دزدند

برنامه های رایگانی که روی موبایل و تبلت، اطلاعاتتان را می دزدند

واقعیت این است که اغلب ما free apps را دوست داریم ولی باید بدانیم برنامه های رایگان هر کدام هزینه خاص خود را دارند و این هزینه خاص چیزی نیست جز «از دست دادن حریم خصوصی»!
شما احتمالا هنگام نصب اپلیکیشن روی گوشی هوشمند و تبلت خود، قوانین و مقررات متعلق به کمپانی مالک نرم افزار را نمی خوانید و تنها با کلیک روی «موافقم» شرایط نخوانده را می پذیرید. دراغلب موارد، برنامه رایگان این اجازه را از شما می گیرد تا شما به صورت داوطلبانه اطلاعات مورد نیاز نرم افزار از جمله «فعالیت های آنلاین» شما را بردارند. این اطلاعات می تواند شامل مکان، دسترسی به لیست تماس، پیام های متنی و ... شود. محققان دانشگاه کارنگی اخیرا 100 اپلیکیشن رایگان برتر را مورد بررسی قرار داده و قوانین و مقررات (terms and conditions) آنها را بررسی کرده و متوجه شده اند از 10 برنامه ای که در زیر می خوانید، بیشترین دسترسی ها برای لو رفتن اطلاعاتتان مهیا می شود:

Backgrounds HD Wallpaper
Brightest Flashlight
Dictionary.com
Google Maps
Horoscope
Mouse Trap
Pandora
Shazam
Talking Tom
Virtual Pet

شاید استدلال بیاورید که گوگل مپ نیاز به دانشتن مکان شما دارد،اما حیوانات خانگی نیاز اطلاعات شما دارند؟ و ... اغلب گوشی ها چراغ قوه دارند چه اندرویدی و چه اپلی، اما آنها دیگر چه نیازی به دریافت اطلاعتتان دارند؟ خوبی سیستم عامل آی او اس این است که می توانید برنامه های مختلف را از لحاط «حریم خصوصی» کنترل کرده و اجازه دسترسی را خودتان بدهید یا بگیرید:
Go to Settings>>Privacy and choose the permission, such as camera or GPS

اما اندروید این اجازه را اغلب به شما نمی دهد و هر چند در سیستم اندروید 4.4.2 به صورت پنهان وجود داشت اما گوگل آن را از دسترس خارج کرده و پاک کرده است! البیته در برخی مواقع مثل دسترسی از طریق جی پی اس می توانید بدین صورت عمل کنید:
Settings>>Personal>>Location Services and uncheck any checked boxes

سایت کماندو با چک کردن برنامه های مختلف روی موبایل و تبلت دلیل باز کردن حریم خصوصی روی برنامه ها را توضیح داده و از روی این سایت می توانید به اطلاعات بهتری دسترسی پیدا کرده تا جلوی لو رفتن حریم خصوصی خود را بگیرید.



منبع

 
آخرین ویرایش:

Majid Nemo

عضو جدید
پسر ۵ ساله‌، جوان ‌ترین متخصص کامپیوتر+عکس

پسر ۵ ساله‌، جوان ‌ترین متخصص کامپیوتر+عکس

[h=1]پسر ۵ ساله‌، جوان ‌ترین متخصص کامپیوتر+عکس[/h]
[h=2]آیان کورِشی، پس از کسب نمره‌ی قبولی در آزمون مایکروسافت، موفق شد عنوان جوان‌ترین متخصص کامپیوتر را از آن خود کند.آیان کورشی، ۵ سال و ۱۱ ماه سن داردوپسربچه‌ی بریتانیایی است که در آزمون Microsoft Windows شرکت کرده و موفق به کسب نمره‌ی قبولی شده است. او در حال تحصیل در مقطع ابتدایی است.
[/h]

کورشی وقتی که ۳ سال سن داشت با کامپیوتر آشنا شد و زمانی که پدرش متوجه‌ی استعداد او در کامپیوتر شد تلاش کرد تا او را بیشتر با تکنولوژی آشنا کند.
آیان کورِشی، پس از کسب نمره‌ی قبولی در آزمون مایکروسافت، موفق شد عنوان جوان‌ترین متخصص کامپیوتر را از آن خود کند.
آیان کورشی، پسربچه‌ی بریتانیایی است که در آزمون Microsoft Windows شرکت کرده و موفق به کسب نمره‌ی قبولی شده است. او در حال تحصیل در مقطع ابتدایی است.
این پسربچه‌ رکورددار جوان‌ترین فردی که موفق به کسب نمره‌ی قبولی در آزمون‌های مایکروسافت شده، لقب گرفته است. او ۵ سال و ۱۱ ماه سن دارد. پیش از این یک پسر بچه‌ی پاکستانی در سن ۶ سالگی موفق به کسب
نمره‌ی قبولی در یکی از آزمون‌های کامپیوتر مایکروسافت شده بود و عنوان جوان ترین متخصص کامپیوتر را در اختیار داشت.
کورشی وقتی که ۳ سال سن داشت با کامپیوتر آشنا شد و زمانی که پدرش متوجه‌ی استعداد او در کامپیوتر شد تلاش کرد تا او را بیشتر با تکنولوژی آشنا کند. او سپس در خانه‌ی خود یک آزمایشگاه کوچک کامپیوتر راه‌اندازی کرده و پسر خود را برای شرکت در آزمون مایکروسافت آماده کرد.
آزمونی که کورشی در آن موفق شده است «Supporting Windows 8.1» نام دارد که از طریق آن می‌توان در برخی از شرکت‌ها کار ثابت گرفت. البته او تنها ۵ سال سن دارد و قرار نیست در جایی استخدام شود.
آیان کورشی، قصد دارد در آینده به یک برنامه‌نویس کامپیوتر بدل شود و در آزمون‌های دیگر نیز شرکت کند.
ما نیز هر سال شاهد جوان‌های با استعداد بسیاری در کشور خود هستیم. به عنوان مثال، امسال احمد رحمانی در سن ۱۵ سالگی موفق به قبولی در کنکور پزشکی با رتبه‌ی ۱۵۰۰ شد. این جوان بوکانی سه سال از مقطع تحصلیلی خود را بصورت جهشی پشت سر گذاشته بود. از این دست استعدادها در کشور بسیار است اما کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود.
منبع: زومیت - مسعود یوسف نژاد
 

Majid Nemo

عضو جدید
دامادی که بعد از دیدن چهره عروس، او را طلاق داد!

دامادی که بعد از دیدن چهره عروس، او را طلاق داد!

[h=2]دامادی که بعد از دیدن چهره عروس، او را طلاق داد![/h]
این زوج اهل شهر مدینه، تصمیم داشتند قبل از آنکه همدیگر را ببینند، با هم ازدواج کنند.
به گزارش خبرنگار آخرین نیوز، یک داماد جوان عربستانی در شب عروسی، بعد از دیدن چهره عروس، او را طلاق داد!این زوج اهل شهر مدینه، تصمیم داشتند قبل از آنکه همدیگر را ببینند، با هم ازدواج کنند.اما زمانی که عروس خانم تور را برای گرفتن عکس از صورت خود برداشت، داماد با عصبانیت از جا پرید!به گزارش روزنامه عکاظ، عروس خانم در حالیکه اشک می ریخت از حال رفت، و مهمانان وحشت زده برای حل دعوا به پادرمیانی پرداختند.داماد در این باره توضیح داد: "من پیش از ازدواج نتوانستم صورت عروس را ببینم. تو آنی که من فکر می کردم نیستی. من متاسفم، ولی باید ترا طلاق بدهم."وقتی داماد عروس را طلاق داد، مجلس ازدواج تبدیل به مجلس عزا و ماتم شد.این رویداد در شبکه های اجتماعی با اعتراض کاربران نسبت به عمل داماد روبرو شد.
 

