نمايش نتيجه هاي نظرسنجي ها: عمده ترین مشکل شما ، در" معماری" چیست ؟(3 مورد)

رای دهنده
282. شما نمي توانيد در اين نظرسنجي راي دهيد
  • شناخت محدود مبانی نظری و فلسفی معماری

    98 34.75%
  • عدم آگاهی به مسایل اجرایی و فنی صنعت ساختمان

    137 48.58%
  • ضعف در انتقال مفاهیم فکری ، به صورت بیان تصویری

    100 35.46%
  • کمبود انگیزه برای فعالیت مستمر در حوزه های مختلف معماری

    44 15.60%
  • ضعف در تحقیق و پژوهش و محدودیت منابع و رفرنس های اطلاعات معماری

    63 22.34%
  • دسترسی نداشتن به معماران بزرگ (برای مصاحبت و آشنایی از نزدیک).

    97 34.40%
  • عدم خلاقیت و ثبات فکری ، و استاد محوری بودن

    64 22.70%
  • ضعف در ارایه بوسیله نرم افزار های معماری

    59 20.92%
  • نداشتن عشق و علاقه به رشته معماری

    11 3.90%
  • نظر دیگری دارم و در تاپیک توضیح میدهم.

    18 6.38%
همه پرسي چند گزينه اي
صفحه 10 از 19 نخستنخست ... 67891011121314 ... آخرينآخرين
نمايش نتايج 91 تا 100 از 184

تاپیک: [گفتگوی معماری] عمده ترین مشکل شما ، در "معمــــــــاری" چیست ؟

  1. #91
    مدیر تالار مهندسی معماری
    مدیر تالار هنـــــر
    آواتار E . H . S . A . N
    رشته
    مهندسی معماری
    مقطع
    لیسانس
    دانشگاه
    منتظری مشهد
    تاريخ عضويت
    2009/1
    محل سكونت
    ایلام
    امتیاز
    31787
    پست ها
    3,577

    Thumbs up مرحله ی دوم مذاکرات

    مرحله ی دوم مذاکرات : ارایه ی راهکارهای شما ، برای برطرف نمودن نقاط ِ ضعف و مشکلات ِ دانشجویان ِ معماری



    سلام و درودی دیگر، حضور دوستان ِ عزیز و محترم ِ معماری...
    قبل از هر چیز ، از حضور ِ گرم و پر انرژی ِ شما عزیزان ، در بحث و نظر سنجی ، صمیمانه تشکر میکنم ، و امیدوارم که با ادامه ی بحث ، به هدف ِ اصلی ِ تاپیک برسیم .

    همانطور که قبلا نیز توضیح داده شد ، با توجه به آمار ِ به دست آمده از نظر سنجی ، و همچنین بررسی ِ صحبت های دوستان ِ محترم در تاپیک، مرحله ی اول ِ بحث (که شناختن عمده ترین مشکلات ِ دانشجویان معماری بود) رو خاتمه دادیم ، و دور جدیدی از مذاکرات رو شروع می کنیم و در ادامه ، به ارایه ی راهکارهای سازنده و راهبردی ، برای رفع این مشکلات خواهیم پرداخت.
    دوستان محترم نیز ، با توجه به دانش و مهارتهای فردی ِ خویش ، هر یک از مشکلات زیر را به دلخواه ، بررسی کنند و برای رفع ِ نقصان و حل ِ مشکل ، راهکارهای مورد نظرشان را ارایه نمایند .




    لیست عمده ترین مشکلات ، " به ترتیب اولویت" :

    1- عدم آگاهی به مسایل اجرایی و فنی صنعت ِ ساختمان
    2- شناخت محدود مبانی نظری و فلسفی معماری
    3- ضعف در انتقال ِ مفاهیم فکری ، به صورت بیان ِ تصویری
    4- دسترسی نداشتن به معماران ِ بزرگ (برای مصاحبت و آشنایی از نزدیک).
    5- عدم خلاقیت و ثبات فکری ، و استاد محوری بودن
    6- ضعف در تحقیق و پژوهش و محدودیتِ منابع و رفرنس های اطلاعات معماری
    7- ضعف در ارایه بوسیله نرم افزارهای معماری
    8- کمبود ِ انگیزه برای فعالیت مستمر در حوزه های مختلف معماری
    9- ضعف در پایه ی علمی ِ دانشجویان.
    10- فعالیت و تفکر و طراحی ، به شیوه ی " تحویل پروژه ای".
    11- مطالعه بسیار کم و ناچیز ِ دانشجویان
    12- بی سوادی یا کم سوادی در حوزه ی زبان انگلیسی
    13- انحراف ِ بعضی از دانشجویان در اولین ترمهای آموزش ِ معماری از اصل ِ موضوع
    14- عدم ِ مسافرتهای معمارگونه ی دانشجویان ِ معماری
    15- فاصله ی بین علم و عمل
    16- مشکلات ِ اقتصادی ِ دانشجویان
    17- نقصان و کمبود در حوزه ی معنویات (که البته فقط ریشه در معماری ما داره).
    18- اگر موضوعی رو ناخواسته از قلم انداختم ، شما آن را مطرح کنید .


