پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

  • در مورد معماري باشد

    رای: 0 0.0%
  • در حد امكان در مورد كارهاي اجرايي باشد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

meysamshh

عضو جدید
سايت جامع معماري

سايت جامع معماري

با سلام خدمت معماران عزيز اين سايت
تاپيكو اينجا زدم تا در ديد مستقيم معماران باشه و فوران نظراتشون رو اعلام كنن تا تصميم جامعي بگيريم
1-در مورد سيستم انجمن سايت نظر بديد
2- در مورد طرح سايت اينكه خوبه بده خلاصه عوض كنيم يا نكنيم
و هر پيشنهادي در مورد اين سايت در نظر داريد توي همين تاپيك بگيد تا يه تصميم اساسي بگيريم فقط فورا تا ببينيم چه ميكنيم:cry:

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ارسن

عضو جدید
کاردانیهای تموم کرده , در حال اتمام ,متقاضی کارشناسی

کاردانیهای تموم کرده , در حال اتمام ,متقاضی کارشناسی

سلام
اول بگم درسته یه تاپیک بنام (فارغ التحصیل های معماری بیات اینجا) بود اما هدف این تاپیک اینه که بچه ها بیان بگن که کاردانی رو کجا گرفتن ؟ سطح علمی جایی که درس خوندن چطور بوده . خودشون بگن که بهشون میشه بکی کاردان معمار یا نه ؟
و مهمتر از این اینه که بگن رئیس بخش معماری دانشکدهشون مدرکش چی بوده

امیدوارم همراهی کنید مخصوصا در مورد سوال اخر
 

2dot

عضو جدید
مرسی از عکسا.یه سوال دیگه : مگه مقطع 2بعدی نیست؟! چرا مثلا تو این عکس تلوزیونو کشیده؟! اون عمود به ماست فقط یه خط نباید دیده بشه؟!؟!
 

fifa09

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب ، من که دارم از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل میشم و رئیس دانشگاهمم مدرکش لیسانسه.
خب اینا رو بگیم که چی بشه؟!:cool:
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام
اول بگم درسته یه تاپیک بنام (فارغ التحصیل های معماری بیات اینجا) بود اما هدف این تاپیک اینه که بچه ها بیان بگن که کاردانی رو کجا گرفتن ؟ سطح علمی جایی که درس خوندن چطور بوده . خودشون بگن که بهشون میشه بکی کاردان معمار یا نه ؟
و مهمتر از این اینه که بگن رئیس بخش معماری دانشکدهشون مدرکش چی بوده

امیدوارم همراهی کنید مخصوصا در مورد سوال اخر

سلام دوست خوبم
بهتر نیست به جای طرح مسائلی که به هیچ وجه ،‌ جنبه علمی و عملی نداره ،‌وقتمون رو صرف مسائلی بکنیم که برای همه مفید باشه ؟!
با توجه به اینکه قصد داریم تالار معماری ضمن هدفمند بودن مطالب برا ی دوستان تازه وارد هم مفید باشه مجبورم از ادامه فعالیت این تاپیک جلوگیری کنم و از شما درخواست کنم قبل از زدن تاپیک به اهداف ما در این تالار توجه کنید .
با تشکر
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
با سلام خدمت معماران عزيز اين سايت
تاپيكو اينجا زدم تا در ديد مستقيم معماران باشه و فوران نظراتشون رو اعلام كنن تا تصميم جامعي بگيريم
1-در مورد سيستم انجمن سايت نظر بديد
2- در مورد طرح سايت اينكه خوبه بده خلاصه عوض كنيم يا نكنيم
و هر پيشنهادي در مورد اين سايت در نظر داريد توي همين تاپيك بگيد تا يه تصميم اساسي بگيريم فقط فورا تا ببينيم چه ميكنيم:cry:


دوست خوبم
شما اجازه تبلیغ فروم دیگه ای رو در این باشگاه ندارید . برای نظر سنجی باید به بخشهای نظر سنجی سایت برید .
 

behnaz_arch

عضو جدید
مرسی از عکسا.یه سوال دیگه : مگه مقطع 2بعدی نیست؟! چرا مثلا تو این عکس تلوزیونو کشیده؟! اون عمود به ماست فقط یه خط نباید دیده بشه؟!؟!