M@HY@R93

عضو جدید
اختراع اتوبوسی که با مدفوع انسان حرکت میکند! +عکس

اختراع اتوبوسی که با مدفوع انسان حرکت میکند! +عکس

[h=1] اختراع اتوبوسی که با مدفوع انسان حرکت میکند .[/h]
[h=2]از این اتوبوس با عنوان یک وسیله نقلیه دوستدار محیط زیست یاد شده است که می‌تواند مسافتی تا سیصد کیلومتر را با یک باک پر از گاز بیومتان بپیماید. این مقدار گاز حاصل فضولات تولیدی پنج نفر در طول یک سال است. شرکت اتوبوسرانی شهر تفریحی باث این اتوبوس را برای حمل مسافر بین مرکز شهر و فرودگاه شهر بریستول به کار گرفته است
[/h]

سوخت این اتوبوس، که با چهل صندلی در سرویس حمل مسافر بین شهرهای بریستول و باث در غرب بریتانیا به کار گرفته شده، منحصرا از گاز بیومتان تامین می‌شود که با پردازش پسمانده غذایی و فضولات انسان به دست می‌آید.


از این اتوبوس با عنوان یک وسیله نقلیه دوستدار محیط زیست یاد شده است که می‌تواند مسافتی تا سیصد کیلومتر را با یک باک پر از گاز بیومتان بپیماید. این مقدار گاز حاصل فضولات تولیدی پنج نفر در طول یک سال است. شرکت اتوبوسرانی شهر تفریحی باث این اتوبوس را برای حمل مسافر بین مرکز شهر و فرودگاه شهر بریستول به کار گرفته است. گاز بیومتان مورد نیاز در تاسیسات پردازش فاضلاب شهر بریستول تهیه می‌شد که به شرکت آب و فاضلاب جنکو تعلق دارد که برای این وسیله نقلیه نام "بیوبوس" را انتخاب کرده است.

محمد صدیق، مدیر شرکت جنکو گفته است که خودروهای گاز سوز نقشی مهم در بهبود کیفیت هوا در شهرهای بریتانیا ایفا می‌کنند اما بیوبوس این امتیاز را هم دارد که نیروی محرکه آن را خود مردم ساکن محل تامین می‌کنند و شاید بعضی از مسافران هم به تولید سوخت آن کمک کرده باشند.
سرویس بیوبوس هر ماه حدود ده هزار مسافر را جابجا خواهد کرد. یکی از مقامات محلی گفته است که این اتوبوس "در زمانی مناسب" به راه افتاده زیرا در نظر است سال آینده بریستول عنوان "پایتخت سبز اروپا" را دریافت کند. شرکت پردازش فضولات بریستول هر سال حدود ٧٥ میلیون متر فضولات و ٥٥ هزار تن پسمانده غذایی را پردازش می‌کند و در حال حاضر، هر سال ١٧ میلیون متر مکعب گاز بیومتان تولید می‌کند که برای تامین سوخت مورد نیاز ٨٥٠٠ خانه کافی است.
 

Majid Nemo

عضو جدید
خط خطی های شما شخصیت تان را لو می دهد

خط خطی های شما شخصیت تان را لو می دهد





شما هم اگر بیکار باشید و یک خودکار یا مداد و کاغذ داشته باشید روی آن چیزهایی می‌کشید. ممكن است این خطوط درهم و مبهم، در نگاه اول چیز جالبی برای گفتن نداشته باشند ولی به اعتقاد بسیاری از روانشناسان این نوع نقاشی‌های ناخودآگاه نمایانگر درون و افكار ما هستند كه به دور از محدودیت‌های ذهن آگاه‌مان (خودآگاه‌مان) پدید می‌آیند و اسرار ناگفته‌ای از شخصیت ما را به تصویر می‌كشند.

برایتان پیش آمده زمانی كه در حال حرف زدن با تلفن هستید یا به چیز خاصی گوش می‌كنید یا حتی وقتی كه در حال فكر کردن هستید، روی كاغذ روی میز یا حتی دستمال كاغذی یا ... شكل‌های خاصی نقاشی كنید و خطوط مختلف بكشید؟ بیشتر آدم‌ها فكر می‌كنند این شكلك‌ها معنای خاصی ندارند و تنها خط‌خطی‌هایی هستند كه كاغذها و جعبه‌ها را خراب می‌كنند، اما اشتباه نكنید این شكلك‌ها می‌توانند نشان‌دهنده آن چیزی باشند كه درون شما و اطرافیانتان وجود دارد تا جایی كه آندرآ مك‌نیكل متخصص آنالیز خط می‌گوید: «این شكلك‌ها همانند DNA مغز هستند.» این شكلك‌ها هیچگاه درباره آنچه در ذهن شماست دروغ نمی‌گویند؛ فقط باید زبان آنها را یاد بگیرید تا از آرزوها، امیال، ترس‌ها و رؤیاهای نهفته‌ای كه هیچگاه فرد نمی‌تواند به زبان بیاورد برایتان بگوید.

قلب
اثری كه عاشق‌پیشه‌ها به جا می‌گذارند
آنهایی كه درهر موقعیتی شروع به كشیدن قلب می‌كنند چیزی در ذهن دارند كه حدس زدن آن خیلی هم سخت نیست، آنها دوست دارند همیشه عاشقانه و رمانتیك رفتار كنند.

چشم
رابطه چشم و شک
مك‌نیكل می‌گوید وقتی كسی در اطرافتان هست كه در جاهای خالی كاغذ شروع به كشیدن چشم می‌كند، توصیه می‌كنم كه كمی حواستان را بیشتر جمع كنید چرا كه این می‌تواند یك نشانه اخطار باشد. زیرا او كسی است كه احساس می‌كند باید حواسش به همه جا باشد و به قول معروف به جای دو چشم با چهار چشم كاملا اطراف خود را می‌پاید. او كسی است كه نسبت به همه اطرافیانش و انگیزه‌های آنها مشكوك است و فكر می‌كند همه می‌خواهند درباره او قضاوت كنند و بد بگویند. اگر چشم خیلی هنرمندانه كشیده ‌شود و چشم‌هایی دخترانه با مژگانی خیلی بلند می‌تواند نشان‌دهنده غرور و خودبینی فرد باشد. اگر چشم حالتی كارتونی داشته ‌باشد نشان‌دهنده این است كه فرد شخصیتی تفسیرگر دارد و دوست دارد درباره همه قضاوت كند. البته یادتان نرود كه اگر كودكی چنین چشمی را بكشد فقط نشان‌دهنده چیزهایی است كه از اطرافش یاد گرفته ‌است نه چیز دیگر، چرا كه كشیدن چشم بسیار ساده است و خیلی از بچه‌ها گاهی شروع به كشیدن چنین چیزی می‌كنند.

فلش
فلش‌کش‌ها جاه‌طلب هستند
اگر معمولا عادت دارید هر جا كه بتوانید فلش و خط جهت‌دار بكشید، باید بگوییم شما روحیه بلندپروازی دارید. دكتر مك‌نیكل می‌گوید: «در یك جلسه كاری با وكیلی صحبت می‌كردم، حین صحبت حواسم به كاغذ زیر دست او بود، می‌دیدم درحالی‌كه به حرف‌های من گوش می‌كرد فلش‌هایی را در جهت‌های مختلف و با اندازه‌های متفاوت می‌كشید، وقتی من درباره پروژه صحبت می‌كردم، او به این فكر می‌كرد كه از این پروژه چقدر می‌تواند پول دربیاورد، درحالی‌كه در ظاهر سعی می‌كرد خیلی خودش را بی‌اهمیت نشان دهد ولی شكلك‌هایی كه می‌كشید درون‌ او را هویدا می‌كرد و نشان می‌داد كه موضوع مورد نظر ذهن او را مشغول كرده‌است.»