    نکات مهم :
    • دوستان ِ محترمی که تاکنون ، در جریان ِ اصل ِ تاپیک قرار نگرفته اند ، به [مشاهده ی لینک ها فقط برای اعضا امکان پذیر است. ]رجوع کنند .
    • ترجیحا موضوع رو به سمت ِ "بحث های گروهی" هدایت نمایید که دیگران تشویق به مباحثه و تبادل نظر شوند .هر چقدر دوستان ِ بیشتری در بحث شرکت کنند ، نتیجه ی جامع تر و کاملتری خواهیم گرفت .
    مهم : تکراری بودن بعضی از موضوعات ، نباید مانع از شرکت ِ در بحث بشود . ای بسا در هر بار تکرار و بررسی ، به نتایج ِ جالب و قابل توجهی برسیم .

    .
    .
    .

    سپاسی بی قیاس...
    شاد و سربلند و پیروز باشید .

    هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ ؟!


  2. #92
    عضو آواتار amadhe.1363
    رشته
    مهندسی معماری
    مقطع
    فوق لیسانس
    دانشگاه
    علوم و تحقیقات تهران
    تاريخ عضويت
    2011/5
    محل سكونت
    دهلران- میوشان
    امتیاز
    58
    پست ها
    37

    پيش فرض

    برای برطرف نمودن هریک از مشکلات طراحی دانشجویان به نوع نگرش به جهان هستی را باید تغییر داد و در برای استادارد های طراحی و علوم مربوط به بحث های تخصصی معماری باید پیش صلحب نطران هر نوع گرایش از معماری باید رفت .
    برای طراحی مسکن باید با یک استاد طراحی و دارای مدرک آکادمیک در رشته معماری ئر طراحی مسکن باید رفت یا برای طراحی فضاهای آموزشی و .... هم به همین صورت عمل کرد
    بر من ساقی سرا رحمی کنید
    کوه باده و میخانه ام رحمی کنید


  3. #93
    عضو فعال آواتار agin
    رشته
    مهندسی معماری
    مقطع
    لیسانس
    تاريخ عضويت
    2008/5
    محل سكونت
    اصفهان
    امتیاز
    2448
    پست ها
    1,131

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله amadhe.1363 نمايش پست
    برای برطرف نمودن هریک از مشکلات طراحی دانشجویان به نوع نگرش به جهان هستی را باید تغییر داد و در برای استادارد های طراحی و علوم مربوط به بحث های تخصصی معماری باید پیش صلحب نطران هر نوع گرایش از معماری باید رفت .
    برای طراحی مسکن باید با یک استاد طراحی و دارای مدرک آکادمیک در رشته معماری ئر طراحی مسکن باید رفت یا برای طراحی فضاهای آموزشی و .... هم به همین صورت عمل کرد

    حرف شما رو کاملا قبول دارم

    ولی مسئله اینه که وقتی میخوای بری یاد بگیری هیچ جا نمی پذیرنت.
    از لحاظ کار اجرایی میگم مثلا
    من خیلی شرکتای بزرگ و مطرح رفتم حتی به عنوان کار آموز، با وجودیکه سابقه کار هم دارم فقط برای اینکه کار یاد بگیرم فراتر از اون چیزی که بلدم
    اما قبول نمیکنن

    اینو چه جوری باید حل کرد؟
    تا حالا به معنی واقعی این آیه فکر کردین ؟

    َالَیسَ اللهُ بِکافٍ عَبدِه
    ؟

    چقدر ما انسانها دوریم ازش ، و اون چقدر ما رو دوست داره ....