اما این مقطع با پرسپکتیو یک نقطه هستش برا همین تلوزیون دیده میشه
فکر کنم برای درک بهتر این عکس رو گذاشتن :smile:
 

Reza.P

کاربر فعال
معرفی چند تن از معماران برجسته ی ایران

معرفی چند تن از معماران برجسته ی ایران

کامران دیبا





کامران طباطبايی ديبا از معماران صاحب سبک در معماری مدرن و معاصر ايران است که همه ی علاقه مندان به هنر، در اين سرزمين، با سازه های معروف او ( موزه هنر های معاصر تهران ، فرهنگستان و پارک نياوران ، فرهنگسراو پارک شفق و...) آشنا هستند. ديبا پسرعموی ملکه ی سابق ايران ( فرح ديبا ) نيز هست.

* متولد سال ۱۳۱۷ تهران
* فارغ التحصيل رشته معمارى و شهرسازى دانشگاه هاروارد واشنگتن۱۹۶۳
* شركت در نمايشگاه نقاشى بى ينال ونيز ۱۹۶۱
* شركت درنمايشگاه نقاشى بى ينال پاريس ۱۹۶۳
* برپايى نمايشگاه نقاشى در گالرى رئاليته آمريكا ۱۹۶۲
* شركت در دومين كنگره معمارى ايران ۱۳۵۱
* بنيانگذار دفتر مهندسين مشاور داض (قبل ازانقلاب)
* شركت درمسابقه معمارى بنياد آقاخان و دريافت جايزه به خاطر معمارى شهرك شوشتر
*


طراحى و اجراى آثارى چون موزه هنرهاى معاصر تهران، پارك و فرهنگسراى شفق، دفتر مخصوص ملکه ایران، پارك وفرهنگسراى نياوران، منزل مسكونى (موزه) پرويز تناولى، نمازخانه جنب موزه فرش، مسجد جندى شاپور، شهرك شوشتر، ويلاى «پيرونه» (اسپانيا)، ويلاى «اسپارتينا» (اسپانيا) و چندين اثر ديگر در ايران و اروپا و آمريكا ۱۳۸۳- ۱۳۴۵
*
اقامت دائمى در اسپانيا در سال هاى پس ازانقلاب

يكى از مراكز فرهنگی و هنرى كه در چندسال اخير بسيارمورد توجه و بازديد قرار گرفته و رفته رفته به كاربرى اصلى خود نزديك شده، موزه هنرهاى معاصر تهران است كه بخش بزرگى از جذابيت آن، به بناى ماندگار آن مربوط مى شود.

اين ساختمان در تهران خويشاوندان ديگرى نيز دارد كه با كمى دقت از ساير سازه هاى مطرح و معروف متمايز مى شود.
"دفتر مخصوص " ملکه ی ایران در سال هاى پيش از انقلاب، فرهنگسراى نياوران و منزل (موزه) «پرويز تناولى» (درنياوران) از ديگر بناهايى هستند كه خيلى سريع و با صراحت هم خونى خود را با موزه هنرهاى معاصر بازگو مى كنند. بالان بناهاى نامبرده و پايين همه آنها تنها نام و امضاى يك نفر وجوددارد، كه آن هم «كامران ديبا» ازمعماران مدرن ايران و يكى از چهره هاى شاخص نسل دوم معمارى معاصر ماست.

لازم به ذکر است که در چند سال اخیر اکثر کارهای این معمار زبر دست ایرانی و تحصیل کرده تحریف شده است که این موضوع باعث شده تا گاه و بی گاه کامران دیبا انتقادهای شدیدی نسبت به اخلاق در معماری ایرانی داشته باشد.