مكعب
همه جوانب را بررسی می‌كنند
شاید آدم‌های كمی باشند كه هنگام فكر كردن به‌طور ناخودآگاه جاهای سفید كاغذ‌های اطرافشان را با کشیدن مكعب‌های تودرتو پر می‌كنند. مكعب به این معناست كه فرد تمام زوایای موضوع مورد نظر را درنظر می‌گیرد. مك‌نیكل می‌گوید اگر عادت دارید گوشه و اطراف كاغذ مربع بكشید، باید بگویم كه معمولا به یك موقعیت تنها از یك زاویه نگاه می‌كنید. علاوه بر اینها ناگفته نماند كه كشیدن مكعب نشانه محافظه‌كار بودن فرد نیز هست، یعنی كسی كه به این راحتی‌ها تن به خطر نمی‌دهد.

خانه
بهترین جای دنیا کجاست؟
كسانی كه عادت دارند هر جای سفیدی كه پیدا می‌كنند خانه بكشند، معمولا وابستگی عاطفی خاصی به خانه‌شان دارند. آنها كه تزییناتی را روی خانه می‌كشند مثل پرده، شیشه پنجره، راه عبوری و ارتباطی و... یعنی دوست دارند در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری كنند مثلا خانه بهتر بگیرند، وسایل خانه بخرند. اما اگر فردی خانه‌ای بدون در و پنجره بكشد، حواستان را جمع كنید چرا كه این فرد احتمالا مشكل بزرگی دارد، در واقع او در موقعیتی قرار دارد كه احساس می‌كند هیچ راه فراری وجود ندارد.

خط خطی
گم شده‌اند
كسی كه بدون هدف خط خطی می‌كند و برای خودش طرح‌های بدون معنا می‌زند احساس می‌كند كه در زندگی‌اش هیچ مسیر مشخصی ندارد و هدف خاصی را پیش‌رویش نمی‌بیند. بعضی در این مواقع شروع به كشیدن اشكال هندسی عجیب و غریب می‌كنند، شكل‌هایی كه هیچ الگوی مشخصی ندارند و در اندازه‌های مختلف روی كاغذ آمده‌اند.

اشكال هندسی
ذهنتان سازمان یافته است
مثلث، مربع و اشكال هندسی دیگر، نماد ذهنی سازمان یافته است و نشان می‌دهد كه شما به‌گونه‌ای روشن و آشكار می‌اندیشید و دارای مهارت‌های برنامه‌ریزی هستید، یعنی در برنامه‌ها و طرح‌هایتان بسیار دقیق عمل می‌كنید و كفایت و كارایی بالایی دارید.

اســم
یا اسم خود فرد یا یك نفر دیگر
اگر نوجوانی همه جا شروع به نوشتن اسمش می‌كند، این نشان‌دهنده حالت خاصی نیست و بیشتر می‌خواهد امضایی برای خود پیدا كند. اما اگر فردی بالای 25 سال را دیدید كه همه جا اسم خودش را به طرق مختلف می‌كشد، احتمالا یعنی با وجود درونی خود درگیر است، یعنی چنین فردی هنوز نتوانسته با آن تصویری كه از خود ساخته‌ كنار بیاید یا آن را به‌خوبی قبول كند. اینگونه افراد معمولا به‌شدت حواس‌شان به‌خودشان هست و می‌خواهند بدانند به راستی كه هستند، تا جایی كه این جست‌وجوی آنها برای یافتن خودشان به افسردگی می‌انجامد. اگر شما عادت دارید اسم فرد دیگری را به‌طور مرتب جاهای مختلف بنویسید، احتمالا مسئله خاصی از او در ذهن و دل دارید، ساده‌ترین مثال این حالت دختر نوجوان عاشق‌پیشه است كه همه جا اسم كسی را كه دوست دارد می‌نویسد مثلا اگر كسی را كه دوست دارید می‌بینید همه جا به‌طور مرتب اسم شما را می‌نویسد این نشانه خوبی است. اما اگر او را چندان دوست ندارید ، باید یك فكر اساسی بكنید تا او را از فکرتان بیرون كنید.

آدمك‌ها
احساس درون فرد را نشان می‌دهد
اگر شما عادت دارید آدم‌هایی را بكشید كه دست ندارند، باید بگوییم كه این پرچم قرمز است زیرا شما گمان می‌برید كاری را كه دوست دارید انجام دهید، نمی‌توانید. اگر آدمك‌های شما پا ندارند، احساس می‌كنید در تله افتاده‌اید و نه راه پس دارید و نه راه پیش، درواقع نمی‌توانید به جایی كه دوست دارید، بروید. علاوه بر اینها باید به حالت‌های صورت آدمك‌ها هم توجه كنید؛ اینكه خوشحال‌اند یا ناراحت، لبخند می‌زنند یا گریه می‌كنند. همه اینها می‌تواند نشانه‌ای از حالت درونی شما باشد.

اسلحه
كمی خطرناك است
مك‌نیكل می‌گوید اگر می‌خواهید بدانید چه كسی در اطرافتان این قابلیت را دارد كه روزی جنایتكار شود به خط‌خطی‌ها و شكل‌های او نگاه كنید، هیچ‌چیز بدتر از كشیدن ابزار جنایت و كشتن نمی‌تواند نشا‌ن‌دهنده چنین چیزی باشد. یادم می‌آید در مركزی بودم كه در آنجا پسری شكلك‌هایی به شكل اسلحه و تفنگ با اسم‌های خون‌آلود زیر آن می‌كشید و همان شكل‌ها نشان‌دهنده امروز فاجعه‌بار او بود. اگر كسی در اطرافتان چنین شكل‌هایی می‌كشد توصیه می‌كنیم كمی بیشتر با او مدارا كنید.

ماشین، اسب یا هواپیما
این خواستگارتان را جدی نگیرید
اگر خواستگارتان هنگامی كه سر یك میز با شما نشسته‌ است چنین شكل‌هایی را روی كاغذ یا دستمال كاغذی می‌كشد، باید بگوییم این خیلی نشانه خوبی نیست. وقتی فردی شكل یك وسیله حمل‌ونقل را می‌كشد یعنی به‌دنبال راهی است كه بتواند از وضعیت فعلی فرار كند و دوست دارد به سرعت خود را نجات دهد، پس بهتر است خیلی به او دل نبندید.

بازی
اهل رقابتید
بازی‌هایی مانند نقطه بازی، دوز یا شطرنج حس رقابت را در شما به تصویر می‌كشند و شما دوست دارید همیشه در بازی‌ها پیروز باشید و اصلا برای برنده شدن بازی می‌كنید.

گل و گیاه
شما احساساتی است
شما فردی احساساتی هستید و دوست دارید همیشه در رؤیاهایتان بمانید، روحیه مهربانی دارید و با دوستانتان دوستانه رفتار می‌كنید، فردی اجتماعی هستید.

5 دلیل برای این مشکل ها :چرا آدم‌ها خط خطی می‌کنند؟

1. بیان بی‌قراری: ممكن است شكلی از بیان بی‌قراری و ناراحتی باشد یا كاری كه وقتی رنجیده خاطر و خسته یا منتظر اتفاقات مهیج‌تری هستیم، انجام می‌دهیم.

2. رهایی از تنش: تزیین كاغذ با خطوط مارپیچ، نوشته‌های بدخط و نقاشی‌های كوچك ممكن است كمكی برای رها شدن از تنش‌ها باشد. اگر این فرض درست باشد، حداقل این كار به نسبت روش‌های دیگر تسكین استرس مثل كشیدن سیگار، عادت مثبت‌تری است.

3. بی‌جهت: برخی روانشناسان معتقدند، این اشكال شامل مجموعه‌ای از علائم، خطوط و نقوش هستند كه بی‌هدف و بی‌جهت ترسیم می‌شوند اما حاوی مطالب زیادی در مورد شخصیت افراد هستند. این نقش‌ها را می‌توان به‌صورت یك فعالیت خلاق سمت راست مغز هم ارزیابی كرد.