  4. #94
    عضو فعال آواتار et-rt
    رشته
    مهندسی معماری
    مقطع
    دانشجوی لیسانس
    تاريخ عضويت
    2012/2
    محل سكونت
    ▲◣◢ ◥▼△▽
    امتیاز
    6001
    پست ها
    1,508

    پيش فرض

    سلام
    ممنون از اقا احسان
    خوب اینجا دیگه باید راه حل ارائه بدیم و دیگه از مشکلات حرف نزنیم
    همونطور که قبلا عرض کردم به نظر من و طوری که من احساس میکنم رشته ی معماری در کشور ما از نظر اموزشی دچار یه جور گسستگی و پریشانی و عدم انسجامه
    یه مثال میارم
    تا مدت ها پیش و حتی هین الان مشکل درک سازه ای برای دانشجویان معماری خیلی مطرح بود و الان با کتاب های اقای گلابچی یه جور انسجام تو همه ی دانشکده های معماری توی درسای سازه ای به وجود اومده
    ولی این مشکل تو خیلی مباحث دیگه هنوز هست
    مباحث نظری معماری
    دروس عملی معماری
    به نظر من تو تمام مراحل اکادمیک و اموزشی ما نیاز به یه استارت و حرکت جدی مثل حرکت دکتر گلابچی داریم
    ما دانشجویان معماری از کلمه ی نظم معنی متفاوتی یاد گرفتیم. فهمیدیدم که درهمو برهمترین طرح ها از یک نظم خاص پیروی میکنن و فهمیدیم هیچ طرح و فرایندی منهای نظم و تکیه بر یک هسته یا ستون به هدف و مقصود نمیرسه
    اگه دانشجویان با اصول برنامه ریزی شده تعلیم ببینند میتونن معماری خاص کشورمون رو دوباره بسازن و فردا روز که وارد بازار کار شدن زبان معماری واحدی داشته باشن(البته با توجه به اینکه هرکس در طراحیش استقلال و خلاقیت خودشو داشته باشه)
    اینطوری دیگه نه خبری از کپی کردن هست نه خبری از بزک کاری نه نقدهایی که میخوان از انکار به معنا برسن
    بقیه ی مشکلات هم به خود معمار بستگی داره و به اینکه چند درصد از وقتشو به رشتش اختصاص بده
    آبودان


  5. #95
    عضو فعال آواتار 203_fariba
    رشته
    مهندسی معماری
    مقطع
    دانشجوی لیسانس
    تاريخ عضويت
    2010/2
    محل سكونت
    تهران
    امتیاز
    3175
    پست ها
    1,909

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله agin نمايش پست
    حرف شما رو کاملا قبول دارم

    ولی مسئله اینه که وقتی میخوای بری یاد بگیری هیچ جا نمی پذیرنت.
    از لحاظ کار اجرایی میگم مثلا
    من خیلی شرکتای بزرگ و مطرح رفتم حتی به عنوان کار آموز، با وجودیکه سابقه کار هم دارم فقط برای اینکه کار یاد بگیرم فراتر از اون چیزی که بلدم
    اما قبول نمیکنن

    اینو چه جوری باید حل کرد؟
    متاسفانه تو اينجور شركت ها بايد حتما پارتی داشته باشه
    و عموما زیر 5 سال سابقه کار وبدون داشتن رزومه عالی اصلا استخدام نمی کنن وانقدر سرشون شلوغه و پروژه های سنگین کار میکنن که دیگه وقت برای کار اموز نمی تونن بزارن
    به نظر من ادم باید پله پله از همین دفاتر فنی و شرکت های تازه تاسیس شروع کنه تا بتونه یه رزومه کاری خوب و سابقه کار جمع کنه که بعد هاا بتونی وارد شرکتهای بزرگ و مطرح بشی
    البته اگه اشنا داشته باشی و از همون اول وارد این شرکت ها بشی دیگه لازم نیست این مراحل و طی کنی (( این و هم بگم که تجربه اساتیدم بوده کسایی که تو این شرکتها تازه شروع به کار میکنن خیلی انتظار نداشته باشن که در حد مدرکی که دارن ازشون کار بخوان گاهی تا چند ماه فقط در حد منگنه زدن اسناد و تایپ کردن... پیش میریم )) البته همه جا اینجورنیست
    اگر بار گران بودیم ͺ رفتیم


    مملکتی که فاحشه خونه نداشته باشه ، عاشق زیاد داره...