هوشنگ سیحون

معمار مقبره ها و یادها


مهندس هوشنگ سيحون، معمار و طراح

* متولد سال ۱۲۹۹ تهران
* فارغ التحصيل دانشكده هنرهاى زيباى دانشگاه تهران
* دانش آموخته دانشكده هنرهاى زيباى پاريس (بوزار) درمعمارى
* رئيس دانشكده هنرهاى زيباى دانشگاه تهران يك دوره
* تدريس معمارى در دانشكده هنرهاى زيباى دانشگاه تهران
*
عضو انجمن شوراى ملى باستان شناسى، شوراى عالى شهرسازى، شوراى مركزى تمام دانشگاههاى ايران و كميته بين المللى «ايكوموس» (وابسته به يونسكو) پيش ازانقلاب
*
چاپ ۳ كتاب معمارى سيحون، نگاهى به ايران (نقاشى هاى سياه قلم) و (نيم قرن آثار معمارى ونقاشى سيحون)
* برگزارى نمايشگاهى مشترك با« پابلوپيكاسو » و « سالوادور دالى» در ماساچوست آمريكا ۱۹۷۲
* شهروند افتخارى فرانسه
* تهيه فيلمى درباره آرامگاه بوعلى سينا به كارگردانى اميرشمخانى
* داراى نمايشگاه دائمى در كلكسيون دانشگاههاى هاروارد، ام آى تى، دانشگاه واشنگتن و بركلى
* طراح و اجراى تعدادى از مهم ترين بناهاى يادبودى و صنعتى و شخصى درايران مانند آرامگاه بوعلى سينا (همدان)، مقبره عمرخيام نيشابور، مقبره و موزه نادرشاه (مشهد)، مقبره كمال الملك، بانك سپه تهران و...

مهندس هوشنگ سيحون در سال ۱۲۹۹ و در خانواده اى اهل موسيقى به دنيا مى آيد. پدر بزرگ او ميرزا عبدالله بنيانگذار موسيقى سنتى و معروف به پدر موسيقى سنتى ايران بوده است و مادرش مولود خانم از نوازندگان تار و سه تار و معلم زنده ياد احد عبادى كه دايى سيحون به حساب مى آيد. او بعد از راهيابى به دانشكده هنرهاى زيباى دانشگاه تهران استعداد خود را از نقاشى به معمارى توسعه مى دهد و به دعوت آندره گدار (رئيس اداره باستان شناسى وقت ايران) براى ادامه تحصيل راهى پاريس و دانشكده هنرهاى زيباى پاريس (بوزار) مى شود و حدود ۳ سال تحت تعليم اوتلو زاوارونى به تكميل دانش معمارى خود مى پردازد و در سال ۱۹۴۹ به درجه دكتراى هنر مى رسد.