4. آزادسازی مغز از فعالیت‌های ذهنی: شواهدی وجود دارد كه رسم این شكل‌ها و خطوط، مغز را از فعالیت‌های ذهنی آزاد می‌كند. در یك تحقیق كه یكی از استادان دانشگاه دورت ایندیانا انجام داد، از دانشجویانش خواست در كلاس راحت باشند. می‌گفت هركس بخواهد می‌تواند تكه‌ای كاغذ بردارد و خط خطی كند و هركس هم كه نمی‌خواهد می‌تواند در كلاس شنونده محض باشد. بررسی‌ها نشان داد كسانی كه حین گوش دادن روی كاغذ نقاشی می‌كردند، نتیجه و برداشت بهتری نسبت به شنوندگان محض كلاس داشتند.

5. خیال‌پردازی: برخی روانشناسان، رسم این اشكال و خطوط را به‌عنوان شكل بصری خیال‌پردازی ارزیابی می‌كنند. طبق نظر این روانشناسان 3‌نوع خیال‌پردازی وجود دارد: الف) برآورده شدن آرزوها، ب) غصه خوردن، ج) برنامه‌ریزی‌ برای آینده. به عقیده آنها، این خطوط و اشكال معمولا با حس لذت برآورده شدن آرزوها در ارتباط است.


__________________
 
آخرین ویرایش:

irpersian20

عضو جدید
استفاده دوباره از روغن پالم در صنایع لبنی

استفاده دوباره از روغن پالم در صنایع لبنی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با یادآوری خسارات ناشی از استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی، گفت: با توجه به انتشار اخباری مبنی بر استفاده مجدد از روغن پالم در برخی از صنایع لبنی موضوع را با حضور وزیر بهداشت و درمان در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

رحمت الله نوروزی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت در مورد استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی که به تازگی از سوی رئیس سازمان غذا و دارو مطرح شده است، گفت: این موضوع را با دعوت از وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو در کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرف مدتی که خبر استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی ایران منتشر شد خسارات جبران ناپذیری به صنعت دامداری و صادرکنندگان لبنیات وارد شد، افزود: از سازمان غذا و دارو و وزارتخانه های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی انتظار داریم بر تولیدات صنایع لبنی نظارت جدی تری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پیش از این گزارش کمیسیون کشاورزی درباره اظهارات وزیر بهداشت در زمینه استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی در صحن علنی مجلس ارائه و بررسی شد.

همچنین مشاور انجمن صنایع لبنی در واکنش به اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو به استفاده دوباره برخی صنایع لبنی از پالم گفت: وزارت بهداشت متخلفان را معرفی کند اگرنه با کلی‌گویی مردم و صنایع لبنی متضرر می‌شوند.
 

M@HY@R93

عضو جدید
چرا دانش اموز بروجردی معلم خودرا کشت ؟؟؟

چرا دانش اموز بروجردی معلم خودرا کشت ؟؟؟

در مجموع قتل عمدی است زیرا هم آلت به کارگرفته شده قتاله بوده و هم محل های جرح نوعا کشنده است. در عین حال تصور دفاع مشروع یا چیزهایی از این قبیل را نمی توان کرد زیرا حادثه در حضور دانش آموزان کلاس روی داده است و لذا اگر هم تعرض به این جوان شده بود حضور بچه های دیگر بحث امکان دفاع مشروع را منتفی می کرد.


بهمن کشاورز در وبلاگ خود نوشت : اطلاعات ما از آنچه واقع شده جزئی و محدود به مطالبی است که در روزنامه ها درج شده است.

ماحصل آن این است که متهم به قتل همراه با پدرش برای حل مشکلات ناشی از غیبتهای مکرر به مدرسه مراجعه کرده و وی در کلاس به خاطر اتفاقاتی که ماهیت آن مشخص نیست مرتکب به قتل معلم با ضرب چاقو شده است. در خصوص جنبه های مختلف این قضیه می توان گفت:

1- در مجموع قتل عمدی است زیرا هم آلت به کارگرفته شده قتاله بوده و هم محل های جرح نوعا کشنده است. در عین حال تصور دفاع مشروع یا چیزهایی از این قبیل را نمی توان کرد زیرا حادثه در حضور دانش آموزان کلاس روی داده است و لذا اگر هم تعرض به این جوان شده بود حضور بچه های دیگر بحث امکان دفاع مشروع را منتفی می کرد.

2- اینکه متهم به قتل چه سن و سالی داشته در تصمیمات بعدی دادگاه می تواند موثر باشد.آنچه مسلم است در صورتیکه متهم کمتر از 18 سال داشته و گمان برود که در تشخیص ماهیت عمل خود دچار اشکال بوده است دادگاه باید با جلب نظر کارشناس میزان مسئولیت او را احراز کند.این کارشناس ممکن است کارشناس پزشکی قانونی و یا برحسب، هر متخصص دیگری باشد که داگاه جلب نظر او را لازم بداند.

3- مطلب دیگری که در این ماجرا جلب توجه می کند و هشدار دهنده است، تسری اعمال خشونت آمیز به مدارس کشور است. واقعیت این است که از این گونه حوادث باید عبرت گرفت و توجه کرد که اشاعه خشونت و به ویژه تعریف و تحسین از آن به هرشکلی که باشد عواقبی غیرقابل پیش بینی و غیرقابل کنترل ایجاد خواهد کرد. بنابراین نه تنها در نوشته ها و گفته ها و.... باید به منع خشونت پرداخت بلکه باید در جهت عکس آن تشویق کرد.
به عبارت دیگر کار فرهنگی در مدارس باید بر مبنای تشویق رفاقت،ملاطفت، تحمل یکدیگر و حل مسائل از طریق بحث و گفت وگو پرداخت. این فرمول مشهور قابل ارائه است که در برخورد جانوران با یکدیگر صرفا دو حالت پیش می آید یا جنگ و از بین رفتن یکی از طرفین یا فرار یکی از دو طرف. اما در برخوردهای انسانی هرچند که هر دوی اینها متصور است اما راه سوم وجود دارد و آن مذاکره و مباحثه است که دربردارنده نظرها و منافع هر دو طرف باشد.این دیدگاه و روش باید از صدر کودکستان تا هرکجا که بالا رود آموزش داده و تشویق شود.

4- هم اکنون یکی از معضلات مدارس متوسطه و حتی ابتدایی در کشورهای بزرگ نظیر انگلستان و آمریکا حمل سلاحهای سرد- و حتی گاهی اسلحه گرم- به وسیله دانش آموزان است. گمان می رود ما باید قبل از اینکه این موضوع به صورت معضل جلوه گر شود به حال آن فکر کنیم و به طور کلی حمل اینگونه اشیاء را به وسیله کودکان و نوجوانان منع و کنترل کنیم. زیرا نفس حمل کارد و چاقو به نوعی انگیزه و محرک به کاربردن آن است.
نمی دانم از برشت یا مارکز نقل شده است که یک دشنه برنده و زیبا را از بازار خریده بود و روی طاقچه گذاشته بود، به طوریکه هر روز آن را پاک می کرد و می دید اما پس از مدتی احساس کرد که این دشنه زیبا و برنده با تیغه درخشان خون می طلبد و برای همین آن را به دور انداخت.

5- بدیهی است که منع ساخت و نگهداری سلاح سرد، شدنی نیست زیرا در تعریف آن وجه تفریق آن با کارد آشپزخانه و ابزارهای قصابی دچار مشکل خواهیم شد. اما باید از حمل این گونه سلاح ها به وسیله اشخاص و در اماکن جلوگیری کنیم.

علاوه بر همه اینها، بحث آموزش انسان بودن و احترام به کرامت انسانی و دوری گزیدن از آنچه در شان انسان نیست اهمیت فراوانی دارد چون بسیاری از مشکلات را حل می کند.بگذریم از اینکه بارها گفته ام ما با استفاده از عبارت" مگر قانون جنگل است" به جانوران وحشی جنگل توهین می کنیم زیرا حیوان بیچاره وقتی گرسنه می شود شکار می کند و می خورد و تا دوباره گرسنه نشود دست به کشتن نمی زند.
 

