[ برج ]تبدیل برج ویلیس شیکاگو به یک مزرعه عمودی خورشیدی

marali_64

عضو جدید
ترجمه - برج ویلیس شیکاگو "Willis Tower"، که با نام برج سیرز "Sears Tower" شناخته می شود، از سال 1974 تا سال 1998 به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می شد و هم اکنون بلندترین ساختمان ایالات متحده امریکا به حساب می آید.


این برج با ارتفاع 1451 فوت (442 متر)، چنان سطح جانبی ای دارد که می تواند یک کارگر خدماتی را تا پایان عمر مشغول شستشوی پنجره های شیشه ای خود کند؛ و یا فضایی حدود 10 هکتار برای پنل های خورشیدی فراهم سازد.


به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی، پنجره های نمای جنوبی طبقه 56ام برج ویلیس با نوع جدیدی از شیشه فتوولتائیک توسعه یافته توسط شرکت "Pythagoras Solar" جایگزین خواهد شد؛ این شیشه ها از میزان ورود نور در طول روز کاسته و در حالی که سبب کاهش گرما و هزینه سیستم های خنک کننده می شوند، نور دریافتی را به الکتریسیته تبدیل می کنند.
با اجرای کامل این پروژه آزمایشی، می توان انرژی ای معادل 2 مگاوات (2MW) تولید نمود که با انرژی تولیدی مزرعه ای از پنل های خورشیدی به وسعت 10 هکتار، قابل مقایسه است.


تصویری که از مزرعه های تولید انرژی یا نیروگاه های خورشیدی به ذهن مخاطب خطور می کند، سطح وسیعی از بیابان است که با ردیف هایی از پانل خورشیدی پوشیده شده است، در حالی که جایگزین نمودن پنجره آسمان خراش ها با پانل های خورشیدی، به شهر هایی که فضای آزاد محدودی دارند، فرصتی برای خلق مزرعه های عمودی خورشیدی می دهد.


پنجره های خورشیدی ساخت شرکت "Pythagoras Solar"، که از سوی شرکت، شیشه های فتوولتائیک (PGUs) نامیده می شوند، به صورت جعبه ای مستطیلی شکل هستند که به نور اجازه عبور داده، ولی با استفاده از یک منشور، نور خورشید را به سمت پایین، روی یک سلول افقی PV بازتاب کرده تا دقیقا مثل حالتی که از این سلول ها بر روی سقف استفاده می شود، انرژی دریافتی را به الکتریسیته تبدیل نماید.


این پروژه همکاری مشترکی بین صاحب برج ویلیس "Willis Tower" و شرکت "Pythagoras Solar" است.
"ما برای راه اندازی این پروژه آزمایشی بسیار هیجان زده هستیم، نه فقط از بابت صرفه جویی در انرژی، بلکه از بابت پتانسیلی که شرکت Pythagoras Solar برای تولید انرژی از خورشید، از خود نشان می دهد."
- جان هیوستن "John Huston" یکی از شرکای مالکیت برج ویلیس.


اگر این پروژه آزمایشی موفق شود، شرکت "Pythagoras Solar" می تواند از طبقه 56ام فراتر رفته و میزان طبقات لازم را از شیشه های فتوولتائیک پوشانده تا از نور خورشید انرژی ای معادل 2 مگاوات تولید نماید.

 
بالا