نخستين اثرى كه مهندس سيحون ازخود به جا گذاشته ، آرامگاه بوعلى سيناى همدان است كه طرح آن در ۲۵سالگى و هنگام تحصيل در دانشكده هنرهاى زيباى پاريس (بوزار) ارائه مى دهد و درمسابقه اى كه « انجمن آثار ملى» آن زمان به مناسبت بزرگداشت هزاره بوعلى سينا از سوى يونسكو برپا مى كند، جايزه اول را به دست مى آورد. جايزه اى كه ساختن مقبره بوعلى سينا بود و ساختمانى كه در ۲۸ سالگى او آغاز و در سى سالگى اش به پايان رسيد. وقتى سال گذشته و در يك گفت وگوى اختصاصى از مهندس سيحون پرسيدم كه: چطور آن همه عبارت پراكنده ونمادها ونمودهاى تاريخى هم روزگار را دريك ساختار پلى فونيك گنجانديد، كه در نهايت از آن يك صداى اركسترال و هماهنگ به چشم و گوش بيننده برسد؟ » اوپاسخ داد: « آرامگاه بوعلى تنها يك آرامگاه يا مقبره نيست، بلكه آرامگاه يا مقبره جزئى ازكل است كه يادبود بوعلى است. من خواسته ام با عوامل و عناصر معمارى چه از نظر شكلى وچه از نظر عددى، از راه نماد و سمبل، شخصيت بوعلى را بيان كنم. و اين موضوع در ايران يا ساير جاها معمول نبوده است. شكى نيست كه براى هماهنگ كردن اين عناصر ممارست و پيگيرى ومطالعه فراوان لازم است كه در موقع خود سعى كرده ام كوتاهى نكنم. پس با يك نوع دانش فراگير در تركيب و تلفيق اين عناصر كوشش خود را به كار برده ام تا چيزى به دست بيايد كه در برابر ديد شما است. اين را هم بگويم كه در تمام كارهايم جزئيات، هر قدر بى اهميت، از ذهن من دور نبوده و به فراموشى سپرده نشده است.
در اين گفت وگوى طولانى كه قرار بود در كتابى بيايد مهندس سيحون در پاسخ به پرسشى كه از او درباره توصيف چشم انداز كلى آثار نوستالژيك اش مى كنم، چنين مى گويد:« بارها و بارها به هنرجويان خودم كه در حقيقت ياران هنرى من هستند گفته ام: ما از دو هزار و پانصد سال پيش تا به امروز پيشكسوتانى داشته ايم كه براى ما بى اندازه گرامى و محترمند. رسالت، به ما حكم مى كند كه امروز كارهايى را كه در عالم معمارى وهنر از هر نوع انجام مى دهيم عميقاً در جايگاهى باشند كه درمقابل اين پيشكسوتان خجل و شرمنده نباشيم. بنابراين با تمام وجود و عشق بى پايان دست به كار شويم تابه نتيجه مطلوب برسيم. به اين كارها كه نام برديد (آرامگاه بوعلى سينا، خيام، كمال الملك، نادرشاه و...) با خاطراتى پر از شور و هيجان نگاه مى كنم و به نظرم مى رسد كه چقدر نگفته ها دارم كه بايدگفته مى شد و افسوس كه نيمه كاره ماند. در پديد آوردن اين كارها هدفم ابداً تقليدگذشته نبوده است، بلكه روح و جان ايران مطرح بوده است كه با ابزار امروزى بايد شكل مى گرفت وخودنمايى مى كرد.»

اين اواخر و بعد از دو دهه سكوت و سردرگمى، پيشنهادهايى دوباره به مهندس سيحون شد كه به ايران بازگردد و به طراحى و اجراى آثار مونومنتال ديگرى بپردازد كه او هرگز قبول نكرد و فكر كردن به ايران در غربت را به كلنجار رفتن درخاك كشورش ترجيح داد. يكى از آن پروژه هايى كه خود من واسطه پيشنهاد آن به اين مهندس ارجمند شدم، پيشنهاد طراحى موزه اى با روحيه ساختمانى آرامگاه بوعلى سينا در همدان بود كه پذيرفت و اجراى آن را مشروط به نظارت من بر حسن اجراى طرح كرد، كه اين بار پيشنهاد دهندگان نپذيرفتند و بهانه آوردند!
وقتى از مهندس سيحون پرسيدم كه آيا هنوز خودتان را به لحاظ عاطفى يك شهروند ايرانى مى دانيد يا نه؟ و آيا هنوز تحولات فرهنگى و هنرى و اجتماعى اين كشور برايتان مهم و جالب هست يا نه؟ او در پاسخ به اين آخرين پرسش ام چنين مى گويد: افتخار مى كنم كه ايرانى هستم و افتخار مى كنم كه درموقع تولد، ايران عزيز به من اين امكان را داده است كه پايم را روى خاك مقدسش بگذارم. هيچ گله اى از هيچ كس ندارم و مى دانم بى مهرى ها قطعاً از روى عدم آگاهى نسبت به درون و ضمير من بوده است.