Majid Nemo

عضو جدید
زنی که سنگ می خورد + تصاویر

زنی که سنگ می خورد + تصاویر

[h=1]زنی که سنگ می خورد + تصاویر[/h]
[h=2]ترسا ویدنر 45 ساله از کلکسیون سنگ های مورد علاقه اش یکی را انتخاب کرده و با خورد کردن آن شروع به میل کردن میکند. پیش بینی میشود او در این مدت بیش از 1500 کیلو گرم سنگ خورده باشد.
[/h]

این زن 45 ساله سنگ میخورد. البته نه در حالت عادی . ترسا ویدنر ، در 20 سال گذشته هر بار که او استرس یا افسردگی گرفته است خود را با خوردن سنگ آرام میکرده است.
او از کلکسیون سنگ های مورد علاقه اش یکی را انتخاب کرده و با خورد کردن آن شروع به میل کردن میکند. پیش بینی میشود او در این مدت بیش از 1500 کیلو گرم سنگ خورده باشد.
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آداب مهم معاشرت در شبکه های اجتماعی

آداب مهم معاشرت در شبکه های اجتماعی




۱- هر چیزی را فوری share نکنید!

هر مطلب جذاب یا هیجان‌انگیز یا محیرالعقولی که به دست‌تان می‌رسد یا جایی در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی و حتی وب‌سایت‌های خبری می‌بینید فوری share نکنید. تأمل کنید ببینید اصلاً با عقل سلیم شما با تجربه‌ها و شهود شخصی‌تان هماهنگ و متناسب است یا نه. اگر نیست، کمی بیشتر تأمل کنید.​
قبل از share کردن از ۲-۳ تا آدم معتبر بپرسید، ببینید آنها مطلب را منطقی می‌دانند یا نه. کمی جستجو کنید. دنبال منبع اصلی و اولیه خبر بگردید. بله، می‌دانم! این کارها یه کمی سخت و وقت‌گیر هستند. اما بهتر از این است که شما یک آدم نامعتبر و ابله به نظر برسید که به‌محض این‌که خبری به دستش می‌رسد مثل توپ به بقیه پاس می‌دهد.​
خودتان را باور کنید! باور کنید که گاهی شهود و عقل سلیم شما بهتر از خیلی‌ها کار می‌کند! این دلیل نمی‌شود که چون چیزی را همه دارند به اشتراک می‌گذارند، شما هم فورا همان کار را بکنید که از قافله عقب نیفتید! باور کنید تا حالا به هیچ کس بابت سرعت در شیر کردن مطالب و کلیپ‌ها و تعدد پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی جایزه نداده‌اند!​


۲- هر چیزی را هر جایی پست نکنید!

هر جا که عده‌ای جمع شده‌اند، دلیل بر آن نیست که منتظر درافشانی‌های فورواردی شما باشند! آنها ممکن است با هدف مشخصی گرد هم آمده‌اند و علاقه‌مند به مطالب خاصی هستند و مطالب به‌خصوصی به دردشان می‌خورد. وقتی وارد یک گروه می‌شوید، نگاهی به پست‌های قبلی بندازید، چند روزی تماشاگر بمانید تا بفهمید چه چیزهایی مورد توجه و علاقه‌ اعضای آن گروه است. حتی نگاهی به فهرستاعضا بندازید. ممکن است بعضی از آنها را بشناسید. با خودتون تصور کنید اگر شما به مجلسی دعوت بشوید که همان آدم‌ها و یک عده آدم دیگه باشند که برای هدف تقریبا مشخصی دور هم جمع شده‌اند (مثلا اهداف شغلی، علمی، سرگرمی و …) شما چه طور مطالبی را ممکن است آنجا مطرح کنید.​
آیا مثلا در یک گروه علمی، شروع به جوک گفتن و خبر دادن از یک حراجی توپ لباس مارک‌دار یا اظهارات فلان مسئول سیاسی کشور می کنید؟! فکر کنید اگر این کار را در آن مجلس بکنید دیگران به چه چشمی به شما نگاه خواهند کرد!؟ به چشم یک ابله؟ یا آدمی که آن قدر بلوغ اجتماعی پیدا نکرده که بتواند متناسب با شرایط و موقعیت حرف بزند و رفتار کند!؟​


۳- لطفا از شدت آزادی بیانی که در گروه‌های مجازی وجود دارد،ذوق‌زده نشوید!

دچار بدفهمی از مفهوم آزادی بیان نشوید! آزادی بیان در هیچ جای دنیا مفهومش این نیست که هر جا رفتید هر چیزی که دلتان خواست بگویید! اگر یک عده دور هم جمع شده‌اند که مثلا فقط بحث ادبی بکنند یا شعر و متن ادبی به اشتراک بگذارند، به انتخاب‌شان احترام بگذارید، و حرف‌های سیاسی خود را در گروه دیگری اظهار کنید که افرادش با هدف شنیدن و بحث کردن درباره‌ مسائل سیاسی دور هم جمع شده‌اند.​


۴- اول از همه، اهداف گروه‌تان را مشخص کنید.

اگر گروهی می‌سازید قبل از هر چیز اهداف و قواعد آن را برای خودتان مشخص کنید. باری به هر جهت نباشید. حتی خوب است که اهداف و قوانین گروه را برای افرادی که وارد می‌شوند بگویید تا محدوده انتظارات افراد از گروه و پست‌های مورد قبول در گروه مشخص باشد. این توافق اولیه مانع از دلخوری‌های بعدی و از هم پاشیدن گروه می‌شود.​


۵- هر کسی را به هر گروهی اضافه نکنید

اگر کسی را به گروهی مجازی دعوت می‌کنید، مطمئن شوید که می‌داند یا می‌تواند بفهمد آنجا چه خبر است. اگر فکر می‌کنید به هر دلیل برایش سخت است که سریعا بفهمد، خودتان برایش توضیح بدهید که آنجا چه خبر است و عرفاً چه مطالب و گفت و گوهایی پذیرفتنی است و اعضا علاقه‌مند خواندن چه نوع مطالبی هستند، و احیانا چه مطالبی مورد علاقه‌ اعضا نیست.​


۶- حجم خبرهای بدی را که به اشتراک می‌گذارید خودآگاهانه و با وسواس کنترل کنید!

من نمی‌گویم در پیرامون ما همه چیز به سامان است، گریزی هم از دیدن و شنیدن خبرهای بد وجود ندارد.​
ولی دوباره و دوباره به اشتراک گذاشتن و غرغرکردن و حرف‌های بی حاصل زدن آیا تغییری در واقعیت ایجاد می‌کند؟ سوهان اعصاب خودتون و بقیه نشوید! از این که شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و موبایلی امکان درمیان گذاشتن غرغرها و خبرهای بد را فراهم کرده، ذوق زده نشوید! خبرهای بد را بگذارید دیگران بدهند! چرا شما نویدبخش خبرهای خوب، خوشحال‌کننده و انر‍ژی بخش نباشید؟ چرا باید وقتی مردم اسم شما را می‌بینند منتظر باشند که تنشی به آنها وارد شود؟ چرا نباید وقتی اسم و عکس شما را می‌بینند منتظر یک متن یا خبر امیدبخش، الهام بخش و انرژی ده باشند؟​


۷- گاهی تماشاگر باشید

اصلا اگر حرفی ندارید یا خبر خاص و قابل عرضی که با علایق و سلایق اعضای شبکه‌تان هماهنگ باشد، ندارید چرا باید چیزی پست کنید؟ مگر ما از همه وسایلی که دور و برمان است وقتی هیچ ضرورتی نیست استفاده می‌کنیم که از تکنولوژی ارتباطات اینترنتی و موبایلی استفاده کنیم؟​


