iranfind95
عضو
[h=2]آیا طراحی ریسپانسیو تاثیری در درآمدزایی سایت دارد؟[/h]
اخیرا طراحی و آماده سازی وب سایت برای استفاده در تلفن همراه بسیار مورد توجه قرارگرفته است. چند وقت پیش گوگل از طریق وبلاگ رسمی Google Webmaster مطلبی را مبنی بر اهمیت توجه به تلفنهای همراه در طراحی سایتها منتشر کرد.
از اول اردیبهشت امسال، گوگل تغییر عمدهای را در الگوریتم خود منتشر کرد که برقابلیت استفاده وبسایت در موبایل به عنوان یک فاکتورکلیدی در رتبه بندی سایتها تاکید میکند.
خیلی از صاحبین کسب و کار و یا توسعه دهندگان میدانند که کاربرانشان از طریق موبایل و یا تبلت از سایت آنها بازدید میکنند اما هنوز تغییرات لازم برای اینکه کاربرانشان سایت آنها را بدرستی در این دستگاهها مشاهده کنند انجام نداده اند.
در بررسیهای اخیر ۱۰۰۰۰ وبسایت از برترین وبسایتها مورد بررسی قرار گرفت که کمتر از ۱۹۹٪ آنها از طراحی ریسپانسیو استفاده کرده بودند، این بررسی بر روی ۱۰۰ وبسایت برتر هم میزان ۱۲۲٪ را نشان میدهد. برخی از بزرگترین شرکتهای جهان ، در طراحی تجربه کاربری وبسایت خود ضعیف عمل کرده اند که همین مورد باعث میشود نیمی از کاربران خود را از دست بدهند.
این را به یاد داشته باشید، کاربران اینقدر صبر و تحمل ندارند که منتظر بمانند تا صفحه بارگزاری شود و یا صفحه تلفن همراه را بالا و پایین ببرند تا مطالب سایت شما را در صفحه کوچک موبایل ببینند.آنها فقط کلید بازگشت را میزنند و از سایت رقیب شما استفاده می کنند. برای شرکت هایی که از طراحی ریسپانسیو استفاده می کنند ،این یک فرصت بزرگ است تا به ارزش تجربه مشتری خود بیافزایند و در فرآیند یک کسب و کار جدید پیروز شوند.
با توجه به گفته گوگل الان ما میدانیم که گوگل از وبسایتهایی که ریسپانسیو نیستند متنفر است و در حد لینکهای اسپم به آن سایتها نگاه میکند!! حالا باید این سوال را بپرسیم که آیا سایت ریسپانسیو به معنی فروش بیشتر است؟ برای پاسخ به این سوال بیایید دادههای خامی که داریم را بیشتر بررسی کنیم.
فرض کنید شما دارای افراد آموزش دیدهای هستید و به عنوان برترین ارائه دهنده خدمات به مشتریان در صنعت خود شناخته شدهاید. اما اگر وبسایت شما قابلیت استفاده در تلفن همراه را نداشته باشد، مشتریان فکر میکنند که شما به آن ها اهمیت نمیدهید، در واقع نظر ۴۸٪ از مشتریان این است که هنگام مواجه شدن با یک وب سایت سنتی، با ناامیدی سعی میکنند تا آن را با محیط تلفن همراه خود منطبق کنند. به نظر شما در اینجا چه حسی به مشتری دست خواهد داد؟
خودتان را جای مشتریاتان بگذارید. آیا میتوانید از منوهای سایتتان استفاده کنید؟ آیا میتوانید طرحهای مختلف یک پیراهن را از نمونه رنگ های کوچک انتخاب کنید؟ آیا میتوانید زمانیکه در صفحه به عنوان مثال ضوابط و شرایط هستید به صفحه قبل بازگردید؟ در تلاش برای منطبق سازی یک وبسایت سنتی با صفحه نمایش تلفن همراه، مشتری احتمالی شما با موانع بسیاری رو به رو خواهد شد که نهایتا ممکن است منجر به رها کردن سایت توسط مشتری احتمالی شود و فروش شما در اینجا متوقف میشود.