يكى از مهمترين رويدادها در زندگى هنرى مهندس سيحون كه دائم روى آن تأكيد مى شود، نمايشگاه هاى مشترك سيحون و پابلو پيكاسو غول هنر قرن بيستم است. در نخستين نمايشگاه مشترك اين دو هنرمند كه در سالهاى دهه پنجاه در تهران و در گالرى دولتى مهرشاه برگزار مى شود، تنها يك بشقاب سراميك خريدارى شده از آثار پيكاسو به نمايش درمى آيد و باقى آثار مربوط و متعلق به سيحون است. برگزارى چنين نمايشگاه به اصطلاح مشتركى و آن هم با چنين عنوانى شايد در تاريخ هنر جهان بى سابقه بوده باشد! داستان نمايشگاههاى مشترك سيحون وپيكاسو به همان نمايشگاه معروف ختم نمى شود و بار ديگر در ماساچوست آمريكا و اين بار با همراهى آثارى از سالوادور دالى برگزار مى شود. در اين نمايشگاه انگار برخى از منتقدان آمريكايى چنان كه مى گويند از كلاف هاى سردرگم سيحون و بافه هاى خط او استقبال مى كنند و از آنها به عنوان آثارى با ارزش و به ياد ماندنى ياد مى كنند.

مطلب فوق از روزنامه ایران ۱۰ دی ۱۳۸۳ برداشت شده است.

نگاهی به کارنامه هوشنگ سیحون :

سال‌هاي 1328 - 1333

منزل و مطب دكتر فرهاد، منزل آقاي بابك، ساختمان پست فشار قوي، ساختمان اداري مركز برق، منزل سرلشكر فيروز، دفتر هوشنگ سيحون و خوابگاه‌ها و گاراژهاي آتش‌نشاني در تهران و ساخمان آرامگاه بوعلي در همدان.

سال‌هاي 1332 - 1335

منزل آقاي شيبان (دروس)، منزل آقاي محمدي (تپه اماميه)، منزل آقاي مقدم (تپه اماميه)، سازمان نقشه‌برداري كل كشور (جاده قديم كرج)، آرامگاه نادر (مشهد)، كارخانه يخ‌سازي و ريسندگي كورس (جاده شهر ري)، كارخانه كانادادراي (خيابان آزادي)، پرورشگاه كودكان (خيابان وليعصر)، سينما آسيا (خيابان جمهوري)

سال‌هاي 1335 - 1340

سينما سانترال (تهران)، كارخانه كانادادراي (آبادان)، لابراتوار عبيدي و شركا (جاده قديم شميران)، منزل آقاي بشارت (الهيه)، منزل آقاي فرازيان (زرگنده)،‌منزل دكتر كاظمي (شميران)، منزل خانم ابتهاج (زعفرانيه)، مجموعه ويلاهاي آقاسي‌پور (پاسداران)، منزل آقاي هدايت (دروس)، مجموعه ويلاهاي ايپك چي (حصارك)، كتابخانه مجلس شوراي ملي با همكاري محسن فروغي، كيقباد ظفر بختيار و علي صادق، آرامگاه خيام (نيشابور)، آرامگاه كمال‌الملك (نيشابور)

سال‌هاي 1340 - 1345

تجديد بناي آرامگاه فردوسي (طوس)، بناهاي اطراف آرامگاه فردوسي (طوس)

سال‌هاي 1345 - 1350

منزل دولت‌آبادي (نياوران)، ساختمان مركزي بانك سپه (تهران)، منزل سيحون (دروس)، مجتمع آموزشي فرح (جاده آرامگاه)، ضلع جديد بيمارستان ميثاقيه (تهران)


از سال 1350 به بعد

بازارچه ميرچخماق (يزد)، منزل سيحون (در كلكان در راه شمشك)

2 شاهکار هنری ایشان (به همراه صدای امریکا)

1.آرامگاه حکیم عمر خیام 2. آرامگاه کمال الملک



سید هادی میرمیران



سيدهادي ميرميران به سال ۱۳۲۳ در قزوين به دنيا آمد. در سال ۱۳۴۷ از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران فارغ التحصيل شد.