۸- واکنش سریع نشان ندهید

وقتی در جمع یکی به شما حرفی می‌زند که برخورنده به نظرتان می‌رسد، فورا جواب ندهید! آب بخورید و کمی فکر کنید (حتی بیش از چند ساعت) و از خودتون بپرسید آیا اصلا روی صحبتش با شما بوده یا مطلبی کلی گفته؟ آیا واقعا قصد آزردن شما را داشته؟ آیا حرفش منطقی بوده؟ آیا لازم است فوری حرفش را به خودتان بگیرید و واکنش تند نشان بدهید؟ اصلا اگر واکنش نشان ندهید اتفاق مهیبی می‌افتد؟ یا می‌توان یک تذکر خصوصی داد، بی آنکه جمع به تشنج کشیده بشود و کام همه تلخ شود؟​


۹- همیشه حواس‌تان باشه که چه پست می‌کنید

در بعضی از شبکه‌ها از جمله شبکه‌های موبایلی امکان ویرایش یا حذف پیام‌ها وجود ندارد و روی وب هم این امکان محدودیت دارد و پاک کردن ظاهری یک پست لزوما به معنی حذف آن از همه جا نیست و بنابراین به شکل‌های مختلف ممکن است همچنان در دسترس دیگران باشد.​
اگر فکر می‌کنید مطلبی ممکن است باعث سوء استفاده کسی شود، بنا را بر این بگذارید که این شبکه‌ها امنیت چندانی ندارند و شما نمی‌توانید دسترسی افراد را به پست‌هایتان کنترل کنید، حتی با تنظیمات.​


۱۰- مطالب متناسب با مخاطب پست کنید

سعی کنید کم گو و گزیده‌گو باشید، یعنی مطالب را به فراخور علایق و سلایق و نیازهای مخاطب ها انتخاب کنید و هر چیزی را برای هر کسی و هر گروهی نفرستید. این دقت نظرها، شما را چهره‌ای هوشمند، خوش‌ذوق و باعاطفه نشان می‌دهد. فله‌ای پست کردن مطالب یعنی فرستنده قدرت یا حوصله‌ دسته بندی مطالب و شناخت مخاطب‌ها را نداشته و اینها نشانه‌های هوشمندی و علاقه و عاطفه‌ فرستنده نسبت به مخاطب‌ها را تداعی نمی‌کند.
 

Majid Nemo

عضو جدید
خطرناک ترین جاده های دنیا + عکس ها

خطرناک ترین جاده های دنیا + عکس ها

[h=1]خطرناک ترین جاده های دنیا + عکس ها[/h]





عکس های شگفت انگیز از جاده های مرگبار و خطرناک
عکس های شگفت انگیز از جاده های مرگبار و خطرناک



عکس جاده مرگبار و کوهستانی فوق العاده زیبا

عکس جاده صخره ای فوق العاده وحشتناک
عکس جاده صخره ای فوق العاده وحشتناک

عکس جاده های کنار دره های بلند
عکس جاده های کنار دره های بلند

عکس جاده مارپیچ و گردنه خطرناک روی کوهستان
عکس جاده مارپیچ و گردنه خطرناک روی کوهستان

عکس جاده های سر سبز و خطرناک
عکس جاده های سر سبز و خطرناک


 

mahdis.

عضو جدید
کاربر ممتاز
به درد همه ميخوره ،تميز كردن كيبورد.

به درد همه ميخوره ،تميز كردن كيبورد.



صفحه کلید رایانه یکی از لوازم جانبی مهم کامپیوتر شماست ، اما همین قطعه با گذشت زمان دچار خاک گرفتگی و آلودگی های خارجی می شود و یک منبع میکروبی و بیماری زا زیر انگشتان شما تشکیل می دهد. زدودن گرد و غبار ، تمیز کردن آلودگی ها، و تمیز کردن ابزار شماره یک ورود اطلاعات رایانه خود را از راهنمایی های این مقاله بیاموزید تا با خیال راحت تری با کیبرد رایانه خود کار کنید.
روش های بسیاری برای تمیز کردن دکمه ها و اجزا کیبرد بسته به آنچه فضای کیبرد را آلوده است وجود دارد. ما این روش ها را بر اساس نوع طبقه بندی کرده و در مورد هر یک به وقت خود توضیح خواهیم داد، اما اولین کاری که قبل از هر کار دیگری باید انجام داد این است: صفحه کلید خود را از رایانه جدا کنید! برخی از روش های پاک سازی از نظر تئوری می تواند سبب بروز برخی صدمات به صفحه کلید شود اگر جریان الکتریکی در آن وجود داشته باشد، بنابراین حتما آن را از کیس رایانه جدا کنید و اگر از نوع بی سیم است باتری ها را بیرون بیاورید.
گرد و خاک

از مشکلات شایع در دفاتر و منازل، وجود گرد و غبار چسبیده روی دکمه های کیبرد و در کناره های آن است که گاه واقعا می تواند تایپ کردن را ناخوشایند کند. حل این معضل با این حال آسان است. برای تمیز کاری روزانه، شما می توانید از برس کوچک که دارای موهای زبر است، مانند تصویر زیر استفاده کنید.

همچنین استفاده از جارو برقی کوچک دستی و یا اسپری هوای فشرده توصیه می شود که می تواند به خوبی سبب پاک سازی گرد و غبار گردد.

برای پاک سازی تکمیلی گرد و غبار باقی مانده که معمولا سخت پاک می شود، از برس زبر یا یکی از جاروهای زبر جاروبرقی خانگی برای کمک به پاک کردن این جور گرد و غبارها استفاده کنید.


جرم

استفاده روزانه می تواند نوع دیگری از آلودگی را روی کلیدهای کیبرد رایانه تان ایجاد کند. اما برای تمیز کردن مراقب اسپری های ضد عفونی کننده باشید؛ بسیاری از آنها به اندازه ای قوی است که پس از استفاده از آن روی سطح کلیدها دیگر تا مدت ها نمی توانید دستان خود را در تماس با کلیدها برای مدت طولانی نگه دارید و سبب عوارض جانبی برای شما می گردند. سعی کنید از آنهایی استفاده کنید که ویژه لوازم الکترونیکی باشد. شخصا، گزینه مورد علاقه من استفاده از محلول ایزوپروپیل الکل است.
مطمئن شوید که از ایزوپروپیل استفاده می کنید و نه اتیل، چرا که اتیل الکل قوی تر است و این می تواند سبب حل شدن حروف چاپ شده روی دکمه های صفحه کلید گردد. هر محلولی با غلظت ۶۰ ٪ الکل یا اندکی بیشتر خوب است ؛ غلظت های بالاتر کمکی به نابودی میکروب های بیشتر نمی کند، اما آسیب نیز نخواهد رساند.


کمی محلول الکل برداشته و یک پارچه کهنه یا حوله کاغذی را با آن مرطوب کنید. هرگز محلول الکل را مستقیما روی صفحه کلید نریزید. به این سخن گوش کنید، یک دستمال مرطوب برای پاک سازی جرم کافی است. ابتدا با پارچه روی کلید ها را مرطوب کنید و سپس همچون تصویر زیر از یک گوش پاک کن جهت پاک سازی رو و کنار کلید ها استفاده
کنید؛ خوب گوش پاک کن را روی دکمه ها بکشید تا پاک سازی کامل شود.



پاکسازی مواد خارجی از زیر دکمه ها
هیچ چیز بدتر از کار کردن با صفحه کلیدی که دکمه هایش به دلیل ریختن مثلا نوشیدنی چسبنده و لیز شده اند نیست! مثلا کافیست کنار رایانه نوشابه بخورید و ناگهان لیوان نوشابه روی صفحه کلید واژگون شود! یا مواد غذایی مانند خرده های بیسکویت از لابلای کلید ها پایین رود.
اولین کار:
صفحه کلید خود را از رایانه جدا کنید. مایعات ریخته شده روی صفحه کلید را تا جایی که می شود با حوله و پارچه خشک کنید. در حالی که بهتر است برای به حداقل رساندن چسبندگی کلید ها به قسمت پایینی خود صفحه کلید را در حالی که هنوز مرطوب است تمیز کنید، اما فرآیند پاک سازی یکی است و فرقی نمی کند شما لیوان نوشابه خود را ۳۰ ثانیه قبل روی صفحه کلید ریخته اید و یا ۳۰ روز قبل!