  6. تشكرها از اين پست


  7. #96
    عضو فعال
    تاريخ عضويت
    2008/7
    امتیاز
    769
    پست ها
    224

    پيش فرض

    درود.
    فعالیت حرفه ای در رشته معماری در دو محور طراحی و اجرا انجام میشه که چون بنده در طراحی تجربه خاصی ندارم نظری هم نمیدم اما در مورد اجرا:
    سیستم اجرایی کشور ما متاسفانه کلا تجربه محوره تا آموزش محور.دلیلش هم مشخصه:عدم وجود نیروی کار حرفه ای و متخصص (به حد کافی و لازم البته).
    اینکه کارگر و بنا و برق کش و جوشکار و...متخصص نیستند به محتوای این تاپیک ربطی نداره اما متاسفانه مهندسین ماهم به صورت حرفه ای آموزش نمیبینند.بلکه بعد از چندین سال حضور مستمر در کارگاه با تجربه های پیشکسوتان آشنا میشن و طبعا راه اونهارو ( در بهترین شرایط با کمی خلاقیت) ادامه خواهند داد.این وسط حلقه گم شده ای هست به نام آموزش.
    الف)شما محتوای دروس اجرایی که در دانشگاه ها تدریس میشوند رو که نگاه کنید کاملا متوجه میشید که با تکیه صرف بر آنهادر یک کارگاه کوچک هم توان رهبری و نظارت یک پروژه را نخواهید داشت.چند نمونه براتون مثال میزنم:
    1-در بحث مدیریت نیروی انسانی.
    2-مدیریت مصالح و فراورده های ساختمانی.
    3- مدیریت هزینه ها.
    4-مدیریت زمانی....مشکلات حقوقی و....
    کل این مباحث اصلی در 4 واحد به عنوان متره و مدیریت تدریس میشوند.(فکر کنم نزدیک 20 واحد تاریخ اسلام و عربی و...به جاش یادگرفتیم!)
    ب)این از محتوای دروس.متاسفانه مشکل استاد هم وجود داره.اصلا قصد جسارت به اساتید محترم و حرفه ای رو ندارم اما الان عملا هر مهندسی که توان کار حرفه ای رو نداره خودشو تو یه دانشگاهی به عنوان مدرس مشغول میکنه....در نتیجه اکثر اساتید ما هم کار اجرایی بلد نیستند که بخوان به دانشجو منتقل کنند.میرن سر کلاس یه مشت کلیات سر هم میکنند دانشجو هم چنتا دیتیل کپی و پیست و پلات....نتیجه میشه طراحی فنی!!!!(توهین نشه.همین داستان سر خودمم اومده تازه با اقای دکتر ساعد سمیعی.....)دوستانی که توی مشاور ها کار میکنن میفهمن چی میگم...
    این مشکل آموزش بود.مشکلات دیگه ای هم هست.که بیشترشون نیاز به کار فرهنگی داره تا حل شوند....
    واما راهکار:تجدید نظر اساسی در محتواواهداف دروس.به صورتی که جنبه علمی کار اجرا بر جنبه تجربیش فایق بشه.


  8. #97
    عضو فعال آواتار elaheh_
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2010/1
    محل سكونت
    مشهد
    امتیاز
    526
    پست ها
    507

    Flower

    واقعا تاپیک مفیدیه
    در حدی نیستم که نظر بدم ولی از نظرات سازنده همه دوستان عزیز استفاده میکنم.ممنون از همگی و استاتر محترم
    خدای من!

    چگونه
    نا امید باشم در حالی که تو امید منی ...

  9. تشكرها از اين پست


  10. #98
    عضو فعال آواتار sunshid
    رشته
    مهندسی معماری
    مقطع
    دانشجوی لیسانس
    تاريخ عضويت
    2010/12
    محل سكونت
    شیراز
    امتیاز
    921
    پست ها
    676