فعاليت حرفه اي اين هنرمند معمار تقريباً به سه دوره مساوي تقسيم مي شود :

*
در فاصله ۱۳۴۷- ۱۳۵۷ او در شركت ملي ذوب آهن ايران، در اصفهان سرپرست كارگاه معماري واحد طراحي و شهرسازي بوده و مسئوليت تهيه و اجراي طرح هاي متعددي را در زمينه مجموعه هاي مسكوني، بناهاي عمومي و طرح هاي شهري در شهرهاي جديد الاحداث پولادشهر، زيرآب و زرندنو به عهده داشته است.
*
از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ ضمن ادامه فعاليت در ذوب آهن، با شركت خانه سازي ايران و اداره كل مسكن و شهرسازي اصفهان همكاري كرده است.
در شركت خانه سازي ايران مسئوليت سرپرستي واحد طراحي و در اداره كل مسكن و شهرسازي اصفهان مسئوليت تهيه طرح جامع شهر اصفهان و «طرح منطقه شهري اصفهان» با او بوده است. او در اصفهان براي اولين بار- در حوزه رسمي شهرسازي كشور- مفهوم «منطقه شهري» را به طور جدي مطرح كرد و با ارائه بسيار درخشان طرحي موفق، در فرآيندي سخت و طولاني از جلسات بررسي و تصميم گيري در كميته فني شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، توانست ضرورت توجه به مناطق شهري، كشور را به منزله عرصه هايي مشخص، مجزا و مستقل در «حوزه مديريت و برنامه ريزي شهري» نشان دهد.
*

مرحوم ميرميران معماري ايران را يكي از برجسته ترين هاي تاريخ معماري جهان مي دانست و علاقه وافري به اين معماري داشت. او در يكي از گفت وگوهايش در اين باره گفته است: «من شيفتگي زيادي به معماري ايراني دارم و براي آن ارزش بسياري قائلم. معتقدم در تاريخ معماري جهان، اگر معماري ايران يكي از برجسته ترين اجزا نباشد، از برجسته ترين هاست. چون اولاً تداوم دارد. يعني معماري ايران در دوران قبل از هخامنشيان تا اواخر دوره قاجار به هم پيوسته است. قطع و انفصال ندارد. در همه اين دوره ها هم نمونه هاي مهمي داشته كه در تاريخ معماري جهان اثر گذاشته است. مثل تخت جمشيد، ايوان مدائن، مقبره سلطانيه و ...
... بشر بايد بتواند به هنر معماري دلخوش باشد. معماران هم بايد چيزهايي بسازند كه دلخوشي بياورد... معماري معمار مهم است، باقي امور را ديگران هم مي توانند انجام دهند. لوكوربوزيه حتي كشتي هم طراحي مي كرد.
ويژگي او اين بود كه هميشه تلاش مي كرد چيز جديدي به وجود آورد، چيز تازه اي خلق كند. ما بايد همين را از او ياد بگيريم.بيشتر از معماري لوكوربوزيه بايد معماربودن را از او ياد بگيريم. منظور من اين نيست كه همه بايد لوكوربوزيه باشند. هزاران نفر بايد بتواند ساختمانهاي خوب بسازند. در ميان آنها ده نفر هم معمار خوب مي شوند. هر كدام كه استطاعت خلاقيت داشته باشد.

ايرج اعتصام در روز مراسم تشييع پيكر مرحوم ميرميران تأكيد كرد كه عشق و احترام ميرميران به ارزش هاي معماري گذشته ايران همواره در تمام گفتارها و آثار او منعكس بود. به اعتقاد ميرميران، ضروري است روح و روحيه معماري گذشته ايران را با پيشرفت فني روز عجين كرد. او عاشق معماري بود و زندگي اش را وقف معماري كرد. ميراث تئوري و عملي به جاي مانده از ميرميران بايد حفظ شده و گسترش يابد.جليل حبيب اللهيان نيز گفته است: ميرميران تنها چهره اي ماندگار در فرهنگ و هنر ايران نيست، بلكه نمونه اي از استقامت و پايداري در برابر بيماري و مرگ بود. مصادف شدن روز معمار با نام هادي ميرميران، اين روز را جاودانه تر كرد.
بهرام فريور صدري نيز هادي ميرميران را معمار ايراني مي ني ماليستي دانست كه مشخصه هاي ايراني را در كارهايش عيناً اجرا مي كرد و كارهاي دقيق، بديع و تازه ارائه مي داد. به اعتقاد صدري، جامعه حرفه اي به ميرميران بدهكار است تا كارهاي او را تحليل كند.
عليرضا قهاري رئيس انجمن مفاخر ايران تأكيد كرده است كه انتخاب اصفهان به عنوان پايتخت دائمي فرهنگي ايران و نيز تأسيس موزه ملي معماري، دو پيشنهاد اساسي و مهم ميرميران در روزهاي پايان حياتش بوده است. مهندس ميرميران به جمعيت، انجمن، شهر و استان خاصي تعلق ندارد، بلكه او يك معمار ملي است، با ايده هاي شرقي و پشتوانه باشكوه معماري فاخر و اصيل ايراني. انجمن و دوستداران ميرميران، تنديسي از اين معمار فرهيخته را تهيه مي كنند.


