گیاهان مفید برای کاهش فشارخون

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز


[h=1]گیاهان مفید برای کاهش فشارخون[/h]



بنا بر نظر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، نزدیک به یک سوم
بزرگسالان آمریکایی مبتلا به فشارخون هستند. عوامل مؤثر در بالارفتن فشارخون، استرس، رژیم غذایی و کمبود فعالیت بدنی است.


فشارخون بالا احتمال ابتلا به حملات قلبی، سکته، نارسایی قلبی، نارسایی کلیوی، از دست دادن بینایی و سندروم متابولیک را افزایش می‌دهد. برای پیشگیری و درمان فشارخون بالا باید بطور منظم فشارخون‌تان را به کمک پزشک یا در منزل اندازه‌گیری کنید.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]گیاهان مؤثر بر فشارخون[/h]

راه‌های بسیاری برای درمان فشار خون وجود دارد که از جمله آنها تغییر شیوه‌ی زندگی یا استفاده از دارو است. اما در صورتی که به درمان‌های سنتی و گیاهی نیز علاقه‌مند باشید، روش‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.البته در صورتی که می‌خواهید از روش‌های گیاهی استفاده کنید، پیش از شروع با پزشک‌تان مشورت کنید، زیرا اگر بعضی از گیاهان، به مقدار زیاد مصرف شوند ممکن است اثرات جانبی ناخواسته یا تداخل دارویی داشته باشند.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
گیاه پنجه گربه‌ای (اونکاریا) :

از گیاهانی است که در طب سنتی چینی برای درمان بیماری فشارخون و
بیماری‌های عصبی استفاده می‌شود. این گیاه با تأثیر بر ورودی‌های کلسیم در
سلول‌ها به پایین آمدن فشارخون کمک می‌کند. این گیاه به صورت مکمل وجود دارد.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسطوخودوس :

اسانس اسطوخودوس همواره برای ایجاد آرامش استفاده شده است. اسطوخودوس همچنین سبب کاهش فشار خون نیز می‌شود. گرچه عموماً از این گیاه در آشپزی استفاده نمی‌شود، اما از گل‌های آن به همراه رزماری می‌توان در نان و کیک استفاده کرد.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
تخم کرفس :

برای طعم‌دار کردن سوپ و غذاهای دیگر استفاده می‌شود. در طب چینی از تخم کرفس برای کاهش فشار خون استفاده می‌شود، و البته مطالعات نیز این موضوع را تایید می‌کند. علاوه بر این می‌توانید از آب کرفس نیز برای پایین آوردن فشارخون استفاده کنید. بطورکلی کرفس ادرارآور است و به همین دلیل در پایین آوردن فشارخون موثر می‌باشد.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
زالزالک :

یک درمان گیاهی مؤثر برای کاهش فشار خون است که هزاران سال در طب سنتی چین بکار برده شده است. جوشانده‌ی زالزالک تمام خواص مفید برای سلامت قلب و عروق، کاهش فشار خون، پیشگیری از لخته شدن خون در رگ‌ها و افزایش جریان خون را داراست. و مکمل‌های آن به صورت قرص، شربت و چای در بازار موجود است.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
هل :

ادویه‌ای هندی است و بیشتر در غذاهای جنوب شرقی آسیا استفاده می‌شود. در یک مطالعه‌ی تحقیقی به طور روزانه به شرکت کنندگان پودر هل داده شده و اثرات مفید آن در کاهش فشارخون تایید شده است. از دانه‌های هل یا پودر آن در سوپ و غذاهای دیگر به ویژه کیک و نان می‌توانید استفاده کنید.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
ریحان :

سبزی بسیار خوشمزه و خوش طعمی است که در کنار انواع غذاها می‌توان استفاده کرد. عصاره‌ی ریحان اثرات مفیدی در کاهش فشار خون دارد، هرچند بسیار جزئی است. این سبزی را بدون نگرانی به رژیم غذایی روزانه‌تان بیافزایید و مطمئن باشید که عوارضجانبی نخواهد داشت.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
دارچین : ادویه خوش طعم دیگری است که به کاهش فشارخون کمک می‌کند. دارچین را به صورت روزانه باید مصرف کنید تا اثرات آن را در کاهش فشارخون مشاهده کنید. می‌توانید از پودر آن در انواع غذاها یا نان استفاده کنید و یا بصورت چای بنوشید.
منبع : healthline.com
 

Similar threads

بالا