برای خلاصی از دست این وضعیت ناخوشایند، ما باید کلیدهای صفحه کلید را تک تک از محل خود خارج کرده و کلید های صفحه کلید را کاملا عمقی پاک سازی کنیم. اگر شما یک صفحه کلید استاندارد دارید، قادر خواهید بود حتی در صورتی که هنگام بستن طرحی از نحوه چینش کلیدها در ذهن نداشته باشید با استفاده از مراجع و شکل های نحوه چینش کلیدها را به درستی مرتب کنید. برای صفحه کلیدی که چینش حروفش سفارشی است، ممکن است کشیدن یک نقشه سریع و یا گرفتن یک عکس از کل صفحه کلید با دوربین دیجیتال تان مفید باشد تا زمانی که خواستید دوباره حروف را سر جای خود بگذارید سردرگم نشده و کار به درستی انجام گردد.
برای صفحه کلید کامپیوتر های رومیزی، یک چاقوی مخصوص صبحانه یا پیچ گوشتی بردارید و سعی کنید یک گوشه ای از هر کلید را بالا بیاورید. لازم نیست نیروی زیادی به خرج دهید، شما باید صدایی شبیه پوپ را بشنوید و همان موقع است که کلید از جای خود خارج شده و در می آید.


برای صفحه کلید لپ تاپ ها، ناخن انگشت شما برای کشیدن دکمه پلاستیکی به بیرون کفایت می کند. از یک گوشه کلید شروع کنید و به سمت راس مجاور انگشت را حرکت دهید. فوق العاده مراقب باشید ، چرا که مکانیسم آن از جنس پلاستیک ساخته شده است و شما نباید با بی دقتی سبب شکستن آن شوید چرا که برایتان گران تمام می شود!

هنگامی که کلید ها را از جای خود درآوردید، بهتر است از یک حوله کاغذ و شاید کمی محلول الکل برای تمیز کردن کف صفحه کلید استفاده کنید. مراقب ان میله های فلزی باشید!

برای تمیز کردن کلیدها شما می توانید آنها را در آب گرم شستشو دهید یا از گوش پاک کن استفاده نمایید. برای قرار دادن کلید های تمیز شده در جای خود، فقط آنها را در محل مناسب خود قرار داده و وسط کلید را رو به پایین فشار دهید تا زمانی که صدای ناگهانی را بشنوید که به معنی چفت شدن کلید است. حالا آنها دیگر نباید احساس چسبندگی و گیر کردن در محل در موقع فشردن را داشته باشند، و اگر این مورد هنوز وجود دارد احتمالا به خاطر آن بوده که یا به درستی روی محل خود تنظیم نشده اند یا آن ها را در جای اشتباه نصب کرده اید. در کلید هایی که میله فلزی دارند، مطمئن شوید که میله ها به درستی به کلید متصل و انتهای هر میله در اسلات بر روی صفحه کلید میزان باشد (عکس بالا و پایین را مقایسه کنید!)

کیبرد های سبک Chiclet (صفحه کلیدی که دکمه ها به هم پیوسته اند و همه روی یک صفحه پلاستیکی قرار دارند) صفحه کلید های بسیار خوبی محسوب می شوند به این دلیل که رویه آنها ضد گرد و خاک بود و از ورود مقدار زیادی گرد و خاک در زیر کلیدها جلوگیری می کنند، اما متاسفانه من هنوز راه خوبی برای پاک کردن آنها از مواد چسبنده نیافته ام. اگر شما یک راه خوب سراغ دارید، آن را در نظرات به اشتراک بگذارید!
ذرات مواد غذاییو چرک
عاشقان رایانه و کسانی که صبح تا شب پای رایانه شان هستند همیشه در رژیم گرفتن بهترین نیستند. گذشته از نوشابه، شما ممکن است قطعات چیپس، خرده های فست فود، یا قطعه پاپ کورن نیز زیر صفحه کلید آنها ببینید، که هنگامی که با چنین وضعیتی تایپ می کنند کاملا احساساتی می شوند! همانطور که مشغول پاک سازی زیر این کلید ها از مواد غذایی هستید، تا آنجا که می شود کلید ها را از محل خود خارج کنید. از یک جاروبرقی استفاده کنید، سپس می توانید از یک اسپری هوای فشرده برای کاملا پاک کردن و زدودن مواد خارجی استفاده کنید.

برای لکه های واقعا کثیف، سعی کنید از یک مداد پاک کن بهره بگیرید. ممکن است شگفت زده شوید که پاک کن چه قدر خوب خاک را لایه برداری می کند. فقط مراقب باشید که ذرات پاک کن، دوباره به کیبرد برنگردد!

اگر شما همه روش های فوق را برای کاهش آلودگی و چربی از کیبرد خود امتحان کرده اید، پس یک روش آخری هم هست که بگذارید اینجا مطرح کنم. یک مسواک با پرزهای نرم بردارید که با کمی الکل مرطوب شده و صفحه کلید را با آن تمیز کنید. شما می توانید کلید های جدا شده از کیبرد را با مسواک و مقداری آب صابون تمیز کنید. کلید های صفحه کلید شما از روز اولش هم تمیز تر خواهند شد!

صفحه کلید کثیف مانع از تایپ کردن موثر و سریع می شود و احساسی از انزجار را به تایپیست منتقل می کند و به جز آن عاملی برای بیماری است و همین طور ظاهری زشت به نمای کلی رایانه شما می دهد. اگر از چنین کیبردی رنج می برید صفحه کلید خود را با متدهای فوق جلوه ای تازه و دوست داشتنی ببخشید طوری که از دیدنش لذت ببرید. این روش ها را کم و بیش برای ماوس رایانه نیز می توانید به کار ببرید، به ویژه استفاده از الکل و گوش پاک کن. آیا راه بهتری برای این کار سراغ دارید؟ به ما در نظرات اعلام کنید!

منبع: HowtoGeek
 
آخرین ویرایش:

mahdis.

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلطان املت ها آشنا شويد!

با سلطان املت ها آشنا شويد!

“هاوارد هلمر” مردی است که چند رکورد گینس را در اختیار دارد و همه آن ها به نوعی با تخم مرغ و املت سروکار دارد. او به عنوان سلطان املت شناخته می شود و توانایی طبخ سریع ترین املت دنیا را دارد.
این مرد ۷۲ ساله می تواند املت را در عرض ۳۹ ثانیه درست کند بدون اینکه کمترین مشکلی داشته باشد. او رازهای آشپزی خاصی دارد که از مهمترین آن ها می توان به نحوه اضافه کردن مواد اشاره داشت.
او ۴۲ سال پیش مشغول به کار به عنوان یک کارشناس تخم مرغ شد، از همان زمان کار با این ماده خاص را آغاز کرد و چند کتاب در مورد آن نوشته است. او همچنین کنار سرآشپزان بزرگی در دنیا کار کرده است و به همه آن ها راز درست کردن املت سریع را یاد داده است.
این مرد تخم مرغ های مختلف را تست کرده است وبرای هر کشوری یک نوع تخم مرغ در نظر دارد او می گوید که هر کشوری تخم مرغ خاص خود را تولید می کند و هیچکدام از آن ها در دنیا شبیه به هم نخواهند بود .
 