زنده ياد مهندس هادي ميرميران پس از گذران يك دوره بيماري صعب العلاج در بيمارستاني در آلمان درگذشت. روحش شاد و يادش تا ابد گرامي باد.

سخنانی از سید هادی میرمیران اگر از معماری امروز جهان استفاده نکنیم، از قافله‌ی تمدن عقب مانده‌ایم...
 

فاطيما نازلي

عضو جدید


پس کوش؟؟این که دیده نمیشه

این عکس که دیده نمی شه!!!!!!!!!!!

عکس دیده نمیشه


پس چرا باز نميشه?


پس ما که نمیبینیم



هیچی نیست

چيزي پيدا نيست داداش.



چه با حاله ... آدم با دیدن این عکس به علم و سلیقه بالای سازنده و طراحش پی میبره .. ای خدا . یعنی می شه یه روز منم بتونم اینتوری طراحی کنم ؟

هر چی احساس بد تو این عکس جمع شده .. اولیش دلدرده .. دومیش سر گیجه .. سومیشم خدا بخیر کنه

به هر حال دست درد نکنه .. جا لب بود

بعد کسی این ساختمان رو میخره واقعا ؟؟؟

واسه تبلیغات خوبه ها . تو چشم میزنه . نظر همه رو جلب می کنه .

اگه شرکت یا محیط کاری باشه که بخوان با اون توجه مردم رو جلب کنند ؛ غوغا می کنه .

(هر چند بیشتر شبیه ساختمان مسکونیه)

منم نمي بينم

دلم میخواد ببینمکو پس ها؟

دلم میخواد ببینمکو پس ها؟
دوست عزیز در پست شماره 14 میتونین عکس رو در ضمیمه دریافت کنین..



بابا منبع آشوبه که......
ایول به طراحش...... به این نتیجه رسیدم وقتایی که آدم خیلی به یه موضوع فکر میکنه به همچین نتایجی یه نمای بسیار زشت اما نه عجیب دیدم اگه بتونم عکسشو میذارمیییییی؟:mad:

salam mamnun az neveshtehaie jalebetun.man etelaati dar morede saze ahrame mesr mikham mishe komak konid .man daneshjue memari hastam.

har anche be yad mimanad mande dast ast
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

تبسم

عضو جدید
سلام در مرد سازه های بتنی من این ترم سازه های بتنی دارم توضیح بدین لطفا آموزش خوبتون مثل همیشه
 

تبسم

عضو جدید
دوستای گلم قراربود نمونه کار بزاریم که بتونیم کمک بگریم من واقعا ندارم اما دنبالش هستم لطفا کسانی که دارن کمک کنن تا همه استفاده کنیم.
 

aref_fld

عضو جدید
فرق خانه های امروزی با خانه های دیروز

فرق خانه های امروزی با خانه های دیروز

سلام این بحث رو می خوام از اینجا شروع کنم که چرا وقتی ما وارد خونه ای در زمان پدربزگ های ما ساخته شده ، یک احساس خیلی خوبی نسبت به اون مکان داریم و بیان کننده هویت ما هستند در حالی که در خانه هایی که امروزه ساخته میشن از اون احساس خوب و هویت دیگه خبری نیست؟
و اینکه چطور میتونیم این هویت و احساسات خوب رو در خانه های امروزی بوجود بیاریم تا فرزندانمون به داشتن چنین اجدادی افتخار کنند؟
 