بر اساس آمار و ارقامی که Monetate منتشر کرده، در سه ماهه اخیر، نرخ تغییر دسکتاپ ۳.۱۱٪ ، تبلتها با تفاوت کم ۲.۲۹٪ و تلفنهای هوشمند با ۱.۰۱٪ بوده است. سایت Monetate یک منبع عالی برای اعلام نرخ آمار استفاده کنندگان از دستگاههای مختلف در کسب و کارهای بزرگ است که یکی از معیارهای سنجش آنها نرخ تبدیل دستگاهها در هر سه ماهه میباشد.
Econsultancy در نظرسنجی تجربه کاربری، گزارش داد ۶۲٪ از شرکتها با تغییر وبسایت خود به صفحهای که در تلفن همراه بدرستی مشاهده میشود، شاهد افزایش فروش بودهاند.
وبسایت WebUndies متخصص در لباس خواب برای تمای اعضای خانواده است. این تجارت الکترونیک خرده فروش در سال 2012 از یک وبسایت مناسب موبایل استفاده کرد و شاهد رشد فروش ۱۶۹.۲٪ نسبت به سال قبل بود.
Think Tank Photo سایتی است که تمامی وسایل مورد نیاز یک عکاس را فراهم می کند، هنگامی که آن ها به وبسایت ریسپانسیو روی آوردند افزایش درآمد ۱۸۸٪ را شاهد بودند. این تغییر نه تنها در فروش تاثیر داشت بلکه بازدید از سایت در تلفن همراه وتبلتها ۲۰۰٪ افزایش پیدا کرد.
به نظر می رسد حتی خوانندگان شبکه جهانی وب به دنبال یک موج کامل میگردند. سایت لباس فروشی O’Neill نیز شاهد افزایش چشمگیر فروش پس از روی آوردن به وبسایت قابل استفاده در تلفنهمراه بود. طبق آمار منتشر شده، معاملات در گوشیهای تلفنهمراه آیفون ۱۱۲.۵۰٪ و در اندروید ۳۳۳.۳۳٪ افزایش یافت. نرخ تبدیل در گوشیهای تلفنهمراه آیفون ۶۵.۷۱٪ و در اندروید ۴۰۷.۳۲٪ و درآمد کل در گوشیهای تلفنهمراه آیفون ۱۰۱.۲۵٪ و در اندروید ۵۹۱.۴۲٪ مشخص شد.
از اول اردیبهشت امسال، گوگل تغییر عمدهای را در الگوریتم خود منتشر کرد که برقابلیت استفاده وبسایت در موبایل به عنوان یک فاکتورکلیدی در رتبه بندی سایتها تاکید میکند.
خیلی از صاحبین کسب و کار و یا توسعه دهندگان میدانند که کاربرانشان از طریق موبایل و یا تبلت از سایت آنها بازدید میکنند اما هنوز تغییرات لازم برای اینکه کاربرانشان سایت آنها را بدرستی در این دستگاهها مشاهده کنند انجام نداده اند.
در بررسیهای اخیر ۱۰۰۰۰ وبسایت از برترین وبسایتها مورد بررسی قرار گرفت که کمتر از ۱۹۹٪ آنها از طراحی ریسپانسیو استفاده کرده بودند، این بررسی بر روی ۱۰۰ وبسایت برتر هم میزان ۱۲۲٪ را نشان میدهد. برخی از بزرگترین شرکتهای جهان ، در طراحی تجربه کاربری وبسایت خود ضعیف عمل کرده اند که همین مورد باعث میشود نیمی از کاربران خود را از دست بدهند.
این را به یاد داشته باشید، کاربران اینقدر صبر و تحمل ندارند که منتظر بمانند تا صفحه بارگزاری شود و یا صفحه تلفن همراه را بالا و پایین ببرند تا مطالب سایت شما را در صفحه کوچک موبایل ببینند.آنها فقط کلید بازگشت را میزنند و از سایت رقیب شما استفاده می کنند. برای شرکت هایی که از طراحی ریسپانسیو استفاده می کنند ،این یک فرصت بزرگ است تا به ارزش تجربه مشتری خود بیافزایند و در فرآیند یک کسب و کار جدید پیروز شوند.