م کا نی ک

عضو جدید
شگفت انگیزترین گل دنیا

شگفت انگیزترین گل دنیا

شگفت انگیزترین گل دنیا به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، دنیای گیاهان بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما می دانیم. هر روز گیاهانی کشف می شوند که باعث حیرت دانشمندان و مردم می شود. این گیاهان معمولا نادر هستند و به سختی پیدا می شوند.

"Diphylleia grayi" یکی از شگفت انگیزترین گیاهان دنیاست که می توان در آن قدرت بی کران خداوند را مشاهده کرد. این گل سفید رنگ است و به نظر ساده است اما زمانی که باران می بارد گلبرگ های آن کریستالی و شفاف می شود.


این گل به "گل اسکلتی" هم معروف شده است و در زمان های بارانی بسیار دیدنی می شوند. ارتفاع این گل ها ۰/۴ متر است و تنها در سرزمین های کوهستانی و سرد رشد می کند. منطقه اصلی رویش این گل چین و ژاپن اعلام شده است.

گلبرگ های این گل طوری هستند که آب را گرفته و شفاف می شوند سپس با خشک شدن دوباره رنگ سفید خود را پس می گیرند. نظر شما در مورد این گل بی نظیر چیست؟


 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینفوگرافیک آمار قربانیان حوادث رانندگی در ایران

اینفوگرافیک آمار قربانیان حوادث رانندگی در ایران



اینفوگرافیک زیر به آمار قربانیان تصادفات رانندگی ایران در سال ۱۳۹۲ پرداخته است. در سال ۱۳۹۲ ، ۱۷ هزار و ۹۹۴ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند. این تعداد نسبت به سال ۱۳۹۱ ، ۵/۷ درصد کاهش یافته است.


 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اشتباهاتی در خوابیدن که باید از آنها پرهیز کنید

اشتباهاتی در خوابیدن که باید از آنها پرهیز کنید



یه خواب خوب در شب برای ذهن و بدن ضروریه تا عملکرد درستی داشته باشن. بعضی اشتباهات هستن که ازشون اطلاعی ندارین و باعث میشن به قدر کافی نخوابین.

خوردن غذاهای سنگین برای شام
اگه شب غذای سنگین میخورین بخصوص اگه پروتئین زیادی داشته باشه، پس شانس اینکه نتونین بخوابین خیلی بیشتر میشه. پروتئین سخت هضم میشه و بنابراین هضمش بیشتر طول میکشه. بدن وقتی که خوابه نمیتونه عمل هضم رو انجام بده، پس شبها پروتئین زیاد مصرف نکنین. غذاهایی که کربوهیدارت یا قند زیادی دارن هم باعث میشن خوابتون نبره.




نوشیدن قهوه در شب
کافئین یه محرکه که بدن رو تا ۱۲ ساعت بعد از مصرفش هشیار نگه میداره. از نوشیدن کافئین در شب پرهیز کنین چون نمیذاره خوابتون ببره. مراقب منابع دیگه کافئین مثل چای هم باشین.





مصرف داروی خواب آور
داروی خواب آور ممکنه باعث بشه که بخوابین، اما در وهله اول این مشکل رو درمان نمیکنه که این مسئله از به خواب رفتن شما جلوگیری میکنه. این داروها خطرناک هستن چون میتونن خیلی راحت شما رو وابسته کنن و عوارض زیادی هم برای سلامتی دارن.




خوابیدن در اتاقی که یه حیوان خانگی حضور داره
شاید شما و حیوان خانگیتون نتونین دور از هم بخوابین، اما اگه اون مزاحم خوابتون میشه بهتره تجدید نظر کنین! حیوانات خانگی عادت دارن در طول خوابشون تکون بخورن، لگد بزنن و خرناس بکشن، اگه این چیزا باعث میشه بیدار بمونین پس بهتره حیوان خانگیتون تو یه اتاق دیگه بخوابه.





دراز کشیدن وقتی که خوابتون نمیبره
اگه خوابتون نمیبره، دراز کشیدن و فکر کردن درباره خواب باعث میشه اوضاع بدتر بشه. به جای اینکه ذهنتون رو با استرس درگیر کنین ، کاری انجام بدین که آرامش بخش باشه، مثل کتاب خوندن، گوش دادن به موسیقی، قدم زدن دور خونه، این فعالیت ها باعث میشن آروم بشین و خوابتون بگیره.





تماشای تلویزیون قبل از خواب
وقتی که هوا تاریک میشه بدن حس میکنه که باید بخوابه، اما وقتی که شب تلویزیون تماشا کنین، نور الکترونیکیش باعث میشه که سیستم بدنتون دچار سردرگمی بشه. در حقیقت، این اتفاق برای هر نوع صفحه الکترونیکی دیگه مثل لپ تاپ، تبلت، موبایل هم میفته. این وسایل رو برای حداقل یک ساعت قبل از خواب خاموش کنین. یادتون باشه دیگر منابع نور رو هم خاموش کنین چون این نورها در خوابتون اختلال ایجاد میکنن.





نگران بودن درباره خواب
هر چقد که بیشتر درباره به خواب رفتن نگران باشین، دیرتر خوابتون میبره. استرس خواب رو مختل میکنه. پس از اضطراب دوری کرده و سعی کنین کارهایی رو انجام بدین که آرومتون میکنه. اگه درباره این نگران هستین که خوابتون نبره، به احتمال زیاد خوابتون نمیبره!


تنظیم تعویق در زنگ ساعت
شاید فکر میکنین اگه پنج دقیقه دیگه بخوابین خیلی براتون مفیده، اما در حقیقت، مجبور کردن بدنتون به اینکه بین حالت خواب و بیداری بمونه باعث ضرر رسوندن بهش میشه. با این کار سیکل طبیعی خوابتون مختل میشه و ضمنا این خواب های کوتاه کیفیت خوبی هم ندارن.




چرت زدن طولانی
اگه عصرها طولانی چرت میزنین پس ممکنه شب نتونین بخوابین. بدن به خواب کافی نیاز داره، اگه بیش از حد بخوابین باعث میشین که مشکلاتی در بدنتون به وجود بیاد. اگه میخوان چرت بزنین حتما ظهرا اینکارو بکنین و یادتون باشه که بیشتر از یک یا دو ساعت نباشه.





خوابیدن در تعطیلات آخر هفته
خیلی از آدما در طول هفته باید زود بیدار شن و بنابراین دوست دارن آخر هفته زیاد بخوابن و دیر بیدار شن. این کار برای ساعت بدنتون مضره، چون اون رو از روند عادی خودش دور میکنه و مجبور میشه دوباره شنبه از نو شروع کنه. سعی کنین در طول هفته به اندازه کافی بخوابین (هفت ساعت در هر شب) تا آخر هفته نیاز به خواب زیادی نداشته باشین.



خوابیدن روی تشکی که خیلی نرم یا خیلی سفته
تشک شما نباید خیلی سفت باشه که صبح ها سخت از جاتون بلند شین یا اینکه اینقد نرم باشه که از کمردرد رنج ببرین. به جاش باید یه تشکی داشته باشین که نه خیلی سفت و نه خیلی نرم باشه تا یه خواب خوب رو براتون تضمین کنه.




استفاده از مواد مصنوعی در رختخواب
لباس راحتی و ملحفه ها باید مواد طبیعی باشن، موادی که قابلیت رد و بدل کردن هوا رو داشته باشن. الیاف مصنوعی اجازه نمیدن که پوستتون نفس بکشه. پوست در طول شب سلول های مرده زیادی رو دفع میکنه، به جای اینکه اونا رو در نزدیکی خودتون به دام بندازین باید از الیافی استفاده کنین که از دستشون خلاص بشین.


رفتن به رختخواب با پاهای کثیف
اگه با پاهای کثیف به رختخواب میرین، کثیفی و باکتری رو به تشکتون منتقل میکنین. رختخوابتون به اندازه کافی سلول مرده داره و گرد و غبار پاهاتون باعث میشن که این سلول ها بیشتر تغذیه بشن.
 

Similar threads

بالا