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله 203_fariba نمايش پست
    متاسفانه تو اينجور شركت ها بايد حتما پارتی داشته باشه
    و عموما زیر 5 سال سابقه کار وبدون داشتن رزومه عالی اصلا استخدام نمی کنن وانقدر سرشون شلوغه و پروژه های سنگین کار میکنن که دیگه وقت برای کار اموز نمی تونن بزارن
    به نظر من ادم باید پله پله از همین دفاتر فنی و شرکت های تازه تاسیس شروع کنه تا بتونه یه رزومه کاری خوب و سابقه کار جمع کنه که بعد هاا بتونی وارد شرکتهای بزرگ و مطرح بشی
    البته اگه اشنا داشته باشی و از همون اول وارد این شرکت ها بشی دیگه لازم نیست این مراحل و طی کنی (( این و هم بگم که تجربه اساتیدم بوده کسایی که تو این شرکتها تازه شروع به کار میکنن خیلی انتظار نداشته باشن که در حد مدرکی که دارن ازشون کار بخوان گاهی تا چند ماه فقط در حد منگنه زدن اسناد و تایپ کردن... پیش میریم )) البته همه جا اینجورنیست
    یکی از اساتید ما که دو شرکت بزرگ رو هم زمان اداره میکنه وقتی ازش درمورد کاراموزی سوال کردم گفت:
    من کارآموز رو برای مدت کمتر ازدوسال قبول نمیکنم تو این مدت هم باهرمدرکی که داشته باشید درحد یک آبدارچی یا مستخدم ازتون کار میکشم تا غرورتون از بین بره.یعنی طرف باید چایی دم کنه ،پادویی کنه ، طی بکشه و ... وقتی از جو غرور بیرون اومد ازش یه معمار توپ میسازم.
    اما واقعا چندتا لز ما حاضریم با مدرک کارشناسی یا ارشد بریم دوسال آبدارچی بشیم!!!! وقتی استاد اینو گفت خیلی از دوستام بهشون برخورد.اما بنظر من پیشنهاد بدی نیست اگر بتونیم خودمونو قانع کنیم.خیلی وقتها ما هستیم که شرایطو نمی پذیریم . هر موفقیتی یک بهای سنگین داره . چندنفر حاضرن از غرورشون بگذرن؟!
    کاش می دانستی
    من سکوتم حرف است
    حرف هایم حرف است
    کاش می دانستی
    می توانم همه را پیش تو تفسیر کنم
    کاش می فهمیدی

    کاش و صد کاش نمی ترسیدی


  11. #99
    مدیر بازنشسته آواتار helensj
    رشته
    مهندسی معماری
    تاريخ عضويت
    2009/9
    امتیاز
    8541
    پست ها
    1,457

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله sunshid نمايش پست
    یکی از اساتید ما که دو شرکت بزرگ رو هم زمان اداره میکنه وقتی ازش درمورد کاراموزی سوال کردم گفت:
    من کارآموز رو برای مدت کمتر ازدوسال قبول نمیکنم تو این مدت هم باهرمدرکی که داشته باشید درحد یک آبدارچی یا مستخدم ازتون کار میکشم تا غرورتون از بین بره.یعنی طرف باید چایی دم کنه ،پادویی کنه ، طی بکشه و ... وقتی از جو غرور بیرون اومد ازش یه معمار توپ میسازم.
    اما واقعا چندتا لز ما حاضریم با مدرک کارشناسی یا ارشد بریم دوسال آبدارچی بشیم!!!! وقتی استاد اینو گفت خیلی از دوستام بهشون برخورد.اما بنظر من پیشنهاد بدی نیست اگر بتونیم خودمونو قانع کنیم.خیلی وقتها ما هستیم که شرایطو نمی پذیریم . هر موفقیتی یک بهای سنگین داره . چندنفر حاضرن از غرورشون بگذرن؟!
    ولی موضعی که هست به نظرم تو اکثر مواقع این کارایی که با کاراموز میکنن برای این نیست که غرورو اون رو از بین ببرن بلکه بیشتر برای اینه که غروره خودشونو ارضا کنن ببینید من دانشجو وقتی میرم جایی کار اموزی یعنی من قبول دارم که من چیزایی رو بلد نیستم که اومدم اینجا یاد بگیرم از استادم که رئیسمه یا به هر حال از مافوقم اما متاسفانه اون مافوقم یا استادم هست که معمولا صرفا به خاطر سابقه کاریش,سنش,رئیس بودنش تو شرکت و هزار دلیل غیر منطقی دیگه به هیچ عنوان حاضر نیست قبول کنه که همونطور که منه کاراموز قبول دارم که چیزایی رو بلد نیستم و اومدم کار یاد بگیرم اون هم مسلما ممکنه خیلی توانایی هایی که منه کارااموز دارم رو نداشته باشه و 100% به منه کاراموز ممکنه نیاز داشته باشه مثلا ممکنه من نوعی به فلان تا نر افزار روز دنیا مسلط باشم که 100% میتونه شیوه طراحیمم متفاوت کنه پس اگر از این پتانسیل های منه کاراموز استفاده کنن به جای چایی اوردن اونم 2 سال!!!هم برای منه کاراموز بهتره و هم 100 البته برای شرکت اون استاد
    کلا نتیجه گیریم اینه که یکی از بزرگترین مشکلات قشر معمار از دانشجوی بیسواد تا استاد مدعی سواد غرور کاذب وحشتناکی هست که وجود داره
    و راه حلشم اینه که هر کس بتونه بپذیره که کارایی هست که اون بلد نیست و ممکنه کسی که فلان سال ازش کوچیکتره بهش مسلط باشه و اون دانشجو هم بپذیره به تجربه استایدش نیازداره و هیچ کدوم از کمک کردنو همفکری کردن با هم خجالت نکشن و دریغ هم نکنن به خصوص اساتید که این یکی مهمترین راه های رسیدن به یه طرح خوبه


  12. #100
    عضو فعال آواتار et-rt
    رشته
    مهندسی معماری
    مقطع
    دانشجوی لیسانس
    تاريخ عضويت
    2012/2
    محل سكونت
    ▲◣◢ ◥▼△▽
    امتیاز
    6001
    پست ها
    1,508

    پيش فرض

    نقل قول نوشته اصلي بوسيله helensj نمايش پست
    به نظرم تو اکثر مواقع این کارایی که با کاراموز میکنن برای این نیست که غرورو اون رو از بین ببرن بلکه بیشتر برای اینه که غروره خودشونو ارضا کنن از
    این جمله بهترین جمله ای بود که میشد گفت
    مطمئنا اونی که دچاره غروره به این راحتی از غرورش عقب نمیکشه
    و فک نکنم حل کردن این مشکل راحت باشه
    دانشجو ها نباید تو بازار ول بشن و چایی تو دفاتر سرو کنن.
    دو سال زندگیه یه ادم تحصیل کرده خیلی اهمیت داره خیلی.
    شاید راه حلش این باشه که دوره ی کار اموزی برای دانشجو اجباری بشه(مثل دانش اموزای رشته های فنی که باید این مرحله رو رد کنن) و این دوره نمیتونه تو شرکتای شخصی انجام بشه.و بهترش اینه که از طرف نهاد های اجرایی و اموزشی کانون دانشجویی تشکیل بشه که زیر نظر چند استاد و مهندس به صورت یه شرکت عمل کنه و پروژه هایی مختلف رو به دست فارغ التحصیلهای ما بدن
    تو همچین کانونایی با حمایت شهرداری یا مسکن شهرسازی دانشجو های معماری و عمران و تاسیسات و نقشه برداری میتونن زیر نظر مهندسای کانون یه ترم کار اموزی تجربه کنن.
    شاید فک کنید مسخره به نظر بیاد ولی واقعا اصولی ترین راهش همینه. چون هم کانون درامد زاس برا خودش هم محلی برای کسب تجربه دانشجو
    تو شرکتای خصوصی وقت اکثر دانشجو ها به هدر میره و مطمئن باشید همش به خاطر غرور مدیر شرکت نیس بلکه به خاطر منافعش هم هست.
    خیلی از مهندسا متجه میشن که اون کاراموز بیشتر و بهتر از خودشون ایده میدن و به خاطر غرور و البته موقعیت خودشون مسیری اشتباه رو جلو پای ادم میزارن.
    آبودان

  13. تشكرها از اين پست


صفحه 10 از 19 نخستنخست ... 67891011121314 ... آخرينآخرين

تاپیک های مشابه

  1. پاسخ ها: 154
    آخرین ارسال: 2017/2/18, 10:27 AM
  2. [ گفتگوی معماری ] خانه به تعبیر شما چیست ؟
    توسط DDDIQ در تالار مهندسی معماری
    پاسخ ها: 12
    آخرین ارسال: 2016/5/23, 09:48 PM
  3. پاسخ ها: 41
    آخرین ارسال: 2015/10/05, 05:22 PM
  4. پاسخ ها: 127
    آخرین ارسال: 2014/2/09, 11:47 AM
  5. [ گفتگوی معماری ] دفاع از ایده شما همان کانسپت شماست؟؟
    توسط ناصریاسین در تالار مهندسی معماری
    پاسخ ها: 13
    آخرین ارسال: 2014/2/04, 09:35 PM

عبارت‌های مرتبط

ایدئوگرام در معماری چیست

مشکلات آموزش معماری

ایدئوگرام در معماری

برچسب های اين تاپیک

ثبت اين صفحه

ثبت اين صفحه

قوانين ارسال

  • شما نمی‌توانيد تاپيک جديد ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيد پاسخ ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانید فایل ضمیمه ارسال كنيد
  • شما نمی‌توانيدنوشته‌های خود را ويرايش كنيد
  •