با توجه به گفته گوگل الان ما میدانیم که گوگل از وبسایتهایی که ریسپانسیو نیستند متنفر است و در حد لینکهای اسپم به آن سایتها نگاه میکند!! حالا باید این سوال را بپرسیم که آیا سایت ریسپانسیو به معنی فروش بیشتر است؟ برای پاسخ به این سوال بیایید دادههای خامی که داریم را بیشتر بررسی کنیم.
فرض کنید شما دارای افراد آموزش دیدهای هستید و به عنوان برترین ارائه دهنده خدمات به مشتریان در صنعت خود شناخته شدهاید. اما اگر وبسایت شما قابلیت استفاده در تلفن همراه را نداشته باشد، مشتریان فکر میکنند که شما به آن ها اهمیت نمیدهید، در واقع نظر ۴۸٪ از مشتریان این است که هنگام مواجه شدن با یک وب سایت سنتی، با ناامیدی سعی میکنند تا آن را با محیط تلفن همراه خود منطبق کنند. به نظر شما در اینجا چه حسی به مشتری دست خواهد داد؟
خودتان را جای مشتریاتان بگذارید. آیا میتوانید از منوهای سایتتان استفاده کنید؟ آیا میتوانید طرحهای مختلف یک پیراهن را از نمونه رنگ های کوچک انتخاب کنید؟ آیا میتوانید زمانیکه در صفحه به عنوان مثال ضوابط و شرایط هستید به صفحه قبل بازگردید؟ در تلاش برای منطبق سازی یک وبسایت سنتی با صفحه نمایش تلفن همراه، مشتری احتمالی شما با موانع بسیاری رو به رو خواهد شد که نهایتا ممکن است منجر به رها کردن سایت توسط مشتری احتمالی شود و فروش شما در اینجا متوقف میشود.
بر اساس آمار و ارقامی که Monetate منتشر کرده، در سه ماهه اخیر، نرخ تغییر دسکتاپ ۳.۱۱٪ ، تبلتها با تفاوت کم ۲.۲۹٪ و تلفنهای هوشمند با ۱.۰۱٪ بوده است. سایت Monetate یک منبع عالی برای اعلام نرخ آمار استفاده کنندگان از دستگاههای مختلف در کسب و کارهای بزرگ است که یکی از معیارهای سنجش آنها نرخ تبدیل دستگاهها در هر سه ماهه میباشد.
Econsultancy در نظرسنجی تجربه کاربری، گزارش داد ۶۲٪ از شرکتها با تغییر وبسایت خود به صفحهای که در تلفن همراه بدرستی مشاهده میشود، شاهد افزایش فروش بودهاند.
وبسایت WebUndies متخصص در لباس خواب برای تمای اعضای خانواده است. این تجارت الکترونیک خرده فروش در سال 2012 از یک وبسایت مناسب موبایل استفاده کرد و شاهد رشد فروش ۱۶۹.۲٪ نسبت به سال قبل بود.
Think Tank Photo سایتی است که تمامی وسایل مورد نیاز یک عکاس را فراهم می کند، هنگامی که آن ها به وبسایت ریسپانسیو روی آوردند افزایش درآمد ۱۸۸٪ را شاهد بودند. این تغییر نه تنها در فروش تاثیر داشت بلکه بازدید از سایت در تلفن همراه وتبلتها ۲۰۰٪ افزایش پیدا کرد.
به نظر می رسد حتی خوانندگان شبکه جهانی وب به دنبال یک موج کامل میگردند. سایت لباس فروشی O’Neill نیز شاهد افزایش چشمگیر فروش پس از روی آوردن به وبسایت قابل استفاده در تلفنهمراه بود. طبق آمار منتشر شده، معاملات در گوشیهای تلفنهمراه آیفون ۱۱۲.۵۰٪ و در اندروید ۳۳۳.۳۳٪ افزایش یافت. نرخ تبدیل در گوشیهای تلفنهمراه آیفون ۶۵.۷۱٪ و در اندروید ۴۰۷.۳۲٪ و درآمد کل در گوشیهای تلفنهمراه آیفون ۱۰۱.۲۵٪ و در اندروید ۵۹۱.۴۲٪ مشخص شد.