  • Like
واکنش ها: algh

shabnam_gh

عضو جدید
من منکر بزرگی فیلیپ نمی شم.اما هر چیزی اندازه ای داره.ما زندگی می کنیم که از همه افریده های خدا استفاده کنیم و لذت ببریم.حتما" داستان مرد هیزم شکنو شنیدید!!!!!به حر حال من نظرمو گفتم.;)
 

دل آرا

عضو جدید
سردر

سردر

-سلام دوستان من طرح یک سردر برای یه مکان صنعتی می خواستم اگه براتون امکان داره راهنمائیم کنید.:smile:
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سحر جان سلام
. دوست خوبم اینجا تالار معماریه نه زنگ تفریح !!‌ لطفا در مورد ارسالهات دقت کن و با رعایت دقیق قوانین به نظم بیشتر این فضا کمک کن .
موفق باشی
 

Mandan

عضو جدید
من تصورم اين بود كه اينجا قراره تمرين نقد و تحليل بشه. بررسي صحبت در باره ي بناها...
اگه اشتباه متوجه شدم لطفا بهم بگو...!:surprised:
 

Mandan

عضو جدید
تمرين نقد و بررسي آثار و افكار معماري

تمرين نقد و بررسي آثار و افكار معماري

بررسي آثار معماري مدرن، تجزيه و تحليل
جهت آشنايي بيشتر با محورهاي فكري معماران چند دهه ي گذشته و آثار برجسته و مشهور ...
 

Mandan

عضو جدید
تمرين نقد و بررسي آثار و افكار معماري

تمرين نقد و بررسي آثار و افكار معماري

بررسي آثار معماري مدرن ... تجزيه و تحليل

جهت آشنايي بيشتر با محورهاي فكري معماران چند دهه ي گذشته و آثار برجسته و مشهور ...
 

Mandan

عضو جدید
درود به همه ي معماراي بزرگ و كوچيك كه به اين تاپيك سر مي زنن...
يكي از علايق معمارا و دانشجوهاي معماري، نقد و بررسي آثار ديگرانه تا با اين وسيله هم با ديدگاههاي خالق اثر آشنا بشن و هم نظر خودشون رو در مورد اون بگن.
البته آشنايي با ديدگاه بقيه هم كه منتج به شكل گرفتن يه بحث علمي مي شه خالي از لطف نيست.
اميدوارم بتونيم تو اين تاپيك حرفاي خوبي بزنيم و بشنويم.
 

Mandan

عضو جدید
براي شروع از همه خواهش مي كنم كه نظرشونو صريح بگن و از نقد كردن آثار معماراي بزرگ نترسن.
به خصوص دانشجوهاي ترماي پايين اگه نظر خاص يا سوالي دارن حتما بي خجالت بپرسن.چون قراره همه مون چيزي ياد بگيريم و الزاما هميشه بزرگتر ها به كوچكترها ياد نمي دن...!
اما جدا خواهش ميكنم از توهين كردن به نظر همديگه ( و نظر معماراي بزرگ!!!) پرهيز كنيم چون هر كدوم از ما مي دونيم كه بالاخره هر كسي پشت طرحش يه فكر و كانسپتي داره كه براش معقول و منطقيه...
 

Mandan

عضو جدید
خيلي جالب نمي شه اگه يكي همه ي اطلاعات رو در مورد بنا بده و توضيحات رو ارائه بده و بقيه فقط بگيم آره، نه يا ...
هر كسي اگه بگرده و در موردش مطلب پيدا كنه حتما همه چيزاي جديد مي شنويم.
اگه موافقيد و اگه پيشنهادي داريد منو با خبر كنيد.
 

Mandan

عضو جدید
در صورتي كه ببينم از پيشنهادم استقبال مي كنين و يا موافقين نقدمون رو شروع مي كنيم...;)
ممنون:redface:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا